LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] REDCOON

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Kendoji
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2009 10:31

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door Kendoji »

Hello all,

I hope it's ok if I write in English.

I recently ordered a 42" TV from Redcoon.

1. It took almost a week to deliver. This isn't terrible by any means, but the best webshops deliver within a couple days, and the Redcoon site said 'direct leverbaar'. Not terrible, but not great either.

2. The delivery company they use sent one guy to deliver this huge 42" TV. Luckily I was able to walk to the truck and help him carry the box - if I had been disabled, or otherwise unable to help, he simply wouldn't have been able to get it to my house.

3. When I unpacked the TV I was horrified to find that the screen was totally smashed. I called Redcoon and they said they would arrange an RMA, and that it would take a week or two before I could get a replacement. That was four days ago, and I haven’t heard anything since.

At this point, I’m very worried about how this will turn out. I have read a lot of negative comments about Redcoon’s RMA procedures. For every delivery and pick-up I need to stay home from work, so I asked them if they could deliver a working TV at the same time as picking up the old one. I know other webshops would do this. They haven’t responded to this request yet.

I’ll make sure to post about how this turns out. So far, I’m concerned about this company’s quality control and professionalism.

Regards,
Kenneth

Kendoji
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2009 10:31

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door Kendoji »

Quick update: they predictably replied that they won't deliver a working TV while picking up the broken one. So I have to wait for them to process the RMA before they'll ship the replacement. And I still haven't heard about the pick-up.

Sounds like this is going to take some time. :(

missmustang
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2009 14:28

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door missmustang »

10-11-2009 heb ik 's middags een printer besteld. Hij was op voorraad.
De volgende dag kreeg ik een e-mail dat het pakket verstuurd was en inderdaad de volgende ochtend werd hij keurig netjes, goed verpakt, bezorgd!

Jesperdejong
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2009 14:53

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door Jesperdejong »

Twijfel,

12 november een bestelling bij Redcoon gedaan. Nog voor ik de bestelling had gedaan, stond er netjes vermeld dat er 2 dagen levertijd op zat. Na een paar dagen heb ik dagelijks via de chat contact gehad en ontving steeds hetzelfde antwoord :"Wegens de overgang naar een nieuw en efficiënter systeem in ons magazijn, dit om u in de toekomst nog sneller van dienst te kunnen zijn, zijn er afgelopen week helaas onverwachte problemen ontstaan waardoor de verzending van enkele pakketten is vertraagd. Onze welgemeende excuses hiervoor. Uw order staat momenteel klaar voor verzending. Wij verwachten dat uw pakket deze volgende week bij u wordt aangeboden. Helaas kunnen wij u op dit moment enkel een indicatie geven. Nogmaals onze excuses voor deze vertraging en bedankt voor uw begrip.

Ik kan het pakket alsnog weigeren en mijn geld per mail terug vragen. Ik wacht nog tot volgende week dinsdag af.

Hoe moeilijk kan het zijn om die dozen in de vrachtauto te schuiven?? Gemiste kans en een teleurgestelde klant.

Daantjo
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 nov 2009 03:47

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door Daantjo »

Ik heb erg goede ervaringen met Redcoon. Autoradio besteld (met navigatie), electrisch gereedschap, een ramenlap machine (ja ja die bestaan..) en nog iets. Alles voor een goede prijs, en snel geleverd!

brietveld
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 apr 2007 13:55

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door brietveld »

Redcoon hanteert scherpe prijzen maar de levertijden zijn vreselijk, nog erger zijn de smoesjes over de vertragingen. Op de site staat bij bijna ieder product "direct leverbaar" of "verzendklaar na drie dagen" . Ik kreeg diverse emails betreft de vertraagde levertijd en de status van het product op de site is nog steeds 3 dagen levertijd. Reken bij Recoon maar op een week of twee .Voor mij geen Redcoon meer !

MJHammen
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mei 2010 17:00

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door MJHammen »

Hallo!
Recent via Redcoon een playstation 3 besteld en binnen 3 dagen in huis, keurig via track and trace systeem...
goede ervaring dus!
groet

Ralf Timmermans
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2010 06:16

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door Ralf Timmermans »

Hallo,

tot nu toe heb ik nog geen problemen gekend met Redcoon, echter de laatste bestelling die gisteren bezorgd was was zwaar onvoldoende ingepakt, zodat ik moest vrezen of het product wel heel was aangekomen. Gelukkig wel. Levertijd was wel uitstekend.

groet,
Ralf

bibaminoe
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 apr 2010 17:31

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door bibaminoe »

hoi,
Op 19/05 een accu besteld voor men videocamera en tot op vandaag nog niets ontvangen.Dit is hun antwoord;

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dan voor uw email.

Allereerst begrijpen wij goed dat u het vervelend vind dat uw bestelling
nog niet geleverd is.
Wij geven indicatieve levertijden aan op onze website. Uiteraard
proberen wij
de levertijden zo realistisch mogelijk weer te geven om teleurstelling
bij de klant te voorkomen.

Als een artikel niet op voorraad is, moeten wij dit product bestellen
bij de leverancier. Er wordt
dan een datum afgesproken waarop de nieuwe voorraad verwacht wordt. Deze
datum gebuiken wij
op dat moment om de levertijd in te schatten. Het komt helaas nog wel
eens voor dat de leverancier
deze datum vooruit schuift. Wij proberen de klant, door middel van een
e-mail, zo spoedig mogelijk
op de hoogte te stellen van de verschoven levertijd.
De vorige levering van 08-06-2010 is verschoven naar 25-06-2010.

Onze excuses voor de vertraging, wij doen ons uiterste best om uw
bestelling zo spoedig mogelijk bij
u te bezorgen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

StephanHendriks
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2010 16:48

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door StephanHendriks »

Maandag-avond een NAS server besteld, donderdag thuisbezorgd in correcte staat.
De verwerking van de bestelling duurde 1 dag langer dan op de website stond aangegeven (terwijl de vooraadstatus 3 groene bolletjes was) is dit echter een klein negatief puntje.

Vooralsnog ben ik tevreden over deze Webwinkel!

jeroenmk5
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 aug 2010 16:32

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door jeroenmk5 »

super zaak !

begin dit jaar een geluidskaart gekocht voor de pc, na deze geinstaleerd te hebben bleek hij niet te werken, contact op genomen en geluidskaart werd opgehaald en er werd gelijk een nieuwe bezorgd die wel werkte zoals moest!

bedankt voor de service !

Ronald079
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2010 10:14

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door Ronald079 »

Heb vorige week zaterdag een 46 inch Full HD tv van Sony bij hun besteld.
Heb deze via Ideal betaald. De tv zou dan woensdag bezorgd worden, dit gebeurde dan ook netjes.
Alleen was de doos met bouwvakkers tape dichtgeplakt. Tevens was er bijna geen verpakkingsmateriaal aanwezig. Beeldscherm zat onbeschermd in de doos.
Heb meteen contact opgenomen met Redcoon.
Hier werd ik vriendelijk geholpen, de tv zou vrijdag opgehaald worden tussen 09.00 en 13.00. Helaas kwam er niemand, de koerier zou met pech staan. Ik moest een nieuwe afspraak maken. Nu zouden ze maandag komen.
Om 08.00 stipt stond er een koerier voor de deur.
Nu wachten op mijn nieuwe tv. Hoop dat het nu wel goed gaat.

Even samengevat. Ik vind het niet kunnen dat ik een 2e hands tv krijg.
Service van de levering en ophalen heb ik zeker niets over te klagen.
Alleen jammer dat het zo loopt en daardoor lang duurd.

Met vriendelijke groet Ronald

Joskhuu
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2010 16:33

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door Joskhuu »

Wat ik veel lees hier op het forum is dat ze nogal vaak te laat leveren, wat ik ook weer eens ervaren heb.

Ik heb contact gehad met hun chat systeem om te vragen waar mijn bestelling blijft aangezien ik een mail had ontvangen waarin staat dat de link 24 uur na ontvangst ongeveer moet werken en we inmiddels al weer een uurtje of 68 verder zijn ? Maar dat chatten slaat nergens op, 1 simpele vraag waar ik na 30 minuten nog steeds geen antwoord op heb.

Nu heb ik dit al een paar keer bij hun mee gemaakt en quotes als : "Voor 12 uur besteld dezelfde dag verzonden" "direct leverbaar" " Pakketten (formaat: klein,middel en groot) zullen over maximaal 2 werkdagen bezorgd worden door GLS." en "Deze track and trace link zal pas werken nadat het pakket is ontvangen en verwerkt bij GLS. Dit is ongeveer na 24 uur nadat u deze e-mail heeft ontvangen." etc slaan dus helemaal nergens op.

Ik ben verder tevreden over de prijs / kwaliteit verhouding van mijn bestelde producten maar de levertijd is ieder keer een drama, wat ik niet snap is dat ze dit niet aanpassen op de site. Zodat ze ook niet van die negatieve berichten krijgen op bv. deze site of van die "irritante" klanten via de mail. Tevens hebben ze dan meer tijd om een goed werkend chatsysteem op te zetten.

Gr. Jos

mseuters
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:43

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door mseuters »

Ik heb hier ook een lens besteld, en die werd netje binnen een week geleverd..prima service!!

Gr,
Mike

gerlag
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2011 09:47

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door gerlag »

Ik bestelde half december 2010 twee hard disks bij redcoon. leverijd 2-5 dagen.
na betaling kreeg ik ieder week een mail 'kennisgeving van vertraging!"

Code: Selecteer alles

 "Hartelijk dank voor uw bestelling xxxxxxxxxxxxx bij redcoon.

Helaas is het door u bestelde artikel(en) voor velen heel scherp -
het artikel is daarom tijdelijk uitverkocht!
Daarom ondervindt de verwerking van uw opdracht enige vertraging.
Wij verwachten de volgende levering op [G: alweer een week later, in het laatste bericht zou de levertijd 13 februari 2011  zijn] 
Zodra het door u gewenste artikel bij ons binnen is, zullen wij het naar het door u opgegeven adres doorsturen. Natuurlijk ontvangt u dan direct per e-mail een bevestiging van de verzending, zodat u meteen weet dat u uw bestelling spoedig in ontvangst kunt nemen!

Wij staan voor vragen graag tot uw beschikking onder telefoonnummer
0900-REDCOON (0900-7332666; 0,18 EUR/min.via het vaste net van KPN,  tarieven via mobiele telefonie kunnen afwijken).

Wij hopen op uw begrip en verblijven
met vriendelijke groeten,"
Na een paar keer zo'n bericht is me duidelijk at ze helemaal niet kunnen (zullen) leveren. Geen reactie op m'n mail om de bestelling te annuleren. Tijdens een moeizame tijdrovende chatsessie (duurt een half uur voordat er iemand reageert) werd toegezed dat het bedrag zou worden teruggestort. Hetgeen na een week inderdaad gebeurde.

Inmiddels heb ik elders exacte dezelfde hard disk gekocht. Leverijd 3 dagen. Bewijs dus dat die dingen gewoon leverbaar zijn. En de kosten? Vrijwel identiek.

Mijn advies: Als je een betrouwbare levertijd wilt, dan NIET bij redcoon bestellen. Hun (meestal) lage prijzen wegen niet op tegen de sores die je bij ze hebt. 8 Weken wachten met zicht op langer is absurd.

vlam22
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:58

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door vlam22 »

Ik heb er goede ervaringen mee. Duurde alleen 3 maanden voordat de tv er was.
Verder heeft mijn ex via mijn gegevens een tv besteld van 1400 euro
Redcoon wilde het geld niet terug storten.
Het heeft er niets mee te maken, maar dacht het met mijn ex uit te zoeken. Dat is niet gelukt. dom dom dom natuurlijk
Dus aangifte gedaan bij politie, maar die kunnen niks doen omdat ik niks kan bewijzen.
Dus heel jammer dat ik de bestelling niet kon annuleren.

MvdL79
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jan 2010 16:45

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door MvdL79 »

Het adverteren met "Voor 12:00 besteld, dezelfde dag verstuurd." is pure dwaling of het misleiden van de klant.

Ik had op 6 april een bestelling geplaatst voor een USB memory stick. Aangezien ik enorme haast bij de bestelling had (wou de USB stick meenemen op mijn vakantie vandaag), heb ik gekozen voor Redcoon (vanwege dat ze adverteren dat ze het dezelfde dag nog zouden versturen).

Daarbij moet ik mededelen dat ik geen hoge pet op had van Redcoon, aangezien ik ruim een jaar geleden een televisie had besteld, maar deze uiteindelijk na lang wachten nooit geleverd is. En moest daarbij ook nog eens extreem lang wachten op mijn terugbetaling. Maar ja, ik dacht na 1 1/2 jaar dat het één en ander wel verandert zou zijn bij Redcoon, maar helaas bleek dit dus niet zo te zijn.

Zoals gezegd had ik de bestelling geplaatst rond 10:00 en vervolgens heb ik deze meteen betaald via iDeal. Dus ruim voor 12:00.

Kijk ik vandaag op de bestelstatus, blijkt die USB Memory stick niet verstuurd te zijn! Op emails kreeg ik geen reactie, vervolgens maar een chat-sessie aangevraagd om naar de reden te vragen waarom het door mij bestelde product gisteren niet verstuurd was.

Blijkt dus dat ze een zogenaamde "storing" hadden, waardoor mijn bestelling niet verstuurd was.

Nu ben ik dus mooi "genaaid", want ik had de USB memory stick vandaag nodig, omdat ik vanavond op vakantie ga.

Dit was dus echt de laatste keer dat ik ook maar iets bij het "bedrijf" Redcoon heb besteld. Dit is inmiddels de 2e keer dat er iets fout gaat bij dit "fantastische" bedrijf. En daarbij moet gezegd worden dat er een pauze zat van ruim een jaar.

Kortom; Redcoon is en blijft een slecht bedrijf.

Mijn advies luidt dan ook; als u iets nodig heeft, bestel het dan niet bij Redcoon, of alleen als uiterste noodzaak. Zeker niet als je haast hebt.

redcoonpff
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2011 17:11

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door redcoonpff »

Goedenmiddag,

Ik moet me helaas aansluiten bij enkele negatieve ervaringen hierboven.

Ik heb een maand geleden een audiosetje besteld van zo'n €800,-. Ik hardstikke enthousiast natuurlijk. Bij de boxen stond een opmerking "verzendklaar in 7 dagen". na de 7~8 dagen heb ik meerdere malen contact opgenomen om te vragen hoe het ermee stond maar wegens "we zijn afhankelijk van de leverancier" waren ze nog steeds niet op voorraad. Wel kreeg ik na elke volgende week weer een automatisch bericht dat ze nog niet op voorraad waren en de week erop verwacht werden. Twee dagen terug heb ik de bestelling maar aangepast en een ander setje boxen gekozen (die wel op voorraad waren).

Vandaag kreeg ik een mailtje dat de boel verstuurd is dus ik ben benieuwd.. Om eerlijk te zijn moet ik er niet aan denken hoe lang het zou duren als je bijvoorbeeld iets ter reparatie moet terugsturen..

Boodschap voor Redcoon: De slogans op de website zoals "snelle levertijd", sneller, beter etc. zijn (vind ik) misleidend.

Boodschap voor (toekomstige) klanten van Redcoon: De prijzen zijn best aantrekkelijk in bepaalde gevallen maar verwacht geen snelle levering. Dat bespaart je wat irritaties.

Mvg, Pff

beo5
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 mar 2010 14:56

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door beo5 »

Ook wij kunnen u vertellen nu een slechte ervaring te hebben met Redcoon en hun transporteur GLS.
Op 18 juni een artikel besteld en betaald.Dit is door Redcoon verzonden met GLS.
Op 24 GLS gebeld met de vraag waar het pakket nu ergens was.Hun verhaal was dat er problemen waren(hebben ze wel meer volgens mij)maar dat ik het pakket nog de zelfde dag zou ontvangen.Maar helaas,geen pakket gezien.De volgende dag Redcoon via online chat laten weten dat het pakket er nog niet was.Volgens Redcoom was GLS aan de deur geweest en waren we niet thuis.Moet niet gekker worden.Door mij deze onzin te vertellen meteen gebruik gemaakt om mijn bestelde goederen af te zeggen en de overeenkomst te ontbinden.Vandaag ook even GLS gebeld met de vraag hoe de status nu was,en ze mij niet moeten vertellen dat het pakket geleverd gaat worden en vervolgens niet komen.
Redcoon krijgt van mij een dikke min,omdat ze maar wat zeggen wat totaal niet klopt.Bij winkels die werken met de transporteur GLS zal ik al helemaal niks meer bestellen.
En omdat de slogan bij Redcoon is..vandaag besteld,morgen in huis,heb ik ze het advies gegeven ook zeer snel mijn betaalde bedrag te retourneren.

mightybug
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jul 2011 16:28

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door mightybug »

Hallo,

ook ik heb een negatieve ervaring met redcoon.
Door een fout op hun site heb ik twee keer betaald voor het zelfde artikel.
Eerst met paypal, maar de site gaf aan dat het niet gelukt was en dat ik op een andere manier moest betalen. Dit gedaan met ideal en je raad het al de paypal betaling was wel gelukt. Nu ben ik al sinds 23 maart bezig om de paypal betaling terug te krijgen maar tot op heden lukt het niet. Redcoon heeft bevestigd dat ik twee keer heb betaald maar het lukt ze niet om via paypal geld terug te boeken. Al 3 keer is gemeld dat het geld is terug geboekt maar 3 keer niks. En dan wordt je leuk van het kastje naar de muur gestuurd. Neem maar contact op met paypal en die zeggen weer neem contact op met de verkoper wij hebben niks ontvangen. Na 3 maanden ben ik het zat en het ziet er niet naar uit dat het gaat lukken..... ik weet niet wat ik nu nog moet doen. Het verzenden van het product is overigens wel goed gegaan. Maar voor de nazorg krijgen ze een dikke nul!!!!!

Gesloten