Retour niet geaccepteerd wegens 'geurtje'

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Retour niet geaccepteerd wegens 'geurtje'

Ongelezen bericht door Moneyman »

Anoniem17 schreef:
13 sep 2021 15:05
Ik ben het hier absoluut niet mee eens. Ik vind het een "grijs" gebied. Ik heb nu het juridisch loket gemaild en als de wet aan mijn kant staat in deze ga ik mijn rechtsbijstand inschakelen. Het gaat ook niet om de kosten maar om het principe. Een rechtzaak gaat mij tever, maar ik hoop dat rechtsbijstand dan iets voor mij kan betekenen.
Er is niets grijs aan hoor: je hebt recht op volledig geld terug.

Als je je RBV inschakelt, zullen zij waarschijnlijk die € 32,50 betalen en de zaak afboeken. Kost meer dan het oplevert :wink: Check ook even je polis of er geen minimaal bedrag (drempel) is.

Anoniem17
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2021 03:01

Re: Retour niet geaccepteerd wegens 'geurtje'

Ongelezen bericht door Anoniem17 »

Ik zal eens even kijken wat ik kan doen, maar het blijft toch een principe kwestie voor mij.

In het ergste geval verkoop ik het vestje voor minder. Maar ik vind deze manier van werken niet eerlijk. Er zijn zoveel webshops die deze "retour voorwaarden" hebben.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Retour niet geaccepteerd wegens 'geurtje'

Ongelezen bericht door Moneyman »

Anoniem17 schreef:
13 sep 2021 15:13
Er zijn zoveel webshops die deze "retour voorwaarden" hebben.
Klopt. En ze zijn allemaal in strijd met de wet. En de meeste mensen geven de strijd dan gewoon op, dus verandert er ook niets.

Gesloten