LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Retourkosten voor geweigerde bestelling

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling

Ongelezen bericht door tttlocke »

alfatrion schreef:
31 jul 2020 18:50
Komkommertijd schreef:
31 jul 2020 17:43
Met inachtneming van hetgeen is bepaald in de vorige zin, draagt ZwembadenWebshop.nl zorg voor dat binnen 30 dagen na goede ontvangst van de retourzending, het volledige aankoopbedrag inclusief de berekende verzendkosten aan de afnemer wordt terugbetaald.
En dat moet dus onverwijld doch uiterlijk binnen 14 dagen.
Met dien verstande dat het hier gaat om een termijn van 14 dagen na ontvangst van de verklaring van de consument dat hij herroept, niet na ontvangst van de retourzending.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik heb nog niet betaald! Was afterpay!Ik
kan me ergens nog achteraf betalen herrineren en dat is dat binnen 14 dagen €0,00 terug dus... en niets betalen....
Of haal ik er nu 2 door elkaar, na lezen met en zonder Top.... en had ik wel de goede voorwaarden hier gezet?
Ga nu eerst even alles controleren en nalezen.


Ik lees op de website wel de €6,95 porto & verzend kosten, maar niets over de €2,- betalingskosten.
Als je het niet meld hoeft een klant hier ook niet op te rekenen... wat de winkel zelf ervoor betaalde doet er niet toe,
niet vermelden is niet te claimen zou ik zeggen...

BarbaraD
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jul 2020 07:14

Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling

Ongelezen bericht door BarbaraD »

Komkommertijd schreef:
01 aug 2020 19:08
Ik heb nog niet betaald! Was afterpay!Ik
kan me ergens nog achteraf betalen herrineren en dat is dat binnen 14 dagen €0,00 terug dus... en niets betalen....
Of haal ik er nu 2 door elkaar, na lezen met en zonder Top.... en had ik wel de goede voorwaarden hier gezet?
Ga nu eerst even alles controleren en nalezen.



Ik lees op de website wel de €6,95 porto & verzend kosten, maar niets over de €2,- betalingskosten.
Als je het niet meld hoeft een klant hier ook niet op te rekenen... wat de winkel zelf ervoor betaalde doet er niet toe,
niet vermelden is niet te claimen zou ik zeggen...
Het is achteraf betalen maar niet met afterpay! “Billink” is in dit geval degene bij wie ik achteraf zou betalen. Die 2 euro heeft de webshop inmiddels weer ingetrokken en billink heeft voor mij een klacht ingediend bij de webshop. Alleen de webshop doet dus niets met de klacht en billink heeft de factuur netjes gepauzeerd met het verzoek aan de webshop de rekening te crediteren en het probleem wat betreft de retourkosten op te lossen. De webshop doet alleen niks uit op dat verzoek!

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling

Ongelezen bericht door alfatrion »

BarbaraD schreef:
31 jul 2020 18:11
Post nl reactie :
Hi, Barbara! Een ongeopend pakket kan kosteloos retour worden gestuurd. Dat is bij een weigering aan de deur dus inderdaad van toepassing. Als het pakket geopend is komen hier wel retourkosten bij kijken. Groetjes, Dennis Post NL
Als je er zin in hebt zou je aangifte kunnen doen van een poging tot oplichting.

BarbaraD
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jul 2020 07:14

Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling

Ongelezen bericht door BarbaraD »

alfatrion schreef:
02 aug 2020 01:33
BarbaraD schreef:
31 jul 2020 18:11
Post nl reactie :
Hi, Barbara! Een ongeopend pakket kan kosteloos retour worden gestuurd. Dat is bij een weigering aan de deur dus inderdaad van toepassing. Als het pakket geopend is komen hier wel retourkosten bij kijken. Groetjes, Dennis Post NL
Als je er zin in hebt zou je aangifte kunnen doen van een poging tot oplichting.

Ik word morgen door ACM gebeld. Ik wacht even af wat hun adviseren😊

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik verwacht dat het OM niet tot vervolging zal willen overgaan. U kunt dit civiel aanpakken (niet betalen). Maar u heeft wel recht om aangifte te doen.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling

Ongelezen bericht door alfatrion »

Artikel 326 Sr
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het verlenen van een dienst, tot het ter beschikking stellen van gegevens, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.
De feiten:
- De winkel heeft als gevolg van de retour geen bedrag hoeven te betalen aan de vervoerder.
- De winkel geeft aan dat zij wel een bedrag heeft moeten betalen aan de vervoerder.
- De winkel handelt wederrechtelijk

Het oogmerk blijkt uit het feit dat de winkel valselijk aangeeft dat zij voor de retour heeft moeten betalen. Dat de winkel moet betalen voor de retour is een verzinsel. En dat hiermee boogt was om geld af te geven lijkt mij ook duidelijk.

Zie ook:
viewtopic.php?p=2772980#p2772980

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hier nog wat informatie in begrijpelijke taal
http://www.wetrecht.nl/oplichting/

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling

Ongelezen bericht door hebra98 »

alfatrion schreef:
02 aug 2020 14:51
Hier nog wat informatie in begrijpelijke taal
http://www.wetrecht.nl/oplichting/
>>
Ik heb binnenkort (na vakantie) weer contact met ARAG, zal ze het eens voorleggen wat ze hiervan denken.

Gesloten