LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Roboduster via Groupon

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Noldy84
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2011 16:31

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door Noldy84 »


nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

mmmm das een goeie.

uit de registratie gegevens van het domein koken we ook niet veel te weten:

Domeinnaam roboduster.nl
Status actief
Houder Y Storm
Administratieve contactpersoon [email protected]
Registrar Hosting2GO B.V.
Baronielaan 92
4818RC BREDA
Nederland

zou verklaren waarom het oude website-tje niet meer onderhouden wordt.

Indien dit dezelfde handelaar blijkt, dan is er sprake van tenmiste misleiding danwel oplichting, deze werd immers met 50% korting aangeboden?
Zelfs in crisistijd (behalve in de VS dan misschien) vallen prijzen niet in één klap de helft minder uit.

en de referentie daar van "admin" , pfff de beste man had tenminste een andere naam kunnen aanmaken.

HenkvanPutten
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 jun 2008 14:46

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door HenkvanPutten »

Nonsens Wim, dat is de concurrent. Maar die is 50 cent duurder en prijst zich uit de markt. Kromhout drukt ze helemaal weg, niemand hier die dat voordeeltje wilde laten lopen. Terwijl daar misschien wel 'vandaag bestellen, morgen in huis' geldt. :?: Mij ontbreekt de puf het uit te zoeken. Ik ga denk ik maar een Roomba 555 kopen bij een betrouwbare online shop.

johanerwin
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2011 14:06

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door johanerwin »

Op zich heel interessant allemaal hoe het systeem werkt en of er met een derden rekening gewerkt wordt. Op zich was dit de aanleiding voor mij om mij op deze site aan te melden om uit te vinden hoe Groupon en de desbetreffende leveranciers functioneren en waar er risico gelopen wordt. Dit is mij tot op heden niet duidelijk.
Mocht er met een derden rekening gewerkt worden dan betekend dat vermoedelijk dat Kromhout zelf kan voorfinancieren en er geen situatie is van een beginnend ondernemer.
Mocht alsnog blijken dat hij wel een beginnend ondernemer is en heeft hij met veel moeite en risico uit prive gefinancieerd dan is dat misschien heel sneu voor hem maar in beide situaties (wel of geen beginnend ondernemer) heb ik geen begrip voor de problemen die er zijn ontstaan.
Een Groupon koper hoeft wat mij betreft nooit en te nimmer begrip op te brengen voor de amateuristische gang van zaken zoals dat per heden voorgeschoteld is. Klinkt misschien allemaal een beetje hard, echter alle knulligheid van Kromhout neem ik meer Groupon kwalijk dan Kromhout zelf. De consument is van mening dat er zaken met Groupon gedaan wordt, echter er wordt aan een stichting betaald (dus vermoedelijk niet aan Groupon) zodoende blijft een en ander onduidelijk.
De key vraag is, wat mij betreft, met wie ik nou eigenlijk een overeenkomst afgesloten heb??? Met Groupon, met een Stichting of met Kromhout?
Graag juridisch advies

Overigens leert de Algemene Voorwaarden van Groupon ons dat: Groupon zelf is niet gehouden tot het leveren van de in de tegoedbonnen vermelde prestaties of de levering van de aangegeven goederen, maar verbindt zich er alleen toe dat de tegoedbon je een recht op het leveren van de dienst door de partner verschaft indien voldaan is aan de bepalingen in deze Algemene Voorwaarden.

Lees ik het goed dat Groupon alleen aansprakelijk is voor het recht (lees tegoedbon) tot het leveren van een dienst/product en niet zozeer voor de dienst/product zelf?
De truuc voor Groupon zit in de verkoop van tegoedbonnen waarbij het lijkt dat enige aansprakelijkheid mbt de leveranties uitgesloten wordt.

dstam09
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jul 2011 10:55

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door dstam09 »

Gister mijn robotduster geannulleerd en daarbij verwezen naar de eerder gestuurde mail van groupon, onderstaand de reactie:

Bedankt voor je mail! We hebben het ontzettend druk en zoals afgesproken zou ik je mail in behandeling nemen. Gezien er geen noodzaak tot telefonisch contact is, laat ik de telefoon vrij voor mijn collega's die hem hard nodig hebben :-).
Het was mogelijk om de deal voor robo-duster te annuleren toen deze nog niet voor verzending klaar stond. Inmiddels is de verzending aangekomen in het distributiecentrum en is er geen mogelijkheid meer tot annuleren. Pas wanneer je de robo-duster hebt ontvangen, kun je opnieuw contact met ons opnemen om hem te retourneren. We horen in dat geval graag van je!
We hebben het aankoopbedrag van 798 euro voor de loungesets aan je teruggestort. Dit bedrag wordt binnen 30 dagen bijgeschreven op je creditcard of gekoppelde bankrekening. Wij kunnen dit proces helaas niet versnellen omdat we hierin afhankelijk zijn van de bank.
Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.


Aangegeven niet akkoor te gaan omdat er geen houdsbaarheidsdatum in de mail inzake de annulering stond. Inmiddels totaal geen vertrouwen in de leverancier en Groupon.
Ik ga niet eerst het product laten verzenden (tot op heden ook geen verzendcode of iets gekregen van de leverancier) en derhalve is mijn bestelling ook niet onderweg.
De leverancier is een oplichter die met het geld van de bestellingen de producten besteld om geen voorraad aan te hoeven houden, echter kan hij niet in zulke aantalen leveren daarom hebben heel veel mensen tot op heden geen track en trace code ontvangen. Groupon wil alleen haar zaken vullen en doet niets voor de klanten. de klantenservice is onbereikbaar en de oplossingen in de vorm van een tegoed dat 6 maanden geldig is slaat nergens op. Alsof ik ooit na de loungeset en de roboduster OOIT nog iets zal bestellen bij deze waardeloze onderneming.

johanerwin
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2011 14:06

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door johanerwin »

Heb begrepen dat de wettelijke levertijd 30 dagen is. Deze is inmiddels ruimschoots verstreken en het kan niet anders zijn dat je de koop of het recht tot koop kan ontbinden of in jouw geval door opzegging al ontbonden is.
Je kan de leverantie van de stofzuiger dus weigeren en nogmaals het betaalde bedrag terug eisen. Zou het onbegrijpelijk vinden als Groupon na zoveel ellende hier nog moeilijk over zou doen.
Misschien hebben ze zich vergist het mailtje lezende over een loungeset. Maar wie weet krijg je de stozuiger geleverd plus 798.- teruggestort.

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

Er zijn twee bedragen betaald : 1 aan groupon en 1 aan Kromhout.
de eerste was voor betaling van de stofzuiger en de tweede werd aangegeven voor verzendkosten.

Groupon is in dit geval de verantwoordelijke verkoper, totdat er een overdracht van verkoop heeft plaatsgevonden, want dan is de bemiddeling klaar.

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

Een wettelijk levertermijn is niet fataal, dat houd in als je een andere levertijd hebt afgesproken dit ook kan.

tevens met de wet kopen op afstand heb je tot 10 dagen na ontvangst nog recht af te zien van aankoop.

johanerwin
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2011 14:06

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door johanerwin »

maar er is geen andere termijn afgesproken dus dan geldt de wettelijke termijn.

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

okay, maar wat ga je doen tegen een langere levertermijn?
het enige wapen wat je hebt is annuleren.

HenkvanPutten
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 jun 2008 14:46

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door HenkvanPutten »

week 24 was toch afgesproken? Nèt niet gelukt.... :?

Ik heb me ook een tijdje in de juridische aspecten verdiept...totdat ik bedacht: ik ben ook gek. Gewoon annuleren en desnoods betwisten via de creditcard. Dat laatste kan iedereen doen die zo heeft betaald en wie nu niet meer 'kan' annuleren trouwens.

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

annuleren mag niet geweigerd worden tot 10 dagen na aflevering (wet koop op afstand)

in ieder geval is de toegezegde trace code niet gekomen

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

hier ook niet :(

Ik hou het nog vol tot eind van de week... ik _hoop_ dat Groupon nog iets laat weten of Dhr van Vonderen eindelijk iets laat weten.

Het vertrouwen is nu ook echt naar een nulpunt gezakt..De website geeft geen informatie, Groupon wil geen geld meer terugstorten omdat het al verstuurd is (?) maar dit laatste kan niemand bevestigen...

De grootste verliezers zijn nu de mensen die nog een poging hebben gedaan om te hopen op een goede afloop. Ik koop al jaren via Internet en dit is serieus de eerste keer dat een bedrijf, Kromhout Trading, het zo erg heeft gemaakt dat zelfs ik eigenlijk geen hoop meer heb dat ik ooit het bestelde product geleverd krijg.

Het voordeel is dat ik het geld niet direct nodig heb, net als de stofzuiger. Alleen wil ik wel een keer iets zien van één van beide.

En Kromhout Trading, sorry hoor maar je vraagt er bijna om dat je alle klanten gaat verliezen...

Ik ben nu een zeer ontevreden klant van zowel Groupon als van Kromhout Trading. Beide lijken mij enorm teleur te stellen en de robot of zelfs communicatie zou in ieder geval een pleister zijn op de openstaande wond..

GroupOn> Als jullie meelezen, bel die man op en vraag nou eens keihard datums en niet "vanaf volgende week", stel een ultimatum en als hij daar niet aan voldoet, geef gewoon alle klanten hun geld terug en een tegoedbon voor het lange wachten... Op z'n minst...

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

helaas moeten we dan constateren dat we zoethoudertjes hebben gekregen.

annuleren niet mogelijk?

hier in het kort de regels:

Als u iets koopt op afstand, gaat u niet naar een echte winkel. U koopt dan iets via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus. In de wet staat dat u zeven werkdagen bedenktijd krijgt als u een product op afstand koopt. U kunt het product dan thuis bekijken en bedenken of het product echt wel is wat u wilt hebben. Wilt u het product toch niet hebben? Dan kunt u uw geld terugkrijgen als u het product tijdens de bedenktijd terugstuurt. Deze bedenktijd heet ook wel zichttermijn.

Uw bedenktijd begint één dag nadat u het product hebt gekregen. Koopt u geen product maar een dienst? Dan gaat de bedenktijd in op het moment dat u de dienst bestelt.
Let op

Niet elke aankoop via de telefoon of internet is een koop op afstand. Belt u een winkel in de plaats waar u woont om een koelkast te bestellen? Dan is dat waarschijnlijk geen koop op afstand. De zeven werkdagen bedenktijd geldt alleen voor producten die u koopt bij een bedrijf dat normaal gesproken alleen verkoopt via telefoon, internet, televisie of catalogus.
Bij welke producten krijg ik geen bedenktijd?

U krijgt geen bedenktijd als u een van de volgende producten op afstand koopt:

reizen die u op internet boekt
tijdsgebonden producten, zoals tijdschriften
producten die u speciaal laat maken, bijvoorbeeld een maatpak
producten die snel kunnen bederven, zoals eten of bloemen
Sluit u een dienst af die u meteen wilt laten beginnen? Bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen? Dan hebt u geen bedenktijd.

Cd's en dvd's zijn vaak verzegeld. U mag deze producten alleen terugsturen als u de verzegeling niet hebt opengemaakt.

Een verkoper moet u altijd informatie geven over de bedenktijd. En hij moet het adres of telefoonnummer van een helpdesk geven, zodat u weet wie u kan helpen als u een vraagt hebt. Doet de verkoper dit niet, dan krijgt u drie maanden extra bedenktijd. En let op: geeft de verkoper u deze informatie pas later? Dan hebt u vanaf dat moment weer een bedenktijd van zeven werkdagen.

Wilt u een product terugsturen? Laat dit dan binnen de zeven werkdagen aan het bedrijf weten, voordat u het terugstuurt.

groupon? leest u nog even mee?

men kan dit in desnoods een kort geding probleemloos winnen, de verkoper, groupon zal dan met resultaten adressen etc kunnen komen die dit ontkracht.
het is overigens wel zo dat indien er afspraken gemaakt zijn die anders zijn dit uitdrukkelijk en schriftelijk overeengekomen dienen worden.
aangezien zo'n beetje alle regels zijn overtreden zie ik elke rechter groupon's verweer onherroepelijk van de tafel gooien.

iemand die nog twijfelt kan mogelijk de jurispredentie kort na vrijdag erop nalezen.

ik denk dat één ding een fait accompli is en dat is dat we het allemaal zat zijn.

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

nog even aan johanerwin:

de "truuk"van het recht op tegoedbonnen verkopen, is zodanig misleidend dat een consument niet anders weet dat wanneer hij een product afneemt in de vorm van een tegoed, degene die het tegoed verkoopt ook daadwerkelijk verantwoordelijk is voor de gehele verkoop.
De wetgever bepaald nl. dat het voor de consument duidelijk moet zijn wie de verkopende partij is, door dwaling in het verhaal te brengen onttrekt men zich niet van een tegenprestatie.

in dit geval koopt met een code om die bij een winkel in te leveren. in de aanbieding is verder niet opgenomen wie de leverancier is, maakt ook niet uit want Groupon is de verkoper. hoe zij producten / diensten verkoopt maakt verder niet uit. zij zijn immers de partij die voor een code/product/dienst een geldbedrag ontvangt, waar die naartoe gaat (immers daar heb je met iDeal betalingen of Creditcard betalingen geen controle over) doet ook niet terzake, wat wel terzake doet is dat op basis van de betaling een code die recht geeft op ... verstrekt wordt. dat is een koopovereenkomst op afstand.

Nu de verkoper vastgesteld is, komt er een derde in het spel want men dient tevens 7,50 over te maken naar de leverancier, dus ook daar is een koop en/of leveringsafspraak mee overeengekomen - op afstand.

Groupon dient nu zorg te dragen voor levering , ook al is die uitbesteed aan kromhout trading. Kromhout is daartoe door twee partijen gehouden namelijk groupon en de koper. Groupon had nl. al een verkoopafspraak (in de vorm van bemiddeling) met Kromhout gemaakt en de koper betaald Kromhout 7,50 voor verzendkosten.

Kromhout is dus niet het eerste aanspreekpunt, dat is groupon. Telefonisch contact wordt niet gewaardeerd lees ik want er zijn belangrijker zaken. Bijzonder kwalijk want aftersales is bijzonder belangrijk.

Men denkt het bij groupon allemaal we ok geregeld te hebben, maar juist door de wirwar van truukjes zal bij een evt zaak de rechter niet mild zijn. Het consumentenrecht is sterk verbeterd (eea verdiend nog verbetering...) en daarmee is zolang je het puur zwart/wit bekijkt (dus door de ogen van de gemiddelde consument) compleet helder. Helaas laat de gemiddelde consument zich ook veel te snel en te vaak met een truukje weer het bekende riet in sturen.

Ik zie hier ook meerdere partijen als slachtoffer, de kopers en Kromhout, immers beiden worden door het systeem van van groupon ernstig benadeeld terwijl de verkoper -groupon- nu de bemiddeling voor hun idee klaar is zijn handen er van af kan trekken- denkt men. Echter ondanks de uitbesteding is de verantwoordelijkheid van groupon nog niet voorbij. die eindigt pas wanneer de koop onherroepelijk is, en dat is minimaal 7 werkdagen na ontvangst van het product. soms langer, lees hiervoor mijn vorige post.

johanerwin
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2011 14:06

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door johanerwin »

Begrijp dat Groupon de verantwoordelijke is en aangesproken dient te worden voor een correcte levering.
Begrijp niet waarom je Kromhout ook als slachtoffer ziet van Groupon, behalve dat zij misschien de dupe kunnen worden van matige aftersales en klantbenadering van Groupon.
Echter als Kromhout goed levert zal de klantenbenadering van Groupon voor hun minder belangrijk zijn. Daarbij gaat Kromhout vrijwillig met Groupon in zee en dient derhalve van te voren op de hoogte te zijn van eventuele nadelen van de Groupon constructie.

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

Kromhout zie ik als slachtoffer omdat groupon juist niet de kleren aantrekt van verkoper en haar leveranciers niet te hulp schiet.
In plaats daarvan nemen ze een afstand en afwachtende houding aan waarbij zowel koper als leverancier gedupeerd worden.
Immers het is de verkoper hoe dan ook gehouden dat zij hun koop/verkoopsfspraken nadienen te komen.
Hierin verzuimen ze.

Dat kromhout alvast de rol van verkoper op zich neemt dwingt hij zichzelf in een positie die nog niet toepasselijk is.
Slachtoffer is wellicht een groot woord maar in feite komt het daar wel op neer.
De samenwerking tussen beiden is nagenoeg niet aanwezig hetgeen het voor de koper een gebed zonder eind maakt.
Kritiek op kromhouts handelswijze is wellicht terecht maar zou in beginsel bij groupon neergelegd dienen te worden.
Als je een wamachine van miele koopt bij je lokale witgoedzaak en levering duurt langer dan afgesproken, wie is dan je aanspreekpunt? Juist :de witgoedzaak.

tangmingpeng
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2011 05:44

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door tangmingpeng »

:mrgreen: goed

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

Voorlopig blijf ik deze week als laatste week zien. Zowel Groupon als Robo-Duster hebben in de laatste communicatie vermeld dat deze week de stofzuigers worden verstuurd en deze week zou er een factuur worden ontvangen. De week is pas goed en wel op de helft, dus er is nog hoop voor de mensen die niet hebben geannuleerd.

:roll:

NestorA
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:17

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door NestorA »

Toen ik drie weken geleden dit onderwerp opende, was ik er voor 99% zeker van dat ik het slachtoffer was geworden van bedrog. En op dit moment doe ik weer dezelfde inschatting.

Lees ik mijn postings na, dan constateer ik dat ik er tussendoor toch wel in heb geloofd. Dat kwam door de communicatie van Groupon: passief (ze reageerden op mails, van anderen en van mij) en actief (door deelname aan dit forum bv.). Zij bleven overtuigd van een goede afloop en volgens mij zijn ze dat nog steeds.

Maar als er vrijdag, de absolute deadline voor velen hier, nog steeds niets is, hebben ze ons dan wel een dienst bewezen met hun optimisme? Alle indicatoren stonden toch op rood? (Tot en met het op zich nemen van de slachtofferrol door mijnheer de directeur hier in dit forum toe) En wat gaan ze doen in de richting van de gedupeerden?

Waar baseerde Groupon eigenlijk dat vertrouwen op? De mooie blauwe ogen van heer Van Vonderen? De miss-vacuumcleaner-glimlach van zijn rechterhand Mary? Of gaat het nog verder? Hebben medewerkers van Groupon al een rondje om een pallet Robodusters mogen lopen? Is er contact geweest met DPD, ter verificatie van de grote verzendorder? Heeft het kantoor van de directeur Groupon Nederland wellicht een beurt gehad van liefst drie Robodusters die eendrachtig tot op het de laatste pluisje deze klus klaarden?

Komend weekend weten we meer. Is er geen verzendcode, dan vast een nieuw sterk verhaal.

"Tot onze spijt moeten wij mededelen dat bij onze interne kwaliteitscontroles gebleken is dat de Robodusters door een vervelende miscommunicatie met de fabriek voorzien zijn van driepolige Chinese stekkers.

Om u als klant niet nog langer te laten wachten hebben wij momenteel een team van electrotechnici druk bezig om met man en macht dit zo spoedig mogelijk voor u in orde te maken. Daarna worden de Robodusters onmiddellijk vanuit depot overgedragen aan onze transporteur.

Uiteraard ontvangt u een track en tracécode wanneer uw bestelling de deur uit gaat.

Onze excuses voor het lange wachten, maar wij zijn ook afhankelijk. Wij danken u voor het vertrouwen in ons bedrijf en wensen u veel pelzier van uw roboduster, U zult zien dat het het wachten meer dan waard was.

Mark van Vonderen, directeur Kromhout Trading limited"

Afbeelding

Alle kopers weer balen. Als een stekker. Of eigenlijk om een stekker. En tevens bezorgd: kan de duster wel 220V aan? Of worden ze dan meteen opgeblazen? (In China is de spanning 110V immers....)

We wachten met spanning af.

Gesloten