LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Roboduster via Groupon

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
HenkvanPutten
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 jun 2008 14:46

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door HenkvanPutten »

Het verkeer was de afgelopen 24 uur spectaculair afgenomen. Mijndomein durft het weer aan.

Wel het verzoek om er niet allemaal nu als een gek gelijk heen te surfen! :!:

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

Dit is het laatste nieuws van de website:

25-07-2011

Beste Klanten,

Komende zaterdag gaan de nog te leveren robo-dusters op het vliegtuig. Dat wil zeggen dat ze dus in de volgende week aan u geleverd gaan worden. Doordat de fabriek leveringsproblemen had, zou het dus nog lang gaan duren voor we de robo-dusters hier zouden hebben. Daarom laten wij ze invliegen, zodat u uw bestelling in de loop van volgende week thuis heeft.

Uiteraard krijgt u van de transporteur een mail met track & trace wanneer uw robo-duster geleverd gaat worden.

Wij hopen op uw begrip en bedanken u voor het vertrouwen in ons bedrijf.

Met vriendelijke groet,

Kromhout Trading Ltd.
Morgen dus??

catballou
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2011 06:58

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door catballou »

Beste Forumleden,

Ook ik was er in getuind bij Groupon met een bestelling van de Roboduster.
Maar na ettelijke telefoontjes en dreigementen van mijn kant, heb ik mijn geld terug gekregen.Dus Groupon, kan er wel degelijk zorgen, dat je geld terug komt, mits je via hun betaald hebt.
Mvg,
Catballou

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

UPDATE:

Vanochtend email ontvangen naar aanleiding van mijn email naar [email protected] over waarom de website offline is en hoe zeker ik kan zijn van de levering komende week...
Dit stond er letterlijk in!
Beste XXXX,

U krijgt uw robo-duster in de komende week geleverd.

Met vriendelijke groet,
Kromhout Trading
Geduld wordt beloond? Laten we het hopen.

ZwartSchaapKTL
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2011 07:28

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door ZwartSchaapKTL »

Hallo allemaal,

allereerst wil ik graag m'n complimenten overbrengen aan de 'Pitbulls' van dit Forum.Ik bewonder hun enorme drang naar het oplossen, danwel becommentariseren van maatschappelijke problemen, het volharden in 'Het geloof in eigen hersenspinsels' en de vastberadenheid de wereld ervan te willen overtuigen dat 'dat ene bedrijf...!' vast en zeker niet in de haak is !!
Dankzij de NestorA's op deze wereld kunnen Forums als deze voor ieder dienen als referentie of klaagmuur. En dat is goed!

Na de fantastisch leuke grappen over 'soepbotten' en 'wiskundige vraagstukken' , vind ik overigens de misplaatste gevatheid omtrent een verkeerd gekozen samenstelling van woorden erg flauw, NestorA!

Mensen, alstublieft geloof mij maar.., deze enorme groei, in zo een belachelijk kort tijdsbestek, goed georganiseerd krijgen, is me niet in de koude kleren gaan zitten. Met het grootste respect voor mijn rechterhand, Mary, die ik onmiddelijk in de arm nam. ZIj is, zonder klagen, meer dan 18uur per dag bezig geweest, mails te beantwoorden, adressenbestanden aan te leggen (voor de GARANTIE o.a.), distributeurs te bellen, douanezaken te regelen enz, enz.

Ik zeg nu hardop, uit de grond van mijn hart en tenoverstaan van alles en iedereen die t maar hoort of horen wil...:

WIJ HEBBEN NIETS OM ONS VOOR TE SCHAMEN, WIJ HEBBEN NAAR EER EN GEWETEN GEHANDELD, HEBBEN VANAF DAG 1 AL DE INTENTIE OM DEZE DEAL VOOR ALLES EN IEDEREEN VLEKKELOOS TE LATEN VERLOPEN.!
'GROUPON NEDERLAND' EN ZO OOK 'GROUPON DUITSLAND' VALT NIETS TE VERWIJTEN EN HEBBEN OOK ALLES IN T WERK GESTELD DE ENORME KLUS TE KLAREN EN DE KLANT TEVREDEN TE STELLEN.

Gisteravond 18u is het toestel gaan vliegen. En idd om mijn klanten tevreden te stellen en niet nog langer te hoeven laten wachten, laat ik niet 1000 maar 2000 stuks hierheen vliegen (11.000kg dus, NestorA!!) en worden na aankomst in het warehouse *verpakt, *voorzien van adressen, *van track en trace-labels voorzien en vervolgens (!) binnen 48uur door DPD bij de klant bezorgd!!

Groet,
ZwartSchaapKTL

M.J.van Vonderen
directeur Kromhout Trading KTL (BlackSheepKTL)
Koestraat 135 (in VOORMALIGE slagerij..!!!)
tel.nr. 0031(0)6 117 035 45

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

Bedankt voor de reactie.

Ik waardeer het en weet uit eigen ervaring hoe lastig het is om een bedrijf op te starten en ik kan mij alleen de ellende voorstellen van ineens x-duizend orders binnen te halen.

Toch begrijp ik mijnheer NestorA's reactie ook. De website is summier (welke gelukkig na mijn 1e contact wel is aangepast) en de emails welke wij terugkregen op vragen waren voornamelijk geautomatiseerd. Het had gesierd om in ieder geval wat openheid van zaken te geven (zover mogelijk) op jullie eigen website.

Verder was het in ieder geval opvallend waarom de website bijna een volledige week offline is geweest (met administratieve redenen), dan gaan er op dat moment alarmbellen rinkelen bij velen (waaronder bij mij).

Het geluk is dat ik vertrouwen heb in Groupon en in principe de goede intenties van nieuw opgestarte bedrijven. Om die reden heb ik de bestelling nog niet geannuleerd en mag ik dus volgende week de langverwachte Robo-Duster in ontvangst gaan nemen.

Voor de volgende keer dus in ieder geval de website online proberen te houden (desnoods met wat hulp die wordt aangeboden via de email :mrgreen: ) en goed communiceren, dan hoop ik dat uw bedrijf uiteindelijk alleen maar positief op deze website terecht komt ;)

johanerwin
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2011 14:06

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door johanerwin »

Heb in het geheel geen begrip voor deze reactie van Kromhout. Als je meedoet met een Groupon actie moet je 100% je zaken voor elkaar hebben en je niet verschuilen achter een "een enorme groei" Je behoort met zekerheid te kunnen leveren en niet je klanten te woord staan middels automatisch gegenereerde e-mails. Het zou mij niet verbazen dat Kromhout geen voorraden aanhoudt maar pas in China is gaan orderen nadat de Groupon actie gesloten was. Ja, en dan kan het wel eens tegenvallen met de leveringstermijnen....
Ook Groupon is zeker te verwijten dat zij niet gecontroleerd hebben of Kromhout wel een degelijk en serieus bedrijf is en niet zo amateuristsich is als nu blijkt te zijn.
Wel kan ik enige sympathie op brengen voor (enig?) medewerkster Mary die vermoedelijk zeer heeft moeten lijden onder het knullig optreden van haar baas. Hoop dat zij een flinke bonus tegemoet kan zien.
Ben blij dat ik inmiddels mijn geld terug heb zodat de firma Kromhout zeker niet aan mij zal verdienen, maar ook blij dat ik nooit voor eventuele aftersales met Kromhout kontakt op hoef te nemen.
Eens kijken of Kromhout de verzendkosten terug gaat storten; natuurlijk heb ik op mijn mail hier omtrent nog geen reactie gehad.

HenkvanPutten
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 jun 2008 14:46

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door HenkvanPutten »

NestorA was af en toe wat cynisch, maar het is wel dankzij dit soort lotgenoten dat mensen met een soms niet zo dikke portemonnee zich gesteund voelen en niet in een isolement geraken: veel geld uitgegeven en telkens geconfronteerd met niet nagekomen afspraken en onbeantwoorde vragen (op welke wijze dan ook gesteld). Ik waardeer het dat u zich thans meldt, maar vraag mij af waarom nu pas.

Uw website is uit de lucht geweest, ik dacht wel iets korter dan een week overigens, maar dat was de geëigende plaats geweest om van begin af aan openheid van zaken te geven zonder dat dat buitensporige grote inspanningen gekost zou hebben. Dat ben ik geheel met Whizzi eens. Wat daar wel vermeld stond, waren telkens non-berichten.

Dankzij internet haalt u nu een enorme omzet. Maar het is ook dankzij internet dat de zwakke kanten in uw (plan? van) aanpak zo overduidelijk bleken. En allerlei vreemde zaken (zoals vestiging in een te huur staand kantorenpand) meteen op straat lagen.

Van Groupon heb ik een goede indruk gekregen, maar ik vind wel dat ze kritischer hadden mogen zijn op uw communicatie en planning. Wanneer, net zoals nu met de Samba poetsrobot, een levertijd van 8 weken was aangekondigd geweest, was dit Radar-onderwerp mogelijk nu nog niet eens aangemaakt geweest.

Rest mij uw succes te wensen met uw bedrijf en de aftersales, met de kleine waarschuwing u zich op dit laatste niet opnieuw te verkijken. En mensen die geannuleerd hebben, zoals Johanerwin en ik zelf, zouden binnen een week de verzendkosten teruggestort moeten zien: zij maakten over onder vermelding van hun vouchercode en Groupon zal u intussen verteld hebben welke vouchercodes horen bij klanten die in tweede instantie afgezien hebben van de Roboduster.

Geef Mary maar een pluim van ons allen :wink:
Laatst gewijzigd door HenkvanPutten op 29 jul 2012 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gugong
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2011 08:49

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door Gugong »

Hoi,

Ik zie nu al een paar keer de Samba poetsrobot van 199 euro langskomen in dit forum. Ik had hem bijna gekocht via Groupon, maar ik ben blij dat ik het niet gedaan heb. Ik ben er wat zaken over te weten gekomen, ik weet niet of ik het hier kan plaatsen of dat ik beter een nieuw topic kan aanmaken, maar toch wil ik wel even waarschuwen.

Deze Samba robot is GEEN robot van 449 euro die met een grote korting verkocht wordt. Het is een generieke, goedkope merkloze Chinese robot die onder het modelnummer XR210 op veel plekken op internet aangeboden wordt. Op ebay heb je hem voor rond de 160 euro inclusief verzenden, en groothandels (of groepen!) kunnen hem voor rond de 100 USDollar (!) kopen op sites als alibaba. Je kan op verschillende plekken de handleiding downloaden en die is altijd hetzelfde.

Ik denk dat dit is wat hier aan de hand is. Een handige jongen zet even een ietwat gelikte site in elkaar (niet heel gelikt als je weet waar je op moet letten) en probeert door veel deelnemers te charteren via groupon een flinke bestelling bij alibaba te kunnen doen. Zijn winst loopt dan tegen de 100 euro PER ROBOT! Met zo'n marge mag er ook nog wel 1 kapot zijn, service hoef je dan niet te leveren, je stuurt gewoon een nieuwe. Niet genoeg deelnemers, dan blaas je gewoon alles af.

En dan nog, Samba lijkt wel verdacht veel op Roomba.

Dus ik ga er denk ik nog wel 1 kopen, maar NIET de Samba.

Ik hoop dat ik iemand heb geholpen met deze info.

Groetjes!

HenkvanPutten
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 jun 2008 14:46

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door HenkvanPutten »

Gugong

Tot dezelfde ontdekking was ik ook gekomen. Wel is het zo dat de helft van de opbrengst nog naar Groupon gaat en dat er ook substantiële verzendkosten zijn om rekening mee te houden. Als onze Tilburgse vriend voor 100 dollar p.s. heeft kunnen inkopen (ik vermoed dat het zelfs nog iets lager kan zijn geweest na scherp onderhandelen, al weet ik niet hoe goed het Chinees is van de heer Van Vonderen) dan schat ik dat hij 20 euro per stuk gaat overhouden *exclusief verzending en Mary*.

En dat gun ik hem best hoor, want de prijs is wel een paar maanden stress. Zelf meld ik mij liever om 9 uur op kantoor.

Gugong
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2011 08:49

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door Gugong »

HenkvanPutten

De helft maar liefst? Dan lachen die toch het hardst en valt de marge ook wel weer mee. Maar dan nog is de vanaf-prijs van 449 wel volledig uit de lucht gegrepen en dat vind ik ergens toch niet zo netjes.

En inderdaad, wbt de stress van het ondernemerschap kies ik ook voor kantoor!

Mvg

PS Iemand interesse om een gezamelijke bestelling bij Alibaba te doen? :-D

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

Dat dit een Chinese kopie is, was natuurlijk vanaf het begin duidelijk.

Met een beetje creatief Googlen kom je op deze site waar exact hetzelfde model te vinden is. En ja, daar is deze natuurlijk wel goedkoper.

Maargoed, naast Mary moet je ook rekening houden met importkosten (Douane anyone?) en verzendkosten vanuit China. Als je er 1 besteld uit China, zul je weinig problemen hebben met een douane, maar als je er 2000 besteld (willekeurig getal) dan zijn daar toch een aantal mannetjes mee bezig om te checken of er niet toevallig drugs of importchinezen in zitten ;)

Het is makkelijk praten voor iedereen hier om te beweren dat iemand een X-percentage aan winst pakt, maar er zijn veel kosten als startende ondernemer die men vaak niet ziet.

Wat betreft het "ondernemersrisico": De eigenaar heeft beweert hier dat hij er 2000 heeft besteld waarvan er 1000 zijn verkocht. Dat betekent dus een verlies! Natuurlijk, er zijn zaken die wat netter gedaan hadden kunnen worden (communicatie is denk ik wel samenvattend hierop), maar als mensen hier ook nog negatief op deze site vertellen en maar van zaken uit gaan die wellicht helemaal niet van toepassing zijn, dan zal Kromhout Trading al vrij snel een failissement kunnen aanvragen..

Iedereen gaat er nu al van uit (waarop dat gebaseerd is, is mij ook nog een vraag) dat er geen goede service is en dat de gekochte stofzuigers maar rommel zijn (omdat het chinees is??) maar wat is er mis met afwachten wat er gaat komen en pas als je een paar maanden de Robot in bezit hebt eventueel te gaan klagen....

Gun deze man en zijn bedrijf ook de kans om goed op te starten en oordeel pas als er voldoende materiaal is om te beoordelen!

HenkvanPutten
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 jun 2008 14:46

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door HenkvanPutten »

Helemaal mee eens. Ik geloof dat de deal ook in Duitsland was uitgezet; daar zal ook nog een deel heengaan denk ik. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van de mensen die er een ontvangen. Misschien krijg ik dan wel weer spijt van mijn annulering...kan ik opbellen: "Heb je er nog 1 voor me staan?". Maak ik misschien zelfs een (nog) mooi(er) prijsje (met Groupon er tussenuit) :lol:

NestorA
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:17

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door NestorA »

Na een paar dagen afwezigheid kijk ik hier weer en er is veel gepost. Hoogtepunt voor mij is dat mijnheer Van Vonderen zijn hoofd om het hoekje steekt, achter zijn website en talloze semi-geautomatiseerde mailteksten vandaan. Bravo.

Mijn excuus aan hem als mijn postings te cynisch of te lollig waren. Wel wijs ik erop dat niet iedereen even digitaal-mondig is. Dan is het heel vervelend als je bijna 200 euro aan een stofzuiger uitgeeft en je krijgt alleen maar standaard-berichten over je heen gegoten met telkens weer nieuwe beloften.

Ik feliciteer Kromhout Trading met de levering en ben benieuwd hoe anderen de Roboduster, die ik niet meer zal ontvangen, zal bevallen. Ik hoop oprecht: goed.

Toch een kritische noot. De heer Van Vonderen dicht een vlammend epistel mag ik wel opmerken. Hij is er zichtbaar voor gaan zitten. Maar laat hij zaken niet omdraaien: hij bleef in gebreke, niet de kopers. Die kopers hadden recht op meer en persoonlijker informatie dan ze van hem kregen. Een wat gematigder toon, met iets meer zelfkritiek, was hier passend geweest.

De (wollige) schapenscheerder NestorA

P.S. Whizzi merkt het terecht op: communicatie is waar het om gaat. Dat stuurt het vertrouwen. Niemand bestelt een stofzuiger uit Eindhoven als hij er in eerste instantie niet in gelooft. Als ik op mijn eerste verzoek om informatie deze reactie had ontvangen:

"Geachte heer A.,

Uw order met vouchercode .... is geregistreerd.

Het spijt ons u te moeten berichten dat wij door leveringsproblemen bij de fabriek de levering 6 weken hebben moeten uitstellen tot begin augustus.

Wij bieden onze verontschuldigingen daarvoor aan en wijzen op de mogelijkheid te annuleren via Groupon. Uiteraard hopen wij dat u bereid zult zijn te wachten, het zal het waard zijn.

Hoogachtend, etc."

had ik deze week dus mijn Roboduster tegemoet gezien. Laat zo'n bericht 5 minuten per klant kosten. 1200 klanten kosten dan inderdaad 100 uur. Maar in mijn werkmaand (met ook dagen van 9-5) gaan er 168 daarvan.

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

Heeft iemand, die nog wel een bestelling had open staan, al iets ontvangen mbt versturen ?

HenkvanPutten
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 jun 2008 14:46

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door HenkvanPutten »

Uit je wijze van vragen 'proef' ik, tussen de regels door, dat jij nog niets hebt vernomen, zit ik er ver naast?

Lastig dit. Eigenlijk geloof ik intussen wel dat het goed komt. En het zou haast verdacht zijn als nu opeens de aangekondigde tijd wel was gehaald.

Maar het duiveltje dat tussen mijn oren is gekropen (in de loop van de maand juli, toen ik nog niet mocht annuleren van Groupon "want de Roboduster kon er ieder moment zijn") laat mij beelden zien van een nerveus ijsberende heer Van Vonderen, die op een zekere luchthaven tien kolossale pallets van elk 200 dozen monstert....

Waar zal hij beginnen, want dat zijn er nogal wat. Dat kan op je afkomen als het Wereldtijdschrift op Mevrouw Lauwereyssen (voor wie Lijmen gelezen heeft.) Op Lijmen volgde trouwens Het Been, waarin e.e.a. culmineert in een rechtzaak :shock: Dat het daarop uitloopt, hoop ik uiteraard niet voor je! Zover hoeft het ook niet te komen volgens mij. Overigens wacht ik wel nog steeds op mijn verzendkosten... :? (EDIT: zie reactie verderop van Groupon)
Laatst gewijzigd door HenkvanPutten op 03 aug 2011 17:55, 2 keer totaal gewijzigd.

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

HenkvanPutten schreef:Uit je wijze van vragen 'proef' ik, tussen de regels door, dat jij nog niets hebt vernomen, zit ik er ver naast?
Neen, ik heb nog niks vernomen via de E-mail. Alleen van Groupon heb ik reactie gehad dat deze volgende week zou worden verstuurd wat op zich tegenspreekt met de verhalen van hier (en op de robo-duster website) dat het deze week verstuurd zou worden.
Lastig dit. Eigenlijk geloof ik intussen wel dat het goed komt. En het zou haast verdacht zijn als nu opeens de aangekondigde tijd wel was gehaald.
Ik ben benieuwd. Ik hoop dat Kromhout Trading iets heeft geleerd over communiceren en dat het dus wel goed komt daar in, maar inmiddels halverwege de week en nog geen nieuws, behalve via deze site... mwa.. ik weet het niet..

Ik wacht nog steeds geduldig, mijn normale stofzuiger doet het nog steeds goed ;)

Groupon.nl
Berichten: 80
Lid geworden op: 19 jan 2011 11:26

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door Groupon.nl »

Hi all!

De verzendkosten worden aanstaande vrijdag door Kromhout Trading overgemaakt naar iedereen die de deal heeft geannuleerd. Onze partner heeft op dat moment een complete lijst en kan dan in 1 keer alles in orde maken. Heb je hier vragen over, mail dan naar Kromhout Trading op [email protected] of naar [email protected].

Met vriendelijke groet,
Marloes

Customer Support
Groupon

HenkvanPutten
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 jun 2008 14:46

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door HenkvanPutten »

Er is een update op http://www.robo-duster.com/content/2011/06/

Het zit ook niet mee zeg. Dat vliegtuig, dat om 18:00 was gaan vliegen, daar zaten ze weer niet in.

NestorA
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:17

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door NestorA »

Dit alles had je ook niet kunnnen verzinnen toen je eind mei bestelde.

Wordt het niet tijd voor Roboduster, the movie? :idea:

Gesloten