LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schade aan mijn laptop maar Coolblue neemt geen verantwoordelijkheid

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Quaedvlieg
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2020 01:23

Schade aan mijn laptop maar Coolblue neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door Quaedvlieg »

Beste lezer,

Ik wil graag een klacht indienen over Coolblue omdat zij blijvende schade hebben toegediend aan mijn laptop en zij hiervoor niet hun verantwoordelijkheid willen nemen.

Wat is er gebeurd: Op 28-9-2019 heb ik bij Coolblue een laptop gekocht, merk Acer Spin 1 SP111-34N-P765.

Eind augustus 2020 constateerde ik dat de touchpad van de laptop defect was. Ik stuurde mijn laptop, inclusief laptophoes (ter bescherming), op naar Coolblue ter reparatie van de touchpad.

Op 15 september ontving ik mijn laptop terug, kapotter dan voorheen. Er waren namelijk 2 hoeken van de laptop gedeukt en het scherm was zwaar beschadigd. Ook ontving ik mijn laptophoes terug in diezelfde doos maar dan apart verpakt. Ik belde meteen met de klantenservice van Coolblue en daarmee sprak ik het volgende af: stuur de laptop maar weer op en als de laptop niet optimaal te herstellen is, ontvang je óf het geld terug óf een nieuwe laptop. Ik stuurde daarom mijn laptop ín de laptophoes en nog wat extra beschermmateriaal in de doos, diezelfde dag nog terug naar Coolblue.

Een maand later, op 16 oktober ontving ik mijn laptop weer terug, dit keer zonder laptophoes. Ik belde dus weer meteen met de klantenservice van Coolblue om mijn laptophoes terug te vragen.

Op 21 oktober ontving ik mijn laptophoes terug en besloot ik om mijn laptop weer te gaan gebruiken. Ik dacht dat het eindelijk goed zou zijn en dat mijn laptop weer optimaal zou werken. Maar niets was minder waar. Ik startte mijn laptop op en het Acer-logo verscheen. Voorheen verscheen het Acer-logo op een zwart scherm. Nu verscheen het Acer-logo op een zwart scherm met groen-geel-oranje gekleurde lichtvlekken.

Ik nam weer contact op met de klantenservice van Coolblue. Er zijn in totaal zo’n 16 mailtjes over en weer gestuurd. En daaruit is het volgende te concluderen:

Ze vroegen mij mijn laptop weer op te sturen. Ik deed dit niet omdat mijn vertrouwen in de reparaties van Coolblue weg is, aangezien zij mijn laptop alleen maar kapotter hebben gemaakt tijdens een reparatie.. Vervolgens vroegen ze mij om foto’s te maken van het doorschijnende licht op mijn scherm. Ik stuurde de foto’s en daarop kreeg ik het volgende te horen: ‘Wat jij in je scherm ziet, is backlight bleeding en is een volkomen normaal verschijnsel’.

Daarop antwoordde ik het volgende: ‘’Wat veroorzaakt backlight bleeding? Backlight bleeding wordt veroorzaakt door de unieke Liquid Crystal (L/C) uitlijning die in IPS-panelen wordt gebruikt. IPS-monitoren bestaan uit meerdere lagen die zorgvuldig onder verschillende hoeken over elkaar zijn geplaatst. Lichte afwijkingen in de gelaagdheid kunnen druk in het beeldscherm veroorzaken die de vloeibare kristallen op lichte wijze kan verplaatsen. Hierdoor kan er op sommige plaatsen meer licht doordringen dan op andere. De resulterende lichte gebieden zijn de zogenaamde backlight bleeding. (https://nl.answers.acer.com/app/answers ... chtlekkage). De ernstige beeldscherm beschadiging, die jullie hebben aangebracht, zal dan ook zeer zeker de oorzaak zijn van de backlight bleeding. Er was immers geen sprake van backlight bleeding toen ik mijn laptop de eerste keer opstuurde. Dat door de beschadigingen druk op het scherm is ontstaan, blijkt duidelijk uit de foto! Neem je verantwoordelijkheid.’

Het antwoord op mijn mail was weer hetzelfde als voorheen: ‘Balen dat de laptop backlight bleeding in je scherm heeft! Ik heb direct gekeken naar de oplossingen hiervoor. Helaas is dit inherent aan het scherm en kunnen wij hier niets aan doen. Dit is een volkomen normaal verschijnsel, zeker bij een IPS-scherm.’

Coolblue negeert dus het feit dat zij de onherstelbare backlight bleeding hebben veroorzaakt.

Blijkbaar is de zaak voor Coolblue nu gesloten en laten ze mij zitten met het probleem: een laptop met backlight bleeding (of te wel: hinderlijke lichtinval, niet alleen bij het opstarten maar ook tijdens het gebruiken van mijn laptop).

Coolblue is hiervoor aansprakelijk en zoals in mijn eerste telefoongesprek met de klantenservice al werd beloofd: óf het geld terug óf een nieuwe laptop. En dat verwacht ik dan ook van hen.

Ik ben ten einde raad en hoop dat het delen van mijn klacht op dit forum iets voor mij kan betekenen.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 nov 2020 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel ingekort

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Schade aan mijn laptop maar Coolblue neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ja, dat is natuurlijk een gang van zaken die niet de schoonheidsprijs verdient. Ben benieuwd of Coolblue die toch altijd volgens eigen zeggen service hoog in het vaandel heeft met een adequate oplossing komt.

KR1275
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2006 19:55

Re: Schade aan mijn laptop maar Coolblue neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door KR1275 »

Is er geen geschillencommissie?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Schade aan mijn laptop maar Coolblue neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heeft u de laptop online bij Coolblue gekocht: zie dan onder punt 10

https://www.thuiswinkel.org/leden/coolblue/certificaat

Quaedvlieg
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2020 01:23

Re: Schade aan mijn laptop maar Coolblue neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door Quaedvlieg »

Bedankt voor het meedenken!

Ik heb vandaag een mail ontvangen van de klantenservice van Coolblue dat ik mijn laptop mag opsturen op hun kosten. Eerst gaven ze aan dat backlight bleeding niet te repareren is, maar ze gaan het blijkbaar toch proberen. Dat is gelukkig al een stapje in de goede richting!

Quaedvlieg
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2020 01:23

Re: Schade aan mijn laptop maar Coolblue neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door Quaedvlieg »

Nieuwe laptop!

Ik stuurde mijn laptop een maand geleden op voor de 3e reparatie. Een paar dagen geleden ontving ik een mailtje: We hebben goed naar jouw situatie gekeken en je mag voor €499,- (de prijs van mijn Acer Spin toentertijd) een nieuwe laptop bij ons uitzoeken. Dit heb ik natuurlijk gedaan en daarmee is het probleem nu eindelijk opgelost!

luisratamero
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2020 19:22
Contacteer:

Re: Schade aan mijn laptop maar Coolblue neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door luisratamero »

Iets soortgelijks overkwam me en uiteindelijk, na zoveel aandringen, luisterden ze naar me.

Gesloten