LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Service aan horloge geweigerd door bol.com en juweliers

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Leonita73
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2016 16:38

Service aan horloge geweigerd door bol.com en juweliers

Ongelezen bericht door Leonita73 »

Ik heb 4 maanden geleden een horloge gekocht en ontvangen bij Bol.com.
Blijkt nu dat de batterij al leeg is. Dit is wel heel erg snel. !!!
Tevens was het bandje los en wil er graag een schakel tussenuit gehaald hebben.

Ik heb geprobeerd om dit bij de plaatselijke juwelier te laten doen, maar die verlenen alleen service aan de merken die ze zelf verkopen.
Bij 3 juweliers hetzelfde liedje.!!!

Bol.com zelf wil ook het horloge niet aanpassen, en batterijen vallen buiten hun garantie.
Dus nu lig mijn horloge van 229 euro nutteloos en niet werkend in de kast. :(

Juweliers zouden toch verplicht moeten zijn om alle aangeboden horloges te repareren en niet alleen de merken die ze zelf toevallig verkopen.
Zeer consument onvriendelijk !!!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Service aan horloge geweigerd door bol.com en juweliers

Ongelezen bericht door berndv »

Leonita73 schreef: Juweliers zouden toch verplicht moeten zijn om alle aangeboden horloges te repareren en niet alleen de merken die ze zelf toevallig verkopen.
pardon? Als u van mening bent dat een juwelier iedereen maar moet helpen, ongeacht waar ze het gekocht hebben, staat het u natuurlijk vrij om zelf een juwelierszaak te beginnen.

Maar wilden ze er niet aan beginnen om dit als garantiezaak te doen? Of wilden ze zelfs geen service verlenen tegen kosten? Als ik een beetje zoek op websites van verschillende juweliers hebben ze het zelfs gewoon op hun prijslijst staan, horlogebandje inkorten kost omstreeks 5 euro.

Als ik het verhaal zo lees is dus eigenlijk het probleem dat de batterij leeg is, dat zou naar mijn bescheiden mening gewoon onder de garantie moeten vallen, een batterij van een horloge hoort normaliter niet binnen 4 maand leeg te gaan.

Dat het bandje te los is, kan eigenlijk niemand wat aan doen. Wel vreemd dat een beetje juwelier (en dan bedoel ik dus niet de ketens als lucardi) deze problemen niet gewoon voor u kan oplossen. Maar aan de andere kant, als u het bij de juwelier had gekocht, had u ook de service van de juwelier gehad, maar dan waarschijnlijk wel tegen de aanschafprijzen die gelden bij juweliers.

Maar ja, die webshops zijn ze lekker goedkoop.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Service aan horloge geweigerd door bol.com en juweliers

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Leonita73 schreef:Ik heb 4 maanden geleden een horloge gekocht en ontvangen bij Bol.com.
Blijkt nu dat de batterij al leeg is. Dit is wel heel erg snel. !!!
Tevens was het bandje los en wil er graag een schakel tussenuit gehaald hebben.

Ik heb geprobeerd om dit bij de plaatselijke juwelier te laten doen, maar die verlenen alleen service aan de merken die ze zelf verkopen.
Bij 3 juweliers hetzelfde liedje.!!!

Bol.com zelf wil ook het horloge niet aanpassen, en batterijen vallen buiten hun garantie.
Dus nu lig mijn horloge van 229 euro nutteloos en niet werkend in de kast. :(

Juweliers zouden toch verplicht moeten zijn om alle aangeboden horloges te repareren en niet alleen de merken die ze zelf toevallig verkopen.
Zeer consument onvriendelijk !!!
Waarom zouden juweliers verplicht moeten zijn om naar andermans product te kijken? Jij hebt ervoor gekozen bij Bol een horloge te kopen, dus ga dan bij Bol klagen. Als je garantie of onderhoud bij een juwelier had gewild had je daar je horloge moeten kopen.

Overigens heb ik nog nooit gehoord dat een juwelier dit weigerde... of probeerde je het soms gratis gedaan te krijgen?

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Service aan horloge geweigerd door bol.com en juweliers

Ongelezen bericht door BL2 »

Batterijen vallen inderdaad buiten de garantie.
Verder kan ik het standpunt van de juweliers ook goed begrijpen, immers je koopt er niets, maar nu het mis gaat, weet je ze ineens wel te vinden. En juwelier verplichten om elders gekochte (dure) horloges te repareren is natuurlijk nooit te verplichten ! Hij verkoopt ze liever zelf, en geeft dan garantie en service.

Anderzijds is een batterijtje plaatsen overal toch wel mogelijk. Elke horlogewinkel (niet juwilier) doet dat toch gewoon, tenminste wel in ons dorp. Is geen enkel probleem.
(Vroeger kon je ook prima bij V en D hiervoor terecht, duurder dan de horloge winkel en vaak mindere batterijen en wat noncelant personeel)

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Service aan horloge geweigerd door bol.com en juweliers

Ongelezen bericht door berndv »

BL2 schreef: Anderzijds is een batterijtje plaatsen overal toch wel mogelijk. Elke horlogewinkel (niet juwilier) doet dat toch gewoon, tenminste wel in ons dorp. Is geen enkel probleem.
(Vroeger kon je ook prima bij V en D hiervoor terecht, duurder dan de horloge winkel en vaak mindere batterijen en wat noncelant personeel)
ben benieuwd onder welke vraag ts bij de juwelier kwam. Onder het kopje service zal het niet vallen, maar tegen betaling zal een juwelier zelfs de batterij van een ikea-klok wel willen vervangen.

zelfde geldt voor het bandje, tegen betaling zullen ze die best willen verkleinen.

Mucha

Re: Service aan horloge geweigerd door bol.com en juweliers

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Mucha

Re: Service aan horloge geweigerd door bol.com en juweliers

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Leonita73
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2016 16:38

Re: Service aan horloge geweigerd door bol.com en juweliers

Ongelezen bericht door Leonita73 »

ik wilde er best voor betalen dat is het punt niet.

Volgens mij is Luigi Lucardi failliet maar in ieder geval verdwenen uit de winkelstraat

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Service aan horloge geweigerd door bol.com en juweliers

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Vaak kan het ook op de markt

mh73

Re: Service aan horloge geweigerd door bol.com en juweliers

Ongelezen bericht door mh73 »

Leonita73 schreef:Volgens mij is Luigi Lucardi failliet maar in ieder geval verdwenen uit de winkelstraat
Volgens mij niet hoor. Hier zit de winkel gewoon nog. En er zijn nog 94 filialen. Moet je maar eens googelen.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Service aan horloge geweigerd door bol.com en juweliers

Ongelezen bericht door Moneyman »

Alleen, is Lucardi een juwelier...?

mh73

Re: Service aan horloge geweigerd door bol.com en juweliers

Ongelezen bericht door mh73 »

Moneyman schreef:Alleen, is Lucardi een juwelier...?
Maakt dat wat uit, als zij het wel repareren en de juwelier niet?

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Service aan horloge geweigerd door bol.com en juweliers

Ongelezen bericht door Moneyman »

mh73 schreef:
Moneyman schreef:Alleen, is Lucardi een juwelier...?
Maakt dat wat uit, als zij het wel repareren en de juwelier niet?
Nee, maar de werkelijkheid zal eerder andersom zijn.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Service aan horloge geweigerd door bol.com en juweliers

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Een batterijtje kan je toch ook simpel zelf vervangen? Even het dekseltje openwippen met een aardappelschilmesje, batterij vervangen, dekseltje er weer op drukken.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Service aan horloge geweigerd door bol.com en juweliers

Ongelezen bericht door Moneyman »

GJvdZ schreef:Een batterijtje kan je toch ook simpel zelf vervangen? Even het dekseltje openwippen met een aardappelschilmesje, batterij vervangen, dekseltje er weer op drukken.
Dat verschilt enorm per horloge. De mijne krijg je zo echt niet (zonder schade) open.

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Service aan horloge geweigerd door bol.com en juweliers

Ongelezen bericht door BL2 »

GJvdZ schreef:Een batterijtje kan je toch ook simpel zelf vervangen? Even het dekseltje openwippen met een aardappelschilmesje, batterij vervangen, dekseltje er weer op drukken.
Bij een goedkoop horloge, met een wipdekseltje is het een werkje van niets. Betere horloges met een draaideksel met schroefdraad heb je eigenlijk een speciaal stukje gereedschap nodig, maar ook daar voor zijn wel trucjes voor.

Mucha

Re: Service aan horloge geweigerd door bol.com en juweliers

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

stofzuigertje

Re: Service aan horloge geweigerd door bol.com en juweliers

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn uit 1963 komende Swiss Made automatisch opwindende Compressor kast is na zoveel jaren ook enkele keren herstel.
Schoonmaken en nieuwe onderdelen, zelfs het glas en bij de kleine plaatselijke juwelier goed te doen.

De grote in centrum is het lastiger, daar werken verkopers die nauwelijks iets kunnen vaak bij de grote ketens die moeten opsturen.
De kleine vooral nog in dorpen te vinden zelfstandige herstellen zelf en je kunt er vaak op wachten dus niets 3 dagen.

Ook de batterij van mijn vrouw, en haar te ruime bandje, Russisch merk en lastig te open daar laten doen.
Vermoedelijk een voorraad horloge gekocht omdat deze na 7 maanden leeg was, en nu al ruim 4 jaren verder nog steeds loopt.
Daarom bestaat de kans dat hij zo snel leeg gaat.

Wel was het bandje inkorter iets meer werk, de eigenaar vroeg netjes of zijn vader het mag doen, en dat werd volgende dag ophalen.
De prijzen vallen best mee, en hij was samen met zijn vader geïnteresseerd naar deze voordelige maar zeer goede uurwerken.

Ja, er is meer als Lada, en hoewel geen Swiss Made, er is daar rotzooi als goede en de betere met 14 karaats goud blijven wel goed.

Zijn verhaal is;
Aan goedkope batterij plaatsen, bandjes inkorten of nieuwe monteren of het pennetje breekt... kras op glas, en daar valt relatief veel aan te verdienen!
Ja, ik was verbaast maar zijn voorraad met hoge marge als hij ze ooit verkoopt is wel rente verlies.
Verder heeft mijn dochter wel haar trouwring en nog veel meer daar gekocht dus hoewel we 2 horloges elders kochten, toch tevreden vaste klanten.

Maar ook elders gekochte trouwringen, als je vingers dikker worden kan hij hem oprekken tot maatje groter en polijsten,
vaak na 12.5 of 25 jaren een diamantje erin?
Helaas is de naam Juwelier steeds vaker een verkoper, maar de vakmensen die kunnen aanpassen en meer als naam in ring zetten,
die verdienen vaak in onmogelijke flut dorpen met nauwelijks klanten, ja de hele regio komt daar en grote ketens brengen vaak een doos vol werk,
en die moet dan binnen 1 week klaar zijn.

Ga daarom gelijk naar vakman die hersteld en meer kan en de grote in dure winkel straten, die zijn dus extra duur voor wekelijks een doosje bezorgen en ophalen!

MauHe
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 okt 2015 10:44

Re: Service aan horloge geweigerd door bol.com en juweliers

Ongelezen bericht door MauHe »

Verplicht zijn ze het niet, maar een beetje juwelier moet hier toch geen probleem van maken. Ik heb een stuk of 20 horloges, dus ik heb regelmatig met een lege batterij te maken. Ik ga altijd naar een (gerenommeerde) lokale juwelier en die zet er dan voor 5 euro een nieuwe in (natuurlijk wel zonder waterdicht maken). Bovendien heb ik een paar keer meegemaakt dat een horloge onder garantie kapot ging, en ondanks dat ik dit niet bij deze juwelier gekocht had (eentje had ik zelfs via Marktplaats gekocht) was deze toch zo vriendelijk om het horloge naar de importeur op te sturen (natuurlijk wel tegen een geringe vergoeding) en die hele procedure te begeleiden. Heeft natuurlijk ook alles te maken met de opstelling en klantgerichtheid van zo'n juwelier.

Engelengeduld
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 nov 2014 11:48

Re: Service aan horloge geweigerd door bol.com en juweliers

Ongelezen bericht door Engelengeduld »

Inderdaad, zoals taxikemperman zegt is het ook mogelijk om aan een horlogeverkoper op de markt te vragen of deze dit wil doen. Ze vragen meestal slechts een kleine vergoeding. Zelf ga ik met al mijn horloges (ook de dure) naar de markt voor inkorten bandje of batterijtjes.

Gesloten