Slechte ervaring met webwinkel Fruugo
Slechte ervaring met webwinkel Fruugo
Er is van alles fout bij deze bedrijf:
Misleidende website, verkeerde bestelling sturen en lang wachten voor een simpele bestelling. Ik was op zoek naar een memory dual stick. via google kom ik bij deze partij terecht op de foto van de web site stond een USB3 memory stick van 512 getoond, snel doorgeklikt en gelijk besteld. later kwam ik er achter dat ik een memory stick van 16 Gb besteld had voor (21.95 Euro). Ik moest meer dan 20 dagen ervoor wachten, daarom heb ik er een van Amazon gekocht, voor dezelfde prijs maar wel 512GB en ook USB3. Na ongeveer 20 dagen heb ik wel een USB2 memory stick ontvangen van 64GB van een andere merk die wel op de site van Fruugo voor voor 14 Euro aangeboden was (8 Euro minder dan wat ik betaald had). Ik heb in totaal meer dan 8 E-mails gestuurd over waarom is mijn bestelling is zonder overleg met mij aangepast is? Ik krijg elke keer een standarde mail dat waar ik niks aan heb.
ik zie dat veel mensen hetzelfde hebben meegemaakt en ik vraag me af waarom dit soort oplichters mogen in NL zonder toezicht mensen uitkleden?
Misleidende website, verkeerde bestelling sturen en lang wachten voor een simpele bestelling. Ik was op zoek naar een memory dual stick. via google kom ik bij deze partij terecht op de foto van de web site stond een USB3 memory stick van 512 getoond, snel doorgeklikt en gelijk besteld. later kwam ik er achter dat ik een memory stick van 16 Gb besteld had voor (21.95 Euro). Ik moest meer dan 20 dagen ervoor wachten, daarom heb ik er een van Amazon gekocht, voor dezelfde prijs maar wel 512GB en ook USB3. Na ongeveer 20 dagen heb ik wel een USB2 memory stick ontvangen van 64GB van een andere merk die wel op de site van Fruugo voor voor 14 Euro aangeboden was (8 Euro minder dan wat ik betaald had). Ik heb in totaal meer dan 8 E-mails gestuurd over waarom is mijn bestelling is zonder overleg met mij aangepast is? Ik krijg elke keer een standarde mail dat waar ik niks aan heb.
ik zie dat veel mensen hetzelfde hebben meegemaakt en ik vraag me af waarom dit soort oplichters mogen in NL zonder toezicht mensen uitkleden?
-
- Berichten: 3996
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Slechte ervaring met webwinkel Fruugo
Wat een vage site.
Als je vragen hebt moet je eerst je naam en emailadres invoeren.
Nergens te vinden waar ze gevestigd zijn.
Ze geven aan een internationale marketplace te zijn maar waarom zijn ze dan zo onbekend. (had er persoonlijk nog nooit van gehoord.)
Op de diverse reviewsites komen ze er niet bepaald positief uit.
Waarom hier gekocht?
Zie het maar als leergeld want er zal niemand wat aan doen. Het enige dat je er aan kunt doen is eerst beter kijken bij wie je koopt en dus niet meer bij dit soort sites kopen.
Als je vragen hebt moet je eerst je naam en emailadres invoeren.
Nergens te vinden waar ze gevestigd zijn.
Ze geven aan een internationale marketplace te zijn maar waarom zijn ze dan zo onbekend. (had er persoonlijk nog nooit van gehoord.)
Op de diverse reviewsites komen ze er niet bepaald positief uit.
Waarom hier gekocht?
Zie het maar als leergeld want er zal niemand wat aan doen. Het enige dat je er aan kunt doen is eerst beter kijken bij wie je koopt en dus niet meer bij dit soort sites kopen.
Re: Slechte ervaring met webwinkel Fruugo
Nogal liefst 3.000.000 tevreden klanten. Nog nooit van die dropshipper gehoord. Spul komt allemaal uit China.
J. Deltoer
vindt dit leuk
Re: Slechte ervaring met webwinkel Fruugo
Ik heb er toch wel vaker van gehoord. Maar heb er zelf nog nooit besteld.
-
- Berichten: 11494
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Slechte ervaring met webwinkel Fruugo
Wat is precies de oplichting? U koopt bij een Engelse dropshipper. Iets anders ontvangen dan besteld is niet per definitie oplichting. Een lange levertijd ook niet. Dat u blind zomaar ergens koopt en de deksel op de neus krijgt maakt het ook geen oplichting.
Re: Slechte ervaring met webwinkel Fruugo
Hoe zou dit moeten worden voorkomen in Nederland? Je kiest er zelf voor om bij een bedrijf buiten de EU te bestellen waardoor EU consumentenbescherming niet meer van kracht is.Aram63 schreef: ↑25 jan 2023 14:59Er is van alles fout bij deze bedrijf:
Misleidende website, verkeerde bestelling sturen en lang wachten voor een simpele bestelling. Ik was op zoek naar een memory dual stick. via google kom ik bij deze partij terecht op de foto van de web site stond een USB3 memory stick van 512 getoond, snel doorgeklikt en gelijk besteld. later kwam ik er achter dat ik een memory stick van 16 Gb besteld had voor (21.95 Euro). Ik moest meer dan 20 dagen ervoor wachten, daarom heb ik er een van Amazon gekocht, voor dezelfde prijs maar wel 512GB en ook USB3. Na ongeveer 20 dagen heb ik wel een USB2 memory stick ontvangen van 64GB van een andere merk die wel op de site van Fruugo voor voor 14 Euro aangeboden was (8 Euro minder dan wat ik betaald had). Ik heb in totaal meer dan 8 E-mails gestuurd over waarom is mijn bestelling is zonder overleg met mij aangepast is? Ik krijg elke keer een standarde mail dat waar ik niks aan heb.
ik zie dat veel mensen hetzelfde hebben meegemaakt en ik vraag me af waarom dit soort oplichters mogen in NL zonder toezicht mensen uitkleden?