Slechte ervaring met webwinkel Fruugo

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Aram63
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2023 14:54

Slechte ervaring met webwinkel Fruugo

Ongelezen bericht door Aram63 »

Er is van alles fout bij deze bedrijf:
Misleidende website, verkeerde bestelling sturen en lang wachten voor een simpele bestelling. Ik was op zoek naar een memory dual stick. via google kom ik bij deze partij terecht op de foto van de web site stond een USB3 memory stick van 512 getoond, snel doorgeklikt en gelijk besteld. later kwam ik er achter dat ik een memory stick van 16 Gb besteld had voor (21.95 Euro). Ik moest meer dan 20 dagen ervoor wachten, daarom heb ik er een van Amazon gekocht, voor dezelfde prijs maar wel 512GB en ook USB3. Na ongeveer 20 dagen heb ik wel een USB2 memory stick ontvangen van 64GB van een andere merk die wel op de site van Fruugo voor voor 14 Euro aangeboden was (8 Euro minder dan wat ik betaald had). Ik heb in totaal meer dan 8 E-mails gestuurd over waarom is mijn bestelling is zonder overleg met mij aangepast is? Ik krijg elke keer een standarde mail dat waar ik niks aan heb.

ik zie dat veel mensen hetzelfde hebben meegemaakt en ik vraag me af waarom dit soort oplichters mogen in NL zonder toezicht mensen uitkleden?

juliomariner
Berichten: 3730
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Slechte ervaring met webwinkel Fruugo

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wat een vage site.
Als je vragen hebt moet je eerst je naam en emailadres invoeren.
Nergens te vinden waar ze gevestigd zijn.
Ze geven aan een internationale marketplace te zijn maar waarom zijn ze dan zo onbekend. (had er persoonlijk nog nooit van gehoord.)
Op de diverse reviewsites komen ze er niet bepaald positief uit.
Waarom hier gekocht?
Zie het maar als leergeld want er zal niemand wat aan doen. Het enige dat je er aan kunt doen is eerst beter kijken bij wie je koopt en dus niet meer bij dit soort sites kopen.

Lady1234
Berichten: 23569
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slechte ervaring met webwinkel Fruugo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nogal liefst 3.000.000 tevreden klanten. Nog nooit van die dropshipper gehoord. Spul komt allemaal uit China.

PGros
Berichten: 675
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Slechte ervaring met webwinkel Fruugo

Ongelezen bericht door PGros »

Aram63 schreef:
25 jan 2023 14:59
.... snel doorgeklikt en gelijk besteld. .....
Laat daar nu het probleem zitten.

Nijogeth
Berichten: 8602
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Slechte ervaring met webwinkel Fruugo

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb er toch wel vaker van gehoord. Maar heb er zelf nog nooit besteld.

NeoDutchio
Berichten: 11290
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte ervaring met webwinkel Fruugo

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Aram63 schreef:
25 jan 2023 14:59
ik zie dat veel mensen hetzelfde hebben meegemaakt en ik vraag me af waarom dit soort oplichters mogen in NL zonder toezicht mensen uitkleden?
Wat is precies de oplichting? U koopt bij een Engelse dropshipper. Iets anders ontvangen dan besteld is niet per definitie oplichting. Een lange levertijd ook niet. Dat u blind zomaar ergens koopt en de deksel op de neus krijgt maakt het ook geen oplichting.

Nijogeth
Berichten: 8602
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Slechte ervaring met webwinkel Fruugo

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nijogeth schreef:
25 jan 2023 16:32
Ik heb er toch wel vaker van gehoord. Maar heb er zelf nog nooit besteld.
Ik moet mezelf toch corrigeren. Even in de mail gekeken en heb anderhalf jaar geleden kleding van mijn favoriete merk bij Fruugo gekocht. Dat zal wel zonder problemen zijn geweest dan.

rwolters
Berichten: 585
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Slechte ervaring met webwinkel Fruugo

Ongelezen bericht door rwolters »

Aram63 schreef:
25 jan 2023 14:59
Er is van alles fout bij deze bedrijf:
Misleidende website, verkeerde bestelling sturen en lang wachten voor een simpele bestelling. Ik was op zoek naar een memory dual stick. via google kom ik bij deze partij terecht op de foto van de web site stond een USB3 memory stick van 512 getoond, snel doorgeklikt en gelijk besteld. later kwam ik er achter dat ik een memory stick van 16 Gb besteld had voor (21.95 Euro). Ik moest meer dan 20 dagen ervoor wachten, daarom heb ik er een van Amazon gekocht, voor dezelfde prijs maar wel 512GB en ook USB3. Na ongeveer 20 dagen heb ik wel een USB2 memory stick ontvangen van 64GB van een andere merk die wel op de site van Fruugo voor voor 14 Euro aangeboden was (8 Euro minder dan wat ik betaald had). Ik heb in totaal meer dan 8 E-mails gestuurd over waarom is mijn bestelling is zonder overleg met mij aangepast is? Ik krijg elke keer een standarde mail dat waar ik niks aan heb.

ik zie dat veel mensen hetzelfde hebben meegemaakt en ik vraag me af waarom dit soort oplichters mogen in NL zonder toezicht mensen uitkleden?
Hoe zou dit moeten worden voorkomen in Nederland? Je kiest er zelf voor om bij een bedrijf buiten de EU te bestellen waardoor EU consumentenbescherming niet meer van kracht is.

Plaats reactie