LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaringen met aliexpress.com. Geen Buyer Protection

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
MarkBng
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jul 2012 09:41

Slechte ervaringen met aliexpress.com. Geen Buyer Protection

Ongelezen bericht door MarkBng »

Hallo,

Een jaar geleden had ik een tablet gekocht bij Aliexpress.com. Op zich heb ik al veel transacties gedaan op deze site en het ging tot deze order goed. Aliexpress zit tussen de Chinese handelaren en eindconsument. Ze geven he geld alleen vrij aan de handelaar als je het product ook daadwerkelijk hebt ontvangen. Dit heet "Buyer protection". Helaas klopt dit niet. Ik heb product niet ontvangen en heb met heeeeel veel moeite contact gekregen met de klantenservice van aliexpress. De order was gecancelled nadat ik had betaald. Ze geven het geld niet terug, ondanks ik er alles aan heb gedaan om ze alle informatie te verstrekken.
Op DHGate.com bestel ik ook veel en had ik hetzelfde probleem. Iets besteld en geen product ontvangen. Het was binnen 1 week geregeld om het geld terug te krijgen. Ik bestel dus voortaan bij DHGate.com. Hier kan je ook met Ideal betalen.
Geen Aliexpress meer voor mij. Bij problemen schepen ze je gewoon af :(

Groetjes,
Mark
Bijlagen
v975m My AliExpress _ ManageOrders.pdf
Bestelling Aliexpress.com
(178.82 KiB) 288 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

ylen
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2015 16:41

Re: Slechte ervaringen met aliexpress.com. Geen Buyer Protection

Ongelezen bericht door ylen »

Ik bestel regelmatig bij Aliexpress en ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad.
Je moet natuurlijk een betrouwbare verkoper opzoeken, eentje die duizenden transacties heeft gedaan met 95%+ goede reviews (diamandjes achter de username).

Ik heb gekeken naar jouw bijlage, daarin staat dat jouw order nog niet betaald is aan Aliexpress en dat de order geannuleerd wordt in 17 dagen. Onderin zie ik een opmerking door jou ingevuld staan in het engels, wat vertaald in het volgende "Ik gebruik een bankoverschrijving om voor deze tablet te betalen. Let op het zal enige dagen duren voordat het geld overgemaakt is".
Deze opmerking gaat naar de verkoper, heb je het geld dus overgemaakt naar de bankrekeningnummer in het antwoord van de verkoper?

Indien het antwoord ja is, dan heb je dus geen gebruik gemaakt van één van de betaalmogelijkheden van Aliexpress (Creditcard, meerdere soorten Paypal alternatieven of Ideal, ik weet alleen niet meer sinds wanneer Ideal betalingen mogelijk waren). Zonder betaling aan Aliexpress wordt de order automatisch geannuleerd (zie je timer van 17 dagen in jouw pdf) en is er geen kopersbescherming.

Nee ik werk niet voor Aliexpress, maar ik ben zelf een paar keer gered door de kopersbescherming omdat ik een zeldzaam artikel wou hebben bij een verkoper met weinig reviews die niet leverde.

MarkBng
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jul 2012 09:41

Re: Slechte ervaringen met aliexpress.com. Geen Buyer Protection

Ongelezen bericht door MarkBng »

>>Je moet natuurlijk een betrouwbare verkoper opzoeken, eentje die duizenden transacties heeft gedaan
met 95%+ goede reviews (diamandjes achter de username).

Als er buyer protection bijstaat heeft de aankoper (ik dus) de bescherming va Aliexpress. Je stort het geld naar Aliexpress en zij houden dit geld achter tot je de producten hebt. Ik heb via de bank geld gestort naar Aliexpress bank account en ik heb dit dus NIET terug gekregen ondanks deze kopersbescherming. Dit is Aliexpress dus wel toe te rekenen. Ze hebben mijn geld en de order geannuleerd (ondanks mijn storting). DHgate doet in een dergelijk geval niet moeilijk en daarbij kreeg ik het geld wel terug.

Het lijkt inderdaad verdacht dat je zo VOOR aliexpress bent. Je weet wel veel van de site ;). Zelf kon ik ze bijvoorbeeld niet mailen of wat dan ook. De klantenservice is echt beroerd. Ik heb ze op de hoogte gesteld dat ik dit bericht zou schrijven. ylen klinkt ook niet echt nederlands ;)

jveen2015
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mei 2015 23:31
Contacteer:

Re: Slechte ervaringen met aliexpress.com. Geen Buyer Protection

Ongelezen bericht door jveen2015 »

Heb je in de gaten, hoe erg dit soort sites zijn?
Ze maken gebruik van blackhat seo, om zo veel bezoekers naar hun site te krijgen.
Zo zijn er rotbots van Aliecrap die je google analytics code gebruikt, om spook bezoekers te sturen.
Dit soort sites, blijf er uit de buurt want het zijn een groep slimme oplichters!

Wel apart dat alles tot nog toe goed ging...

Sacajawea
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 dec 2008 11:09

Re: Slechte ervaringen met aliexpress.com. Geen Buyer Protection

Ongelezen bericht door Sacajawea »

Ben gek op Ali (Aliexpress) en ik bestel regelmatig en tot nu toe geen probleem, maar ik bestel geen dure items en zeker geen computers, Ipads en elektronica. Er blijft nog genoeg over.
Je moet inderdaad wel letten op de klasse van de verkoper, neem tijd om de reviews te lezen, er zijn altijd mensen die klagen, maar als de meeste tevreden zijn is het voor mij oké. Ten slotte heeft iedere winkel wel een klant die niet tevreden is.
En waar je rekening mee moet houden dat het niet vandaag besteld morgen in huis is en de Duane, want het is toch invoeren van producten en tot een bepaald bedrag en gewicht is het vrij.
Maar dat is vrij laag.
Meer info
http://chinakopen.nl/producten-importeren-china/
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jun 2015 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële boodschap verwijderd

[email protected]
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2010 12:39

Re: Slechte ervaringen met aliexpress.com. Geen Buyer Protection

Ongelezen bericht door [email protected] »

Een erg discutablele site, ik heb daar een SDcard gekocht die gewoonweg kapot was, maar doordat ik hem niet op tijd getest kreeg kan ik na 15 dagen niet eens meer een klacht indienden, laat staan mijn geld terugkrijgen. Waar is de standaard garantie gebleven?

Zelfs een dispuut wat geaccepteerd is levert niets op, want de verkoper betaald gewoon niet....

Leergeld 50€ - Nooit meer Aliexpress voor mij

Mijn advies: wees extreem voorzichtig!!!

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Slechte ervaringen met aliexpress.com. Geen Buyer Protection

Ongelezen bericht door Quark »

Ik koop voor de auto veel op Ali Expres, betaal met Ideal, tot nu toe 16 bestelde artikelen kosteloos ontvangen.
Dat met die klantenservice klopt wel, het is erg ingewikkeld om hier contact mee te krijgen.
Had over 1 van de artikelen een vraag en dan moet je erg zoeken op hun site.

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Slechte ervaringen met aliexpress.com. Geen Buyer Protection

Ongelezen bericht door Regggy »

[email protected] schreef:Een erg discutablele site, ik heb daar een SDcard gekocht die gewoonweg kapot was, maar doordat ik hem niet op tijd getest kreeg kan ik na 15 dagen niet eens meer een klacht indienden, laat staan mijn geld terugkrijgen. Waar is de standaard garantie gebleven?

Zelfs een dispuut wat geaccepteerd is levert niets op, want de verkoper betaald gewoon niet....

Leergeld 50€ - Nooit meer Aliexpress voor mij

Mijn advies: wees extreem voorzichtig!!!
Je moet weten wat je besteld, en goed kijken naar shop en artikel beoordelingen alvorens tot koop over te gaan. Houdt je je daaraan, dan kunnen Chinese webshops zeer interessant zijn. Overigens:

Alles qua geheugen uit China beter links laten liggen. Is of niet de grootte die ze beloven, of defect, of verschrikkelijke lees- en schrijf-snelheden.

hendrik88
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2016 19:01

Re: Slechte ervaringen met aliexpress.com. Geen Buyer Protection

Ongelezen bericht door hendrik88 »

Ik ben ook aan het denken om op aliexpress te bestellen, maar voorlopig toch nog niet gedaan. Heb al veel gelezen, zoals hier op http://kopenew.nl/ervaring/aliexpress. Wat denken jullie, er zijn voor en nadelen? Geen buyer protection lijkt me wel eng...dus iets duurs zou ik al zeker niet kopen. Of heel goed naar de beoordelingen van de verkoper kijken, maar dan ben je nog niet zeker.
Laatst gewijzigd door hendrik88 op 10 okt 2016 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Slechte ervaringen met aliexpress.com. Geen Buyer Protection

Ongelezen bericht door Quark »

Ik heb tot nu toe goede ervaringen. Heb laatst ook mijn geld terug gekregen omdat er niet geleverd werd. Ik koop wel altijd via Ali en niet rechtstreeks bij de website. Dure grote dingen koop ik zo wie zo niet gauw via een website in het buitenland. Al is het alleen maar omdat er boven een bepaald bedrag invoerkosten moeten worden betaald.

stofzuigertje

Re: Slechte ervaringen met aliexpress.com. Geen Buyer Protection

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gezien het aantal verkochte is het aantal klachten vrij laag.
Wel goed de regels volgen want 1 dag te laat en jammer.
Ook alles bij ontvangst testen want 2e keus zooi komt helaas ook vaak voor.

Ik ben tevreden, zowel de goede als retour waar ik zelf 2x te laat was.

rogerervaring
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2018 10:54

Re: Slechte ervaringen met aliexpress.com. Geen Buyer Protection

Ongelezen bericht door rogerervaring »

na lang op en neer mailen met de leverancier van een ondeugdelijk product een dispute gemeld by Aliexpress.
de leverancier probeerde mij zo lang mogelijk aan het lijntje te houden totdat de dispute termijn verstreken zou zijn (is mij reeds 2 x overkomen).
ze bleven maar vragen om foto's, toen om een barcode (zt op de verpakking waarvan zij natuurlijk hoopten dat ik die niet meer had), daarna ineens moets Ik het product opmeten etc.

Maar ook het gemelde dispute in kader van customer protection is waardeloos. ook aliexpress zelf vroeg eerst om foto;s te sturen.
daarna inees een video, daarna een foto van de auto waar product voor gekocht was etc. en altijd binnen 3 dagen moet je reageren.
daarnaast moet het product voor Eigen rekening terug gestuurd worden: dit was duurder dan wat if eventueel als refund zou krijgen.
conclusie; kopen van aliexpress is als roulette; als het mis gaat is het voro Eigen risico, gaat het goed dan heb je geluk. Koop dus alleen iets als je tegen je verlies kunt !

Bruno_Caluwaerts
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2019 12:28

Re: Slechte ervaringen met aliexpress.com. Geen Buyer Protection

Ongelezen bericht door Bruno_Caluwaerts »

Er werd een product gezonden dat niet voldeed aan de beschrijving en ook niet werkte.
Overleg met de verkoper leverde niets op.
Contact met Aliexpress klantenservice wordt bewust zo goed als onmogelijk gemaakt. Enkel mogelijk via een heel gebruiksonvriendelijke chat met een robot. Deze chat is goed weggestopt. Na verschillende pogingen toch een mens tegenover mij gekregen. Men zou mijn klacht bekijken en me op de hoogte houden. Toen werd het weer stil (al twee keer). Vandaag werd ik weer behandeld door een robot die me laat weten dat ik over enkele dagen bericht zal krijgen.
Dit lijkt me een bewuste strategie om mensen aan het lijntje te houden. Nu al twee maand.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slechte ervaringen met aliexpress.com. Geen Buyer Protection

Ongelezen bericht door berndv »

Bruno_Caluwaerts schreef:
24 jan 2019 12:32
Er werd een product gezonden dat niet voldeed aan de beschrijving en ook niet werkte.
Overleg met de verkoper leverde niets op.
Contact met Aliexpress klantenservice wordt bewust zo goed als onmogelijk gemaakt. Enkel mogelijk via een heel gebruiksonvriendelijke chat met een robot. Deze chat is goed weggestopt. Na verschillende pogingen toch een mens tegenover mij gekregen. Men zou mijn klacht bekijken en me op de hoogte houden. Toen werd het weer stil (al twee keer). Vandaag werd ik weer behandeld door een robot die me laat weten dat ik over enkele dagen bericht zal krijgen.
Dit lijkt me een bewuste strategie om mensen aan het lijntje te houden. Nu al twee maand.
aliexpress is een platform waarop fabrikanten en handelaren hun waar aanbieden en waar consumenten of bedrijven deze producten kunnen kopen. Bij een geschil tussen koper en verkoper kunnen zij bemiddelen, maar meer kunnen zij ook eigenlijk niet echt doen. Vaak zijn verkopers hier wel redelijk snel als je aangeeft dat je een geschil wenst te openen, omdat ze namelijk geen slechte naam bij de organisatie willen hebben, maar als je er met een verkoper niet uit komt, is het wel lastig omdat je het hier hebt over een bedrijf in China, welke je eigenlijk niet kunt aanpakken op juridisch gebied. Natuurlijk kan het wel, maar niemand die het doet.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Slechte ervaringen met aliexpress.com. Geen Buyer Protection

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Betalen met creditcard of paypal kan dit probleem verkleinen.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Slechte ervaringen met aliexpress.com. Geen Buyer Protection

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Bruno_Caluwaerts schreef:
24 jan 2019 12:32
Er werd een product gezonden dat niet voldeed aan de beschrijving en ook niet werkte.
Overleg met de verkoper leverde niets op.
Contact met Aliexpress klantenservice wordt bewust zo goed als onmogelijk gemaakt. Enkel mogelijk via een heel gebruiksonvriendelijke chat met een robot. Deze chat is goed weggestopt. Na verschillende pogingen toch een mens tegenover mij gekregen. Men zou mijn klacht bekijken en me op de hoogte houden. Toen werd het weer stil (al twee keer). Vandaag werd ik weer behandeld door een robot die me laat weten dat ik over enkele dagen bericht zal krijgen.
Dit lijkt me een bewuste strategie om mensen aan het lijntje te houden. Nu al twee maand.
Waarom open je niet gewoon een Dispute? Als ik niets ontvang dan stuur ik de verzender een bericht, bij geen reactie na +- een week stuur ik nog een bericht dat ik bij geen reactie een dispute open. Vaak krijg je dan binnen een dag antwoord en geven ze het geld terug of versturen ze het opnieuw. Klagen via de chat is denk ik niet het makkelijkst. Leveranciers worden namelijk ook beoordeeld op het aantal disputes, bij teveel disputes krijgen ze geen toegang meer tot Aliexpress.

Gesloten