LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service SuperAankoop.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
peterjoels
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2018 14:54

Slechte service SuperAankoop.nl

Ongelezen bericht door peterjoels »

De online webwinkel SuperAankoop.nl doet voorkomen alsof men met een Hollandse webwinkel te maken heeft. Echter komen de zendingen weken later pas aan (verscheept uit HongKong) terwijl ze adverteren met "op voorraad"
Daar een telefoon gekocht (Samsung J3) welke een Chinees opstartscherm heeft wat onbegrijpbaar is. Diverse keren de klantenservice benaderd maar die komen met als oplossing YouTube filmpjes die het probleem niet oplossen omdat ik niet in de instellingen van de telefoon kan komen door dit vreemde opstartscherm. Denk dat ik mijn geld kwijt ben want retour zenden kost al 50 euro + administratiekosten van 25 euro. De telefoon was 105 euro...Deze webwinkel is ook telefonisch niet te bereiken en de summiere antwoorden waar ik n iets mee kan komen 's-nachts. Wil iedereen waarschuwen voor deze webshop.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte service SuperAankoop.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als u de site www.superaankoop.co.nl bedoeld kan ik mij uw verhaal pas herkennen. Superaankoop.nl bestaat niet.
"De retour kosten naar Hong Kong zijn voor de klant. " Staat netjes op de site. Plus ook nog eens € 25,- kosten.

Dan op zoek naar de contactgegevens: "Bestellingen die waren geplaatst tussen 21 en 22 mei zullen een vertraging hebben opgelopen doordat we gesloten waren met het Verjaardag van Buddha."
Ons Adres
7/F ,China United Plaza
1008 Tai Nan West Street,
Cheung Sha Wan,
Kowloon, Hong Kong
Telefoonnummer
+852 81207848

Dat er een .nl extensie in het internetadres staat wil niet zeggen dat het een Nederlandse webshop is. Alleen aan de prijs had u al kunnen merken dat het niet kon. De prijzen van normale aanbieders liggen vele malen hoger. U liep ook nog het risico om invoerkosten en BTW te moeten betalen.

U waarschuwt nu voor deze webshop, maar wie wilt u daarmee bereiken? Er wordt al geruime tijd voor gewaarschuwd, maar u heeft daar ook niets mee gedaan. Beter is om vooraf te controleren waar u wilt bestellen. Algemene regels zijn dat er contactgegevens en een KVK nummer op de site hoort te staan. Ook prijzen die reëel zijn.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Slechte service SuperAankoop.nl

Ongelezen bericht door henk51 »

Misschien een tip ga naar een chinees restaurant wellicht is daar een medewerker die dat voor u kan vertalen en helpen.
Ik weet uit ervaring dat ze veelal heel behulpzaam zijn

groeten Henk

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Slechte service SuperAankoop.nl

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Alleen de taal veranderen moet inderdaad wel iemand voor te vinden zijn. U hebt geluk gehad dat er geen douanekosten bij zijn gekomen. Terugsturen of garantie is geen optie. Dus hopelijk is hij ook geschikt voor Nederlandse providers, zitten ook wel eens problemen bij Aziatische telefoons. En als dat lukt, veel plezier ermee en de volgende beter in Nederland kopen.

stofzuigertje

Re: Slechte service SuperAankoop.nl

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn vertrouwde afhaal Chinees spreekt perfect maar leest nooit iets, 4e generatie en Oma vergeet ook veel en weet alleen maar Nederlands....

Ik had ooit Chinees behang gekocht en wilde weten wat er stond.... toch maar op slaapkamer gedaan en zij wilde ook een rol hebben...
Vele Chinezen leren Engels en soms Nederlands en praten en horen op TV of Radio maar lezen, dat is voor de jongere hier geboren een ramp!

Maar als je meerdere Restaurants of Snackbar afgaat want daar zitten nu meer Chinezen dan Hollanders....

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Slechte service SuperAankoop.nl

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Iemand met dezelfde telefoon in het Nederlands moet ook weten waar taal in het menu staat. Dan zie je meteen een rijtje talen onder elkaar. Kan niet zo moeilijk zijn.

stofzuigertje

Re: Slechte service SuperAankoop.nl

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Goede tip, maar online vind je ook vaak die instructie en dan blind door klikken tot je Engels of zo ziet staan!

Jaffa
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2018 07:49

Re: Slechte service SuperAankoop.nl

Ongelezen bericht door Jaffa »

Excuses tekst aangepast was te vlug verstuurd:=)

Hallo, ik heb hier tweemaal besteld en ben prima geholpen! Eerste product duurde te lang, met reden omkleed, en heb ik gewoon mijn geld terug gekregen.
De bestelling hierna is volgens plan geleverd én origineel product met de Nederlandse taal geïnstalleerd.
Laatst gewijzigd door Jaffa op 15 jun 2018 15:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Slechte service SuperAankoop.nl

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Grnc?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Slechte service SuperAankoop.nl

Ongelezen bericht door Revoked »

Jaffa schreef:...Eerste product duurde te lang, met reden omkleed, en heb ik grnc
Een product dat te lang duurt :shock: , grnc
Dus
#covfefe

M. Rijkers
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2019 16:04

Re: Slechte service SuperAankoop.nl

Ongelezen bericht door M. Rijkers »

Ook ik heb zeer slechte ervaringen met Superaankoop.nl. Zie hieronder mijn verhaal.

Eind november een Samsung telefoon gekocht voor mijn zoon. Was als sinterklaas kado bedoeld. Helaas de telefoon pas 2e helft van januari ontvangen na een hoop heen en weer gemaild te hebben. Na het uitpakken blijkt de telefoon iets van chinees, koreaans o.i.d. als standaard taal te hebben. Ook blijkt de wifi het niet goed te doen: binnen 1 minuut verliest de telefoon de connectie, behalve als ik er vlak naast zit. Soms ziet hij echter een wifi router helemaal niet, ook al zit ik er vlak naast. Daarom maar binnen 3 dagen mijn geld terug en retournering van de telefoon aangevraagd conform de nederlandse wetgeving. Superaankoop blijft sinds die tijd maar steeds zeggen dat ze dat ding willen repareren, maar dat wil ik niet. Ik wil mijn geld terug conform de nederlandse wetgeving! Uiteindeljik toestemming gekregen om de telefoon op te sturen. Blijkt een adres in Engeland te zijn. Heb het maar aangetekent verstuurd. Dit kostte me 15 euro. Nadat ze de telefoon enkele weken weer in hun bezit hadden en hadden onderzocht, gaven ze aan dat er niets aan mankeerde. Ze vroegen mij om 25 euro om de telefoon weer naar mij op te sturen. Nadat ik wederom enkele keren had aangegeven dat ik de telefoon niet wilde en mijn geld terug wil, kwamen ze met het smoesje dat de telefoon beschadigd zou zijn en daardoor onverkoopbaar. Waarom was dat dan bij de eerste controle niet gezien terwijl volgens Superaankoop de beschadigingen zo groot zijn dat deze onverkoopbaar is geworden? Daarnaast weet ik zeker dat de telefoon niet beschadigd was toen ik deze retourneerde. Als er nu dus een beschadiging op zit, dan is dat bij Superaankoop ontstaan. Nu vragen ze of ik 25 euro aan hun wil betalen om de telefoon terug te sturen of anders houden ze de telefoon zelf. Ik heb op dit moment dus en geen telefoon en geen geld. De telefoon terug laten sturen is ook geen optie aangezien wifi niet goed werkt. Ik ben nu zover dat ik maar mijn rechtsbijstandsverzekering ga inschakelen. Ben er dus ondertussen al vanaf eind november tot nu (begin april) mee bezig en het einde is nog niet in zicht.

Mijn advies aan iedereen: Koop nooit iets bij dit bedrijf. Gaat het goed, heb je geluk. Gaat het fout dan blijven ze je aan het lijntje houden en proberen ze zich te onttrekken aan de wetgeving.

Miel ren
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2019 19:03

Re: Slechte service SuperAankoop.nl

Ongelezen bericht door Miel ren »

Ben erg boos vanwege mis koop
Na een lange tijd na denken besloot mijn zoontje een nintendo switch te kopen vanwege black friday was het artikel afgeprijst.
van 315 euro naar 285 dat is 12% procent aan korting wij vonden de prijs dus vrij normaal mijn zoontje had er zelf voor gespaard en het was echt een grote aankoop voor hem.
we gingen checken naar een keurmerk en vonden best wel veel dingen die op keurmerken leken dus wij zetten de stap.
na 7 dagen wachten ging mijn zoontje de site checken en deze bleek gesloten te zijn mijn zoontje dacht gelijk aan froude
later stuurde super aankoop ons een mailtje dat de site gesloten was en dat ze de besteling nog steeds zouden versturen. na verder onderzoek bleek deze site uit hong kong te komen.


en mijn zoontje wacht nog steeds op zijn lang verwachte nintendo switch..............

Gesloten