LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] smartbuyglasses.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
ztreet
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jul 2009 16:35

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door ztreet »

bericht gewist
Laatst gewijzigd door ztreet op 18 okt 2009 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

M2theC
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2007 15:54

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door M2theC »

Ondanks de eerdere problemen heeft Smartbuyglasses uiteindelijk het probleem netjes afgehandeld. Om verdere reputatieschade te voorkomen zijn voorgaande berichten aangepast.
Laatst gewijzigd door M2theC op 04 okt 2009 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.

michdejong
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2009 10:42

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door michdejong »

Ook ik heb een armani zonnebril besteld
eerst dacht ik ook inderdaad met een ned firma te maken...maar de schijn bedriegt..
op mijn visa afschrift stond de afkorting HK (Hong Kong)
ik gelijk googlen....en ja hoor..
maar als je iets beter zoekt..kom je uiteindelijk een Ned adres
tegen via Domeinnaamregistratie!!! in Eindhoven
en ik heb uiteindelijk het +44 nr gedraaid kreeg ook iemand aan de lijn en gewoon gevraagd naar het nummer van de desbetreffende koerier
KDZ Express
track nr gegeven en word volgens hun...ja ja word er vandaag geleverd.
Als het geen "kat in de zak is" dan heeft het precies 3 weken geduurd.
Wel veel te laat maar toch dus geen oplichters?? :P

sigrid66
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 mei 2009 17:30

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door sigrid66 »

Ok, deze reactie is een beetje laat nu, maar toch. Nadat ik een paar maal mailen heb ik mijn geld terug gekregen. (ongeveer 2-3 weken nadat ik betaald had)Ik kreeg toen het aanbod om wederom een bril uit te zoeken, ditmaal met de garantie dat mijn CC gewoon geaccepteerd werd. De bril die ik toen uitzocht was niet op voorraad. Ik ga uiteraard geen halve zomer wachten op een zonnebril, dus ik heb beleefd bedankt. Onlangs heb ik een tweetal mails gekregen van kennelijk een nieuwe klantenservice medewerker. In ieder geval is dat iemand die in correct Nederlands mij heeft uit kunnen leggen wat er aan de hand was en hoe dit soort problemen hebben kunnen ontstaan.
Ik weet niet of ik ooit weer een bril daar zou kopen, maar ik koop sowieso niet veel brillen, haha.

Maar goed, in mijn geval is alles netjes afgehandeld uiteindelijk en ik vond de excuses en uitleg achteraf professioneel, dus ik denk dat er een bezem door het klantenservice systeem is gehaald.

ztreet
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jul 2009 16:35

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door ztreet »

Ik wil hier even kwijt dat smartbuyglasses.nl er alles aan gedaan heeft om toch nog een bril voor mij te kunnen regelen.
Heb meerdere mails met ze verstuurd en ze hebben me zelfs nog gebeld (nederlandstalig)
Hierbij is mijn ervaring met smartbuyglasses dus goed!!

gr
Laatst gewijzigd door ztreet op 03 nov 2009 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.

sigrid66
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 mei 2009 17:30

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door sigrid66 »

Wil graag even toevoegen dat ik uit eigen beweging de berichten hier heb aangepast, het is mij niet gevraagd en ik heb er ook geen beloning voor gekregen, vond gewoon dat het netjes afgehandeld was.

floriske.nl
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mei 2010 16:00

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door floriske.nl »

sigrid66 schreef:Ok, deze reactie is een beetje laat nu, maar toch. Nadat ik een paar maal mailen heb ik mijn geld terug gekregen. (ongeveer 2-3 weken nadat ik betaald had)Ik kreeg toen het aanbod om wederom een bril uit te zoeken, ditmaal met de garantie dat mijn CC gewoon geaccepteerd werd. De bril die ik toen uitzocht was niet op voorraad. Ik ga uiteraard geen halve zomer wachten op een zonnebril, dus ik heb beleefd bedankt. Onlangs heb ik een tweetal mails gekregen van kennelijk een nieuwe klantenservice medewerker. In ieder geval is dat iemand die in correct Nederlands mij heeft uit kunnen leggen wat er aan de hand was en hoe dit soort problemen hebben kunnen ontstaan.
Ik weet niet of ik ooit weer een bril daar zou kopen, maar ik koop sowieso niet veel brillen, haha.

Maar goed, in mijn geval is alles netjes afgehandeld uiteindelijk en ik vond de excuses en uitleg achteraf professioneel, dus ik denk dat er een bezem door het klantenservice systeem is gehaald.
Beste Sigrid66,

Ik kan uit je post niet helemaal opmaken waarom je je geld terug gevraagd/gekregen hebt.

Je meld iets van "...dat mijn CC gewoon geaccepteerd werd."

Nu is het zo dat ik tot 3 keer toe geprobeerd heb een bestelling te plaatsen en tijdens het betalen telkens een foutmelding kreeg.

Hierop heb ik contact opgenomen met Smartbuyglasses, maar op mijn mails wordt niet, of in het engels gereageerd. Het engelse antwoord heeft compleet niets te maken met mijn vraag en ik wordt er dan ook echt niet goed van.

Ik ben er tot nu toe vanuit gegaan dat er ook geen geld afgeschreven is van mijn CC, maar als ik jouw post lees krijg ik bijna het vermoeden dat jij in hetzelfde schuitje gezeten hebt en dat er daadwerkelijk wel geld afgeschreven is ondanks de foutmelding.

Zou je mij aan willen geven wat er bij jou precies mis gegaan is? Ik heb helaas een CC van de rabobank en daar kun je helaas nog steeds niet online je CC transacties inzien (wat ik nog steeds erg slecht vind!)

Velen schrijven dat SBG zich gebeterd heeft, maar ik ondervindt anders nog steeds problemen!

floriske.nl
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mei 2010 16:00

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door floriske.nl »

Inmiddels uitgebreid contact gehad met een engelse medewerker van SBG en deze wijt de problemen aan personele problemen en de taalbarrière.

In mijn ogen geen goed excuus voor het uiblijven van reactie, indien je een nederlandse webwinkel hebt dien je ook te zorgen dat vragen van mensen beantwoord worden (desnoods dan maar in het engels) en je peroneelsbestand op orde is!

Ik heb mijn heil in ieder geval ergens anders gezocht voor de aanschaf van een nieuwe bril.

Heb nog geen overzicht van de creditcard transacties gehad dus nog even afwachten of er daadwerkelijk geld afgeschreven is. Blijf dit een slecht punt van de Rabobank tov van andere banken vinden dat transacties niet online in te zien zijn.

Stef Passet
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2010 09:39

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door Stef Passet »

Ik heb op 23 april een zonnebril besteld en via AMEX betaald. Via de site gewoon een bevestiging ontvangen dat alles in orde was. Eerst netjes gewacht en na een tijdje toch maar contact opgenomen. Erg lastig want het tel nr in UK geeft geen gehoor en het kantoor in NL heeft geen tel nr. Na een aantal e-mails eindelijk een reactie gekregen dat de verificatie van de kaarthouder niet goed doorlopen kon worden. Eerst wilden ze "iets" met de naam van de kaarthouder zoals een "doctor's appointment card" > gestuurd, maar bleek niet genoeg; nu willen ze een rijbewijs ID ..... geen reactie vooralsnog, maar heb een slecht gevoel bij deze onderneming.

lela123
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2010 09:20

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door lela123 »

Ik heb op 13 mei een zonnebril besteld.
Er wordt uitgebreid reclame gemaakt met 'snelle levering' op de site, maar ik wacht nu al 2 weken totdat de zonnebril überhaubt verstuurd wordt vanaf het 'distribution centre' naar het hoofdkantoor.

Hierna moet hij vervolgens nog naar mij worden verstuurd.

Levertijd 5-11 werkdagen gaat dus niet op, dus ze zouden dit ook niet op de site moeten vermelden!!

Contact verloopt moeizaam, ik heb meerdere e-mails gestuurd, na 1 week kreeg ik een reactie in het Engels waar ik vrij weinig mee kon. De verwachting was dat de zonnebril deze week wel aan zou komen, maar het kon ook eerder zijn!
Yeah right, we zijn inmiddels alweer een week verder.

Telefoonnummer en live support van 08:30 tot 15:00 bereikbaar!! (Ja, SBG waarom krijg je dan toch de melding: "er zijn momenteel geen medewerkers beschikbaar")

Ik ben hier niet blij mee, je kunt beter via Amazon bestellen!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Stef Passet schreef:Ik heb op 23 april een zonnebril besteld en via AMEX betaald. Via de site gewoon een bevestiging ontvangen dat alles in orde was. Eerst netjes gewacht en na een tijdje toch maar contact opgenomen. Erg lastig want het tel nr in UK geeft geen gehoor en het kantoor in NL heeft geen tel nr. Na een aantal e-mails eindelijk een reactie gekregen dat de verificatie van de kaarthouder niet goed doorlopen kon worden. Eerst wilden ze "iets" met de naam van de kaarthouder zoals een "doctor's appointment card" > gestuurd, maar bleek niet genoeg; nu willen ze een rijbewijs ID ..... geen reactie vooralsnog, maar heb een slecht gevoel bij deze onderneming.
Check (online?) je AMEX rekening - heeft men wat afgeschreven?
Zo ja - terug laten boeken!

Want - in principe is een extra ID niet nodig bij een geldige CC betaling.
Dit riekt naar phishing - want met ID en CC gegevens kunnen ze je financieel plunderen - mischien voor de zekerheid eens met AMEX bellen, vragen of het slim is een nieuwe kaart te regelen?

Beetje vreemde registratie - deze site:
Domeinnaam smartbuyglasses.nl
Status actief
Houder D Kal
Administratieve contactpersoon [email protected]
Registrar EuroDNS S.A.
2, rue Léon Laval
L-3372
LEUDELANGE
Luxemburg
Technische contactpersonen [email protected]
Bron: https://www.sidn.nl/over-nl/whois/

bonehead
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2010 21:16

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door bonehead »

Mijn advies naar lezers van dit forum:

Ga uit van minimaal 2 weken levertijd en geloof de website betreffende die info niet.

Onze ervaring:

op 11-05-2010 bestellen we een zonnebril met glazen zonder sterkte en verder geen andere bijzonderheden.
Meteen word het geld van de creditcard afgeschreven en krijgen een bevestigingsmail met ordernummer.
Ook staat in het bericht dat er 1 dag nodig is voor verwerking van de bestelling en dat de gebruikelijke levertijd 5 tot 14 dagen is.

Op 13-05-2010 krijgen we een mail met de mededeling dat de bestelling verwerkt is en zij bedanken ons voor de bestelling.
Tevens word vermeld dat het 7 to 14 dagen kan duren voordat de kwaliteitsafdeling(???) de bril ontvangt en de bril dan zal controleren (???), dat deze hierna verzonden word en wij een track en trace nummer ontvangen.

Op 25-05-2010 sturen wij een bericht naar de klantenservice dat de bril nogsteeds niet geleverd is en dat we zelfs nog geen t&t nummer hebben mogen ontvangen, waarop wij een automatisch gegenereerd bericht ontvangen.

Op 27-05-2010 krijgen wij een bericht van de website met de mededeling dat de bril is verzonden met bijbehorend t&t nr.
16 minuten later reageert klantenservice op onze mail van 25-05-2010 met dezelfde boodschap.

Op 01-06-2010 word eindelijk de bril geleverd. :D

In ons geval is het zelfs 3 weken geweest, dus neem het advies ten harte en ga uit van minimaal 2 weken levertijd en geloof de website betreffende deze info niet.
dit om teleurstellingen te voorkomen.

Overigens zijn dit wel echte brillen en geen replica's !!!! dus wel voor een mooie prijs maar de info van de website qua levertijd is gewoon misleidend.

Grtz,
B0NeH3@D

lela123
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2010 09:20

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door lela123 »

13 mei zonnebril besteld, 2 juni afgeleverd.

Ga uit van 3 weken levertijd en geloof niet wat er op de website staat vermeld over snelle levering. Want dat maken ze echt niet waar ;)

En de klantenservice is echt een hel, dus verwacht daar ook niks van.

kimvanp
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2010 17:41

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door kimvanp »

Ik heb in mei een zonnebril besteld die was te groot heb ik meteen retour gestuurd zit nu nog te wachten op mijn geld!!! iedere keer zeggen ze dat ze het hebben overgemaakt maar krijg net weer een afschrift van de visa en nee hoor weer niks!!! we zijn al 3 maanden verder dat is geen service

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

kimvanp schreef:Ik heb in mei een zonnebril besteld die was te groot heb ik meteen retour gestuurd zit nu nog te wachten op mijn geld!!! iedere keer zeggen ze dat ze het hebben overgemaakt maar krijg net weer een afschrift van de visa en nee hoor weer niks!!! we zijn al 3 maanden verder dat is geen service
Kan je via VISA niet een 'reverse charge' doen?
Want ze hebben het toch al terugbetaald... zeggen ze.

jamalb
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2010 00:11

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door jamalb »

Ik heb een bril gekocht bij smart buy glasses en ben naar volle tevredenheid geholpen. de bril was niet op voorraad dus kreeg ik de keuze om een andere te bestellen of mijn geld terug te ontvangen of toch te wachten totdat de leverancier weer leveren zou. ik heb voor het laatste gekozen. het heeft niet eens zolang geduurd voor ik het montuur ontvangen had. heel netjes afgehandeld. en op een aantal vragen die ik had kreeg ik vrij snel antwoord via de email.
dus ook al lees ik verhalen over schimmig bedrijf etc.. zelf heb ik goede ervaringen met dit bedrijf.

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door atesli »

Hmm als ik door dit topic doorblader gaan mijn weinige haren staan.
Al die medewerkers die maar profielen aanmaken en een paar berichten posten.

Op moment te weinig klandizie en ze gaan weer verder met deze doorzichtige werving.

Juist een reden om dit bedrijf nooit serieus te nemen.


ATESLI

Olliebollie
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 sep 2010 12:50

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door Olliebollie »

Heb zelf ook een zonnebril besteld enkele weken geleden van het merk Fendi. Alles in orde. De levering was een beetje laat maar voor de rest ben ik heel tevreden over alles.

Michel_b
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2010 21:24

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door Michel_b »

In tegenstelling tot de wisselende berichten ben ik wel tevreden over mijn bestelling. Ik heb hier op 29 augustus een Dolce & Gabbana zonnebril bestel, welke ik eerst in de winkel geprobeerd had. Omdat deze op de website 40 euro goedkoper was heb ik toch besloten hem hier online te bestellen. Ik heb op 8 september mijn bril in goede orde ontvangen. Overal ben ik erg tevreden, al vond ik het wel jammer dat je niet met Ideal kan betalen.

smartbuyglasses
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2010 03:27

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door smartbuyglasses »

Beste bezoekers,

Bij Smartbuyglasses staat klanttevredenheid hoog in het vaandel. Indien wij u niet naar volledige tevredenheid van dienst hebben kunnen zijn, heeft ons dat diep in verlegenheid gebracht en trekken wij ons dit persoonlijk aan.
Wij verontschuldigen ons voor eventuele ongemak dat onze service u heeft gebracht. Ons klantenservice team staat altijd klaar om u te helpen met alle vragen die u heeft.

Of mail naar [email protected]

Mochten er problemen optreden of u hebt een specifieke klacht dan kunt u contact opnemen met onze Service Manager:
[email protected]

Met vriendelijke groet,

SmartBuyGlasses
Laatst gewijzigd door smartbuyglasses op 06 mei 2014 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten