LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] smartbuyglasses.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door grun »

NotSmart schreef:Zoals u weet ben ik erg toe aan een nieuwe bril. Op de website van Smartbuyglasses staan heel veel modellen die werkelijk goedkoper zijn dan in de gangbare winkel. Alleen leveren doet Smartbuyglasses niet.
Ter info: ik heb goede ervaringen met de online brillenwinkel LensWay. Niet duur en je betaalt pas achteraf.

NotSmart
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jan 2012 10:44

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door NotSmart »

Bedankt voor de tip! Ik heb van Smartbuyglasses.nl een bevestiging ontvangen van mijn terugbetaal verzoek...ze gaan het "aanvragen"?? Wat dat moet betekenen weet ik niet. De ervaring tot nog toe doet me vermoeden dat het nog een lang verhaal gaat worden. Ill keep you posted!!

NotSmart
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jan 2012 10:44

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door NotSmart »

Lees ook: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 9&t=109882

Ik had namelijk niet gezien dat er al een Smartbuyglasses Topic was..Had ik het wel gezien dan was het niet waarschijnlijk dat ik daar had gekocht..;)

NotSmart
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jan 2012 10:44

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door NotSmart »

Beste lezers,

Inmiddels heb ik mn geld terug! dat is dus mooi! Wel jammer dat ik nu wel een illusie armer ben. Hierbij een aantal leermomenten:

- Kijk altijd goed naar de levertijden op de website. Wanneer de leverancier niet zeker is over de levertijd dan kan het dus zijn dat u maanden aan het wachten bent.
- Betaal altijd met creditcartd dan kan je altijd je geld terugtrekken bij uitblijven van levering.
- Chinese bedrijven verontschuldigen zich als of het een lieve lust is. Daar koop je dus niets voor. En het heeft dus geen enkele inhoud/waarde.

Smartbuyglasses een heel breed aanbod maar uiteindelijk slechts een paar types echt op voorraad. (afzichtelijke modellen) Deze bieden ze als alternatief en hopen dat je die kiest. Ze lokken je dus op mooie merken en scherpen prijzen maar leveren doen ze niet.

Om alles een echt te testen gaan we nog een aankoop doen maar deze keer met een creditcard!! (just for fun!!) Ik zal u hier op de hoogte houden van het proces..

Bedankt voor het meelezen!!

moeilijkheden
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2012 21:51

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door moeilijkheden »

Ik ben ook zo dom geweest om daar een zonnebril te bestellen.
Me zonnebril was wel aangekomen, maar heb hem op gestuurd want de zonnebril was niet naar wens.
Hier voor was de service goed, nadat ik de zonnebril heb verzonden krijg ik geen contact meer met het bedrijf.

Wat moet ik doen?
Hoe kom ik weer aan me geld?

Hopelijk kan iemand me het vertellen!!

gr. Mar

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Zit nu eventjes te kijken op de site van smartbuyglasses, en ik heb geen idee waar ze die prijzen vandaan halen, in zeker 65% van de gevallen kloppen ze gewoon niet. Ze zeggen bijvoorbeeld maar liefst 41% korting te geven op een bepaalde dure merkzonnebril, terwijl dit model in de winkel maar 4 euro boven de 'smartbuy'-prijs zit....
Ze geven aan dat er op al hun brillen een uv400-filter is aangebracht, dit heeft echter niet erg veel zin als je er niet een 'echte' zonnebril van maakt, iets wat helaas niet iedereen snapt. De prijzen van verschillende opties op glazen zijn ook compleet uit de lucht geplukt, lijkt het wel.
Ik vertrouw het allemaal niet zo eigenlijk, en gezien de ervaringen van anderen lijkt me dat ook niet geheel onterecht.

MAXIEM

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Fleurtjuh666

<<herziene versie>>

Wellicht is het verstandig om in de toekomst mijn checklist te gebruiken.

Met mijn webshopchecklist© krijg je een indicatie of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar of onbetrouwbaar is.

Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:

-de shop heeft een vast telefoonnummer (naast eventueel een mobiel nummer);
-de shop vermeldt op de website het wettelijk verplichte bezoekadres*;
-de shop heeft haar algemene voorwaarden op de site staan;
-de shop is via de site gemakkelijk bereikbaar;
-de shop geeft vooraf aan, dat het herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is,
óf een aansluitende periode die meer (werk)dagen omvat;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop vraagt niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen,
óf een bestelling/levering onder rembours of met een AC is mogelijk;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-als een aanbieding te mooi is om waar te zijn, dan is die niet waar;
-google op de naam van de webshop en zoek naar (negatieve) reakties;

-check de reviews op:

http://www.checkwebwinkel.nl/
http://www.kieskeurig.nl/winkelbeoordeling

-check of de naam van de shop voorkomt bij:

http://www.opgelicht.nl/
http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl
http://forum.www.trosradar.nl/

-de shop is aangesloten bij de

http://www.thuiswinkel.org/201101181054 ... eid-zoeken
http://www.keurmerk.info/

-het met iDeal betalen via een tussenschakel blijkt niet altijd veilig te zijn:
(http://www.telegraaf.nl/overgeld/consum ... EAL__.html)

-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
-check altijd de gegevens van de koper/verkoper via:

https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml

*) als het wettelijk verplichte bezoekadres (nog) niet wordt vermeld op de site, dan is het verstandig om bij die webshop geen bestelling te plaatsen.

Als bovenstaande checkpunten in orde zijn, dan is de kans groter, dat je met een betrouwbare webshop te doen hebt.

Maxiem.

Disclaimer: aan het gebruik van deze webshopchecklist© kunnen geen rechten worden ontleend.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Maxiem, dat lijstje ken ik onderhand uit m'n hoofd :p
Ben zelf opticien, en zou m'n brillen nooit online kopen, net zoals ik bepaalde andere dingen liever niet online zou kopen ivm een stukje service dat je dan mist.
Natuurlijk mag je nu zeggen dat het een stukje beroepsbescherming is van mijn kant, maar ik zie helaas nog te vaak dat mensen, hun ogen echt de vernieling inhelpen door verkeerde sterktes of lenzen, gekocht via internet. Laatst nog: dame had -2.5 met een cylinder van -0.75 as 160, bril die ze via internet (ga geen namen noemen) met dat recept had gekocht: -2.75, verkeerd gecentreerd en as op 20. En als ik de prijzen van de site van dit topic bekijk, vind ik ze niet echt concurrerend....Niet alleen vanuit mijn eigen werkgever, maar ook niet vergeleken met andere aanbieders.

MAXIEM

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Fleurtjuh666

Waar het mij om gaat is, dat alle consumenten in dit land dit lijstje uit hun hoofd kennen! :wink:

Met vriendelijke groet, Maxiem.

(overigens had je de herziene versie nog niet gezien)

blue.ziel
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2011 15:57

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door blue.ziel »

Beste lotgenoten, ook ik heb een zonnebril besteld, maart tot op heden niks ontvangen. na een paar mailtjes ook geen gehoor gekregen, zij houden zich niet thuis. Ben bang dat dit bedrijf bij de categorie oplichting thuis hoord. Ben ondertussen wel bezig om mijn geld terug zien te krijgen, op hoop van zegen zullen we maar zeggen. Jammer dat het zo moet gaan.

dvanmoot
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2012 14:58

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door dvanmoot »

Beste Lezers

ben sinds drie weken aan het wachten op mijn bestelling bij Smartbuyglasses, het is de eerste keer na meerdere online aankopen dat dit voorvalt. Tracking staat steeds op de zelfde status(voorraad bevestigd) indien men naar klantendienst mailt steeds antwoord maar steeds hetzelfde antwoord. Bestelling bevestigd, controle center weldra verzonden.

Heb maar net al deze reactie hier gelezen, we zouden der eigenlijk moeten voorzorgen dat deze site niet meer kan bestaan en zo negatieve reacties vermijden.

Wacht nog eind deze week en dien dan klacht in.

D

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door ArneLH »

Lekkere spelfout in dat Duitse adres, dit is het correcte:
Mönchhofallee 13, 65451 Kelsterbach

jptkns
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2008 11:01

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door jptkns »

Ook een ervaring, je bestelt een zonnebril, via de webwinkel. Na 12 dagen wachten hoor je niks. Bij navraag..Niet leverbaar..sorry...Volgens de website van de leverancier "new color".. Volgens SmartBuyGlasses "discontinued", en of je wellicht een andere wil.. (die op voorraad is).
Een uitzondering?.

kimmyk
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jun 2012 20:06

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door kimmyk »

NotSmart schreef:@Arne bedankt voor de reactie en tips. Het zou heel goed kunnen dat Smartbuyglasses.nlook onder Nederlandse wetgeving valt. Ze hebben een vestiging(post)sadres (postbus) in Amsterdam. Het lijkt er echter op dat deze club zn handel drijft vanuit China. Smartbuyglasses.nl is dus alleen een internetadres met een webwinkel. Tot nog toe heb ik nog steeds niets ontvangen! :x Ik hoop er nog steeds op.. :?
Serieus? Als ze vanuit China leveren krijg je nep, niet? Liever een `dure` bril vd markt voor 10euri dan een nep rayban oid voor 100euri. Je betaalt toch ook voor de krasvrije glazen en sterke details.

seabas
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jun 2012 13:26

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door seabas »

Vandaag na exact 3 weken, kreeg ik mijn gewilde montuur thuis gestuurd via Smartbuyglasses ! :D
een Nike die had ik eerder gezien bij een optiek voor 385,-
dit model werd bij SBG aangeboden voor 119,-
Na veel speuren kwam ik bij hun uit, zonder dat ik wist , dat er bij dit bedrijf volgens andere kopers het een en ander mis gaat...
Na mijn bestelling geplaatst te hebben en betaald , kreeg ik een bevestigings mail .
Ik zou op de hoogte worden gehouden via een update status... Na 11 dagen trok ik eens aan de bel, want ik hoorde niets, de dag erna, kreeg ik via een mail terug, dat er vertraging in de bezorging zat, omdat het model nog niet was aangekomen op de distributie vestiging.
Daar was ik wel teleurgesteld in, want er werd belooft op de site, dat de levering tussen de 4 en 11 dagen zou zijn.
Dat heb ik ook weer terug gemaild, dat ik toch hoopte dat ik het montuur evengoed snel zou krijgen, want had ik er maar bij gezet, wat overigens ook zo is, dat ik binnenkort 50 word, en het dan geweldig zou vinden indien ik de nieuwe bril kon dragen want er moeten ook nog speciale glazen in gezet worden, bij een optichien,
Ik hoorde even niets, toen kreeg ik 3 dagen later een mail, dat het hun spijte, maar dat er toch aan werd gewerkt,
weer 2 dagen later, kreeg ik uiteindelijk een mail, dat de verzending was uitgevoerd, en het ongeveer 4 werkdagen zou duren voor ik de bestelling kon ontvangen , inmiddels had ik in die tussen tijd al die verontruste reacties gelezen over Smartbuyglasses, en dacht Ja Hoor ! dat word het hem niet dus, ik word aan het lijntje gehouden, ik ben ook mijn geld kwijt en al die andere doem senarios
Maar ik kon via het Track and Trace nummer van UPS mijn besteling volgen, Dus ik kijken, en ja hoor, het lag voor dit weekend nog in Italie , en zou aankomen in Duitsland Koeln ... en vandaag maandag voor het eind van de dag bezorgt worden,
En dat was dus ook zo !!!
Ik was natuurlijk heel nieuwsgierig naar het model , de uitvoering en de kwaliteit !!
En ik was zeer aangenaam verrast, Zo mooi het er uit zag , echt als dit nep is, dan is het zeer proffesioneel gedaan, want in de winkel heb ik dit montuur op gehad bekeken zeer kritisch , en dacht Tja 385,- ... vorig jaar had ik ook al zo,n duur model met glazen gekocht, en nu wilde ik alweer een ander model,
Dus kwam ik op internet uit bij Smartbuyglasses, en vond dit zelfde model voor slechts 119,-
Ik zou een dief zijn van mijn portomonee, als ik dit niet deed,
Nu dat scheelt mij toch 266,- daar heb ik bijna de glazen voor die er nu in moeten,
Morgen ben ik gewoon zo brutaal om naar die winkel te gaan met dit montuur , en te vragen voor de glazen....
Dus ik moet zeggen, dat mijn ervaring met Smartbuyglasses 100% is meegevallen, en ik durf het de volgende keer wel weer aan !
Zo heb ik toch nog m,n complete bril klaar voor m,n 50 ste 8)

MAXIEM

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door MAXIEM »

seabas

Het is alsof je vindt dat je geluk hebt gehad en dat vind ik geen reklame voor dit webshopje.

Prettige verjaardag, Maxiem.

seabas
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jun 2012 13:26

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door seabas »

Hallo Maxiem,
Dank voor je felicitatie , zou ik werkelijk geluk hebben gehad met het ontvangen van mijn montuur, zo had ik dit nog niet gezien, maar als dat zo is, dan wens ik dit iedereen toe , die hier iets besteld,
En dat Smartbuyglasses het toch gaat waarmaken ,
zo goed !!

fijne maandag :wink:
groet seabas

Karenvm
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2012 15:54

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door Karenvm »

Wat een drama! :twisted:
Na bestelling werd ik door fedex en douane gebeld, ik zou boete ontvangen als ik niet mijn aankoopbewijs zou opsturen. Bril was namelijk geprijsd op €13 terwijl ik er €141,95 voor had betaald. Heel vervelend, wawnt twijfels over echtheid ontstonden ook meteen. Na mailcontact met klantenservice SBG boden ze me twee 'oplossingen": zending weigeren en bestelling opnieuw plaatsen, of zending weigeren en bedrag terug. Beiden geen oplossing voor mijj, ik wil die bril conform leveringstijd op de website ontvangen en een tegemoetkoming voor alle ongemakken en overleggen met fedex en douane. Ik heb 3x voorgesteld telefonisch te overleggen, maar tot op heden geen contact meer. Eg frustrerend om ze niet te kunnen bereiken, nu inmiddels 5 emails van mijn kant verder en nog steeds geen zicht op een oplossing. Waardeloze service, onbetrouwbare site en frustrerend proces. Als laatste nog een extra pijntje: een te kleine bril eerder ontvangen moest ik aangetekend terugsturen naar duitsland a €14... Weg voordeel internetbestelling.

Hoe nu verder? Ik hoor niets meer op mijn mails...

Karenvm
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2012 15:54

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door Karenvm »

Wat een drama! :evil:
Na bestelling werd ik door fedex en douane gebeld, ik zou boete ontvangen als ik niet mijn aankoopbewijs zou opsturen. Bril was namelijk geprijsd op €13 terwijl ik er €141,95 voor had betaald. Heel vervelend, wawnt twijfels over echtheid ontstonden ook meteen. Na mailcontact met klantenservice SBG boden ze me twee 'oplossingen": zending weigeren en bestelling opnieuw plaatsen, of zending weigeren en bedrag terug. Beiden geen oplossing voor mijj, ik wil die bril conform leveringstijd op de website ontvangen en een tegemoetkoming voor alle ongemakken en overleggen met fedex en douane. Ik heb 3x voorgesteld telefonisch te overleggen, maar tot op heden geen contact meer. Eg frustrerend om ze niet te kunnen bereiken, nu inmiddels 5 emails van mijn kant verder en nog steeds geen zicht op een oplossing. Waardeloze service, onbetrouwbare site en frustrerend proces. Als laatste nog een extra pijntje: een te kleine bril eerder ontvangen moest ik aangetekend terugsturen naar duitsland a €14... Weg voordeel internetbestelling.

Hoe nu verder? Ik krijg geen contact meer via mail, en een telefoonnr hebben ze niet....

seabas
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jun 2012 13:26

Re: smartbuyglasses.nl

Ongelezen bericht door seabas »

Goh Karenvm,

dit is echt een drama ja, tjonge zeg , wat lees ik toch ellende over SBG , en nu zo,n verhaal dat bij jou ook van alles mis gaat :-((
Echt , ik vind het vervelend voor je , ik zou ook enorm balen, en gefrustreerd zijn,
Het schijnt dat ze een kantoor hebben in Amsterdam , maar ja , als ze daar ook al niet telefonisch bereikbaar zijn , ik zal eens verder voor je speuren , indien ik dit ook meegemaakt zou hebben, wat ik zou hebben kunnen doen, ik kom hier nog op terug ,
groetjes seabas

Gesloten