LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Speurders.NL opeens opgeheven

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
loek10
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jul 2007 19:57

Speurders.NL opeens opgeheven

Ongelezen bericht door loek10 »

Per 01-11 j.l. is Speurders.NL van de ene dag op de andere zonder enige aankondiging of waarschuwing opgeheven.
Alle advertenties zijn verwijderd en niet meer beschikbaar (zeggen ze)
Persoonlijk had ik ruim 1900 advertenties op Speurders staan
die ik nu moet gaan herplaatsen op andere sites.
Dat kan alleen als ik een overzicht heb van de advertenties dus titel, omschrijving en prijs.
En die heb ik dus niet en zal ik ook w.s. niet ontvangen.
Vraag: kan dit zomaar?
Ben hierdoor ernstig gedupeerd.
Dit lijkt mij toch een vorm van wanprestatie ( en onfatsoenlijk zakendoen)
en ik zou graag mogelijkheden zien om ze te dwingen mij de essentiële informatie te bezorgen.
Kan dat?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Beste antwoord
Gekozen door loek10

Re: Speurders.NL opeens opgeheven

door Bob Schurkjens » 05 nov 2020 09:32

Mijn boekencollectie heb ik circa vijf jaar geleden gesaneerd. Heb een paar categorieën gemaakt:

-boeken met emotionele waarde die ik beslist wilde houden.
-zeldzame boeken met commerciële waarde die makkelijk en snel verkoopbaar zijn voor een goede prijs: aangeboden en verkocht op MP.
-boeken die verkocht kunnen worden maar wellicht niet meer dan een paar euro per stuk opbrengen. En die je maanden tot een jaar te koop moet zetten om verkocht te krijgen: gedoneerd aan een goed doel. Zij verkopen ze op boekwinkeltjes.nl
-boektitels die massaal te koop aangeboden worden en onverkoopbaar zijn: papierkliko

Heeft voor mij uitstekend gewerkt. Het goede doel was er blij mee. Dit was wel vijf geleden. De tweedehands boekenmarkt zakt elk jaar verder in. De categorie "papierkliko" wordt elk jaar groter. Voor prijs- en aanbodresearch is boekwinkeltjes.nl heel handig.
kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Speurders.NL opeens opgeheven

Ongelezen bericht door kuklos »

Wat staat er in de juridische overeenkomst die je met ze hebt gesloten?

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Speurders.NL opeens opgeheven

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waren dat gratis advertenties?

loek10
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jul 2007 19:57

Re: Speurders.NL opeens opgeheven

Ongelezen bericht door loek10 »

Uiteraard kon je slechts advertenties plaatsen als je akkoord ging met hun voorwaarden
zoals die voor iedereen golden.
Heb daar geen exemplaar van en het zal nu ook wel moeilijk worden om daar aan te geraken.
En ja, gratis advertenties
Ter nadere info: Speurders was/is onderdeel van de Telegraaf Media groep

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Speurders.NL opeens opgeheven

Ongelezen bericht door kuklos »

Dus je hebt nog nooit hoeven te betalen voor het plaatsen van advertenties?

Heb je trouwens al contact opgenomen met de Telegraaf Media groep en ze jouw vraag voorgelegd?

loek10
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jul 2007 19:57

Re: Speurders.NL opeens opgeheven

Ongelezen bericht door loek10 »

De tekst van de (gratis) advertenties zijn feitelijk mijn intellectueel eigendom en m.i. mag je dan verwachten dat er op een verantwoorde wijze mee omgegaan wordt. Nu is alles 'out of the blue' in een klap verdwenen


kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Speurders.NL opeens opgeheven

Ongelezen bericht door kuklos »

Het zal wel niet aardig overkomen, maar, allemachtig blaas eens wat minder hoog van de toren.

Jij hebt gebruik gemaakt van een gratis dienst. Bent akkoord gegaan met voorwaarden die je niet zelf bewaard hebt; hebt blijkbaar ook niet de teksten bewaard die je bij je advertenties hebt geplaatst, wil al gelijk de TMG dwingen tot, maar verdomt het blijkbaar om gewoon eerst contact met ze op te nemen om kijken of er iets mogelijk is.
En zelfs als er niks mogelijk is heb je zelf ook helemaal niks bewaard.

loek10
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jul 2007 19:57

Re: Speurders.NL opeens opgeheven

Ongelezen bericht door loek10 »

Heb al diverse telefoongesprekken (we bellen u terug!) en verzonden mailberichten achter de rug maar er is geen enkele reactie.

Als men ergens in oktober aankondigt dat de site per 1-11 wordt opgeheven, kun je adequate maatregelen treffen.

Dit is m.i. onfatsoenlijk en laakbaar

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Speurders.NL opeens opgeheven

Ongelezen bericht door kuklos »

Zelf heb je ook niks opgeslagen, maar het probleem is dus dat zij alles hadden moeten opslaan en jij niks had hoeven opslaan, geen kopie hoeven te bewaren, niks van dat alles.

loek10
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jul 2007 19:57

Re: Speurders.NL opeens opgeheven

Ongelezen bericht door loek10 »

Nee, het gaat er om dat de opheffing tijdig aangekondigd had moeten worden. DAN kun je maatregelen treffen.
Enfin, heb niet de indruk dat ik hier nuttige tips ga ontvangen (meer destructief)

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Speurders.NL opeens opgeheven

Ongelezen bericht door Har45 »

Bedoelde u de voorwaarden welke in onderstaande link worden weergegeven

Link: https://webcache.googleusercontent.com/ ... clnk&gl=nl

loek10
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jul 2007 19:57

Re: Speurders.NL opeens opgeheven

Ongelezen bericht door loek10 »

Speurders staan ook in de krant De Telegraaf en deze voorwaarden hebben daar betrekking op.
Niettemin: bedankt

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Speurders.NL opeens opgeheven

Ongelezen bericht door kuklos »

loek10 schreef:
04 nov 2020 23:33
Nee, het gaat er om dat de opheffing tijdig aangekondigd had moeten worden.
Dit out of the blue doen is niet netjes. Dat zal niemand oneens zijn met je.
loek10 schreef:
04 nov 2020 23:33
DAN kun je maatregelen treffen.
Enfin, heb niet de indruk dat ik hier nuttige tips ga ontvangen (meer destructief)
Sorry, maar hier heb je ook zelf een verantwoordelijkheid. En juist daarom krijg je tegengas.
Als jij een gewone consument bent met een paar advertenties, dan is het begrijpelijk als je geen voorwaarden waar je mee akkoord gaat opslaat, en dat je niet je advertenties ook zelf qua tekst en alles hebt opgeslagen. Maar als jij 1.900 advertenties op Speurders.nl had dan ben je een zakelijke handelaar. En dan mag ook verwacht worden dat je zelf maatregelen treft zoals je teksten opslaan en een kopie van de voorwaarden bewaren.

De tips die we kunnen geven zijn:
- blijf contact opnemen met TMG;
- zoek een advocaat en leg je zaak aan hem/haar voor;
- bewaar voortaan altijd een kopie van de voorwaarden en je eigen teksten en advertenties;
- en wellicht zelfs de pagina van de advertentie opslaan als html file of als pdf file.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Speurders.NL opeens opgeheven

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het zou mij ook raar overkomen als Marktplaats er van vandaag op morgen de stekker uittrekt. Kan me uw verbijstering voorstellen.

Vroeger had je twee belangrijke online advertentieplatforms: Marktplaats en Speurders. Kennelijk was de laatste niet meer levensvatbaar. Zo werd Hyves (ook TMG) verpulverd door Facebook.

Had u alleen geadverteerd op Speurders of ook op Marktplaats?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Speurders.NL opeens opgeheven

Ongelezen bericht door Revoked »

Ho. Hyves werd verpulverd door TMG. Niet door Facebook. Speurders.nl zal hetzelfde lot zijn ondergaan. TMG heeft het bedrijfstechnisch best moeilijk.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Speurders.NL opeens opgeheven

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ho.
Oh. 8)

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Speurders.NL opeens opgeheven

Ongelezen bericht door Revoked »

Tja. De Tesla warmt op....anders zit ik zo in een koude auto. Het heeft gevroren hier...

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Speurders.NL opeens opgeheven

Ongelezen bericht door witte angora »

Hier binnen is het nog steeds 20 graden ondanks dat de kachel niet aan heeft gestaan en ik geen gordijnen heb. Maar dat is allemaal niet zo relevant voor TS, tenzij hij in gordijnen en Tesla's handelt.

Feit is:
- Speurders is niet meer
- TS had 1900 advertenties
- TS had geen backup

Volgens mij houdt het hier ook op. Het enige wat ik me nog afvraag is: in hoeverre lukte het je om via Speurders.nl nog wat te verkopen? Op MP zie ik ook veel te veel advertenties staan. Daar kijk ik niet eens naar, maar het wordt, naast het feit dat veel particulieren hun rotzooi proberen te verkopen als fantastisch, compleet en werkend, een reden om MP steeds meer naast me te leggen. Zal ik de enige zijn? Vast niet. Kan me indenken dat het bij Speurders. nl precies zo ging.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Speurders.NL opeens opgeheven

Ongelezen bericht door Lowieze »

Dat is echt jaren geleden dat ik advertenties zette op Speurders.nl, wist niet eens dat de site nog bestond. Was en is niet te vergelijken met Marktplaats.
Lees nu veel klachten over Speurders.nl https://nl.trustpilot.com/review/www.speurders.nl

Misschien maar beter dat hij verdwenen is.

Gesloten