LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Staan " algemene voorwaarden" boven "Wet:"Recht op retour"?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
ITS

Staan " algemene voorwaarden" boven "Wet:"Recht op retour"?

Ongelezen bericht door ITS » 08 nov 2012 14:11

Ik ben aan het uitzoeken of de algemene voorwaarden van een webwinkel boven de wettelijke bepaling staan die de Wet: recht op retour weergeeft.

https://webwinkelrecht.nl/diensten/juri ... an-retour/

Hieronder de laatste mail die wij stuurde aan een internet bedrijf waarin we alle voorgaande mailen(ca 15 heen en weer) samenbundelen en onze visie op hun handelswijzen duidelijk maken.

Bedankt voor uw reactie, het is eindelijk een fatsoenlijk bericht waarbij ik u moet meegeven dat u zich er niet zo maar vanaf maakt en een heel werk gemaakt heeft om voor wat betreft uw kant tot een oplossing te gaan komen. Tot nu toe was dat met alle onfatsoenlijke en zeer klantonvriendelijke reacties namelijk niet het geval.
Van begin af aan is de klant, wij dus, bestookt met verwijten die ook nog niet eens terecht waren.
Hier liggen forse verbeterpunten voor jullie.
Toch zijn we het uiteraard niet eens met deze oplossing daar we duidelijk hebben aangegeven dat wij allang klaar zijn met dit windscherm. U kunt nu wel aangeven dat de conclusie is dat het past maar wij hebben dit hier door de plaatselijke scooterdealer laten monteren met als resultaat dat dit absoluut geen windscherm is voor dit model scooter. We hebben via jullie site dit accessoire gekozen als behorend bij dit model en er staat daar in de omschrijving dat dit zeer gemakkelijk kan worden gemonteerd. Nu......dat is verre van het geval en ook u geeft eerlijkheidshalve aan dat er hier en daar wel gewrikt moet worden en zelfs wellicht een tik moet worden gegeven. En dat dan alles op z'n plek zou vallen. Dit kan nooit de bedoeling zijn, het moet gewoon perfect passen en niet gemonteerd moeten worden als u omschrijft. Los daarvan komt het scherm daarbij nog 's veel te hoog te zitten waarbij de wind onder het scherm doorkomt zelfs nog boven de tellers. Dat komt omdat dit model scooter er één is met een vaste koplamp dus niet met een koplamp die meedraait met het stuur. Daar moet het scherm dus ruim boven blijven.

Maar goed....... het lijkt erop dat we het hier niet over eens gaan worden maar is eigenlijk ook geheel onbelangrijk. Alle internet aankopen kunnen tenslotte binnen de wettelijke gestelde termijn van 7 dagen gewoon worden geretourneerd zonder verdere opgaaf van redenen. Dat hebben wij in dit geval dus ook gedaan, alleen hebben wij wel de reden meegegeven. U hebt het scherm binnen die periode terug ontvangen en heeft het als in goede staat ontvangen naar ons bevestigd. Daarmee is eigenlijk de kous al af. Geld terug en klaar.

Nee, door één van uw medewerkers wordt ons als reactie gegeven: " U kunt wel formeel gaan doen maar zo gaan we het doen". Dan stelt hij ons dat we het scherm gaan terugontvangen wanneer het past of dat anders gezocht gaat worden naar een alternatief. Ook dat laatste kan nooit zo zijn dat u als cheapscooter.nl bepaald dat wij een alternatief gaan krijgen wat we zouden moeten accepteren, dat kan hooguit een klantvriendelijk voorstel zijn. Heel bijzonder dat dit als antwoord wordt gegeven, daar gaat het vertrouwen niet van groeien.

Verder geeft u aan dat het pakket weer naar ons is opgestuurd terwijl wij heel duidelijk hebben aangegeven dat we dat niet wensen. Het pakket zal dan ook niet worden aangenomen en zal dus per omgaande weer bij jullie terug komen. De kosten daarvoor zijn niet voor ons want u bepaald dit op deze manier aan te pakken.

Tot slot meldt u ons dat u normaal gesproken de kosten zou doorberekenen van de montage en demontage van het windscherm maar dat u dat niet zult doen omwille van ons geduld en fatsoen.
Nu is het zo dat we los van het scherm ook contact hebben gehad met jullie over het feit dat de scooter bij ons is afgeleverd met een lege accu waardoor deze uiteraard niet gestart kon worden. Ook daarmee zij we uiteindelijk naar de scooterdealer gegaan daar u niet kwam met een adequate oplossing.
Daar is deze aan het infuus gelegd met als gevolg dat de scooter startte en alles opgelost leek.
Geen probleem........kan gebeuren tenslotte. Maar na 2 dagen weer accu leeg en weer terug naar de dealer.
Die constateerde dat de accu dus niet werd opgeladen door ermee te rijden en de accu dermate slecht was van kwaliteit dat vervanging noodzakelijk bleek. Nu geen problemen meer.
Wij hebben hier verder niet moeilijk over gedaan terwijl wij in het volste recht staan dit ook met u te willen oplossen. Om daarmee maar aan te geven dat we best bereidwillig zijn en zeker niet uitzijn op een voordeeltje.

Kortom........het mag duidelijk zijn dat we enkel genoegen nemen met het feit dat u ons gaat berichten dat wij ons geld, wat we betaald hebben voor het windscherm,(129,=) gaan terug ontvangen op rekeningnummer: --------- t.n.v. ------------. Pas dan zien wij dit als naar behoren opgelost en zullen we de zaak laten voor wat die is.

Daarna hun antwoord, waarbij ze dus gewoon mededelen dat de zaak gesloten is...

Beste klant,
Wij hebben uw email in goede orde ontvangen.
In uw eerdere email heeft u aangegeven, of het juiste scherm te willen ontvangen, of uw geld terug te willen.
Zoals vermeld op de website, nemen wij accessoires die wij speciaal of op maat hebben moeten bestellen niet retour. Deze voorwaarden heeft u ook geaccepteerd. Dit is namelijk ook een uitzondering op de wet van afstand verkopen – ontbinden binnen 7 dagen.
Betreft het moeizaam passen, dat is niet waar. Het scherm is eenvoudig te monteren. Er is weinig gereedschap en kennis voor nodig en ook personen die wat minder technisch onderlegt zijn kunnen dit scherm in nog geen 10 minuten monteren. Dit is simpelweg de waarheid. Inderdaad is het wel zo dat de schermen voor sommige modellen universeel zijn, waardoor deze niet “met 1 oog dicht” (absoluut niet verwijtend naar u) te monteren zijn, maar je even een paar seconde moet “friemelen” om hem in het gaatje te krijgen. Dit zijn wij dus absoluut niet als moeilijk monteren. Hier zijn ook geen extra technische ingrepen voor nodig.
Wij weigeren de bestelling van uw scherm te annuleren, en blijven hierbij bij ons standpunt, welke stappen u daarin ook wenst te ondernemen.
Onze hoofd redenen hiervoor is dat wij consequent moeten zijn en blijven in de regels die we handhaven. Anders bestellen straks dagelijks helmen en windschermen voor klanten, worden ze terug gestuurd onder het mom dat ze niet passen. Zijn waar daar straks uren per week mee bezig om aan te tonen dat het wel zo is. en vervolgens zegt een klant dan, dat het toch niet meer hoeft.
Betreft het niet uit de wind zitten: Het scherm past prima, zoals ook op de foto te zien. Overigens kan het nog een beetje lager gezet worden. de opening die u ziet, waar bij een ander model misschien een lamp zit, zit hier de display. En ook bij andere modellen komt hier links of rechts om altijd wel ergens wat wind doorheen. Het windscherm is er ook voor om u grotendeels uit de wind en regen te houden. Wat deze ook doet. Tenslotte zijn wij ook van mening dat u geen vespa van 3000euro met een daarbij horend windscherm heeft gekocht wat allemaal op de centimeter aansluit en binnen 1 min. Te plaatsen is. Enige bereidwilligheid van de klant is hier dus wel vereist. Het is een scherm wat prima past en te monteren is en u grotendeels uit de wind en regen houd.
Hiermee is voor ons de discussie ook gesloten. Indien u het windscherm besluit niet aan te nemen. Zullen wij het laten liggen, tot u de dan inmiddels dubbele verzendkosten voldaan heeft.
We betreuren het als u onze emails en toon misschien wat “gezet” – klantonvriendelijk en onbeleefd vind. Soms moeten we “duidelijke taal” spreken en niet elle lage emails blijven sturen, dit doen we om te voorkomen om de klaagpaal van onze klant te worden, en straks geen tijd meer hebben, om dergelijke zaken op te lossen en mensen juist te helpen met iets. Zoals we in deze bij u ook hebben gedaan, wij zijn inmiddels uren bezig geweest met emails te beantwoorden, foto’s te maken, scherm te monteren etc. Terwijl als gewoon past. Vervolgens lichtten we alles keurig netjes toe, brengen we hier geen enkele kosten voor in rekening en reageren we op al uw emails.

NB:
Zoals vermeld op de website, nemen wij accessoires die wij speciaal of op maat hebben moeten bestellen niet retour. Deze voorwaarden heeft u ook geaccepteerd. Dit is namelijk ook een uitzondering op de wet van afstand verkopen – ontbinden binnen 7 dagen.

Het lijkt erop dat ze van de wet op de hoogte zijn, maar een eigen draai eraan geven
Dit door ons gekochte scherm ( gelijk met de scooter)als bijpassend accessoire is
als volgt omschreven:

Luxe retro windscherm voor diverse retro modellen met tint, eenvoudig monteerbaar, degelijk en hoog. Geeft uw retro scooter een nog exclusievere uitstraling.

Hierin hebben wij geen veranderingen in aan laten brengen of op maat laten maken.

Op moment ben ik aan t uitzoeken of zij in hun recht staan en zo niet waar ik mijn recht kan krijgen
om dit internetbedrijf zijn verplichtingen na te laten komen.
Daarbij kwam ik op Tros radar en dat leek mij een goed kanaal om dit gebeuren te ventileren

Ben benieuwd naar reacties

A.niem

Re: Staan " algemene voorwaarden" boven "Wet:"Recht op retour"?

Ongelezen bericht door A.niem » 08 nov 2012 15:00

ITS schreef:Ik ben aan het uitzoeken of de algemene voorwaarden van een webwinkel boven de wettelijke bepaling staan die de Wet: recht op retour weergeeft.
De wet gaat boven de algemene voorwaarden van het bedrijf. Als de algemene voorwaarden in strijd zijn met de wet, dan worden deze vernietigd en krijgt de klant/consument meer rechten waaronder bijvoorbeeld een langere bedenktijd.
ITS schreef:Zoals vermeld op de website, nemen wij accessoires die wij speciaal of op maat hebben moeten bestellen niet retour. Deze voorwaarden heeft u ook geaccepteerd. Dit is namelijk ook een uitzondering op de wet van afstand verkopen – ontbinden binnen 7 dagen.
Dit klopt ook. Als een product speciaal voor de klant op maat is gemaakt dan valt deze niet onder recht op retour. Of dit ook geldt voor speciaal voor de klant besteld durf ik niet te zeggen.

Ik kan u helaas niet verder helpen, omdat het voor ons niet te bepalen is of dit scherm speciaal voor u is gemaakt (danwel besteld) of dat ze deze voldoende op voorraad hebben liggen in het magazijn. Maar wat mij lijkt is: Indien het speciaal voor u is besteld/gemaakt dan is dit waarschijnlijk ook kenbaar gemaakt in de orderbevestiging. Want een speciale bestelling heeft een langere levertijd nodig. Is hier ook over gesproken? (Dus voor u het scherm heeft gekregen)

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH » 08 nov 2012 15:52

Helaas heb je niet aangegeven over welke shop het gaat en over welk product. In beginsel heb je inderdaad een herroepingsrecht van (nu nog) tenminste 7 werkdagen na ontvangst. Daarop zijn inderdaad uitzonderingen. De huidige regeling in art. 7:46d BW moet, net als andere Nederlandse wetgeving die gebaseerd is op EU-richtlijnen geïnterpreteerd worden volgens die richtlijnen. Dat wil zeggen dat als er een verschil is tussen de nationale wetgeving en de richtlijn, de tekst van de richtlijn prevaleert. In principe moet richtlijnconforme interpretatie 'zoveel mogelijk' worden toegepast. De huidige wetgeving kan dus ook volgens de nieuwe richtlijn 2011/83/EU worden geïnterpreteerd, die deze overweging bevat:
(49) Bepaalde uitzonderingen op het herroepingsrecht moeten mogelijk zijn, zowel voor op afstand als voor buiten verkoopruimten gesloten overeenkomsten. Het is mogelijk dat een herroepingsrecht, bijvoorbeeld gezien de aard van de betrokken goederen of diensten, niet op zijn plaats is. Dat is bijvoorbeeld het geval voor overeenkomsten van speculatieve aard betreffende wijn die pas langere tijd na sluiting van een overeenkomst wordt geleverd, en waarbij de waarde afhangt van schommelingen van de markt („vin en primeur”). Het herroepingsrecht mag ook niet gelden voor volgens specificaties van de consument vervaardigde goederen of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn, zoals op maat gemaakte gordijnen, noch voor de levering van bijvoorbeeld brandstof die, door zijn aard zelf, een goed is dat na levering niet meer te scheiden is van de andere goederen. Het toekennen van een herroepingsrecht aan de consument kan ook niet passend zijn in het geval van bepaalde diensten waarbij de sluiting van de overeenkomst impliceert dat er capaciteit wordt gereserveerd, waarvoor de handelaar bij de uitoefening van een herroepingsrecht mogelijk geen bestemming meer kan vinden. Dat is bijvoorbeeld het geval wanneer hotelkamers, vakantiewoningen of plaatsen voor culturele of sportieve evenementen worden gereserveerd.
Art. 7:46d lid 4 BW luidt momenteel:
4. De leden 1–3 zijn niet van toepassing op de koop op afstand:
a. van zaken waarvan de prijs gebonden is aan de schommelingen op de financiële markt, waarop de verkoper geen invloed heeft;
b. van zaken die:
1°. zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper;
2°. duidelijk persoonlijk van aard zijn;
3°. door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
4°. snel kunnen bederven of verouderen; (...)
Wat ik begrijp uit de openingspost is dat er sprake is van een fabrieksproduct dat niet op maat is gemaakt, maar waar geen voorraad van wordt aangehouden door de verkoper en daarom besteld moest worden. Dit maakt het dus geen uitzondering op het herroepingsrecht. Het eerste citaat geeft een goede indruk van waar de uitzondering voor bedoeld is. Het windscherm past volgens de verkoper op dit type scooter, waar er (neem ik aan) meer van zijn dat die van de ts. Dat betekent dat het dus niet onverkoopbaar aan andere klanten.

ITS

Ongelezen bericht door ITS » 08 nov 2012 17:44

Goedemiddag, Arnel,
Bedankt voor uw reactie.
Wat ik begrijp uit de openingspost is dat er sprake is van een fabrieksproduct dat niet op maat is gemaakt, maar waar geen voorraad van wordt aangehouden door de verkoper en daarom besteld moest worden. Dit maakt het dus geen uitzondering op het herroepingsrecht. Het eerste citaat geeft een goede indruk van waar de uitzondering voor bedoeld is. Het windscherm past volgens de verkoper op dit type scooter, waar er (neem ik aan) meer van zijn dat die van de ts. Dat betekent dat het dus niet onverkoopbaar aan andere klanten.
Zo word het scherm aangeboden "Luxe retro windscherm voor diverse retro modellen"

Het is niet speciaal voor ons gemaakt, misschien wel besteld, ik heb geen idee of ze een voorraad in het magazijn hebben, daar is niets over gemeld.
De naam had ik expres niet vermeld, dacht niet dat dat iets toe zou voegen,
Iedere webwikel moet zich toch aan dezelfde wet houden?
Hieronder de link naar het scherm toe / hoe het aangeboden word.
http://www.cheapscooter.nl/scooter-ove ... windscherm

*Op dag van afleveren hebben wij al gemeld dat het scherm niet past,
*We hebben de plaatselijke scooterdealer de opdracht gegeven het scherm erop te zetten
maar weer los meegekregen met de mededeling dat het scherm niet past.
*De webwinkel ingelicht en het scherm terug mogen sturen
*Zij zouden het bekijken en wilde het terug sturen omdat zij vonden dat het goed was en moest passen.
* Door mijn aanhouden dat ik het niet terug wilde maar een ander model scherm of het geld terug, zouden ze het op eenzelfde model als onze gekochte scooter monteren en foto's maken zodat ik het kon zien dat het goed was.
Die foto's kwamen er....met een begeleidend schrijven

Belangrijk om te weten is wel:

1. U dient eerst de beugels te monteren. EN NIET HELEMAAL VAST TE
DRAAIEN. IN TEGENDEEL, ZO LOS MOGELIJK. Vervolgens plaats u het scherm. Het
kan zijn dat dat een beetje wringen is of een het een klein tikje nodig
heeft, maar past het scherm op de beugels.En als alles erop zit, dan pas
draait u de beugels vast. Aangezien deze schermen universeel zijn, dus op
meerdere modellen passen, is het dus wat passen en meten en kan het zijn dat
het in eerste instantie lijkt of het niet past. Als alles in elkaar zit, en
u draait alles aan, dan trekt alles zich recht en op de juiste plek.

In eerdere mailen werd al aangegeven dat het wel paste maar op 1 schroef i.p.v 2 gemonteerd moest worden en is hun laatste mail zwakken ze t weer af naar het past en je moet een beetje friemelen..

Ik kan wel verder ingaan op van alles wat gezegd is, maar dat word echt een soap.
Het gaat er al helemaal niet meer om of het scherm wel of niet past,
Het voldoet niet aan de verwachtingen, wij waren op tijd met het terugsturen , en hebben (naar onze mening) recht op terugbetaling van het artikel.

Ondanks onze vraag EERST de foto's te willen zien en dan overleg te hebben over de afhandeling hebben zij het scherm op eigen initiatief teruggestuurd.
Waarop de 2 mailen die u leest in de openings post het vervolg waren en ik niets meer van hun gehoord heb.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 08 nov 2012 19:09

Ik begin met een korte samenvatting van het OP
Uw standpunt
U heeft met de verkoper een overeenkomst gesloten tot het leveren van een scooter met een bijbehorend windscherm. Daarnaast heeft u een assemblage dienst afgenomen. De verkoper heeft dit windscherm prijzen aangeprijst als zijnde geschikt voor het model/type scooter dat u heeft. Na de montage komt de wind onder het windscherm door. Binnen zeven werkdagen heeft u de koop schriftelijk ontbonden.

De verkoper heeft aangegeven het scherm te willen omruilen. En heeft vervolgens de scooter met het oude/nieuwe scherm naar u opgestuurd. De verkoper heeft aangegeven het demonteren en het opnieuw monteren niet in rekening te zullen brengen. Het gebrek was hierna niet opgelost. Daarnaast ontdekte u tevens dat de accu snel leeg was.

U bent met de scooter naar een scooterdealer bij u in de buurt gegaan. Deze heeft de gebreken aan de scooter niet kunnen oplossen. Verder heeft de dealer geconstateerd dat de kwaliteit van de accu van dermate slechte kwaliteit was dat deze vervangen moest worden. U heeft aangegeven dat rekening van de dealer niet in rekening te zullen brengen. U blijft bij uw standpunt om de kosten voor het windscherm terug te willen. De hoofdsom is 129 euro.

Het standpunt van de verkoper
De verkoper geeft aan dat u het het juiste scherm wilde ontvangen of dat u uw geld terug wilde. De verkoper weigert om de koop te ontbinden omdat dit product speciaal voor u is besteld. De verkoper heeft u een foto toegestuurd waarop te zien is dat het scherm gemonteerd is. De verkoper heeft aan dat het normaal gebruik van een windscherm is om u uit de wind te houden, en dat dit scherm dat doet. De verkoper geeft aan hij het scherm zal laten liggen indien u besluit om het scherm niet aan te nemen.
ITS schreef:Zo word het scherm aangeboden "Luxe retro windscherm voor diverse retro modellen"
Dan is het scherm dus niet aangeprijst als geschikt voor uw specifieke model. Het lijkt mij dat het niet naadloos aansluiten dan zeker geen non-conformiteit oplevert.

U heeft naar mijn mening geen recht om de dealers kosten vergoed te krijgen, omdat de verkoper eerst in de gelegenheid had moet worden gesteld om de accu problemen te verhelpen. Indien deze op een schriftelijk verzoek van uw kant niet positief reageert dan kunt u naar een derde toe stappen.

Voor wat betreft de ontbinding van het scherm kunt u de volgende sturen naar de verkoper:
Onderwerp: laatste aanmaning

Geachte heer, mevrouw,

Op [datum aankoop] kocht ik bij u een [product]. Het betreft een [merknaam en type]. Op [datum ontbinding] heb ik de koop (deels) ontbonden met een beroep op de wet koop op afstand. En ik heb het [product] naar u toegestuurd. Daarop heeft u het product terug gezonden met de mededeling dat u ontbinding weigert omdat u het product speciaal heeft besteld. En dat u meent dat dit als uitzondering in de wet koop op afstand is gemeld.

Middels deze brief maan ik u tot het terug betalen van de aankoopsom, inclusief de verzendkosten heen, als mede tot de aanvullende verzendkosten waar ik mee te maken krijg omdat u het product heeft terug verzonden.

Ik wijs u er op dat de wet koop op afstand regelt dat consumenten een product binnen zeven werkdagen mag ontbinden zonder opgave van reden. Hoewel er wel een uitzondering geldt voor producten die "zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper" geldt dit niet voor producten die speciaal besteld worden.

Ik wijs u er op dat ik een retentierecht heb op het scherm tot dat u de volledige aankoopsom te samen met de extra verzendkosten heeft overgeboekt. Nadat ik dit bedrag van u ontvangen heb zal ik het product aangetekend naar u opsturen zodat deze verzekerd is. Volledigheid halve wijs ik er op dat u de wettelijke rente verschuldigd bent vanaf (kies uit 14 dagen na [datum vandaag] of 30 dagen na [datum ontbinding]).

Graag ontvang ik een bevestiging van mijn schrijven binnen twee weken,

Met vriendelijke groet,
[Uw naam en handtekening]
Als de dertig dagen verstreken zijn kun je een aanmaning schriftelijk versturen en hierin aankondigen dat u incassokosten in rekening brengt a 40 euro. Als u een incassobureau dit voor u laat doen dan komt daar de BTW bovenop. Als de verkoper dan nog niet betaald dan kun u naar de rechter.

ITS

Ongelezen bericht door ITS » 09 nov 2012 00:54

en bedankt A.niem ook voor uw bijdrage(heb er wel op geantwoord, maar had niet door dat er al 2 mensen gereageerd hadden

Goedenavond,alfatrion.
Hoe u de gang van zaken omschrijft is niet hoe het gegaan is en waar het om gaat.

Het accu verhaal doet niet ter zake.
Wij hebben zelf besloten dit te laten nakijken en repareren (vervangen van de accu) door de plaatselijke dealer. ipv opsturen en beroep doen op de garantie.
Ik ga er van uit dat ze dat opgelost hadden maar de kosten voor transport waren dan voor ons geweest daar ze niet naast de deur zitten en wij niet in de gelegenheid zijn de scooter te brengen.
We zijn nu net zo duur uit, en die kosten verhalen wij Niet op hun,
Deze oplossing was onze eigen keuze

Het gaat alleen om het scherm
Het standpunt van de verkoper
De verkoper geeft aan dat u het het juiste scherm wilde ontvangen of dat u uw geld terug wilde. De verkoper weigert om de koop te ontbinden omdat dit product speciaal voor u is besteld. De verkoper heeft u een foto toegestuurd waarop te zien is dat het scherm gemonteerd is. De verkoper heeft aan dat het normaal gebruik van een windscherm is om u uit de wind te houden, en dat dit scherm dat doet. De verkoper geeft aan hij het scherm zal laten liggen indien u besluit om het scherm niet aan te nemen.
Het standpunt van de verkoper heeft u helemaal goed

Alleen had ik aangegeven dit scherm niet terug te willen ontvangen met de foto's voordat ik de foto's had gezien. n.a.v. de foto's beoordelen vervolgens overleg met hun zou hebben voor de afhandeling.

Zij bepaalde echter "het scherm is goed" en ik kreeg een mail dat het scherm met foto's retour was naar mij.
Antwoord van mij daarop was de mail die u in de openingspost ziet.

Toen de mail van hun daarop (ook hier te lezen) kwam was het scherm nog niet aangeboden hier.
Een kwartier later ging de bel, Een pakket bezorger met het scherm. Ik was nog in dubio maar besloot hij kan het mee terug nemen, "Retour afzender"
Spreekt die man geen woord Nederlands en begrijpt mij niet, kreeg m niet aan het verstand dat hij het weer mee moest nemen
Ik heb het pakket aangenomen en staat nu ongeopend beneden in de garage, tot ik weet wat ik er mee moet...

Eigenlijk is het voor mij duidelijk dat
* Ik aanspraak kan maken op recht van retour.
* Vraag is: Bij wie moet je wezen om de verkoper zijn verplichtingen na te laten komen.
rechtsbijstandverzekering??

Bedankt voor de brief als toevoeging,
Ik zal even zien of ik daar iets mee kan/ga doen

ITS

Ongelezen bericht door ITS » 09 nov 2012 01:36

even 2 foto's om te laten zien dat het niet om een kiertje gaat wat niet aansluit.

Afbeelding

Afbeelding

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 09 nov 2012 10:45

Was het bovenste plaatje op de website getoond als voorbeeld?

ITS

Ongelezen bericht door ITS » 09 nov 2012 11:13

Nee,
Zij bieden alleen onderstaand scherm aan als passend op meerdere modellen.
Die bovenste heb ik zelf afgelopen weekend gevonden via google.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 09 nov 2012 12:45

Dan zou ik het houden op een beroep op de wet koop op afstand.

Na dat de termijn uit de laatste aanmaning verstreken heeft u verschillende mogelijkheden. U kunt direct de gerechtelijke weg bewandelen of eerste een incassotraject starten. Persoonlijk zou ik na verstrijken van de wettelijke termijn van 30 dagen, zelf een aanmaning aangetekend versturen. Dan kun u namelijk zelf de 40 euro aan incassokosten innen. Als u de gerechtelijke weg bewandelen dan kunt u een jurist inschakelen, bijvoorbeeld via de rechtsbijstand, maar het is ook mogelijk om het zelf te doen.

Gesloten