Telescoop facebookadvertentie

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
g.j.sterk
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2021 12:33

Telescoop facebookadvertentie

Ongelezen bericht door g.j.sterk »

Dagelijks zie je op Facebook advertenties van filmpjes over een telescoop waarmee je extreem ver kunt kijken. Mij leek dat mooi en ik heb er een besteld en betaald. Nu al 5 weken niets ontvangen en de mails die ik aan de firma gestuurd heb komen terug als onbekend mailadres.
Wat mij opvalt dat er elke dag hetzelfde filmpje verschijnt maar telkens met de naam van een andere aanbieder. "Mijn" aanbieder zie je niet meer maar wel anderen. Ik denk dat het een Chinese webwinkel is en ik denk ook dat ik ben opgelicht en daarvoor wil ik iedereen waarschuwen.

kuklos
Berichten: 9762
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Telescoop facebookadvertentie

Ongelezen bericht door kuklos »

g.j.sterk schreef:
16 mei 2021 12:51
............... en daarvoor wil ik iedereen waarschuwen.
Het spijt me, maar jij bent nummer zoveel die anderen wil waarschuwen. Niemand leest al die waarschuwingen, en iedereen heeft achteraf spijt. Waarom zou jouw waarschuwing in tegenstelling tot al die andere waarschuwingen hier die al eerder geplaatst zijn, wel helpen?

Arizonakid
Berichten: 1124
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Telescoop facebookadvertentie

Ongelezen bericht door Arizonakid »


NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Telescoop facebookadvertentie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

99% van die webshopjes zijn zolderkamerhobbiesten die goud geld verdienen aan argeloze consumenten die blind alles kopen dat ze zien. Dat de websites aan geen enkele wettelijke bepaling voldoet ziet men gemakshalve maar even niet.
U wacht pas 5 weken en uw bestelling moet vanuit China komen. Wacht nog een maandje en u zal een kindertelescoopje ontvangen die zeker niet lijkt op wat u besteld hebt.
Maar ja, uw waarschuwing kan op de grote hoop van alle andere waarschuwingen, mijn weerwoord komt op de grote stapel met dezelfde reacties.

sake1987

Re: Telescoop facebookadvertentie

Ongelezen bericht door sake1987 »

al die advertenties op de sociale media gewoon negeren.
Kwam laatst op Facebook hele handige meubelpoot beschermers tegen, ik kon 4 setjes van 4 , heel goedkoop kopen voor maar 79,95 euro.
Ik kijk dan even op Aliexpress en kocht dezelfde 4 setjes voor 6,95 euro. Omdat verzenden dit keer niet gratis was betaalde ik 2,95 euro verzendkosten en had ze binnen 2 weken thuis.

cornel33
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jan 2021 16:19

Re: Telescoop facebookadvertentie

Ongelezen bericht door cornel33 »

Tegenwoordig lach ik om dit soort verhalen. Hoevaak hier niet gewaarschuwd wordt. Mensen willen het niet begrijpen

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Telescoop facebookadvertentie

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Bijna dagelijks post hier een gedupeerde van dropshipping. En het zijn altijd dezelfden die als een bok op een haverkist erop reageren. Ik heb een nieuwe sport: gokken wie als eerste met zijn standaardreactie in de startblok stond. Vandaag was degene op wie ik gegokt had net iets te laat... :lol:

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Telescoop facebookadvertentie

Ongelezen bericht door Radar »

Dit topic gaat dicht: waarschuwen staat iedereen vrij, maar ik zie niet echt een vruchtbare discussie ontstaan.

Advies van ome SK op deze druilerige Tweede Pinksterdag: het overgrote deel van alle Facebookadvertenties is van dropshippers. In het meest gunstige geval ontvang je na een paar weken een véél te duur prul dat van AliExpress afkomstig is, in het minst gunstige geval kun je naar je centen fluiten en krijg je überhaupt niks geleverd.

Het betreft meestal geen wereldschokkende bedragen, vaak gaat het om enkele tientjes. Je kunt aangifte doen of proberen om je geld terug te krijgen, maar de ervaring leert dat dat zelden iets oplevert. Om verdere ergernis en frustratie te voorkomen zou ik persoonlijk dan ook adviseren om het als leergeld te beschouwen en voortaan grondig research te doen als je van plan bent om iets te kopen bij een voor jou onbekende webshop. Ga niet af op recensies op de website van de webshop zelf: deze zijn vaker wel dan niet compleet bij elkaar gefantaseerd en uit de duim gezogen.

Hartelijke groet, Radar^SK

Gesloten