LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TELSELL

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: TELSELL

Ongelezen bericht door D1RK »

Jammer, ik verkocht wel 57 cm hoge luchtbedden, maar gestopt wegens vele die lek waren of gingen, moeilijk te plakken wegens de ruwe bovenlaag, en ik werd zelf ook zeeziek!

De dunne van 23 cm waren al wild genoeg, maar ben dus gestopt en heb deze gedumpt bij winkel!

Ik was toen al voordeliger dan TELL SELL , en nu nog 10% van TV prijzen!
Ik heb gelukkig niets meer, dus sorry!

klantzoveel
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2007 10:40

Re: TELSELL

Ongelezen bericht door klantzoveel »

Via internet een item bij Telsell besteld.
Kort erop afschrijving van mijn girorekening met de vervelende mededeling: levering 21 dagen na betaling.
Na 26 dagen niets ontvangen of vernomen en de incasso ongedaan trachten te maken. Kreeg daarop het antwoord dat dit niet mogelijk was omdat het om een telefonische machtiging ging, hetgeen ook bij de afschrijving vermeld stond. Telefonisch evenwel niets gemachtigd, slechts via de website van Telsell toestemming tot eenmalige incasso gegeven.

Een email gestuurd naat Telsell met verzoek om opheldering. Zou zo mogelijk antwoord krijgen binnen 5 dagen.
Geen antwoord. Middels Internetzoeken er vervolgens op Consumentenbond forum, dat van Tros Radar en Vara kassa achter komend dat Telsell haar klanten regelrecht oplicht.
Op het forum van de Consumentenbond vermelding van een 'Twaalf maanden regel' waarvan gebruik te maken middels het formulier 'Melding onterechte incasso'.

Klantenservice van de Postbank gebeld. Deze zei me een brief te schrijven aan de afd. Betalen met het verzoek alsnog terug te boeken.
Brief op de post en dezelfde middag ! een wat obscuur pakketdienstbusje (geen TNT post zoals op de website vermeld) met knullig en slordig ingepakte doos. Ingeleverd door vorige klant wellicht.
Het pakket niet in ontvangst genomen, wat ook overigens verstandig was, omdat de Postbank het bedrag niet zelfstandig terugboekt, maar contact opneemt met Telsell.

Enkele dagen na de bezorging antwoord op m'n email van inmiddels 15 dagen terug met excuses en het verzoek nog eens een email te sturen.
Het bedrag vervolgens zou over ruim een maand worden teruggestort minus admin. kosten. Hetgeen ook het geval was evenwel minus een aanzienlijker bedrag dan het toegezegde. Dit per email bericht.
Antwoord uitgebleven.

SouSou
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2007 20:57

Re: TELSELL

Ongelezen bericht door SouSou »

Omg.....Jullie hebben allemaal nare ervaringe meegemaakt met die telsell..egte oplichterijen !!!

SouSou
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2007 20:57

Re: TELSELL

Ongelezen bericht door SouSou »

Dit is echt niet leuk..ik had in augustus iets besteld...maar later wou ik het niet meer..dus ik wilde gwn me geld terug.
Dus wat deed ik..ik belde ze op en ze zeide dat ze het zoude stoppe...en mijn geld terug op me bank gestort zou worde..na ongeveer een maand ofsow?...nou het is wel een tijdje gelede..en ik heb NOGGG STEEDS ME GELD NIET TERUG..
Hoe kon ik zo dom zijn iets bij hun te bestelle..ik wil geen lid meer zijn en me geld terugggggggggggggggggg..!!!!Hoe krijg ik dat nou voor elkaar?

joke wijnbelt
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:54

Re: TELSELL

Ongelezen bericht door joke wijnbelt »

ik heb in Juli een orde geplaatst het was drie weken levertijd
toen het niet kwam heb ik geprobeert mijn geld terug te boeken helaas dat lukte niet,van eind Augustus probeer ik mijn geld terug te krijgen over 3 weken zou het komen ,ik heb gewacht tot ongeveer half Okt,dan word er gezgt 25 Okt staat u op dae betaallijst niet dus, dan word er gezegt op 7 nov en dan nog 14 dagen.
En nu is het bijna December en nog steeds geen geld.
HOE MOET DIT NU VERDER KRIJG IK OOIT HET GELD TERUG :cry:

ccken52
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2007 15:03

Re: TELSELL

Ongelezen bericht door ccken52 »

nare ervaring met Tellsell, zoals zovelen blijkbaar :(

begin september telefonische bestelling geplaatst, niet via creditkaart maar gevraagd onder rembours te leveren
leveringstermijn 6 weken
begin november nog niets ontvangen, geprobeerd om telefonisch meer te weten te komen, doch ellenlange betalende wachttijden, dus maar opgehangen en via mail geinformeerd
onmiddellijk reactie met de belofte binnen de 5 werkdagen een antwoord te krijgen, wat denk je? 4 weken later nog niets gehoord

...tot vandaag ! krijg ik een telefoontje waarbij me gevraagd wordt waarom ik niet heb gereageerd op de BETALINGSHERINNERING !!

de telefoniste wilde de juistheid van mijn gegevens nagaan om mijn 'verweer' te kunnen indienen
heb haar het relaas gedaan en gezegd dat ik de bestelling meteen wilde annuleren
zij dreigde ermee dat het zou worden doorgegeven aan een incassobureau !

welke praktijken houden zij er op na??
NOOIT meer Tellsell voor mij

Ik stuur alvast vandaag nog een brief naar het hoofdkantoor in Almere zodat ik toch iets op papier heb. Vraag me af of ze hier gaan op antwoorden?

h.madern
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2007 12:56

Re: TELSELL

Ongelezen bericht door h.madern »

het wordt echt tijd dat tellsell eens wordt aangepakt, het zijn echte oplichters , producten worden elke dag geadverteerd jou geld wordt binnen twee dagen uit je rekening getrokken. afleveren doen ze niet, een brief krijg je ook niet. en je bent je geld kwijt. ik begrijp niet dat televisie bedrijven zulke oplichters nog toe laten om te adverterenen hun naam word ook beswaddert

mariabreedspleet
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 mei 2005 16:23

Re: TELSELL

Ongelezen bericht door mariabreedspleet »

Aan zo eem ballentent als TelSell verdienen de commercielen meer dan genoeg dank zij jouw geld die TelSell overmaakt aan de commercielen.
Kijk maar naar de 0900-oplicht belspelletjes.

Het is puur een kwestie van geld, daar hangt in hun ogen, behalve dollartekens, geen moraal aan vast.
:evil: :?:

otto000
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2008 12:18

Re: TELSELL

Ongelezen bericht door otto000 »

dit wat telsell doet is toch diefstal.
mensen die al maanden wachten op spullen.
als je contact opneemt per telefoon of email geven ze geen gehoor.
dit zijn rare praktijken.
is hiervoor geen geschillencommisie.
telsell blijft ook gewoon maar adverteren belachelijk.

groetjes otto

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: TELSELL

Ongelezen bericht door kanovaarder »

TELSELL overleden

Het laatste bericht was overbodig.
Er is in de media ruim aandacht besteed aan het faillissement van Telsell.
Bovendien hoeft niemand er meer op te rekenen geld terug te kunnen krijgen.
Belastingen en loon hebben voorrang.

Betellen via andere TV"winkels" niet doen!!
Hooguit per rembours en zeker geeld geld meer vooruit te sturen!!

Grootvader

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: TELSELL

Ongelezen bericht door agro »

Bron: De telegraaf 10-1-2008
TelSell en LiveShop zorgen voor elkaars faillissementen

door BART MOS en THIJS WARTENBERGH
ALMERE – De rechtbank in Lelystad heeft tv-winkelbedrijven TelSell en LiveShop gisteren failliet verklaard. Het omvallen van TelSell werd na eerdere berichten in deze krant over hun financiële problemen wel verwacht, maar dat tegelijkertijd ook het aan kabelgigant UPC gelieerde LiveShop op de fles is gegaan, komt als een verrassing. Niet in de laatste plaats voor LiveShop zelf.
LiveShop, een soortgelijk bedrijf als TelSell dat overdag tijdens live-uitzendingen producten aan tv-kijkers probeert te slijten, werd twee jaar geleden opgericht. Tachtig procent van de aandelen is in handen van Chello-Media, een zusterbedrijf van kabelbedrijf UPC. De rest van de onderneming behoort toe aan TelSell.
LiveShop is gevestigd in hetzelfde bedrijfspand als TelSell en is de laatste naar verluidt een half miljoen euro aan achterstallige huurpenningen schuldig. Daarnaast heeft LiveShop nog een rekening openstaan van TopShop Beheer, een aan TelSell gelieerde vennootschap.
Naar nu blijkt, gaat er achter beide faillissementen een conflict schuil tussen Chello Media (net als UPC onderdeel van het Amerikaanse mediabedrijf Liberty Global) en TelSell. Volgens Jan Jaap van Deventer, advocaat van TelSell, besloot Chello Media onlangs het faillissement van TelSell aan te vragen om zodoende op een eenvoudige manier onder dure contractuele afspraken met LiveShop uit te komen. „TelSell handelde bijvoorbeeld de telefonische bestellingen af voor LiveShop. Bij véél omzet zou die afhandeling goedkoper worden, maar door tegenvallende verkopen bleven de kosten hoog voor LiveShop. Daarom werd uiteindelijk besloten TelSell de nek om te draaien.” Volgens Van Deventer maakte LiveShop afgelopen jaar een verlies van €11 miljoen en wilde Chello Media daar vanaf.
Chello Media was echter niet de enige die tot actie overging. Vorige week liet TelSell beslag leggen op vrijwel de totale inventaris van LiveShop en vroeg het faillissement aan van de Chello Media-dochter. „Er kwamen op oudejaarsdag vrachtwagens voorrijden en daar zijn vervolgens bijna al onze kantoormeubels in verdwenen”, aldus een medewerker. TelSell verklaarde bij deze beslaglegging de inventaris nodig te hebben om salarissen over de maand december te kunnen betalen. Iets wat vervolgens overigens niet gebeurde.
Een woordvoerder van Chello Media bevestigt dat het bedrijf verbaasd is over het faillissement van LiveShop. „In feite waren er slechts twee vorderingen van TelSell Groep. Buiten TelSell is er geen enkele andere schuldeiser”, aldus de zegsman.
Jammer dat de firma list en bedrog zelf niet is mee omgevallen.
Toch een begin en wel door hun eigen stommiteiten :lol: :lol: :lol:

Els Sybrandy
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2008 12:20

Re: TELSELL

Ongelezen bericht door Els Sybrandy »

Geplaatst op 10 Jan 2008 12:29 door Els Sybrandy Bewerk/Verwijder dit bericht
Ook ik had al tijd bestelling lopen bij telsell nl. 2 airglobe"s. Na paar dagen al van mn rekening afgeschreven maar iets ontvangen HO MAAR. Het is je reinste oplichting afgelopen zondag 6 januari ontving ik nog een email van Telsell met "laatste dag 10 procent korting op alles". Ze wisten toen allang wat er boven hun hoofd hing, toch nog proberen geld afhandig te maken van de consumenten.
Ik denk dat er enorm veel mensen gedupeerd zijn ,wat kunnen we tegen dit soort oplichtingspraktijken doen???????? wat ik hier zo lees zijn er bestellingen van sept/okt die niks hebben ontvangen.
en inderdaad de grote bazen gaan vaak vrolijk verder onder andere naam en de consument is de dupe.
Ik bestel nooooooooit meer iets via internet als ik vooruit moet betalen daar heb ik nu wel van geleerd.

Els Confused
Naar boven

Robert1946
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2008 14:23

Re: TELSELL

Ongelezen bericht door Robert1946 »

In juli 2007 heb ik twee Fresh Air Globe producten gekocht bij TelSell. Deze betaald via creditcard en zijn vrij kort daarna afgeschreven van mijn rekening. De producten zijn na een aantal weken afgeleverd. Na enkele maanden ging één apparaat stuk. Gebeld met de klantenservice (Barbara), die mij aangaf om het product voldoende gefrankeerd terug te sturen met de aankoopnota naar het adres van TelSell, omdat dit binnen de garantietermijn viel. Gedaan op 24 november 2007. Kosten
€ 6,50.
Omdat ik niets hoorde heb ik na 4 weken gebeld en een half uur aan de lijn gehangen a € 0,35 per minuut. De verbinding toen maar verbroken. Opnieuw gebeld en keuze 1 (terugbellen) ingegeven. Geen reactie. Ik las vrij kort daarna iets over het failissenemt van TelSell. Op een zaterdagochtend weer een keer gebeld en tot mijn grote verwondering kreeg ik vrij snel Barbara van de klantenservice aan de lijn. Gevraagd hoe het zat met garantiezaken in het failissement en hoe het kon, dat TelSell gewoon bleef adverteren en bereikbaar was via de telefoon. Dat had te maken met een mogelijke doorstart van TelSell. Zij adviseerde mij om een brief te schrijven naar de curator van TelSell op hun eigen adres met bijvoeging van kopieen van de aankoopnota, de brief van november 2007 over het kapotte apparaat en het bewijs van ter post bezorging. Tot vandaag 4 maart 2008 geen reactie gekregen. N.m.m. beschikt TelSell over een aan mij toebehorend apparaat (weliswaar defect), maar vallend onder de overeenkomst met de fabrikant van het product. Vandaag wederom op de televisie een productenprogramma van TelSell gezien en weer gebeld. "Door de drukte?????" waren alle medewerkers in gesprek en bood men mij wederom de mogelijkheid om teruggebeld te worden. Ik wacht het af. Wie kan mij iets zeggen over mijn rechten op het aan mij toebehorende apparaat? Ik heb het gekocht en betaald en het is dus mijn eigendom.

poema
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2009 01:38

Re: TELSELL

Ongelezen bericht door poema »

heb op 15 januari 2009 een steamblaster besteld met extra hoezen .

op 17 januari was het geld van mijn rekening afgeschreven , kreeg ook meteen een mailtje dat de bestelling was aan gekomen bij telsell met in die mail het gene wat ik dan ook besteld zou hebben.

op 26 januari 09 kreeg ik een mailtje van telsell dat de spullen die besteld had verzonden waren naar mijn adres .

op 28 januari 09 , de bestelling in huis met al het gene wat ik besteld had , ben er meteen mee aan de slag gegaan in me huis , het werkt super die steamblaster

laminaat blinkt , keuken , douche blinken nog meer , ben dus super te vreden

telsell is wel verbeterd

jasmien_v
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2009 15:53

Re: TELSELL

Ongelezen bericht door jasmien_v »

Beste dames, heren en mede shop-aholics,

even een waarschuwing: KOOP NOOIT IETS BIJ TEL_SELL!!!!

Normaal gezien koop ik nooit iets via tv en zelden iets via internet (omdat shoppen met een vriendin namelijk eens zo leuk is ;-)) maar 'k heb me laten verleiden tot de aankoop van zumba fitness. Ik wijt het aan een moment van verstandsverbijstering... :oops:

Bestelling geplaatst op 20 februari en vorige (17 augustus) het pakket aangekregen. Heel wat problemen gehad...

Dit is mijn getuigenis:

Na de bestelling kreeg ik een maand later een pakket aan, de inhoud was verkeerd en zelfs op het factuur stond een andere naam en adres.
Na verschillende mail en telefoons krijg ik reactie van telsell dat ik het pakket terug naar hen moet opsturen en de kosten zouden nadien afgetrokken worden van mijn factuur.
Ik hoor weer 2 maand niets meer... dus dan nam ik zelf maar weer contact op. Een hele uitleg: pakket was nog niet verwerkt maar het zou wel in orde komen.
Uit het niets krijg ik ineens een aanmaning tot betaling aan met de dreiging dat als ik de som niet betaal een deurwaarder langs krijg.
Na een telefoon naar telsell moet ik zelf de betaalfirma contacteren ?!
weer hoor ik een maand niets... een aangetekende brief gestuurd, verschilllende mails...
In augustus krijg ik eindelijk mijn pakket aan. Op het factuur zijn mijn kosten van het terug gestuurde pakket niet afgetrokken.
Op aanraden van test-aankoop moet ik de kosten die ik heb gemaakt aftrekken van het totaalbedrag en dat betalen...

Ben benieuwd...

korte samenvatting:

6 maanden miserie voor een stom zumba pakket!!!! dit is het echt niet waard! koop nooit iets bij telsell, laat je niet in verleiding brengen!!! :cry: :evil:

Tips zijn welkom...

mvg,
jasmien

(heb al meerdere contacten gehad met de belgische consumenten organisatie test-aankoop)

SuzanneL
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2009 10:17

Re: TELSELL

Ongelezen bericht door SuzanneL »

De problemen bij Telsell houden aan. In juni heb ik twee producten besteld (een K-styler en WEN haarproducten). In juli werden beide bedragen (incl. €7,95 te veel)kort na elkaar afgeschreven, maar ik ontving geen producten. Gebeld: er waren problemen geweest met het bedrijf dat de betalingen regelt of iets dergelijks. Ik moest maar een bankafschrift faxen en dan kwam het allemaal in orde.Bankafschrift heb ik gefaxt en de producten werden uiteindelijk geleverd. Echter daarvoor hebben ze beide bedragen NOGMAALS afgeschreven.
Uiteraard wéér gebeld en er werd belooft het te veel betaalde terug te storten, maar dat gebeurde natuurlijk niet.
Omdat ik enorm de pest in had heb ik de WEN haarproducten uiteindelijk (twee weken te laat. omdat ik nog met hen aan het soebatten was over de restitutie) teruggestuurd, ik wilde geen klant meer zijn van Telsell. Gisteren ontving ik een brief dat zij de de retourzending niet in behandeling kunnen nemen Ik krijg geen geld terug en als ik het product alsnog wil hebben zullen ze het opnieuw opsturen, maar wel op MIJN kosten.
Ik mag een niet gebruikt en ongeopend product niet twee weken te laat terugsturen, maar Telsell mag mijn geld (€147,85) wel een half jaar onterecht vasthouden!
Uiteraard heb ik weer gebeld en zij zien de twee dingen (mijn retourzending en het geld dat ik nog niet terug heb) los van elkaar. Nou ik niet. Ik heb als klant iets besteld, 1x ontvangen en 2x betaald.
Wij hebben zelf een bedrijf, maar ik durf zo niet met mijn klanten om te gaan.
Telsell is echt een zeer klantonvriendelijk bedrijf en mijn zijn ze zeker als klant kwijt!

L-Vosje
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 jan 2010 23:53

Re: TELSELL

Ongelezen bericht door L-Vosje »

De oplichting van dit soort winkels begint al bij de TV uitzending van hun produkten.Ik snap werkelijk niet dat dit soort bedrijven nog bestaansrecht hebben.
Als je de moeite neemt om op een van hun produktnamen te googlen kom je steevast uit op (meestal engelstalige) forums waar het regent van de klachten over hun troep.
Alleen al de woordkeuze op TV zou je aan het denken moeten zetten.
Het meeste is dubbel gepattenteert,opgebouwd met de laatste technieken van de NASA, bespaart duizenden euro's op vergelijkbare apparaten,de gezondheidsclaims liegen er niet om en ze hebben daar waarschijnlijk veel specialisten in dienst om de voor/na foto's te fotoshoppen.
Bij de meeste produkten word ook steevast vermeld dat het je leven zal veranderen.Ik wilde dat eigenlijk ook bestrijden, maar met wat ik hier zo gelezen heb is dat mischien de enige kreet die op waarheid berust :mrgreen: .

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: TELSELL

Ongelezen bericht door jor »

L-Vosje schreef: Bij de meeste produkten word ook steevast vermeld dat het je leven zal veranderen.Ik wilde dat eigenlijk ook bestrijden, maar met wat ik hier zo gelezen heb is dat mischien de enige kreet die op waarheid berust :mrgreen: .
het klopt ook, je leven is echt veranderd. Je bent je geld kwijt en Telsell levert het (wan)product ook nog eens niet! Ik vraag mij wel eens af wie die gezondheidsclaims bedenkt en er nog mee weg komt op de koop toe. Allemaal onzin-verhalen, denk hierbij bv aan de BioStabil, grotere rotzooi voor veel geld kan je haast niet bedenken en toch blijven mensen hier in trappen.

L-Vosje
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 jan 2010 23:53

Re: TELSELL

Ongelezen bericht door L-Vosje »

@Jor
:D Dan is dat in elk geval wetenschappelijk bewezen

albertje51
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2010 11:40

Re: TELSELL

Ongelezen bericht door albertje51 »

Goedendag allemaal ik wil iedereen waarschuwen bestel nooit bij TELSELL ! ik heb ook iets besteld en de zelfde dag terug gestuurd kreeg een week later een brief binnen dat het niet compleet was en ze bleven geld van mijn rekening afschrijven dat heb ik terug geboekt gelukkig heb ook naar ze gebelt maar het komt hier opneer dat ik een leugenaar was en een dief ik laat het hier niet bij zitten dus mensen bezint eer u begint ik bestel nooit meer bij TELSELL en een goeie raad kijk eerst op de klachten site had ik dat ook maar gedaan had me een hoop ellende bepaart ik hoop jullie voldoende geinformeert te hebben mvg Albertje

Gesloten