LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Termijnbetaling Neckermann

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
cherokeetje
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2012 13:06

Termijnbetaling Neckermann

Ongelezen bericht door cherokeetje »

Vaak koop ik iets bij Neckermann.
Prima service en supersnel, dus geen klagen.
Ik vind het fijn om in termijnen te betalen en dat gaat ook goed.
Maar wat ik nu toch aan mijn fiets had hangen.
In april deed ik een vrij dure aankoop waardoor je termijn bedrag automatisch verhoogt, wat logisch is natuurlijk.
Het product heb ik echter terug gezonden en daarmee verviel dit hoge bedrag op mijn kooprekening.
Het duurde echt ruim 6 weken eer dit terug geboekt werd.
Het viel mij op dat mijn termijn bedrag zo hoog bleef en ik heb vandaag eens gebeld.
Dit klopte en het volgende werd gezegd "als u iets koopt dan gaat uw termijnbedrag omhoog, maar als iets terug geboekt wordt het termijn niet verlaagd".
Hey das een leuke theorie!!!!!!!!!!!!!!! Belachelijk gewoon.
Ik betaal normaal maar 24 euro en nu moest ik ineens 42 euro neerschokken.
Doordat ik alles automatisch heb gezet betaalde ik keurig mijn 24 euro, ik had er tenslotte geen erg in.
Tot ik vorige week ineens een brief met achterstand kreeg van 84 euro!!!!!!! Ik schrok, braaf betaald want ik wil geen achterstanden.
De medewerkster heeft nu uit coulance (ja voor deze ene keer mevrouw :evil: ) mijn termijn bedrag weer terug gezet op 24 euro.
Nou dat had ik toch netjes voldaan al deze maanden?? Ja dat klopte maar ik kreeg mijn 84 euro niet terug, ook werd dit niet verrekend met de volgende maanden.
Antwoord "helaas mevrouw, betaald is betaald"
Wat valt me dit tegen van Neckermann, duidelijk geldklopperij. Bah ik betaal mijn termijnen af en dit was de laatste bestelling.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Termijnbetaling Neckermann

Ongelezen bericht door Emmy75 »

cherokeetje schreef:Vaak koop ik iets bij Neckermann.
Prima service en supersnel, dus geen klagen.
Ik vind het fijn om in termijnen te betalen en dat gaat ook goed.
Maar wat ik nu toch aan mijn fiets had hangen.
In april deed ik een vrij dure aankoop waardoor je termijn bedrag automatisch verhoogt, wat logisch is natuurlijk.
Het product heb ik echter terug gezonden en daarmee verviel dit hoge bedrag op mijn kooprekening.
Het duurde echt ruim 6 weken eer dit terug geboekt werd.
Het viel mij op dat mijn termijn bedrag zo hoog bleef en ik heb vandaag eens gebeld.
Dit klopte en het volgende werd gezegd "als u iets koopt dan gaat uw termijnbedrag omhoog, maar als iets terug geboekt wordt het termijn niet verlaagd".
Hey das een leuke theorie!!!!!!!!!!!!!!! Belachelijk gewoon.
Ik betaal normaal maar 24 euro en nu moest ik ineens 42 euro neerschokken.
Doordat ik alles automatisch heb gezet betaalde ik keurig mijn 24 euro, ik had er tenslotte geen erg in.
Tot ik vorige week ineens een brief met achterstand kreeg van 84 euro!!!!!!! Ik schrok, braaf betaald want ik wil geen achterstanden.
De medewerkster heeft nu uit coulance (ja voor deze ene keer mevrouw :evil: ) mijn termijn bedrag weer terug gezet op 24 euro.
Nou dat had ik toch netjes voldaan al deze maanden?? Ja dat klopte maar ik kreeg mijn 84 euro niet terug, ook werd dit niet verrekend met de volgende maanden.
Antwoord "helaas mevrouw, betaald is betaald"
Wat valt me dit tegen van Neckermann, duidelijk geldklopperij. Bah ik betaal mijn termijnen af en dit was de laatste bestelling.
Geldklopperij ? Wees blij zo bent u er eerder vanaf. U heeft de spullen toch gekocht en uiteindelijk moet er toch betaald worden.

Enig idee van de rentepercentages die berekend worden door postorderbedrijven ?
Da's pas geldklopperij. Ik snap niet goed dat mensen dit soort dingen nog steeds doen. Ik betaal het in 1 keer of ik koop het niet.

cherokeetje
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2012 13:06

Re: Termijnbetaling Neckermann

Ongelezen bericht door cherokeetje »

Sorry maar ik zit niet dusdanig in de slappe was dat ik grote bedragen ineens neer kan tellen.
Dan is dit een prima oplossing en dan betaal ik op het eind misschien wel meer, so be it.
Dat is een keuze die iedereen voor zich maakt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Termijnbetaling Neckermann

Ongelezen bericht door bprosman »

Sorry maar ik zit niet dusdanig in de slappe was dat ik grote bedragen ineens neer kan tellen.
Waarschijnlijk is dat tijdens uw opvoeding niet aan de orde gekomen maar zegt de term "sparen" u iets ?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Termijnbetaling Neckermann

Ongelezen bericht door sjohie »

Bekijk het zo, je bent nu ook een paar termijnen eerder klaar met afbetalen, toch?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Termijnbetaling Neckermann

Ongelezen bericht door Emmy75 »

cherokeetje schreef:Sorry maar ik zit niet dusdanig in de slappe was dat ik grote bedragen ineens neer kan tellen.
Dan is dit een prima oplossing en dan betaal ik op het eind misschien wel meer, so be it.
Dat is een keuze die iedereen voor zich maakt.
Dan weet ik nog wel een beter tijdverdrijf dan de site van neckermann, nl die van het nibud.

Maar even alle gekheid op een stokje. Effectieve rente bij een postorderbedrijf is tegenwoording rond de 16 a 17 % dacht ik. Een paar jaar geleden was dit nog boven de 20, maar dit mag gelukkig niet meer.
Lees anders ook deze pagina eens.
http://financieel.infonu.nl/lenen/40782 ... rmann.html

melomaan
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 mar 2010 16:19

Re: Termijnbetaling Neckermann

Ongelezen bericht door melomaan »

Daarnaast was dit termijnbedrag ook al in uw budget opgenomen, want indien u had besloten het bestelde product te houden ipv terug te sturen had u dit bedrag ook elke maand betaald. Nu scheelt het u mooi wat rente, waar u weer wat leuks voor kunt doen.

A.niem
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: Termijnbetaling Neckermann

Ongelezen bericht door A.niem »

cherokeetje schreef:Ik vind het fijn om in termijnen te betalen en dat gaat ook goed..
U liever dan ik (en vele met mij zo te lezen)
cherokeetje schreef:In april deed ik een vrij dure aankoop waardoor je termijn bedrag automatisch verhoogt, wat logisch is natuurlijk.
Dus het probleem is niet, dat u het geld er niet voor heeft?!
cherokeetje schreef:Het viel mij op dat mijn termijn bedrag zo hoog bleef en ik heb vandaag eens gebeld....Tot ik vorige week ineens een brief met achterstand kreeg van 84 euro!!!!!!! Ik schrok, braaf betaald want ik wil geen achterstanden..
Bent u vandaag vast niet geschrokken dat het termijnbedrag nog ´zo hoog´ was, als u hier vorige week al een brief over heeft gehad :D
cherokeetje schreef:Ik betaal normaal maar 24 euro en nu moest ik ineens 42 euro neerschokken.
Dit is maar 18 euro meer, is toch geen probleem?
cherokeetje schreef:Nou dat had ik toch netjes voldaan al deze maanden?? Ja dat klopte maar ik kreeg mijn 84 euro niet terug, ook werd dit niet verrekend met de volgende maanden.
Antwoord "helaas mevrouw, betaald is betaald".
Nee, dacht Neckermann, binnen is binnen. We kunnen het geld zelf heel goed gebruiken!
cherokeetje schreef:Wat valt me dit tegen van Neckermann, duidelijk geldklopperij. .
Hé hé, u bent er ook achter dat dit inderdaad heel veel geld gaat schelen, als u gewoon spaart en daarna uw centjes uit gaat geven.
cherokeetje schreef:Bah ik betaal mijn termijnen af en dit was de laatste bestelling.
Dit is inderdaad de beste manier om te sparen

Uw verhaal leest als een sprookje, eerst iedereen gelukkig, daarna gebeurd er iets waardoor het toch nog spannend wordt hoe het af gaat lopen, waarna het toch goed komt en iedereen uiteindelijk lang en gelukkig door spaart/leeft. :D

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Termijnbetaling Neckermann

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Ik bestel al een tijdje niets meer bij Neckermann:
- De levertermijn is altijd langer als vermeld.
- Vaak wordt de boel niet eens uitgeleverd omdat het niet meer leverbaar zou zijn.
- Kleding is in no time stuk.
- Fouten in hun systemen.
- Retourzendingen worden niet of maar half verwerkt.

En de laatste keer maakten ze het helemaal bond. De retour zending werd weer eens niet volledig geboekt en ik kreeg een betaal herinnering (ik had dat deel van de retourzending natuurlijk niet betaald, de rest had ik - zoals ik altijd doe - keurig optijd betaald). Ik direct gemaild en gebeld. Ik kreeg een mail dat ze het zouden uitzoeken. Ondertussen kreeg ik brieven van een incasso bureau!!!! Nog altijd kreeg ik mails terug met de tekst dat ze het aan het uitzoeken waren (en een hele hoop ongein van medewerkers die denken te weten waarover ze praten en vervolgens dus tegenstrijdigheden zeggen).

Pas toen ik te kennen gaf dat ik nu toch wel zo zeer ontevreden was, dat ik nooit meer wat met hun te maken wilde hebben, hadden ze het opgelost en lag de fout inderdaad bij hun...

Ontwijken die hap!

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Termijnbetaling Neckermann

Ongelezen bericht door sephora30 »

Sjonge jonge wat een achterlijke bemoeienissen zeg!! Moet ts toch weten waar ze wil kopen en hoe ze wil betalen!

Geef gewoon antwoord op de vraag :roll:

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Termijnbetaling Neckermann

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik vind dat sephora gelijk heeft, waarom kan iemand niet bij neckerman op afbetaling kopen?
er wordt toch ook niet moeilijk gedaan of gezegd dat iemand maar eerst moet sparen als hij/zij een nieuwe auto koopt?

ik zie jullie ook geen €25.000 in één keer neertellen voor zo'n aankoop. dan wordt ook een lening aangegaan.

maar dat zal natuurlijk wel weer anders liggen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Termijnbetaling Neckermann

Ongelezen bericht door tenormin »

Okay, ik geef antwoord op de vraag. TS verkiest te kopen bij Neckermann en heeft een vast termijnbedrag. Dan word er iets duurs aangeschaft waardoor het termijnbedrag omhoog gaat, wat ook logisch is. Vervolgens stuurt ze het terug, want dat is dan weer een voordeeltje bij die zaken. In de eerste plaats vind ik het wel raar dat Neckermann het termijnbedrag niet verlaagt, want de bestelde goederen zijn retour gezonden en mijns inziens moet dat bedrag weer worden afgetrokken want wat je niet hebt gekocht, hoef je ook niet voor te betalen. Dat zij verkiest zo'n hoge rente te betalen, is totaal niet mijn pakkie aan; ieder voor zich. Zij hoeft er niet op te worden gewezen dat sparen beter zou zijn; vrij land, vrije keus, dus laat iedereen lekker doen wat hij/zij wil.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Termijnbetaling Neckermann

Ongelezen bericht door Nicky_The »

renegade66 schreef:ik vind dat sephora gelijk heeft, waarom kan iemand niet bij neckerman op afbetaling kopen?
er wordt toch ook niet moeilijk gedaan of gezegd dat iemand maar eerst moet sparen als hij/zij een nieuwe auto koopt?

ik zie jullie ook geen €25.000 in één keer neertellen voor zo'n aankoop. dan wordt ook een lening aangegaan.

maar dat zal natuurlijk wel weer anders liggen.
Ik heb alleen een hypotheek voor mijn huis. Ik zou nooit een situatie kunnen bedenken waarbij ik een lening aan zou gaan, ook niet voor een auto van 25.000 euro. Ik wil namelijk in de toekomst een nieuwe auto en ben daarvoor druk aan het sparen ipv dat ik een lening neem :)

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Termijnbetaling Neckermann

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sjohie schreef:Bekijk het zo, je bent nu ook een paar termijnen eerder klaar met afbetalen, toch?
En je bespaart nog rente ook. Dus dit is het tegenovergestelde van geldklopperij: Neckermann houdt er uiteindelijk minder aan over.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Termijnbetaling Neckermann

Ongelezen bericht door ruud_a »

renegade66 schreef:ik vind dat sephora gelijk heeft, waarom kan iemand niet bij neckerman op afbetaling kopen?
er wordt toch ook niet moeilijk gedaan of gezegd dat iemand maar eerst moet sparen als hij/zij een nieuwe auto koopt?

ik zie jullie ook geen €25.000 in één keer neertellen voor zo'n aankoop. dan wordt ook een lening aangegaan.

maar dat zal natuurlijk wel weer anders liggen.
het is natuurlijk wel zo, dat op afbetaling kopen bij een postorderbedrijf 1 van de duurste vormen van geld lenen is
dat zou je beter anders kunnen regelen

Gesloten