LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] The Online Fashion Store

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
anniederooij

The Online Fashion Store

Ongelezen bericht door anniederooij » 09 aug 2011 17:51

Ik heb nooit ergens zo'n spijt van gehad dan bij theonlinefashionstore.nl kleding te bestellen.
Ik heb 2maanden geleden schoenen retour gestuurd omdat deze gewoon gedragen waren, dit zag je ook duidelijk aan de zool. Mijn geld zou zodra ze de schoenen binnen hadden gelijk naar mij overgemaakt worden.
Dit is inmiddels dus 2 maanden geleden !!!!!! Ik heb meerdere malen gemaild, deze werden niet beantwoord.
Telefonisch word je van het kastje naar de muur gestuurd en zeggen ze dat ze je terug bellen.
Dit wordt vervolgens niet gedaan, dan kan je weeeeeeer zelf bellen. Krijg je te horen dat degene die over de geldzaken gaat op vakantie is en over een aantal dagen weer terug is. Wanneer je een week later weeeeeer belt NOG STEEDS OP VAKANTIE??? dus [grof taalgebruik verwijderd] oplichters gewoon!

4 weken geleden heb ik een shirtje besteld op just1961shop.nl wat achteraf van [persoonsgegevens verwijderd] bleek te zijn (dezelfde eigenaar als van theonlinefashionstore.nl ?!?!?!?) En wat denk je?? Er staat bij levertijd begin juni het is nu augustus en ze zeggen dat het NOG niet op voorraad is. Kortom het is gewoon 1 grote oplichtings bende!

Zijn er meer mensen met ervaring?? DIT MOET STOPPEN!!
Laatst gewijzigd door Radar op 07 okt 2011 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Grof taalgebruik en persoonsgegevens

Guardian72
Contacteer:

Re: The Online Fashion Store

Ongelezen bericht door Guardian72 » 10 aug 2011 11:26

zowiezo vage site.

GEEN contactgegevens - alleen een mailformulier.
GEEN Kvk gegevens
GEEN adresgegevens - althans, niet onder 'contact'.

Als je de sitemap klikt (waar je soms nog wel kan vinden waar dingen staan) krijg je een 'bestaat niet' melding.

Het keurmerk is wel echt - dus je zou nog via het keurmerk een klacht in kunnen dienen: http://www.keurmerk.info/Leden_Partners ... s/2288?s=1

De WHOIS info geeft aan dat de site al sinds 2009 bestaat:
Domeinnaam theonlinefashionstore.nl
Status actief
Houder The online fashion store
Administratieve contactpersoon [email protected]
Datum registratie 2009-06-02
Lijkt me niet direct om oplichters te gaan (houden het doorgaans minder lang vol met een site)

De KVK details bij het keurmerk kloppen - alleen zijn daar op hetzelfde nummer 3 items (?).

Je zou kunnen overwegen de webshop nog een keer een mail te sturen - waarin je eist binne 5 dagen je geld terug te hebben (inclusief eventuele extra kosten, zoals porto) anders volgt een klacht richting keurmerk, en overweeg je aangifte te doen.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 » 10 aug 2011 12:08

Er staat een logo van Webshop Keurmerk, misschien daar je klacht neerleggen.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 » 10 aug 2011 12:11

Dit is hun adres:

TheOnlineFashionStore
Ernest Groosmanplein 2
3071MN Rotterdam

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 » 10 aug 2011 12:12

de Kamer van Koophandel te Rotterdam onder KvK Rotterdam: 33222094 BTW: 800000134B02 NAMASTE BV.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM » 10 aug 2011 18:19

anniederooij

Ik vrees dat je wordt opgelicht en dat je kunt fluiten naar jouw eurocentjes.

Maxiem.

Vlinder74

Ongelezen bericht door Vlinder74 » 13 aug 2011 12:06

Krij mijn geld maar niet terug. En mijn laarzen ook niet ontvangen :x

22-06-2011: laarzen besteld en betaald.
26-6-2011: e-mail van TOFS :arrow: bestelling staat in de wacht. Is niet op voorraad.
13-07-2011: e-mail van TOFS met 3 voorstellen omdat de laarzen pas in oktober dit jaar leverbaar zijn. Ik kies voor mijn geld terug binnen 7 werkdagen.
14-07-2011: retour gemaild naar TOFS met mijn rekeningnummer.
Daarna tot en met heden diverse keren gemaild en elke keer toezeggingen dat ik mijn geld ontvang. Maar NIETS ontvangen :evil: Het is nu 13-08-2011.

De voorwaarden van hun: :arrow:
Artikel 11. 
Deze Algemene Verkoopvoorwaarden van THEONLINEFASHIONSTORE.nl zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel te Rotterdam onder KvK Rotterdam: 33222094 BTW: 800000134B02 NAMASTE BV. :!: :!:

Artikel 4.3: :arrow: .3 Het produkt moet uiterlijk 30 dagen na bestelling bij de klant geleverd zijn.
Wanneer dit niet gebeurt, kan de klant de koop onmiddelijk ongedaan maken.
Dit geldt niet als de partijen een andere leveringstermijn hebben afgesproken.

Mijn advies: NIETS KOPEN. Onbetrouwbaar!!!

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 » 13 aug 2011 12:33

Mijn advies - laatste waarschuwing geven - terugbetalen binnen 4 dagen - anders volgt aangifte.

Wil soms wel helpen.

Vlinder74

Ongelezen bericht door Vlinder74 » 13 aug 2011 12:47

Bedankt voor de tip!! Ik heb dat gisteren gedaan en met 5 werkdagen. Heb ik dan nog niet, dan ga ik werk van maken. Werk ook hard voor mijn centen. Dit is gewoon diefstal!!
Ook gevraagd of ze wel weten wat het Consumentrecht is. Het is afwachten :?:

sabineee

Ongelezen bericht door sabineee » 22 aug 2011 11:10

heb je je geld nu al terug??

ik heb precies hetzelfde probleem als jij alleen wacht ik al bijna 4 maanden op me geld!! na diverse telefoontjes waarin gezegd word ja het ligt bij onze boekhouder heb ik tot de dag van vandaag nog helemaal niks.

ook zijn ze nu niet meer telefonische bereikbaar maar alleen via de email.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 » 22 aug 2011 11:21

@ Sabinee -

heb je al aangifte gedaan - of gemeld dat je dat gaat doen?
Stuur nog een keer een (formele) eis tot terugbetaling binnen 5 dagen, anders volgt aangifte!

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch » 22 aug 2011 11:40

Nou, er is wel wat aan de hand want haar Facebook is wegg, haar Hyves is weg, maar............... Op Twitter is ze nog wel actief, laatste bericht van 4 uur geleden.

Zou haar even een Twitter-berichtje sturen..........
http://twitter.com/#!/dianagabriels

Edit: ik heb haar al even een getweet!

Paulatimmermans

Ongelezen bericht door Paulatimmermans » 23 aug 2011 10:17

Hoi, ik heb ook ooit wat besteld bij The online fashion store, moet vooruit betalen en na een aantal weken ben ik gaan mailen waar mijn bestelling bleef. Toen kreeg ik een reactie dat de producten niet meer op voorraad waren (niet zo netjes dat ik daar zelf voor moet mailen toch) maar uit hunzelf contact opnemen doen ze niet helaas. Ik kreeg wel na 2 weken en dreigende toon mijn geld terug, was in totaal ongeveer 2 maanden verder.

Nu met een andere site van hun hetzelfde probleem tees for me, 28-5 geld overgemaakt voor een tshirt, zou in augustus geleverd worden, helaas nog niets ontvangen, vreemd dat ze dan geen mailtje sturen hoe het ermee staat. Ik naar hun gemaild, blijkt hun email adres geel geldig email adres. Nu 3 x naar the online fashion store gemaild, maar nog geen reactie.

Het gaat allemaal niet echt Tof met Tofs, maarja echte oplichters zijn het niet volgens mij, ze weten gewoon niet wat ze doen, klantgerichtheid kennen ze niet.

Grts

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 » 23 aug 2011 10:28

Paulatimmermans schreef: Het gaat allemaal niet echt Tof met Tofs, maarja echte oplichters zijn het niet volgens mij, ze weten gewoon niet wat ze doen, klantgerichtheid kennen ze niet.

Grts
Op het moment dat iets niet leverbaar (meer) is - dient de winkel de klant actief te benaderen met een oplossing - en niet maanden te wachten.
Zij houden jouw geld vast totdat je zelf begint te morren, en trekken ondertussen een beetje rente dat in feite jou toebehoort.
Dus , wel oplichters - maar op kleine schaal.

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch » 23 aug 2011 10:37

Ze had nog niet gereageerd, dus ik heb haar weer even een Twitter-berichtje gestuurd..........

http://twitter.com/#!/dianagabriels

Misschien moet iedere gedupeerde dat maar doen, totdat ze de zaken netjes oplost!

eleo

Ongelezen bericht door eleo » 25 aug 2011 15:27

Hoi forumdelers over TOFS,

Ik heb lang getwijfeld of ik een berichtje op het forum zou plaatsen maar na een hele lange tijd wachten op mijn geld van tofs, vind ik het tijd dat zoveel mogelijk gedupeerden van tofs zich verzamelen.
Op dit forum staat al een eerder bericht van iemand die iets besteld heeft, maar nooit ontvangen. Dit is mijn situatie en een soort gelijke:
21-6-2011 -> bestelling geplaatst via the online fashion store, op de website staat dat het product in mijn maat te leveren is
22-6-2011 -> bestelling staat in back-order want het product is niet op voorraad
23-6-2011 -> telefonisch contact gehad met tofs waarin mij werd verteld dat het klopt dat hij er niet is, foutje, maar binnen een week moet het wel binnen zijn via de leverancier (niet wetende dat het meisje aan de telefoon allang wist dat het administratieve systeem van tofs niet werkte en er dus helemaal niks nabesteld zou worden)
2-7-2011 -> week afgewacht, weer gebeld, het zou goedkomen, ik moest nog even geduld hebben
Week van 12-7-2011 -> weer gebeld, niet opgenomen, in die week nogmaals gebeld, werd opgenomen. Ik kreeg hierbij een uiterst onvriendelijk meisje aan de telefoon, maar buiten dat heeft ze mij wel verteld wat er aan de hand was. Het systeem die de orders van tofs verwerkt ligt op zijn gat en loopt dus niet synchroon met de website en andersom, er staan 190 (!!!!) bestellingen in de back-order, die allemaal verwerkt zullen worden, maar dat dat nu niet zal gebeuren en mijn bestelde product ook niet meer geleverd zal worden. Ik zeg heel oprecht: jullie kunnen niet leveren, zeggen dat jullie dat kunnen, ik betaal dus voor niks want er is niks, dus heb ik nu recht op mijn geld. Dat meisje werd brutaal naar mij omdat ik dat zei en ik werd weer met een smoesje afgewimpeld
18-7-2011 -> ik ontvang een nette e-mail van mevr. Diana Gabriels Verweijen met daarin uitleg over de gang van zaken en de back-orders. Er staat de vraag in of ik mijn geld terug wil of dat zij het bedrag verhogen en ik voor dat bedrag dan met een code in de nieuwe collectie mag shoppen. Uiteraard kies ik voor mijn geld terug, en er staat bij vermeld dat ik het geld dan binnen 7 werkdagen op mijn rekening gestort krijg. Ik krijg direct een e-mail terug dat ik voor optie 1 heb gekozen en ik dus binnen 7 werkdagen mijn geld terug krijg.
22-7-2011 -> the online fashion store is officieel in gebreke gebleven (aangezien wet koop op afstand zegt dat er binnen 30 dagen moet worden geleverd) maar ik denk ik heb een e-mail gekregen dat ze het storten, dus ik wacht het even af
1-8-2011 -> mijn geld nog steeds niet op mijn rekening gekregen, dus ik stuur een e-mail dat dit nog niet heeft plaatsgevonden; nooit reactie op ontvangen
Rond 12-8-2011 -> weer gebeld naar the online fashion store, kreeg een vriendelijk meisje aan de telefoon, die mij vertelde dat Diana heerlijk op vakantie was en de meiden geen autorisatie hebben gekregen om geld over te maken naar klanten. Ze zou volgende week terug zijn van vakantie en de rest afhandelen.
22-8-2001 -> ook het wettelijke termijn van terugbetaling is verstreken via wet koop op afstand; 30 dagen na ingebreke stelling
25-8-2011 -> weer proberen telefonisch contact op te nemen met the online fashion store, antwoordapparaat tot 2 keer gekregen. Ik heb een e-mail gestuurd dat zij zo spoedig mogelijk contact met mij op moeten nemen. Ik ben echt heel erg loyaal geweest, maar ik vind afspraak is afspraak. Heb alle e-mails en bewijzen bewaard dus ze moeten het geld gewoon terugstorten.

(Sommige telefoontjes die ik heb proberen te plegen zijn bij benadering, aangezien ik ze meerdere malen heb proberen te bellen en ook vaak een antwoordapparaat kreeg)

Ik wacht nu even hun 5 dagen contacttermijn af en zal daarna kijken welke stappen en eventueel juridische stappen ik zal ondernemen. Wel lijkt het mij verstandig dat er meer mensen (aangezien ik heb gehoord van de medewerker dat er 190 bestellingen in deze situatie verkeerden) zich melden, zodat er eventueel gezamelijke stappen ondernomen kunnen worden. Ik ben van mening dat, mits tofs failliet gaat, je met bewijzen gewoon in je recht staat, dus laat ik het hier niet bij zitten.

anke89

Ongelezen bericht door anke89 » 27 aug 2011 17:22

Gezien het bericht van eleo, meld ik me bij deze als gedupeerde.

14-05-11 een bestelling geplaatst en betaald bij the online fashion store.
bestelling van twee producten ontvangen, een product was echter niet naar wens en heb ik (na contact via internet) teruggestuurd
30-05-11 geen bevestiging van retour ontvangen dus een mail gestuurd met de vraag of deze goed aangekomen is.
03-06-11 reactie ontvangen: "mijn college van de boekhouding heeft deze in behandeling en zal zorg dragen voor de retourbetaling."
11-06-11 geen retourbetaling ontvangen. Mail gestuurd ter herinnering.
17-06-11 reactie ontvangen: "mijn college van de boekhouding zou zorgen dat het gehele bedrag wordt terug gestort. Wilt u mij uw rekeningnummer doorgeven dan ga ik er nog een keer extra achteraan."
17-06-11 vriendelijke mail gestuurd met hierin het rekeningnummer.
20-06-11 reactie ontvangen: "Ik kan jouw factuur er niet bij vinden. Wil je mij je factuurnummer nog even doorgeven?"
21-06-11 wederom een mail terug gestuurd met de bijbehorende factuur en het factuurnummer.
04-07-11 wederom een herinneringsmail gestuurd, nog altijd geen geld mogen ontvangen voor de retourzending
05-07-11 reactie ontvangen met de vraag of ik van de gehele bestelling mijn geld terug krijg of van een product met wederom de vraag of ik mijn rekeningnummer wil doormailen waarop ze het bedrag kunnen terugstorten.
06-07-11 in een mail geschreven om welk product het ging met wederom mijn rekeningnummer
12-07-11 bovenstaande mails nogmaals verzonden wegens uitblijven van een reactie
25-07-11 bovenstaande mails nogmaals verzonden
26-07-11 reactie ontvangen van de boekhouder welke aangesteld is door TOFS om alle backorders te verwerken: "De retourbetalingen worden vandaag in behandeling genomen."
03-08-11 nog geen geld mogen ontvangen, nogmaals een mail met daarin bovenstaand emailcontact verstuurd ter herinnering.
24-08-11 nog geen geld en geen reactie op bovenstaande mail. Mijn geduld raakt op. Een vriendelijk, doch spoedig, verzoek verstuurd mijn geld over te maken voor een bepaalde termijn. Tot op heden geen reactie mogen ontvangen waardoor ik nu wil kijken naar de stappen die ik kan ondernemen om alsnog mijn geld terug te krijgen. Beloften via de mail worden niet nagekomen en wanneer ik probeer telefonisch contact met Diana Gabriëls op te nemen krijg ik het antwoordapparaat.

Ik zal maandag wederom proberen telefonisch contact met ze op te nemen al begint mijn geduld langzamerhand op te raken.

Joanna1234

Ongelezen bericht door Joanna1234 » 28 aug 2011 23:54

Beste chatters,

Als jullie mij zo vlug als mogelijk een mailtje met kort uitleg kunnen geven over jullie probleem bij TOFS zal ik dit direct oppakken en mijn best doen het zo vlug als mogelijk op te lossen. Ik kan jullie naam of ordernr niet uit de geposte berichten vinden.

Vergeet niet een telefoonnummer te noteren.

Stuur je mailtje naar: [email protected]

groet,
Joanna

dhc

Ongelezen bericht door dhc » 29 aug 2011 00:15

Voor het geval je nog niet wakker bent....dit zijn geen chatters maar klanten van je toko die hun geld terugwillen. Cappice?

Lissl

Ongelezen bericht door Lissl » 01 sep 2011 16:45

Ik heb op 25 juni een bestelling gedaan bestaande uit 3 producten welke ik gelijk had betaald.
Op de site stond toen nog dat er binnen 24 uur geleverd zou worden. Ik heb echter een maand op mijn artikelen gewacht. Toen ik diverse mails had gestuurd kreeg ik eindelijk bericht dat ze 240 backorders hadden welke moesten worden verwerkt. Prima kan gebeuren maar zou je dat dan niet op je site melden? Of iig preventief aan je klanten mailen? Of je site tijdelijk sluiten totdat alle "oude" bestellingen bij zijn?
Anyway na een maand kreeg ik een pakketje.

1 product was niet geleverd en er stond de notitie bij, niet op voorraad, wordt later geleverd. Ik ben nu inmiddels weer een maand verder en nog steeds niets vernomen.
Contact opgenomen met TOFS (ook via het emailadres van Diana Gabriels haar andere bedrijven)
Vanuit Diana kreeg ik gelijk reactie dat in de tweede week van september het merk weer kleding levert en dat ik dan mijn artikel krijg. Vervolgens stuur ik terug dat als de kleur niet leverbaar is dat ze ook een andere kleur (welke volgens de site nog op voorraad is) mogen leveren. Nee ik krijg de juiste kleur, nog even geduld hebben. Oke prima ik hou wel geduld en wacht af.

Maar diezelfde mail stuurde ik ook naar [email protected] waarvan ik gisteravond de mededeling kreeg dat helaas dit merk de kleding niet meer uitlevert en of ik iets anders wil. Kortom ze spreken elkaar dus behoorlijk tegen. Waarom staat de kleding van dit merk dan nog wel online te koop? Als bedrijf zijnde wil je toch het beste voor je klanten en haal je gelijk oude informatie van je site af, ten tweede waarom moet ik 2 maanden wachten op het bericht dat het niet meer leverbaar is, waarom wordt ik daar niet eerder over ingelicht?

Ik kreeg de optie geld terug of andere kleding, aangezien de berichten hier over terugbetalen niet bepaald postitief zijn heb ik om een ander kledingstuk gevraagd (overigens van hetzelfde merk dus ik ben benieuwd) tot op heden van [email protected], [email protected] en via Diana Gabriels mail niets terug gehad. Ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop hiervan. Maar mij is duidelijk ik plaats hier nooit meer een bestelling. Tuurlijk waar mensen werken worden fouten gemaakt maar dit gaat te ver. Ondertussen hebben ze naast TOFS ook God is a woman en just 1961.

Gesloten