LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tickets4U levert kaartjes niet

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tickets4U levert kaartjes niet

Ongelezen bericht door berndv »

davidm1987 schreef:
18 feb 2019 21:21
Er is hier wel degelijk sprake van oplichting dit om een aantal redenen.

Ze gebruiken een logo op hun website van EUSTA. Op Eusta is te lezen dat Tickets4u geroyeerd is als lid. Pure misleiding dus.
Ze verkopen kaarten die zijn zelf nog niet in handen hebben met het risico dat zij dus niet kunnen leveren. Inmiddels heb ik in mijn inbox op facebook tig gedupeerden verzameld omtrent kaarten van A State of Trance aankomende zaterdag 23-2-2019. Om nu al een kleine schatting te maken gaat het om minimaal 2500 euro. Allemaal mensen die geen kaarten hebben ontvangen. Dit heeft niks te maken met een wanprestatie. Ze hebben simpelweg de kaarten niet. Daarbij wordt er niet gereageerd op e-mail. Er wordt niet opgenomen op zowel 06 nummer als het nummer van tickets4u zelf. Ik ben inmiddels ook achter de naam van de eigenaar van dit bedrijf gekomen. Het is een rare constructie met verschillende bv's wat erg neigt naar een piramide spel. Inmiddels een advocaat in de armen genomen. Een ingebrekestelling is verstuurd. Aangifte bij de politie is gedaan en samen met mij komen daar de komende 2 a 3 dagen nog zeker 20 aangiftes bij.
Natuurlijk kan er oplichting in het spel zijn, dat wordt door niemand hier ontkent.

Ik woon in het oosten van het land, er loopt een snelweg naar Amsterdam, maar natuurlijk kan ik ook via de N-wegen in Amsterdam komen. Beide komen in Amsterdam uit, maar de ene weg gaat wel een stuk sneller dan de andere.

Zo is het ook met de te bewandelen weg en het doel dat u daarmee wilt bereiken. U wilt of de kaarten of uw geld terug. Via de strafrechtelijke weg is het mogelijk om bij veroordeling schadeloos gesteld te worden. U en vele anderen zullen dit graag willen. Het resultaat zal waarschijnlijk eindigen in een schadevergoeding, misschien maar een fractie van de schade en nog het risico dat de ondernemer of 1 van diens bv's ploft en u niets krijgt.

U kunt ook de civiele weg bewandelen, dit doet u individueel. Gezien hetgeen er heeft plaatsgevonden zult u door de rechter in het gelijk gesteld worden en kunt u uw geld opeisen, of een gerechtsdeurwaarder kan dit doen met het vonnis in de hand. Die kan overgaan tot beslaglegging of andere dwangmaatregelen, dit alles om uw schade te verhalen. Deze weg is vele malen sneller en zal voor u een veel voordeliger resultaat hebben dan de strafrechtelijke weg.

Maar goed, dat is inmiddels al meerdere keren uitgelegd. Dat je aangifte doet is prima natuurlijk, maar alleen aangifte doen zorgt er niet voor dat u uw schade vergoed krijgt. Daarbij is oplichting als strafrechtelijk feit niet heel erg makkelijk te bewijzen, een wanprestatie is in dit verhaal makkelijk te bewijzen.

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Tickets4U levert kaartjes niet

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het is maar zeer de vraag of er daadwerkelijk sprake is van oplichting in strafrechtelijke zin. Het EUSTA-logo? Gewoon vergeten weg te halen; ze zijn kennelijk wel lid geweest.
Dat ze iets verkopen wat ze nog niet hebben, zegt ook niets. Als ik nu twintig broden bestel bij de bakker, zaterdag af te halen, zijn die broden er ook nog niet (hoop ik).
Er is iets besteld, dat is niet geleverd; dat is in ieder geval wanprestatie.

davidm1987
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2019 21:14

Re: Tickets4U levert kaartjes niet

Ongelezen bericht door davidm1987 »

Voordat je reageert. Lees het internet eens met name over deze specifieke zaak waarbij het gaat om kaarten van A State of Trance. Het gaat om tientallen mensen die niks gehoord of gezien hebben van tickets4u. Er is een ingebrekestelling gestuurd en als dat geen effect uithaalt laat ik een gerechtsdeurwaarder een dagvaarding betekenen en nodig ik Tickets4u uit in de rechtbank. Er zijn zeker 18 aangiftes gedaan in de afgelopen 48 uur tegen dit bedrijf. Het logo is niet vergeten te verwijderen. Ik heb ze daar op geattendeerd en geen reactie. Er word bewust reclame gemaakt met het logo.
Bij mij gaat het niet om mijn geld terug of kaarten. Ik heb via een andere weg alsnog kaarten kunnen regelen. Mijn doel is nu dat tickets4u op de schop gaat. We spreken inmiddels omtrent a state of trance om zeker 10000 euro. Er zijn printscreens gemaakt waaruit blijkt dat zij gisteren de kaarten uit de handel namen omdat ze niet meer leverbaar zijn. Vandaag zijn ze gewoon weer doodleuk aan het verkopen alsof er niet nog tientallen mensen wachten op kaarten van 130 euro per stuk.

davidm1987
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2019 21:14

Re: Tickets4U levert kaartjes niet

Ongelezen bericht door davidm1987 »

Op het moment dat je op marktplaats iets verkoopt. Niets meer laat horen en niks levert ben je een oplichter. Zo wordt je ook behandeld in de zaak tegen je. Dit geldt voor Tickets4u niet anders. Anders moeten de marktplaatsoplichters gewoon even een kvk regelen en dan leveren ze een wanprestatie en zijn het geen oplichters meer??

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Tickets4U levert kaartjes niet

Ongelezen bericht door Erthanax »

davidm1987, Voordat er sprake is van oplichting in strafrechtelijke zin, moet er sprake zijn van het aannemen van een valse naam of hoedanigheid, van een samenweefsel van verdichtsels, of van listige kunstgrepen, zie het wetboek van Strafrecht, Artikel 326. Leest u dat eerst even.

Oplichting moet in een strafproces bewezen worden; wettig en overtuigend nog wel. Daar is meer voor nodig dan een logo dat onterecht getoond wordt en kaarten die niet geleverd worden.

Ik ben het met u eens dat T4U waarschijnlijk geen erg net bedrijf is. Ú vindt het oplichters en van mij mag dat, ik vind het gewoon boeven.

davidm1987
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2019 21:14

Re: Tickets4U levert kaartjes niet

Ongelezen bericht door davidm1987 »

Inmiddels werd gisteren de kaartverkoop gestaakt door tickets4u. Ik heb daar een printscreen van gemaakt. Vanmorgen nog een keer gekeken en de kaarten waren ineens weer te koop. Ondertussen heeft wel een grote groep mensen een mail ontvangen waarin ze aangeven geen kaarten te hebben en hun best doen deze alsnog te leveren. Hoe kan het dat je eerst de kaartverkoop offline haalt. Mensen op de hoogte brengt een dag later dat er leveringsprobleem is en vervolgens de kaart verkoop weer starten willens en wetens dat je niet kan leveren en al met tich gedupeerden zit. Je kan alles recht of krom lullen omtrent strafrecht etc. Er zijn genoeg bewijzen die aantonen dat ze wel degelijk de boel aan het oplichten zijn.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tickets4U levert kaartjes niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

davidm1987 schreef:
21 feb 2019 04:30
Er zijn genoeg bewijzen die aantonen dat ze wel degelijk de boel aan het oplichten zijn.
Zoals?

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Tickets4U levert kaartjes niet

Ongelezen bericht door Erthanax »

davidm1987: Nogmaals, dit soort doorverkopers van kaartjes vind ik geen fijne bedrijven. Maar aan het staken en opnieuw aanbieden kan men ook een andere uitleg geven: "Nee, het gaat niet lukken aan voldoende kaarten te komen; haal maar uit de verkoop. Hé, er is toch nog een kans dat we een stel kaarten kunnen overnemen; in de verkoop ermee!" Ik zeg niet dat het zo is, maar het kan.

Overigens zeur ik niet over het strafrecht. U wilt daar een beroep op doen, door het doen van aangifte. Dan moet u niet knorrig worden als ik u wijs op de, in dit geval, waarschijnlijk beperkte mogelijkheden. Er moet iets ten laste gelegd worden, wat wettig en overtuigend bewezend wordt naar het oordeel van de rechter. Dat is niet zo eenvoudig. Als u T4U beschuldigt van wanprestatie, is uw kans op succes vele malen groter.

Tot slot nog dit: Als niemand meer die veel te dure kaartjes koopt bij doorverkopers, zijn die boeven binnen de kortste keren verdwenen. (Dat is te zeggen, dan gaan ze waarschijnlijk op zoek naar andere schimmige handel.)

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tickets4U levert kaartjes niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Onlangs is er een grote webwinkel geweest die een partij fietsen kon inkopen in Italië. Een fietsverhuurder is failliet gegaan en de fietsen werden voor een appel en een ei aangeboden. De verkoop was al gestart en er was al een eerste partij afgeleverd. Helaas bleken de fietsen op een electronisch slot te zitten en konden niet open gemaakt worden. Je kon dus niets met de fiets.
Echter, op voorhand waren al een hoop fietsen verkocht en voordat de verkoper zekerheid had of de fietsen nog kwamen en ook bruikbaar waren, zat een aantal weken.

Is dit oplichting geweest? De verkoper heeft de intentie gehad om te leveren, dus geen oplichting.
Doorverkoopsites verkopen ook met de intentie om te leveren. Om oplichting te bewijzen zal er aangetoond moeten worden dat er bewust verkocht is zonder intentie te zijn om in te kopen, danwel te leveren.

In gebreke stellen is dus sneller en effectiever dan aangifte doen van oplichting. Na een ingebrekestelling zal het geld terug gegeven moeten worden. Dus geen winst voor de doorverkoper, maar wel alle kosten gehad. Een rechtszaak is niet van vandaag op morgen en dan is het maar de vraag wat de uitkomst is. Als u aangifte doet van oplichting en dat verliest u, dan staat u wederom met lege handen en moet u opnieuw aan de slag om een in gebreke stelling te sturen.

marines27
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2019 23:11

Re: Tickets4U levert kaartjes niet

Ongelezen bericht door marines27 »

En hoe?
Heb je tickets ontvangen voor ASOT?

Gesloten