Tien Tenen kinderschoenen lapt retourbeleid aan zijn laars

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Consument 1306
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2018 10:53

Tien Tenen kinderschoenen lapt retourbeleid aan zijn laars

Ongelezen bericht door Consument 1306 » 03 mei 2018 11:03

Beste Allemaal,

Graag tips en trics als het gaat om het volgende. Ik heb onlangs sandaaltjes besteld bij tientenen.nl.
Echter had ik meerdere schoentjes bij meerdere winkels besteld. Die van Tien Tenen heb geretourneerd. (zie hieronder een uiteenzetting van het hele verhaal). Zij hebben mij echter niet het hele aankoopbedrag teruggestort, maar hier geld in mindering op gebracht volgens eigen regels in hun algemene voorwaarden. Ik heb al diverse malen gemaild, berichten op fb geplaatst, deze worden stelselmatig verwijderd zonder te reageren. Nog een keer gemaild. Een klacht via klachtkompas van de consumentenbond ingediend. Maar zonder reactie. Voordat ik de telefoon pak, wil ik graag weten wat mijn opties zijn. Want het kan toch niet zo zijn dat je als winkel nergens op reageert en ik als klant het nakijken heb. Het gaat me inmiddels niet meer om die € 8,00 maar wel om de hele manier waarop. Dus ik sta open voor alle tips die jullie voor mij hebben.

Klacht Tien Tenen:
Hier wordt je als klant lomp genoemd en brengen ze €8,00 in mindering op je retourbedrag terwijl zij degene zijn die je niet volledig informeren over de retourprocedure! 2 weken geleden bestelde ik sandaaltjes bij meerdere webwinkels. Waaronder Tien Tenen.

Ik maakte een keuze en stuurde de rest retour. Zo ook de bestelde sandaaltjes bij Tien Tenen. Hiervoor stuurde ik hen eerst een mailtje om te vragen naar de procedure. Conform algemene voorwaarden. Het antwoord was beknopt. Retourneren o.v.v. retournummer verder niets. Zo gezegd zo gedaan. Een week later nog niets vernomen. Toch maar eens mailen. Ik kreeg een zeer (klant)onvriendelijke mail terug, waarbij het woord lomp toch wel is blijven hangen. En waarom? Omdat ik het pakje niet geopend had? Ik mag als klant zonder opgaaf van reden de aankoop retourneren. Dat staat zelfs in hun algemene voorwaarden vermeld. Maar omdat zij nergens vermelden dat je een retourformulier moet invullen en dit ook niet aangeven als je hen vraagt wat de procedure van retourneren is, heb ik niet aan de retourvoorwaarden voldaan en houden ze €8,00 administratiekosten in op mijn retourbedrag! Echt?!? Begin dan geen webshop!!!
Laatst gewijzigd door Consument 1306 op 03 mei 2018 16:33, 3 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 6050
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tien Tenen kinderschoenen lapt retourbeleid aan zijn laars

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 03 mei 2018 14:36

Geweldige hobbiest. Volgens hun website:
Annulering: Iedere bestelling kan uitsluitend via e-mail worden geannuleerd, doch binnen een termijn van 7 dagen na datum van de bestelling. Buiten deze termijn kunnen wij geen retouren meer aanvaarden. Indien een koper niet binnen 7 dagen de bestelling annuleert, is de koper verplicht te betalen. De verkoper is gerechtigd administratiekosten aan de koper door te berekenen. Tien Tenen kinderschoenen is gerechtigd een koper te weigeren of een order te beëindigen zonder opgaaf van specifieke redenen.
Totaal niet volgens de wet. De herroepingstermijn is 14 dagen en u hoort gewoon uw complete aankoopbedrag terug te krijgen. Geef hun dat aan. Mochten ze voet bij stuk houden kan u altijd een incaasobureau inschakelen.

Mark1992
Berichten: 377
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Tien Tenen kinderschoenen lapt retourbeleid aan zijn laars

Ongelezen bericht door Mark1992 » 03 mei 2018 14:45

Het is inderdaad wel een lachertje voor een website dat al sinds 2012 opereert. Zij houden zich niet aan de wet en zij moeten dan ook het volledige aankoopbedrag vergoeden. Dit staat trouwens ook in hun voorwaarden:

Tien Tenen kinderschoenen gaat er vanuit dat de koper de zending op dezelfde wijze retourneert,

In uw geval, heeft u dat letterlijk gedaan. Een on-geopende verpakking. Maakt natuurlijk geen bal uit aangezien u toch geen opgaaf van reden hoeft te geven. Maar het is wel komisch dat ze die reden aanhalen.

Alles bij elkaar: geen goede reclame voor tientenen.nl. Want ook al zouden zij hier aankomen met ''een uitzondering'', de algemene voorwaarden zijn al niet rechtsgeldig. Beetje jammer.

newmikey
Berichten: 4423
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Tien Tenen kinderschoenen lapt retourbeleid aan zijn laars

Ongelezen bericht door newmikey » 03 mei 2018 14:58

Consument 1306 schreef: Echter had ik meerdere schoentjes bij meerdere winkels besteld. Die van Tien Tenen heb geretourneerd.

Ik maakte een keuze en stuurde de rest retour. Zo ook de bestelde sandaaltjes bij Tien Tenen.
a) U heeft volledig gelijk en staat geheel in uw recht - deze webwinkel houdt zich simpelweg niet aan de wet
b) De manier waarop u met webwinkels omgaat is enigszins onsmakelijk. Ik zou u na de eerste keer verder blokkeren als klant en dat mag uiteraard ook.

geengast
Berichten: 388
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Tien Tenen kinderschoenen lapt retourbeleid aan zijn laars

Ongelezen bericht door geengast » 03 mei 2018 15:56

Bij mij ontstaan toch ook enkele vragen:

U bestelt schoenen en u stuurt ze terug zonder het pakje ook maar geopend te hebben???? De leverancier heeft deze moeten inpakken, versturen, inboeken, factureren etc. Wie zou dat normaal dan moeten betalen. Door het pakje nog niet geopend te hebben is het woord 'lomp' best wel begrijpelijk. Zo ga je toch niet met mensen om?

U zegt dat een en ander niet bekend was. Het staat duidelijk in hun algemene voorwaarden.

U geeft aan bij meerdere winkels schoenen te bestellen met het DOEL de meeste terug te sturen? Ook daarbij gaan bij mij alle alarmbellen af.

Het is niet zo dat ik u veroordeel of een specifieke mening wil uiten, maar het beginsel van zaken doen met elkaar is toch eerlijk met elkaar omgaan?

Mark1992
Berichten: 377
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Tien Tenen kinderschoenen lapt retourbeleid aan zijn laars

Ongelezen bericht door Mark1992 » 03 mei 2018 15:59

geengast schreef:U zegt dat een en ander niet bekend was. Het staat duidelijk in hun algemene voorwaarden.
Het is inderdaad vrij lomp en de administratiekosten staan inderdaad in de voorwaarden. Deze voorwaarden zijn echter niet rechtsgeldig. Je mag binnen 14 dagen zonder opgaaf van redenen retourneren. Tevens mogen zij niet verplicht stellen dat dit alleen per e-mail kan worden aangemeld. Tevens is de webshop verplicht om een modelformulier voor retouren beschikbaar te hebben op de website, hetgeen dat zij niet hanteren.

Lady1234
Berichten: 10746
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tien Tenen kinderschoenen lapt retourbeleid aan zijn laars

Ongelezen bericht door Lady1234 » 03 mei 2018 16:01

Als u nou nog bij één website meerdere schoentjes bestelt ivm eventuele maatproblemen, ok, maar bij verschillende en dan het pakje niet eens openmaken? Heel raar.

Maar dat laat onverlet dat deze webshop niet correct handelt.

Costnix
Berichten: 1087
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Tien Tenen kinderschoenen lapt retourbeleid aan zijn laars

Ongelezen bericht door Costnix » 03 mei 2018 16:12

Het is dus een tien tenenkrommende webstek ☹️

mh73
Berichten: 1695
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:59

Re: Tien Tenen kinderschoenen lapt retourbeleid aan zijn laars

Ongelezen bericht door mh73 » 03 mei 2018 17:00

Ik hoop dat TS mijn webshop links laat liggen. Dit is niet lomp, maar onbeschoft. En TS vindt het nog de normaalste zaak van de wereld ook.

De webshop zou het hele bedrag incl. Verzendkosten terug moeten betalen. De verzendkosten terug zijn voor koper, tenzij anders vermeld in de voorwaarden.

Plaats reactie