LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tilburgse carnavalswebsite overgenomen door Chinese webshop

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
peterbr99
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2018 13:27

Tilburgse carnavalswebsite overgenomen door Chinese webshop

Ongelezen bericht door peterbr99 »

Waarschuwing:
De tilburgse carnavals vereniging had een website genaamd http://www.unkirkeweaanders.nl. De vereniging is eind vorig jaar opgeheven.
De website laat nu een nederlandse online kleding webshop zien. De webshop wordt echter gerund vanuit China en de producten worden vanuit China verstuurd. Heb een ander shirt ontvangen als besteld, niet vergelijkbaar in kwaliteit. Krijg geen enkele reactie van hun kant.
Heb geprobeerd in contact te komen met de Tilburgse carnavals vereniging, nog niet gelukt.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Tilburgse carnavalswebsite overgenomen door Chinese webshop

Ongelezen bericht door Lowieze »

peterbr99 schreef:Waarschuwing:
De tilburgse carnavals vereniging had een website genaamd http://www.unkirkeweaanders.nl. De vereniging is eind vorig jaar opgeheven.
De website laat nu een nederlandse online kleding webshop zien. De webshop wordt echter gerund vanuit China en de producten worden vanuit China verstuurd. Heb een ander shirt ontvangen als besteld, niet vergelijkbaar in kwaliteit. Krijg geen enkele reactie van hun kant.
Heb geprobeerd in contact te komen met de Tilburgse carnavals vereniging, nog niet gelukt.
Dat contact met de carnavalsvereniging zal u niets opleveren, zij hebben niets meer met de website te maken.
Kijkt u vooral even naar punt 1 van deze link: https://www.consumentenbond.nl/online-k ... webwinkels

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Tilburgse carnavalswebsite overgenomen door Chinese webshop

Ongelezen bericht door mahadma »

En zo waren, zijn er, en zullen er nog vele goedkope schoenen enzo uit china aangeprezen worden via opgeheven site namen.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tilburgse carnavalswebsite overgenomen door Chinese webshop

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dus u vond de naam van de website normaal voor het kopen van kleding? Ook de hoge kortingen die u kreeg liet geen lampje branden? Dat er geen kvk gegevens op de site staan en al helemaal geen contact gegevens is ook normaal? En het Nederlands dat gebruikt word op de site, klinkt mij niet als een Tilburgs accent:
Vereiste Delivery Information
De levering informatie omvat volledige naam, juiste adres, e-mailadres, postcode en telefoonnummer. Als de beide adres of telefoonnummer niet juist is, zult u niet de items te ontvangen, ben je verantwoordelijk voor het verloren zal zijn.

Sommige mensen vragen er om om bedonderd te worden.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Tilburgse carnavalswebsite overgenomen door Chinese webshop

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo Peter, er zijn heel veel van dit soort websites in de lucht helaas. Onlangs heeft de Consumentenbond nog 850 van dit soort sites off line laten halen https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2 ... line-halen
Maar goed, niet iedereen heeft de info over Chinese websites blijkbaar gezien en dan maak je zo maar een foutje.
Niets menselijks is u en ook mij vreemd...
Kijk even hier https://opgelicht.avrotros.nl/dossiers/item/9627/ Daar staat ook hoe u contact kunt opnemen met uw creditcardmaatschappij om uw geld terug te krijgen. Ik weet uit eigen ervaring en die van anderen dat dat een beproefde methode is. Iets vergelijkbaars geldt voor PayPal.
Succes en misschien is het een goed idee om de bewuste site even te melden bij de Consumentenbond.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Tilburgse carnavalswebsite overgenomen door Chinese webshop

Ongelezen bericht door bprosman »

Domeinnaam is vervallen en een slimme "Indiaan" heeft m vervolgens betaald en geregistreerd. Daar is niets illegaals aan.

Hier in Den Bosch het zelfde gebeurt met 2 patatzaken (nog geen 100meter uit elkaar), patatzaak #2 ziet dat het domein van #1 verlopen is en verlengd m snel. Zodoende kom je bij beide domeinen op de de zelfde website uit.

Eigenaar van het domein (had wel een belletje moeten rinkelen) :

PDR Ltd.
Endurance Group, Unit No 501, 5th floor, Building No 3
NESCO IT Park, Western Express Highway, Goregaon (East)
400063
Mumbai
India

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Tilburgse carnavalswebsite overgenomen door Chinese webshop

Ongelezen bericht door thecure »

Chinese websites blijkbaar gezien en dan maak je zo maar een foutje.
Niets menselijks is u en ook mij vreemd...
Een foutje?? Sorry maar als je met zo,n naam en al die spelfouten nog wat gaat bestellen, kun je beter niet meer op internet gaan....

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Tilburgse carnavalswebsite overgenomen door Chinese webshop

Ongelezen bericht door kweenie »

Elke dag komen er tientallen van zulke websites bij, omdat er iedere dag weer tientallen registraties verlopen. Een waarschuwing tegen deze site zal dan ook weinig helpen voor al die mensen die zonder verse te kijken 'merkschoenen' kopen op een webwinkel met bij wijze van spreken webadres 'Jansenbakkerij.nl'.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tilburgse carnavalswebsite overgenomen door Chinese webshop

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

kweenie schreef:Elke dag komen er tientallen van zulke websites bij, omdat er iedere dag weer tientallen registraties verlopen. Een waarschuwing tegen deze site zal dan ook weinig helpen voor al die mensen die zonder verse te kijken 'merkschoenen' kopen op een webwinkel met bij wijze van spreken webadres 'Jansenbakkerij.nl'.
Je wil niet weten welke namen er voorbij komen. Vorig jaar heb ik er diverse bijgehouden. www.Janpaulkraai.nl, www.openingwatersportseizoen.nl, www.linkbuildingjobs.nl, www.discotheekbumpers.nl, www.parochiediessen.nl, www.drinkthetdoor.nl, www.gitaarlesin.nl, www.hetvolleglas.nl, www.uitinhillegom.nl, www.timmerbedrijffrankevers.nl, www.dorpstraatharmelen.nl en als absolute klapper www.oetker-pizza-fs.nl.

Dit is maar een paar voorbeelden van namen van webshops waar er vorig jaar vragen over binnen gekomen zijn. Er zijn serieus mensen die bij Dr. Oetker geen pizza bestellen maar schoenen. Vraag mij niet hoe mensen op dit soort sites terecht komen, ik krijg ze niet gevonden.
Waarschuwing: niet bij bovenstaande webshops bestellen (als ze nog bestaan).

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Tilburgse carnavalswebsite overgenomen door Chinese webshop

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

NeoDutchio schreef:Vraag mij niet hoe mensen op dit soort sites terecht komen, ik krijg ze niet gevonden.
Die uitleg is hier al een paar keer voorbijgekomen waaronder hier viewtopic.php?f=104&t=179209
Als u die aanwijzingen volgt moet het lukken.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tilburgse carnavalswebsite overgenomen door Chinese webshop

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Klaas Jan schreef:
NeoDutchio schreef:Vraag mij niet hoe mensen op dit soort sites terecht komen, ik krijg ze niet gevonden.
Die uitleg is hier al een paar keer voorbijgekomen waaronder hier viewtopic.php?f=104&t=179209
Als u die aanwijzingen volgt moet het lukken.
Misschien ben ik wel afwijkend, maar ik draag geen merk kleren. Wel een goeie voor de commercie, genoeg mensen die dus puur zoeken op een bepaalde type en merk kledingstuk. En het denkvermogen gaat uit bij het zien van lage prijzen.

Gesloten