LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toolnation - slechte ervaring

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
aavanputten

Toolnation - slechte ervaring

Ongelezen bericht door aavanputten » 06 nov 2012 13:37

Met de webwinkel Toolnation.nl heb ik een vervelende ervatring gehad. Ik koop er niet meer. Op hun site staat:

Als uw order voor 15.00 binnenkomt, wordt deze nog dezelfde dag verwerkt. Machine niet uit voorraad leverbaar: levertijd 3-7 werkdagen. Mocht de levertijd langer zijn dan 7 werkdagen dan ontvangt u daarvan automatisch bericht. U ontvangt van ons altijd een bevestigingsbericht over de levertijd.

In de praktijk blijkt echter dat de op hun site vermelde voorraadstatus niet klopt. Ook versturen ze helemaal niet dezelfde dag. Ik heb hierover gebeld. De directeur gaf aan dat ze alleen dezelfde dag verwerken in hun systeem, maar dat levering altijd minstens drie dagen duurt. Als je dus besteld met het idee dat je de volgende dag je spullen hebt, kom je bedrogen uit. Die mail over leveringstermijn sturen ze niet.

De directeur was in het telefoongesprek heel onbeleefd: "er staat toch niet versturen? Er staat verwerken. Misschien moet je maar eens leren lezen", en "Ik ben hier de baas, dus ik bepaal wat er gebeurt. Als dat je niet zint, ga je maar na een ander. Ik zal de bestelling annuleren." waarna de horen op de haak werd gegooid.

Deze webwinkel doet blijkbaar weinig aan klantenbinding en service. Voor mij geen partij om zaken mee te doen.

crazyme

Re: Toolnation - slechte ervaring

Ongelezen bericht door crazyme » 06 nov 2012 14:10

aavanputten schreef: De directeur was in het telefoongesprek heel onbeleefd: "er staat toch niet versturen? Er staat verwerken. Misschien moet je maar eens leren lezen"
Dat is toch wel een valide argument toch ? :lol: :lol: :lol: :lol:

De kreet "voorraad" bij webshops moet je vaak met een flinke korrel zout nemen. Vaak gaat het om voorraad die bij de leverancier ligt. Alleen hele grote shops met een eigen logistiek versturen nog dezelfde dag.

trail46

Ongelezen bericht door trail46 » 06 nov 2012 14:29

crazyme schreef:
aavanputten schreef: De directeur was in het telefoongesprek heel onbeleefd: "er staat toch niet versturen? Er staat verwerken. Misschien moet je maar eens leren lezen"
Dat is toch wel een valide argument toch ? :lol: :lol: :lol: :lol:

De kreet "voorraad" bij webshops moet je vaak met een flinke korrel zout nemen. Vaak gaat het om voorraad die bij de leverancier ligt. Alleen hele grote shops met een eigen logistiek versturen nog dezelfde dag.
Argument kan valide zijn, een dergelijke opmerking valt van deze 'directeur' bij mij ook verkeerd en zou zeker een reden zijn Toolnation.nl lekker te vergeten en te kopen bij een bedrijf die wel weet hoe men met klanten omgaat. :wink:

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 07 nov 2012 13:57

aavanputten schreef:Als uw order voor 15.00 binnenkomt, wordt deze nog dezelfde dag verwerkt. Machine niet uit voorraad leverbaar: levertijd 3-7 werkdagen. Mocht de levertijd langer zijn dan 7 werkdagen dan ontvangt u daarvan automatisch bericht. U ontvangt van ons altijd een bevestigingsbericht over de levertijd.
Binnen deze context lees ik in het woord verwerkt toch echt verzenden. Dan zou je het product de volgende dag moeten hebben.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme » 07 nov 2012 14:20

alfatrion schreef:
aavanputten schreef:Als uw order voor 15.00 binnenkomt, wordt deze nog dezelfde dag verwerkt. Machine niet uit voorraad leverbaar: levertijd 3-7 werkdagen. Mocht de levertijd langer zijn dan 7 werkdagen dan ontvangt u daarvan automatisch bericht. U ontvangt van ons altijd een bevestigingsbericht over de levertijd.
Binnen deze context lees ik in het woord verwerkt toch echt verzenden. Dan zou je het product de volgende dag moeten hebben.
Om eerlijk te zijn lees ik dat ook zo. Letterlijk staat het er misschien niet, maar het voltooid deelwoord "verwerkt" impliceert dat de verwerking is voltooid. Er hoeft dus niets meer te gebeuren.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH » 07 nov 2012 14:28

crazyme schreef:
alfatrion schreef:
Om eerlijk te zijn lees ik dat ook zo. Letterlijk staat het er misschien niet, maar het voltooid deelwoord "verwerkt" impliceert dat de verwerking is voltooid. Er hoeft dus niets meer te gebeuren.
Het lijkt mij dat de gemiddelde consument dat ook denkt en dat dit dus een onrechtmatige handelspraktijk is in de zin van art. 6:193b lid 2 BW. Verwerkt is mijns inziens inderdaad ook dat alles tot en met verzending in ieder geval afgerond is.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 07 nov 2012 14:35

Ik zie geen oneerlijke handelspraktijk, slechts een wanprestatie. Het beding moet in het voordeel van de consument worden uitgelegd.
crazyme schreef:Om eerlijk te zijn lees ik dat ook zo. Letterlijk staat het er misschien niet, maar het voltooid deelwoord "verwerkt" impliceert dat de verwerking is voltooid. Er hoeft dus niets meer te gebeuren.
Ik haal dit echt uit de context en niet de taalkundige betekenis van het woord verwerken. Er wordt een lijstje gepresteerd met leveringstijden waardoor de doorsnee consument dit zo opvat.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH » 07 nov 2012 14:43

alfatrion schreef:Ik zie geen oneerlijke handelspraktijk, slechts een wanprestatie. Het beding moet in het voordeel van de consument worden uitgelegd.
Ik wel: de verkoper weet dat consumentkopers 'verwerkt' als 'verzonden' begrijpen gezien de reacties die hij krijgt, maar hij doet daar niets mee (en het lijkt mij dat hij ook hoopt op die verwarring). Dat is in strijd met professionele toewijding (lid 2 onder a). Omdat consumentkopers denken dat er snel wordt geleverd, zullen zij eerder bij deze verkoper een bestelling plaatsen. Daarmee is er ook aan het 2e vereiste voldaan (lid 2 onder b).

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 07 nov 2012 14:48

Dan is een klacht bij de ConwuWijzer een optie.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH » 07 nov 2012 14:57

alfatrion schreef:Ik zie geen oneerlijke handelspraktijk, slechts een wanprestatie. Het beding moet in het voordeel van de consument worden uitgelegd.
crazyme schreef:Om eerlijk te zijn lees ik dat ook zo. Letterlijk staat het er misschien niet, maar het voltooid deelwoord "verwerkt" impliceert dat de verwerking is voltooid. Er hoeft dus niets meer te gebeuren.
Ik haal dit echt uit de context en niet de taalkundige betekenis van het woord verwerken. Er wordt een lijstje gepresteerd met leveringstijden waardoor de doorsnee consument dit zo opvat.
Ik volg je hierin. Het is naar mijn mening een klassiek geval van art. 5 van 93/13/EG.
alfatrion schreef:Dan is een klacht bij de ConwuWijzer een optie.
Wellicht, al verwacht ik daar niet al teveel van. Misschien dat de aantrekkelijke bewijsregel uit art. 6:193j BW gunstig kan zijn.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 07 nov 2012 15:04

Schadevergoeding zit er al helemaal niet in.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme » 07 nov 2012 15:06

alfatrion schreef:Dan is een klacht bij de ConwuWijzer een optie.
Ik denk dat het gereedschap wel binnen is voordat er een uitspraak is.....

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 07 nov 2012 15:23

Bij voldoende klachten zou de CA kunnen besluiten om de ondernemer te dwingend om de website aan te passen op straffe van een forse bestuurlijke boete.

Van Putten

Ongelezen bericht door Van Putten » 05 mar 2013 08:16

Ik heb een hele andere ervaring met deze webshop.
Heb er meerdere malen van alles besteld en het is altijd op tijd gekomen. Meestal inderdaad de dag erna.
Er was eens een boormachine niet op voorraad bleek achteraf(daar werd ik netjes over bericht). Toen dit te lang ging duren werd mij zonder dat ik hoefde te klagen een duurder alternatief aangeboden.
Je leest op een forum altijd alleen maar slechte dingen, er zal best wel eens iets fout gaan, dat gebeurd overal. Vervelend voor diegene die het overkomt. Maarja de mensen waar het wel goed gaat schrijven waarschijnlijk niet op dit forum.

Auti-Mama

Ongelezen bericht door Auti-Mama » 05 mar 2013 08:22

Van Putten schreef:Maarja de mensen waar het wel goed gaat schrijven waarschijnlijk niet op dit forum.
En mensen die zich speciaal aanmelden om een goed bericht over een bedrijf achter te laten, worden hier op dit forum over het algemeen niet vertrouwd. ;)

Van Putten

Ongelezen bericht door Van Putten » 06 mar 2013 19:24

dat moet je zelf maar weten, is niet mijn probleem.
geef alleen mijn menig. Wat men ermee doet zal me een zorg zijn. :evil: :evil:

flipo

Ongelezen bericht door flipo » 06 mar 2013 19:28

Van Putten schreef:dat moet je zelf maar weten, is niet mijn probleem.
geef alleen mijn menig. Wat men ermee doet zal me een zorg zijn. :evil: :evil:
:lol: :lol:

draachten

Ongelezen bericht door draachten » 25 mar 2013 10:18

Hallo, Ook wij hebben een slechte ervaring met Toolnation, aangegeven wordt dat, wanneer een product uit voorraad leverbaar is en voor 15.00 uur wordt besteld dezelfde dag wordt verstuurd !

DUS NIET, we wachten nu al meer dan een week en hebben het product nog niet.
Contact gehad, en er werd aangegeven dat mijn bestelling nog deze week werd verstuurd, DUS NIET.

Weer contact, Antwoord: we moeten het uitzoeken, we sturen u een mail met antwoord, wacht hier nu nog steeds op. Nu zijn we 12 dagen na de bestelling welke uit voorraad leverbaar is !!

AL met AL, slechte ervaring, TOOLNATION beveel ik niet aan als betrouwbare leverancier.

Gesloten