LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] V-Nix.nl weigert niet-functionerend product terug te nemen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Kado
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 feb 2014 20:15

V-Nix.nl weigert niet-functionerend product terug te nemen

Ongelezen bericht door Kado »

Na ontvangst van een niet functionerende DJI Osmo Pocket heb ik deze van V-Nix op eigen kosten terug moeten sturen. Nu weigert V-Nix het apparaat terug te nemen omdat een kartonnen wikkel mist. V-nix laat weten niets terug te betalen en eist betaling van additionele verzend kosten om het product terug te sturen.

Defect: V-nix adverteert op haar site dat het product 4K video ondersteund en een Litning connector voor Appel devices heeft. Dit werkt niet (Inmiddels DJI erkend). Ik heb het product niet onder de zichtvoorwaarden teruggestuurd maar omdat het niet werkt.

Iemand een idee hoe ik dit opgelost krijg?
Laatst gewijzigd door Radar op 07 jan 2019 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: V-Nix.nl weigert niet-functionerend product terug te nemen

Ongelezen bericht door kokka »

na hoeveel dagen heb je het product terug gestuurd dan?

op de site van DJI staat dat hij 4K beelden op kan nemen met 60 frames per minuut.
ik zou niet weten hoe sterk je staat om te claimen dat het product niet aan de verwachting voldoet.

Kado
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 feb 2014 20:15

Re: V-Nix.nl weigert niet-functionerend product terug te nemen

Ongelezen bericht door Kado »

Binnen 7 dagen maar V-NIX zegt dat retourneren op basis van de 14 zicht termijn niet mogenlijk is omdat Er een kartonnen wrapper mist. Deze heb ik moeten openscheuren om de doos te kunnen openen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: V-Nix.nl weigert niet-functionerend product terug te nemen

Ongelezen bericht door mahadma »

Er een kartonnen wrapper mist. Deze heb ik moeten openscheuren om de doos te kunnen openen.

U had ook met een scherp mesje schade vrij die wrapper kunnen verwijderen ipv scheuren ....... Nu moet de verkoper weer een wrapper zien te regelen.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: V-Nix.nl weigert niet-functionerend product terug te nemen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Kado schreef:
06 jan 2019 09:59
Iemand een idee hoe ik dit opgelost krijg?
Samenvattend: de verkoper heeft een ondeugdelijk product toegezonden, u geeft het product op eigen kosten teruggezobden en de koop ondubbelzinnig ontbonden, maar de verkoper wilt het geld niet teruggeven omdat een kartonnen artikel ontbreekt, die u moest verwijderen omvat u anders het product niet kon testen.

U staat uiteraard in uw recht. Naast vergoeding van de aankoopprijs heeft u ook recht op vergoeding van de verzendkosten. Als u dat wilt afdwingen dan moet u naar de kantonrechter. Eventueel kunt u eerst een incasso traject inzetten.

Kado
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 feb 2014 20:15

Re: V-Nix.nl weigert niet-functionerend product terug te nemen

Ongelezen bericht door Kado »

Bedankt voor alle reacties. Tja ik zie unboxing filmpjes online waar het wel lukt om het karton er af te schuiven. Ook zijn er filmpjes waar het karton doorgesneden wordt. Mij was het in iedergeval niet gelukt.

Ik voel me gesterkt in mijn gevoel en ga het juridisch traject in. Ik zal de uitkomst hier delen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: V-Nix.nl weigert niet-functionerend product terug te nemen

Ongelezen bericht door kokka »

Kado schreef:
06 jan 2019 12:05
Binnen 7 dagen maar V-NIX zegt dat retourneren op basis van de 14 zicht termijn niet mogenlijk is omdat Er een kartonnen wrapper mist. Deze heb ik moeten openscheuren om de doos te kunnen openen.
je hebt het recht om het product te bekijken en te testen, als je daarvoor de verpakking open moet maken dan mag dat.
dus zoals Alfa al schrijft..je hebt recht op je geld en verzendkosten ( niet de retourkosten) terug.
ik zou beginnen met een aangetekende brief, waarin je hem in gebreke stelt.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: V-Nix.nl weigert niet-functionerend product terug te nemen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het product is non-conform. De verzendkosten komen voor rekening van de verkoper op basis van de wettelijke garantie.
Je kan tegelijk een beroep op het herroepingsrecht doen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: V-Nix.nl weigert niet-functionerend product terug te nemen

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef:
06 jan 2019 20:54
Het product is non-conform.
Dat heb je lekker gemakkelijk en snel geconcludeerd.

Zoals kokka aangaf is het product ook volgens de website van de maker 4K. Wellicht heeft ts het niet voor elkaar gekregen om een 4k video te maken, maar dat maakt een product niet non-conform.

Wellicht moet ts een handleiding lezen of advies vragen over het gebruik.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: V-Nix.nl weigert niet-functionerend product terug te nemen

Ongelezen bericht door alfatrion »

crazyme schreef:
06 jan 2019 22:56
Wellicht heeft ts het niet voor elkaar gekregen om een 4k video te maken, maar dat maakt een product niet non-conform.
Dat is speculatie. TS geeft aan dat het product niet functioneert.
crazyme schreef:
06 jan 2019 22:56
Wellicht moet ts een handleiding lezen of advies vragen over het gebruik.
Ook speculatie.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: V-Nix.nl weigert niet-functionerend product terug te nemen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb je met creditcard betaald, dan kun je aan je cc maatschappij vragen of zij je kunnen helpen. Dure spullen kun je sowieso beter kopen bij bedrijven die zijn aangesloten bij www.thuiswinkel.org

Gesloten