LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vanaf jan 2020 alleen nog met barcode naar buitenland

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vanaf jan 2020 alleen nog met barcode naar buitenland

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Voordeel is dat er een track en trace is. En de klant zal het gewoon moeten betalen. Geen probleem dus.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vanaf jan 2020 alleen nog met barcode naar buitenland

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Stickers? Barcode op de pakbon die er aan de buitenkant op zit (gebeurt vooral zakelijk)? Waar moet die barcode heen leiden?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vanaf jan 2020 alleen nog met barcode naar buitenland

Ongelezen bericht door berndv »

Het enige dat ik in de link lees is dat je pakketten als pakketten moet gaan versturen en niet meer met postzegels opplakken tot je de waarde hebt die bij het gewicht hoort van de zending. Waarbij het voorheen mogelijk was om een pakket met postzegels dusdanig te frankeren dat het gewoon bezorgd wordt.
Dit betekent dat alle goederenzendingen voortaan als pakket zonder track & trace moeten worden gefrankeerd. Ook al zit het in een envelop. Op die manier komt er altijd een verzendlabel inclusief barcode op.
Dus ook al gaat het in een enveloppe, als het geen documenten zijn moet je het als pakket versturen. En gelukkig waren ze daar bij PostNL al op voorbereid met hun brievenbuspakketje.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Vanaf jan 2020 alleen nog met barcode naar buitenland

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dit geldt wellicht alleen voor de zakelijke markt en voor bestemmingen buiten de EU. Binnen de EU is er vrij verkeer van goederen. Ik denk dat PostNL genoeg heeft van alle postzegelplakkers. Die ouwe zooi die wordt weggeplakt kost ze omzet.

mh73

Re: Vanaf jan 2020 alleen nog met barcode naar buitenland

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik heb vrijwel alleen maar brievenbuspost. Gelukkig weinig buitenlandpost. Stoppen met Etsy dan maar en de verzendtarieven naar het buitenland in de webshop omhoog gooien. Dan heb ik weliswaar helemaal geen buitenlandse klandizie meer, maar ook geen gedoe.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Vanaf jan 2020 alleen nog met barcode naar buitenland

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Enkele Nederlandse winkels leveren nu via B Post. Geen idee waarom maar vermoedelijk is omrijden goedkoper!

Gesloten