Variakeys.nl - oplichting

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Ekelschot
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2021 13:12

Variakeys.nl - oplichting

Ongelezen bericht door Ekelschot »

Goedendag,

Via deze weg wil ik jullie attenderen op de website www.variakeys.nl welke ondeugdelijk blijkt te zijn. Ik was op zoek naar een "key" voor Microsoft Office 2021 Professional Plus. Via google belande ik op de website www.variakeys.nl

De reviews zagen er redelijk uit, en de prijs leek gunstig. Na aankoop kreeg ik binnen enkele momenten de "key" in mijn mailbox met installatie beschrijving en een link naar de juiste software. Al snel bleek de geleverde software "corrupt" en niet te installeren (op meerdere PCs geprobeerd, allen weigerede de software installatie). Dit deed mij al twijfelen dat er iets niet in de haak was.

Vervolgens via de officiele kanalen de licentiecode laten verifieren, deze bleek ook niet juist te zijn. Kortom, het gevoel opgelicht te zijn.
Variakeys blijkt telefonisch bereikbaar te zijn, hier volgt echter een "bandje" met verwijzing naar de webchat, whatsapp en website.

website webchat: niet bereikbaar - er zijn geen medewerkers online (dit check ik dagelijks op meerdere momenten, al 2 weken lang)
whatsapp: mijn bericht achtergelaten, met meerdere reminders, geen reactie tot op heden (2 weken lang)
webformulier via website: klacht achtergelaten, bevestiging in de mail gehad van de ontvangst, maar geen reactie, ook geen reactie op reminders.

Ik heb inmiddels de conclusie getrokken dat ik mijn EUR 38,95 kwijt ben (overgemaakt aan Variakeys BV - NL70RABO0115600000). Ik wil u allen behoeden voor deze malafide praktijk.... wees gewaarschuwd.

Har45
Berichten: 490
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Variakeys.nl - oplichting

Ongelezen bericht door Har45 »

Variakeys is goedgekeurd (aspirant) lid van webwinkel keur U kunt daar een klacht achter laten, zij bemiddelen bij geschillen.

https://www.webwinkelkeur.nl/webshop/Variakeys_1207930

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Variakeys.nl - oplichting

Ongelezen bericht door Methusalah »

Dus jij denkt een office pakket te kopen wat normaal 580 euro kost voor 38,95? Sorry maar dit is gewoon je eigen schuld. Natuurlijk word je dan opgelicht.

Variakeys
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2021 23:59

Re: Variakeys.nl - oplichting

Ongelezen bericht door Variakeys »

Beste,

Helaas is er wat misgegaan in de communicatie en de handleiding die u van ons heeft gehad voor uw activatiecode.
De berichten zijn dan ook tussen schip en wal gevallen. Het geld dat u kwijt bent proberen wij z.s.m te retourneren door onze betaalpartner.

Nogmaals sorry voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Ilse
Variakeys Klantenservice

Ron Chr
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2021 11:53

Re: Variakeys.nl - oplichting

Ongelezen bericht door Ron Chr »

Afgelopen zondag een productsleutel gekocht voor Office 2021 bij Variakeys voor € 29,95. Kreeg een mail met uitleg en een productsleutel. Na downloaden van de software alles geïnstalleerd conform handleiding en de productcode ingevoerd zoals dit moest.
Na het invoeren van de productcode kreeg ik direct de melding dat de productcode al was gebruikt. Gelijk heb ik een screenshot gemaakt en gemaild aan [email protected] maar tot op heden geen reactie.

Vandaag heb ik tot tweemaal toe geprobeerd via de chat op hun site contact te leggen en daar ook mijn mailadres achtergelaten maar reactie blijft uit. De enige reactie in de chat is een automatisch gegenereerd bericht "Sorry, wegens enorme drukte kunnen we je op dit moment niet helpen. Probeer het op een later moment nog eens.".
Productcode.jpg
(12.02 KiB) 438 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Variakeys
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2021 23:59

Re: Variakeys.nl - oplichting

Ongelezen bericht door Variakeys »

Ron Chr schreef:
06 dec 2021 15:50
Afgelopen zondag een productsleutel gekocht voor Office 2021 bij Variakeys voor € 29,95. Kreeg een mail met uitleg en een productsleutel. Na downloaden van de software alles geïnstalleerd conform handleiding en de productcode ingevoerd zoals dit moest.
Na het invoeren van de productcode kreeg ik direct de melding dat de productcode al was gebruikt. Gelijk heb ik een screenshot gemaakt en gemaild aan [email protected] maar tot op heden geen reactie.

Vandaag heb ik tot tweemaal toe geprobeerd via de chat op hun site contact te leggen en daar ook mijn mailadres achtergelaten maar reactie blijft uit. De enige reactie in de chat is een automatisch gegenereerd bericht "Sorry, wegens enorme drukte kunnen we je op dit moment niet helpen. Probeer het op een later moment nog eens.".

Productcode.jpg

Beste Ron,

Om het op dit forum nog even te bevestigen, als het goed is zijn de problemen die u heeft gehad met uw productsleutel alsnog opgelost.

Gelukkig is het toch nog goed gekomen, indien we toch nog wat voor u kunnen betekenen horen wij het natuurlijk graag.

Voor nu wensen wij u alvast de beste wensen en een gelukkig 2022!

Met vriendelijke groet,
Ilse
Variakeys Klantenservice

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Variakeys.nl - oplichting

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Merkwaardig om te gaan zoeken naar een winkeltje waar je keys kunt kopen, terwijl je die gewoon direct bij de leverancier kunt kopen. Of nog makkelijker: neem gewoon een 365 abonnement. Dan activeer je gewoon met je Microsoft account en heb je ook nog eens altijd de nieuwste softwareversies incl. alle beveiligingsupdates.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Variakeys.nl - oplichting

Ongelezen bericht door sylvesterb »

PeterPeters1966 schreef:
27 dec 2021 16:46
Merkwaardig om te gaan zoeken naar een winkeltje waar je keys kunt kopen, terwijl je die gewoon direct bij de leverancier kunt kopen. Of nog makkelijker: neem gewoon een 365 abonnement. Dan activeer je gewoon met je Microsoft account en heb je ook nog eens altijd de nieuwste softwareversies incl. alle beveiligingsupdates.
Maar daar betaald je dan weer geen EUR 29,95 voor. Dus snap niet wat er merkwaardig aan is, echter loop je het risico dat je opgelicht wordt, al lijkt dat Variakeys.nl niet het geval, ze reageren hier inhoudelijk en de TS en latere topic kaper reageren niet meer.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Variakeys.nl - oplichting

Ongelezen bericht door Methusalah »

sylvesterb schreef:
27 dec 2021 21:16
PeterPeters1966 schreef:
27 dec 2021 16:46
Merkwaardig om te gaan zoeken naar een winkeltje waar je keys kunt kopen, terwijl je die gewoon direct bij de leverancier kunt kopen. Of nog makkelijker: neem gewoon een 365 abonnement. Dan activeer je gewoon met je Microsoft account en heb je ook nog eens altijd de nieuwste softwareversies incl. alle beveiligingsupdates.
Maar daar betaald je dan weer geen EUR 29,95 voor. Dus snap niet wat er merkwaardig aan is, echter loop je het risico dat je opgelicht wordt, al lijkt dat Variakeys.nl niet het geval, ze reageren hier inhoudelijk en de TS en latere topic kaper reageren niet meer.

Omdat dit een grijze markt in. Maw, die keys zijn vaak betaald met gestolen creditcard gegevens en worden op deze manier doorverkocht. Er is een kans dat deze keys dus na een tijd niet meer werken.

Het is hier ook al eerder besproken: overige-producten-f40/product-codes-cd- ... 86131.html

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Variakeys.nl - oplichting

Ongelezen bericht door k2p »

Niet per se gestolen. Het kan ook een bundel licentie van een groot bedrijf zijn, dat te veel heeft ingekocht en dan los doorverkoopt. Of afgedankte licenties, nadat een bedrijf volle licenties voor een nieuwere versie koopt.

Variakeys
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2021 23:59

Re: Variakeys.nl - oplichting

Ongelezen bericht door Variakeys »

Om het op dit forum nog even te bevestigen, als het goed is zijn de problemen van bovengenoemde klanten volledig opgelost.

We melden graag nog het volgende over onze productsleutels omtrent deze situatie.

De aangeboden activering werd op de markt gebracht door een officiële Microsoft-distributiepartner in Europa.

De aangeboden producten zijn gecontroleerd in het kader van de commerciële onderzoeksverplichting.

Met vriendelijke groet,
Ilse
Variakeys Klantenservice

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Variakeys.nl - oplichting

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

PeterPeters1966 schreef:
27 dec 2021 16:46
Merkwaardig om te gaan zoeken naar een winkeltje waar je keys kunt kopen, terwijl je die gewoon direct bij de leverancier kunt kopen. Of nog makkelijker: neem gewoon een 365 abonnement. Dan activeer je gewoon met je Microsoft account en heb je ook nog eens altijd de nieuwste softwareversies incl. alle beveiligingsupdates.
Er worden heel veel keys verkocht via online sites, Games en software, er zijn goede en slechte shops, Het is te makkelijk om te denken wat iemand te besteden heeft een wat iemand zijn reden is om de software aan te schaffen. Als je de mogelijkheden niet bekijkt, ben je al een dief van je eigen portemonee. En updates krijg je zo ook.
Zolang je bij de goede shoos koopt, is er niks aan de hand.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Variakeys.nl - oplichting

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Onkruid71 schreef:
09 jul 2022 17:26
PeterPeters1966 schreef:
27 dec 2021 16:46
Merkwaardig om te gaan zoeken naar een winkeltje waar je keys kunt kopen, terwijl je die gewoon direct bij de leverancier kunt kopen. Of nog makkelijker: neem gewoon een 365 abonnement. Dan activeer je gewoon met je Microsoft account en heb je ook nog eens altijd de nieuwste softwareversies incl. alle beveiligingsupdates.
Er worden heel veel keys verkocht via online sites, Games en software, er zijn goede en slechte shops, Het is te makkelijk om te denken wat iemand te besteden heeft een wat iemand zijn reden is om de software aan te schaffen. Als je de mogelijkheden niet bekijkt, ben je al een dief van je eigen portemonee. En updates krijg je zo ook.
Zolang je bij de goede shoos koopt, is er niks aan de hand.
Dan kan je vast wel aangeven wat goede webwinkels zijn zodat niet iedereen dat zelf moet gaan uitzoeken.

En wat je brabbelt over wat iemand te besteden heeft is natuurlijk onzin. Een product kost wat de leverancier er voor vraagt en als je dat niet kunt of wilt betalen is dat geen rechtvaardiging om dan maar ergens minder te betalen zonder te weten hoe het zit. Tenzij je het ook normaal vindt om bij de zelfscankassa 1 pakje kaas te scannen en die 2e direct in je tas te stoppen in de hoop dat je niet gecontroleerd wordt.

Erthanax
Berichten: 9612
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Variakeys.nl - oplichting

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als je niets wilt betalen, dan kun je bv OpenOffice of LibreOffice installeren. Beide zijn open source en kosteloos, en compatibel met Microsoft Office.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Variakeys.nl - oplichting

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

PeterPeters1966 schreef:
10 jul 2022 21:01
Onkruid71 schreef:
09 jul 2022 17:26
PeterPeters1966 schreef:
27 dec 2021 16:46
Merkwaardig om te gaan zoeken naar een winkeltje waar je keys kunt kopen, terwijl je die gewoon direct bij de leverancier kunt kopen. Of nog makkelijker: neem gewoon een 365 abonnement. Dan activeer je gewoon met je Microsoft account en heb je ook nog eens altijd de nieuwste softwareversies incl. alle beveiligingsupdates.
Er worden heel veel keys verkocht via online sites, Games en software, er zijn goede en slechte shops, Het is te makkelijk om te denken wat iemand te besteden heeft een wat iemand zijn reden is om de software aan te schaffen. Als je de mogelijkheden niet bekijkt, ben je al een dief van je eigen portemonee. En updates krijg je zo ook.
Zolang je bij de goede shoos koopt, is er niks aan de hand.
Dan kan je vast wel aangeven wat goede webwinkels zijn zodat niet iedereen dat zelf moet gaan uitzoeken.

En wat je brabbelt over wat iemand te besteden heeft is natuurlijk onzin. Een product kost wat de leverancier er voor vraagt en als je dat niet kunt of wilt betalen is dat geen rechtvaardiging om dan maar ergens minder te betalen zonder te weten hoe het zit. Tenzij je het ook normaal vindt om bij de zelfscankassa 1 pakje kaas te scannen en die 2e direct in je tas te stoppen in de hoop dat je niet gecontroleerd wordt.
Ik heb ook keys gekocht voor games, kan soms best wel een hoop schelen, je kunt dan kijken wat in je budget ligt. En als je het dan kan kopen is het toch goed.
Als de advies prijs van bv en LG tv 1000 euro is een je kunt hem in een webshop voor 700 kooien doe je dat toch ook als je budget geen 1000 euro toelaat maar wel 700 euro. Dus je portemonee is wel belangrijk, want dat is je budget.

Plaats reactie