LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vistaprint visitekaartjes

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
EuroTopShop
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2007 15:42

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door EuroTopShop »

Ik bestel ook veel bij VistaPrint.
Zelf nog nooit problemen gehad. Ze reageren wel op mail maar
volgens mij alleen op de mail die ze willen. Toen ik een vraag had over de aanbiedingen (in IE ging alles goed en bij FF telde hij de kortingen niet) kreeg ik antwoord. Toen ik een vraag had over de levering kreeg ik geen antwoord...
Vroeger kreeg ik wel heel vaak aanbiedingen in mijn mailbox, sinds een paar weken (maanden) is het erg rustig.
En ik kies ook altijd voor langer levertijd want dit valt in de praktijk altijd mee.

Groetjes Iris

Sebastiaan1973
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2007 14:48

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door Sebastiaan1973 »

Ik heb voor mijn bedrijf nieuwe premium kaartjes besteld en extra betaald voor een levering van max. 2 weken. Zoals u zult begrijpen heb ik deze kaartjes nodig voor mijn werkzaamheden.
Ik ben nu 3,5 week verder en heb niks ontvangen. Ik heb idd allerlei bevestigingen gehad. Ik heb 3 keer een reactie gemaild, echter ik krijg niks terug. Ik kan geen actief telefoonnummer vinden van deze geweldige onderneming. Als je zo met je klanten omgaat verdien je de brandstapel. Leuk voor de mensen waarbij het wel goed gaat. Feit is dat het te vaak NIET goed gaat. Het is niet eens een wanprestatie, het is gewoon verrot. Ik beloof jullie en Vistaprint dat ik hier niet klaar mee ben. Het gaat me niet om die paar Euro, het gaat om een zakelijke overeenkomst. Als dit niet lukt, dat kan gebeuren, dan moet daar over gecommuniceerd worden!

kaatje42
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2007 12:54

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door kaatje42 »

Ook ik heb alleen maar goede ervaringen met vistaprint. Van onze eigen ontwerpen laten we visitekaartjes en etiketten drukken en het is altijd goed verlopen. Als verzendtermijn neem ik altijd de goedkoopste en het is altijd eerder binnen. De vele mail die ik ontvang van vistaprint vind ik handig, zo heb ik altijd een 'verse' aanbieding voor gratis kaartjes en/of etiketten. Heb ik niets nodig, dan worden ze direct in de map verwijderde mails gezet.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door Bailey »

Sebastiaan: ik heb als telefoonnummer gevonden 077-3895600, faxnummer 077-3874034.

Bergo
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2008 15:18

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door Bergo »

Goedkoop is duurkoop bij Vistaprint. Mijn bestelling is betaald en verzonden door het ebdirjf. Helaas nooit ontvangen. Tientallen mailtjes blijven onbeantworod , alle telefoonnummers van het bedrijf zijn of buiten werking of de telefoon wordt helemaal niet opgenomen.

Daarnaast werkt Vistaprint met wel erg zielige zaken. Zo krijgt je aan het iend van je bestelling de keuze de moeglijkheid je aankoop tegen normaal tarief te laten verzenden (duurt dan 21 dagen...), tegen meerprijzen kun je dan iets versnellen.....

Maar ik heb dus nooit wat gekregen.

summersunshine
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2008 15:42

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door summersunshine »

Hoi

ik bestel geregeld bij Vistaprint en alles gaat perfect.
Krijg het zelfs met de langzame verzending binnen een week
in huis, en het zijn mooie visitekaartjes (de gratis en de premium)
ook bestel ik daat postkaarten, stempels en adresstickers en niets
anders dan complimenten.
je kunt je zelf aanmelden voor mail !!!

Bergo
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2008 15:18

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door Bergo »

Nooit een reactie, maar vandaag is mijn bestelling na een hele lange tijd wel binnen.

brigitte Deliën
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 aug 2007 08:49

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door brigitte Deliën »

:cry: Helaas, ik heb 12 december 2007 kerstkaarten besteld. Die heb ik nu nog niet ontvangen. Al onze kennissen hebben dit jaar dus geen kerstkaart van ons ontvangen. Dit was dus tevens de laatste keer dat ik dat via Vistaprint laat doen. De keer ervoor had ik visite-kaartjes besteld. Ook dat duurde erg lang voordat ik ze ontving. Na een mailtje gestuurd te hebben kreeg ik ze één of twee dagen later ineens in huis. Toeval?!! Op de mailtjes over de kerstkaarten wordt niet gereageerd. Net ook het telefoonnummer geprobeerd dat vermeld stond maar ook daar is niemand thuis. Voorlopig geen Vistaprint meer voor mij!

kica1
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 jan 2007 16:40

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door kica1 »

Wij hebben met Vistaprint heel goede ervaringen, zowel voor ons zakelijk als prive drukwerk. Bestellingen worden meestal veel sneller geleverd als de tijd waarvoor gekozen is maar altijd binnen de termijn.
Ook kwalitatief is het drukwerk goed. Via de status bestelling op de website is precies na te gaan hoever de order is. Ook is hier de verzending te volgen. Drukwerk wordt niet altijd via nederland verzonden. Vanmorgen kreeg ik een zending visitekaartjes die was verzonden via Bruxelles Airport.

brigitte Deliën
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 aug 2007 08:49

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door brigitte Deliën »

:D Vandaag een mailtje terug gekregen van VistaPrint!! Mijn laatste mail was de vraag hoe ik een reactie terug kon krijgen van Vistaprint. Zo, dus. In deze mail werd aangegeven dat ik mijn geld terug gestort krijg! Dat vind ik enorm coulant van ze. Nu durf ik straks ook gewoon weer mijn visitekaartjes bij ze te bestellen. Vistaprint TOP, bedankt!

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door caruso »

ik heb 12 december 2007 kerstkaarten besteld.
Beetje laat vind je ook niet? Zoiets bestel je uiterlijk twee weken van tevoren. Logisch....

doriendevries
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2008 16:41

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door doriendevries »

Vista Print is Pure oplichterij!!! mensen koop daar nou niks!

m.ploeger-roos
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 feb 2008 17:24

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door m.ploeger-roos »

heb 6 weken geleden een kalender besteld bij vista print maar ook nog nooit ontvangen.
Krijg ook geen antwoord op mijn mails en telefoon pakken ze niet op.

luukzs
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2008 21:39

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door luukzs »

Beste dames en heren,

vistaprint heeft weer een nieuw telefoonnummer: (077)8507700

Probeer het te bellen, maar verwacht 0,0 aan service en je word behandeld alsof je een idioot bent. Er is geen mogenlijkheid om een bestelling te anuleren bij hun, behalve als deze nog niet verwerkt is.. wat dus 20 sec na het bestellen is, en daarna word het al "verwerkt", ook had ik na 3 dagen nog niet betaald en werd het is de wacht gezet in de hoofdcomputer, wederom kon het niet worden geanuleerd omdat het in de hoofdcomputer "verwerkt" is... dit allemaal zonder dat het drukken uberhaubt begonnen is.

Ik vraag aan die vent waarom er dan een anuleringsknop op hun site zit, nou zegt ie "die zit er helemaal niet!" Die zit er dus wel en na een duidelijke uitleg en een schuchtere "oja, bedoeld u dat" bleek het dat de anuleringsknop alleen maar was voor als je dingen uit het winkelwagentje wilde verwijderen.. terwijl je dit ook gewoon makkelijk op het winkelwagen pagina zelf kan doen.. Desilusie dus.

Nou, jezelf beroepen op het 7 dagen recht werkt ook niet, want het is een op maat gemaakt product.

Nou, halelujah, ik kan proberen het bedrag te stoneren, want dan kan opeens alles wel geanuleerd worden!!!!!!! Waarom dan wel en als ik het vraag niet!!!! Probeer je het fatsoenlijk, moet je niet eens doen, gewoon maar gelijk stoneren.
Het enigste probleem is dat heel veel banken een automatische eenmalige afschrift niet stoneren... Na een lang gesprek met de medewerkster van de bank die het idd niet mocht stoneren... toch voor elkaar gekregen om een stonering te krijgen onder het mom van administratieve fout! Heel erg bedankt lieve medewerkster!!

Ze moeten die vistaprint eens bij de oren vatten en in een zuurbad steken, misschien word t dan een wat frisser bedrijf.

In amerika is er nu een gigantische creditcard fraude zaak bezig tegen vistaprint, kennelijk kon je daar op het laatste 10 euro korting aanvinken, maar dan stond er achter in de voorwaarde dat je 14,99 afgeschreven kreeg per maand voor de vistaprint club...
Ook deden ze dit gewoon meerdere malen per rekening, maar ook onder andere bedrijfsnamen, en ze verstuurde klanteninformatie naar derde door...

Fenkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 dec 2004 17:52

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door Fenkie »

Na een teleurstellende bestelling bij Vista print en vele mails waarop niet gereageerd wordt heb ik eindelijk een goede en voordelige drukker gevonden die voor een goede prijs/kwaliteit verhouding hele mooie kaarten drukt.

Nu bestel ik bij www.print24.nl al mijn kaarten. Communicatie verloopt uitermate soepel, geen wens is teveel en de klant staat centraal.

Dus voor mij:

Exit: VistaPrint
Welcome: Print24.nl

Groetjes,

FenkieMan.

marbrou
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2010 14:13

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door marbrou »

Als reactie op Frenkie:

Ik heb voor een klein bedrag aan visitekaartjes besteld bij Print24. Hier heb ik een slechtere kwaliteit van ontvangen dan werd toegezegd via een eerdere bestelling die ik daar deed.

Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd aan te kaarten maar werd continu op onbeschofte/onprofessionele wijze afgehouden.

Misschien is het een goede service als je in een keer geluk hebt met je bestelling (had ik de eerste keer ook) maar nu ik weet dat er totaal geen flexibiliteit is binnen de organisatie, blijf ik er ver bij vandaan!

(p.s. bij het zoeken op de naam van de directeur van het bedrijf, bleek ook al dat de directeur van dit bedrijf is aangeklaagd bij een van zijn eerdere bedrijven! Pas dus op waar je mee in zee gaat!)

Jaap99
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2010 12:05

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door Jaap99 »

Helaas moet ik bovenstaande verhaal bevestigen. Ik heb jaren op een goede manier samengewerkt met print24. Het drukwerk in combinatie met de lage prijs is zeer aantrekkelijk voor een ondernemer.
Afgelopen zomer ging een opdracht de mist. Ondanks telefonische toezeggingen, zelfs in de laatste week voor aflevering, werd de afleverdatum van een programmaboekje voor een voetbaltournooi gegarandeerd. Het boekje werd, nadat het toernooi al was gespeeld, te laat, aangeboden. Op advies van de medewerker van print24 heb ik deze zending geweigerd en retour laten sturen. Inmiddels had ik via de plaatselijke printshop een boekje laten maken in kopieerkwaliteit.

Vanzelfsprekend heb ik gereageerd naar print24. Mijn telefonisch contact beaamde het verhaal en zegde toe e.e.a. te regelen. Het hele verhaal heb ik in chronologische volgorde op papier gezet en aangeboden inclusief rekeningen voor extra kosten.

Reactie? Nop, nada. Toch maar eens bellen. Het hele verhaal aan de telefoon uitgelegd. Ondanks toezeggingen vanuit de print24 over terugbellen en het ingang zetten van de klachtenprocedure nemen ze geen enkele actie. Vandaag (1-10-2010) voor de 12x gebeld. Mijn contactpersoon zegde vorige week toe mij terug te bellen, maar heeft nog niet gereageerd. Inmiddels heeft hij "andere verantwoordelijkheden" waardoor hij blijkbaar niet meer aan de telefoon mag komen..................

Kortom: Print24 is een prima drukker zolang u als klant tevreden bent met het resultaat. Heeft u een klacht dan houdt het op! Slecht telefonisch bereikbaar (soms wordt de hoorn opgenomen en gelijk weer opgelegd). Er wordt niet gecommuniceerd vanuit de print24 organisatie. Alles is eenrichtingsverkeer. Er wordt van alles toegezegd, maar beloftes zijn bij mij nog niet één keer nagekomen.

Dit geintje kost mij € 1.000,00. Ik heb besloten de "samenwerking" met print24 te beeindigen. Beter iets meer betaald bij een leverancier die goed werk levert en waarbij de relatie met de klant nog wel iets voorstelt!

joeriaarts
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 okt 2010 17:25

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door joeriaarts »

Zelf heb ik bij zowel Vistaprint als Print24 Visitekaartjes besteld. Dit deed ik vooral op aanraden van anderen, maar ik moet eerlijk zeggen dat er bij beide partijen helemaal niets terecht van is gekomen. Uiteindelijk ben ik zelf maar op zoek gegaan en kwam ik terecht bij Flyerzone.



Bij Vistaprint vond ik het leuk dat ze zelf designs aanbieden, echter was ik niet tevreden. Ten eerste duurde de levering 3 dagen langer dan er van te voren aangegeven werd en ten tweede was ik zeker niet tevreden over de kwaliteit van de visitekaartjes.
Toen heb ik maar op aanraden van iemand anders bij Print24 visitekaartjes besteld. Daar was de levertijd in ieder geval stukken beter dan bij Vistaprint, maar de kwaliteit vond ik ook daar tegenvallen.

Na wat speuren op het internet kwam ik ,zoals eerder gezegd, bij Flyerzone. Ze hadden prima recensies op http://www.trustpilot.nl en mede daardoor besloot ik daar een bestelling te plaatsen. De visitekaartjes had ik binnen 2 werkdagen op de deurmat en waren van goede kwaliteit. Daarnaast vind ik dat ze een uitgebreid assortiment van visitekaartjes aanbieden. Voor de liefhebber hier een link naar waar je de visitekaartjes kunt bestellen: http://www.flyerzone.nl/page/visitekaar ... ukken.html.

JolBe
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2010 23:10

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door JolBe »

Ik ben al maanden met Vista Print aan het mailen in verband met een klacht en het daaruit voortgekomen verzoek van mij aan hun om mij mijn geld terug te geven (€39,85). Er wil echter maar geen doorbraak in het geschil ontstaan. Op een reactie moet ik lang wachten (of er zelfs maar weer zelf naar informeren) en als ze dan reageren maken ze er elke keer weer een nieuw verhaal van.

Doordat er daarbij ook nog eens elke keer andere medewerkers op mijn mail reageren, die zich niet lijken te verdiepen in de e-mails die aan de desbetreffende mail vooraf zijn gegaan, blijf ik feiten herhalen en verwijzen naar eerdere correspondentie. Het schiet gewoon niet op en ik ben het nu meer dan zat. Daarom hier even mijn verhaal om mijn hart te luchten en om een ieder te waarschuwen voor de belabberde klachtenafhandeling van Vista Print.

Waar gaat het om?
In augustus 2010 heb ik 500 visitekaartjes bij ze besteld. Ze werden snel geleverd maar de helft van mijn ontwerp was niet afgedrukt. Ik heb vervolgens contact met ze opgenomen en in overleg met een helpdesk-medewerker (telefonisch) zijn we overeengekomen dat ze de kaartjes opnieuw gingen drukken. Erg attent, maar helaas... ook nu ontving ik weer 500 foute kaartjes die direct de prullenbak in konden. Weer bellen dan maar... Dit keer adviseerde de helpdesk-medewerker mij de pdf opnieuw te uploaden, dan moest het goed komen. Vol spanning wachtte ik mijn levering af. Maar helaas, je voelt het al aankomen... ik ontving weer 500 kaartjes die NIET goed waren... :-(

Wat alles nog gekker maakt is dat ik alle keren een online bewijs van goedkeuring op mijn beeldscherm te zien kreeg welke wel goed was en welke ik dus ook akkoord gaf. Van dit online bewijs van goedkeuring geven zij zelf aan:
'Door onderstaand vakje aan te vinken keur ik het ontwerp goed en erken ik dat mijn artikel exact zoals het hier is weergegeven wordt afgedrukt en dat er geen wijzigingen kunnen worden aangebracht, zodra ik de bestelling heb geplaatst.'
Maar mijn visitekaartjes worden dus niet exact afgedrukt als weergegeven dus wat heeft het voor zin om daarmee akkoord te gaan?

Uiteraard ben ik gaan informeren naar de oorzaak van de foute druks maar een echt gegrond antwoord heb nooit van ze gekregen. Het eerste waar ze mee kwamen was: (ik kopieer letterlijk ;-) )
'Het door u gekozen ontwerp kan om technische redenen niet op andere producten overgedragen worden. Deze is dus nu ook naar het technische dienst gestuurd. U krijgt so snel mogelijk antwoord van ons'.
Nou, de stelling
'U krijgt so snel mogelijk antwoord van ons'
gaat bij Vista Print echt niet op want je moet ze er echt constant zelf aan herinneren dat je nog op een reactie wacht. En als je dan een reactie krijgt (van elke keer een andere medewerker) worden er beweringen gedaan die nergens op slaan en waar je dus vervolgens weer op moet reageren om dit te ontkrachten.

De laatste bewering die ik onlangs (8 november 2010 inmiddels!) van ze ontving:
'Wij zijn helaas niet in staat om uw upload te drukken zoals deze bedoeld is. Waarschijnlijk ligt het aan de kleur compositie of het bestandstype waar verschillende lagen in verwerkt zijn.
Nou, sorry hoor maar ik ben zelf grafisch ontwerper/ dtp-er van beroep en ik weet heus wel wat ik aanlever. In dit geval: een uit 4 kleuren (CMYK) opgebouwde pdf... En bovendien: ik heb exact dezelfde pdf als test bij een andere drukker aangeleverd en daaruit volgden wel de juiste afdrukken... leg mij dat dan maar eens uit.

Ik heb na de drie foute leveringen aangegeven dat ik geen vertrouwen meer in ze had en ik ze vriendelijk verzocht om mij mijn geld terug te geven. Dat is mij vervolgens schriftelijk toegezegd, maar na lang wachten heb ik nog steeds mijn geld niet terug. Toen ik er zelf maar weer naar ben gaan informeren bleken ze het bedrag te vergoeden middels een een opwaardering op mijn Vista Print account. Wat moet ik daar nou mee? Moet ik soms weer 500 foute kaartjes laten drukken die ik vervolgens weg kan gooien? Nee, dan plant ik nog liever een boom in mijn achtertuin om de papier verspilling van deze 1500 kaartjes te compenseren.

Ik wil na al het gedoe en na maanden mailen en bellen gewoon mijn geld terug. En waar hebben we het nou over? Over €39,85.... Een bedrag dat voor een bedrijf als Vista Print toch geen bedrag hoeft te zijn om moeilijk over te gaan doen? Nou, blijkbaar dus wel...

Wees dus gewaarschuwd!

Tjoppie
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 nov 2010 19:26

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door Tjoppie »

Toch wel vreemd dat de 1 wel goede ervaring heeft, zoals ik, en een ander juist niet.

3 weken geleden nog kaartjes besteld, na 2 jaar waren de andere 500 op, dus zoals ik zeg, opnieuw besteld, langzame manier, dus kan even duren. Wat blijkt, heb ze in 3 dagen in huis.

Ik heb in ieder geval alleen maar goede ervaringen, maar blijft jammer dat anderen dat niet heeft.

Gesloten