LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vistaprint visitekaartjes

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Jan_Julius
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 okt 2010 13:26

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door Jan_Julius »

Ook ik heb alleen maar positieve berichten te melden over vistaprint.
Heb hier vorig jaar van alles besteld, visitekaartjes, stempel, stickers, t-shirt en een kalender. Hiervoor heb ik slechts de verzendkosten betaald.
De levertijd was erg ruim, maar dat was voor mij geen probleem.
Het was ook zo ontzettend goedkoop, dan mag het wel even duren.
Maar binnen 3 weken had ik alles in huis.

En de kwaliteit was perfect!

leo wijnhoven
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2010 14:18

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door leo wijnhoven »

de onduidelijkheid vd site.
tijdens t ontwerpen[met uploaden ve eigen foto] verschijnt er ineens n stippellijn over de afbeelding, maar er staat nergens welk gedeelte geprint wordt[maar je moet wel verklaren dat je t eens bent met t ontwerp].achteraf blijkt dat alleen binnen deze lijn geprint wordt. in tegenstelling met "specificaties"[10 blz+100 klikken verder om dit te vinden], waar staat ; dat de buitenste lijn geprint wordt, waardoor wel de hele afbeelding erop komt.

verder hebben ze n geheel eigen interpretatie vh woord gratis.
gratis visitekaartjes kosten 3,6 ct p/st
gratis postkaarten kosten 18 ct p/st
als je hun mailed of beld krijg je alleen maar n lompe robot die zichzelf herhaald.

--

leo wijnhoven
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2010 14:18

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door leo wijnhoven »

:twisted:
de onduidelijkheid vd site.
tijdens t ontwerpen[met uploaden ve eigen foto] verschijnt er ineens n stippellijn over de afbeelding, maar er staat nergens welk gedeelte geprint wordt[maar je moet wel verklaren dat je t eens bent met t ontwerp].achteraf blijkt dat alleen binnen deze lijn geprint wordt. in tegenstelling met "specificaties"[10 blz+100 klikken verder om dit te vinden], waar staat ; dat de buitenste lijn geprint wordt, waardoor wel de hele afbeelding erop komt.

verder hebben ze n geheel eigen interpretatie vh woord gratis.
gratis visitekaartjes kosten 3,6 ct p/st
gratis postkaarten kosten 18 ct p/st
als je hun mailed of beld krijg je alleen maar n lompe robot die zichzelf herhaald.

-- :twisted:

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door riddert »

leo wijnhoven schreef::twisted:
verder hebben ze n geheel eigen interpretatie vh woord gratis.
gratis visitekaartjes kosten 3,6 ct p/st
gratis postkaarten kosten 18 ct p/st
-- :twisted:
Gratis visitekaartjes zijn ook echt gratis, alleen als je zelf een logo of afbeelding op je visitekaartje wilt hebben kost dit extra.

Overigens wel een verschrikkelijke website om te bestellen, erg onduidelijk.

Verder ben ik prima tevreden over vistaprint, ik kies altijd de traagste verzendmethode (ivm vrij hoge bezorgkosten), desondanks vrijwel altijd binnen 10 dagen in huis.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door bianca82 »

ikzelf heb 1x visitekaartjes besteld en 1x 2 sleutelhangers en die zijn allemaal netjes aangekomen, ik had de goedkoopste verzendoptie dus had verwacht dat het 10 a 30 dagen zou duren maar het duurde maar 3 dagen de eerste keer en 4 dagen de 2de keer toen had ik de pakketjes binnen.

heb in een ver verleden in een boekbinderij gewerkt (en heb ook diverse grafische diploma's waar ik geen moer meer mee doe) en moet zeggen.. kwaliteit is redelijk tot goed.

wou dit jaar ook mn kerstkaarten bij ze doen, alleen.... hema was toch iets goedkoper uiteindelijk

bvddnm
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 sep 2010 20:03

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door bvddnm »

Ik heb alleen maar positieve ervaringen met VistaPrint.
Ik krijg ze altijd al binnen een week met de levertijd van 3 weken.

En laatst had ik een verkeerd gedrukte pennenset, één mailtje en ze waren dezelfde dag verstuurd.

Ik sta ook verbijsterd van de vele negatieve reacties op het internet...

lucies
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 feb 2008 11:23

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door lucies »

Heb van het weekend kerstkaarten besteld bij Vistaprint, online.
Je moet je bankgegevens geven voor de betaling, echter ik wilde daarna nog even terug om te kijken of ik ook adresstickers er nog bij kon bestellen.

Ben teruggegaan op de site en vond ze, echter..........mijn vorige bestelling was al geplaatst door Vista Print!!!!
Nu zit ik met twee bestellingen en probeerde direct al de eerste bestelling te annuleren, echter dat kon niet want 'deze was al in behandeling' (direct na 1 minuut?)
Ik kreeg een bevestiging van mijn ongewenste 2 bestellingen.
Binnen een halve dag hadden ze de twee bedragen al (dan zijn ze ineen rázendsnel....) al van mijn bank afgeschreven!!!!!!
Ik was woest!
heb een email naar de klantenservice gestuurd, kreeg een (automatisch) bericht dat er pas geannuleerd kon worden als de bestelling stond genoteerd als "afdrukken begonnen", dus ná de betaling.
Heb 3 dagen gewacht maar op mijn status staat nu nog steeds "in afwachting van betaling" TERWIJL HET GELD AL 3 DAGEN VAN MIJN REKENING IS!!!
Vanmorgen gebeld met ze en kreeg een medewerker die mij niets anders dan de site kon vermelden. "er staat nog dat het in behandeling is en dat kan 6 dagen duren"
Ik ga dus nu nooooooit meer bij hen bestellen vanwege deze slechte service!!!!
Straks zit ik met 40 kerstkaarten i.p.v. de 20 die ik besteld had en met zo'n 200 adresstickers die ik bij nader inzien helemaal niet wilde (teveel, ik ga verhuizen binnenkort)
Vistaprint, doe wat aan je klantenservice!!!!!!

hethof
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 apr 2004 10:41

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door hethof »

Ik ben de topicstarter in mei 2006. Ook ik had toen ervaringen die niet best waren en die ook nu nog voorkomen, zo lees ik nu. Ik moet echter zeggen, dat het nu als een jaar of drie goed gaat. Ik doe elk jaar in november mijn bestellingen en heb die snel en goed in huis. Wél ervaar ik als vervelend, dat je twee keer goed moet lezen vóór je doorklikt, want je zit inderdaad voor je het weet met een verkeerde bestelling.
Laatst gewijzigd door hethof op 11 dec 2010 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.

lucies
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 feb 2008 11:23

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door lucies »

En ja hoor!
They did it (again)!!!!!! :cry: :cry: :cry:

Kreeg vanmorgen een berichtje met "uw bestelling is verzonden"!!!!!!
Hebben ze tóch die 2 bestellingen (ik wilde er maar 1) nu verzonden.
Ik kon alleen reageren als er stond "wordt afgedrukt" maar die melding is uiteraard NIET gekomen. Zodat ik nooit kon bellen hierover.
Steeds stond er "in afwachting van betaling" HUH? Binnen 1 dag was er al afgeschreven bij mij!
Nu heb ik voor meer dan 60 euro gekocht bij ze en de buit is binnen denken ze.
Ik ga nu dus NOOIT meer bij VistaPrint bestellen.
Is onmogelijk om iets terug te draaien bij ze.
Men zij gewaarschuwd dus!
Hun site is sneaky in elkaar gezet, waardoor je niet meer terug kan klikken en je bestelling voordat je het weet geplaatst is!
ZOnde van mijn geld; wat moet ik nu met 60 kerstkaarten?
Wilde er maar 30
En wat te doen met 280 adresstickers? Die wilde ik annuleren omdat ik toch ga verhuizen binnen een aantal jaar.
:evil: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

lucies
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 feb 2008 11:23

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door lucies »

bvddnm schreef:Ik heb alleen maar positieve ervaringen met VistaPrint.
Ik krijg ze altijd al binnen een week met de levertijd van 3 weken.

En laatst had ik een verkeerd gedrukte pennenset, één mailtje en ze waren dezelfde dag verstuurd.

Ik sta ook verbijsterd van de vele negatieve reacties op het internet...
"VERBIJSTERD"???????????????????
Lees mijn ervaringen dan maar hierboven!

marloes2302
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2010 17:53

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door marloes2302 »

Ik kon mijn bestelling niet bevestgen waardoor hij in 1x geplaatst was. Na het plaatsen zag ik ook pas de hoogte van de verzendkosten. Dit was belachelijk hoog dus ik wou wat produten annuleren.

op de website staat:

Als uw bestelling is verwerkt, is het niet meer mogelijk uw bestelling te annuleren. Wij excuseren ons voor het ongemak dat dit kan opleveren. Wij hopen dat u ons steunt in ons streven de kosten zo laag mogelijk te houden. Op deze manier kunnen wij onze klanten drukwerk van de beste kwaliteit tegen de laagste prijs blijven aanbieden. ( dit is nu mijn situatie)

daarnaast stond bij het annulerings proces stond: Annulering succesvol

wat krijg ik als antwoord:

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Vistaprint, waar u meer indruk maakt voor minder.



Wanneer u een bestelling plaatst is deze definitief, daarom wordt u ook gevraagd een definitief akkoord op de tekst, ontwerp en uiteindelijke prijs te geven voor u de bestelling plaatst.

Daar onze processen volledig geautomatiseerd zijn is het ook niet mogelijk een ontwerp na bestelling nog aan te passen.
Tevens voeren wij geen controles uit op de door u aangeleverde producten. U bent zelf verantwoordelijk voor de correcte tekst en ontwerp.
Zoals wij ook op onze website en tijdens het bestelproces aangeven, kunnen bestellingen na plaatsing niet meer veranderd en/of geannuleerd worden.
Onze excuses voor het eventuele ongemak.
Wij vragen om uw begrip voor het feit dat u met het plaatsen van de bestelling de verantwoording neemt voor het door u ontworpen design,
uw leveradres en de aan u in het besteloverzicht getoonde prijzen en produkten.

EN
Bdankt dat u contact heeft opgenomen met Vistaprint, waar u meer indruk maakt voor minder.
Eenmal besteld , dan blijft u dat ook zien. Alles wat besteld is geweest blijft in het arcief.
Excuses voor het ongemak, maar zo is de Vistaprint program geprogrammerd.
Ik wens u een prettig weekend.

EN als laatst en dan ook dus te laat

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Vistaprint, waar u meer indruk maakt voor minder.
Aangezien uw bestelling reeds is verstuurd, is deze daarmee ook reeds verwerkt.

Om die reden kunnen wij de order helaas niet meer annuleren.

Een fijn weekend wens ik u.Bedankt voor het kiezen van Vistaprint!
Met vriendelijke groeten,
Tom Levere
-----------------
kortom op de website staat annulering succesvol ( hij was nog niet verwerkt en dit was ongeveer 2 minuten nadat ik zag dat mijn bestelling in 1x geplaatst was)Helaas wordt e klant vraag niet meteen goed beantwoord en nu zegt Tom Levere dat ik te laat ben.

lucies
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 feb 2008 11:23

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door lucies »

Ik werd helemaal stapelgek van die Vista Print!
Nu zit ik met veel te veel kerstkaarten dus...................

Je kunt helemaal niets meer, als klant, als je bestelling eenmaal bij hen verwerkt is en betaald.
Annuleren onmogelijk!

Nu kreeg ik gisteren een excuusmail (nadat de levering PLUS de betaling geschied was...........arggggggggg) met daarin een aanbod voor een tegoed bij VistaPrint.
Wat heb ik dáár nu aan??????

Een tegoed van het bedrag van mijn tweede bestelling (24 euro) terwijl ik mijn eerste bestelling wilde annuleren!!!! (46 euro 'slechts')!!
Toch wel een gebaar........................
Maar ik ga er niets voor bestellen, wat heb ik eraan?
ZIJ hebben mijn geld inmiddels.

ahcsatan
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2011 20:14

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door ahcsatan »

Nou mag ik "nog" niet klagen omdat de uitelijke leverdatum (volgens mijn bestelling) nog niet geweest is maar ben toch al wat vreemde dingen tegenkomen. Ik heb 10-1 250 visitekaartjes besteld met een leveringstijd van 14 dagen. De volgende dag kreeg ik een mail binnen waarin stond dat mijn bestelling (om mijn verwachting te overtreffen) uiterlijk 13-1 binnen zou komen. Omdat de 13e nu toch al gepasseerd is toch even op mijn account gekeken. Daar stond dat de bestelling 7-1 is verzonden, wat ik nogal kundig vind voor een bestelling die de 10e gedaan is. 17-1 kreeg ik een mail waarin stond dat er s'avonds contact met me zou worden opgenomen ivm productonderzoek. Leek mij een mooie gelegenheid om te vragen of alles wel goed ging met de bestelling, maar helaas werd ik niet gebeld. Toch maar even een mail naar de klantenservice gestuurd. Gelukkig kreeg ik wel vrij snel reactie waarin stond dat ik mijn bestelling kon verwachten vanaf 13-1 doch uiterlijk 24-1. Nou dacht ik vandaag mijn bestelling gegevens nog eens na te kijken is de afleverdatum ineens veranderd naar 30-1. Vind dit toch erg vreemd. Nou maar hopen dat het allemaal goedkomt.

Dzjem
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:07

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door Dzjem »

De marketing en salespraktijken van Vistaprint zijn oplichterij omdat er nul klantenservice bij zit en ze je via slinkse aankoopprocedures laten betalen voor ongewenste producten, wat je vervolgens niet meer ongedaan gemaakt krijgt.

Via de aankoopprocedure op de site krijg je altijd nog een laatste 1 minuut-aanbieding voordat je koop wordt afgerond. Klik je daarop voor meer info, dan heb je meteen onherroepelijk besteld zonder je bestelling te kunnen wijzigen of aanpassen. Dit is volgens mij ongeoorloofd, omdat nergens om een bevestiging wordt gevraagd van de extra afschrijving.

Omdat deze extra bestelling mij -bleek toen ik klikte voor meer info- absurd veel extra geld ging kosten, wilde ik de extra aanbieding annuleren en zocht ik direct mailcontact met de klantenservice. Hun antwoord (zoals bij zovelen op dit forum): helaas, geautomatiseerd proces, dus we kunnen het niet ongedaan maken. Dat is een onzinnig argument, ik mag aannemen dat iedere aanbieder controle heeft over de eigen bestelprocedures. Ondanks nog 2 boze mails kreeg ik nul op het rekest, werd mijn geld afgeschreven en zat ik met een ongewenste bestelling.

Ik zie op internet dat er veel en veel meer gedupeerde klanten zijn, dus wat mij betreft tijd voor een uitzending en verantwoording door Vistaprint in Radar!

Riechard
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2011 12:10

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door Riechard »

Ik heb ook gratis visitekaartjes besteld bij Vistaprint. Heb de kaartjes gekregen en er zijn 3 dubieuse bedragen van mijn rekening geschreven. Heb Vistaprint gebeld voor uitleg. Heb toezegginggekregen via de telfoon dat ik dat via email zou krijgen. Tot heden nog niks ontvangen. Heb wel de bedragen laten terug komen. Maar nu heb ik een incassobureau achter mij aan. Ik heb alles uitgelegd en facturen aangevraagd. Ze komen met een factuur van visitkaartjes en een of ander abonnement dat ik niet heb om gevraagd. En praat niet over de kosten wat er bij komen. Belachelijk. De normale gang van zaken is toch eerst een factuur sturen, dan een herrinering mocht het niet betaald zijn, en dan pas een incassobureau. Toch? :evil:

Miranda1970
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 dec 2005 09:33

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door Miranda1970 »

Van mij krijgen ze een warme douche. Ik had diverse dingen besteld, visitekaartjes, briefpapier en notitieblokken. De kaartjes en blokken waren perfect, maar het briefpapier klopte niet. Mijn logo was over dat van een andere firma gedrukt, welliswaar stond die andere firma licht op de achtergrond, maar zoiets kun je niet voor facturen gebruiken natuurlijk.
Gebeld, ik moest een foto ervan maken en die uploaden op hun site en terug bellen. Zo gezegd, zo gedaan. Er werd naar gekeken en vrijwel direct boden ze hun excuses aan en werd er met spoed een nieuwe opdracht gemaakt voor het briefpapier. Dus ik ben echt tevreden, zowel over de geleverde kwaliteit en de geboden service bij mijn klacht.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door bianca82 »

vermoedelijk waren de rollen van de drukpers niet goed schoongemaakt..

wel goed van vistaprint dat ze het opgelost hebben.. :)

Miranda1970
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 dec 2005 09:33

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door Miranda1970 »

Dit is niet te geloven... gisteren deze klacht gemeld in de ochtend en vandaag werden de nieuwe al geleverd. Echt goed opgelost inderdaad.

Samanthavd
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2011 00:51

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door Samanthavd »

ik koop ook al jaren bij dit bedrijf. nog nooit iets negatiefs meegemaakt.


En inderdaad mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, moeten zeker niet te veel van vistaprint verwachten.

Een dubbele bestelling? ja jammer maar je moet toch toch echt een paar keer klikken voorcdat er een bestelling is geplaatst dus genoeg kansen geweest om dit in de gaten te hebben. en dan gaan zeuren dat het geld er meteen afgehouden wordt. zeg je dat ook wanneer je naar de winkel gaat en je boodschappen pint? "he, het geld is er meteen afgeschreven...'

lucies
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 feb 2008 11:23

Re: Vistaprint visitekaartjes

Ongelezen bericht door lucies »

Samanthavd schreef:ik koop ook al jaren bij dit bedrijf. nog nooit iets negatiefs meegemaakt.


En inderdaad mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, moeten zeker niet te veel van vistaprint verwachten.

Een dubbele bestelling? ja jammer maar je moet toch toch echt een paar keer klikken voorcdat er een bestelling is geplaatst dus genoeg kansen geweest om dit in de gaten te hebben. en dan gaan zeuren dat het geld er meteen afgehouden wordt. zeg je dat ook wanneer je naar de winkel gaat en je boodschappen pint? "he, het geld is er meteen afgeschreven...'

Beste Samanthavd,

Lees jij de berichtjes wel goed?
Er staat toch door verschillende mensen vermeld (waaronder door mij) dat wanneer je meer informatie wilt over een bepaald product (dus daarop klikt) je meteen de order geplaatst hebt??????????
Erg voorbarige conclusie van je.
Oriënteer je eerst voordat je veroordeelt.

Gesloten