LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voordelig winkelen.online

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Rubina76 schreef:Kan dit zomaar?
Natuurlijk. Net als dat jij zomaar kan weigeren te betalen en dat ze geen enkele poot hebben om op te staan.
Maak je dus maar geen zorgen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Rubina76 schreef:Ik ben telefonisch benaderd. Ik zou een mail krijgen met daarin een link waar ik mijn account kon activeren. Dan zou ik 14 dagen het gratis kunnen proberen.
Ook zou alles daarin staan wat ik moest doen enzo.
Mail niet gekregen dus ook niets geactiveerd.
Eerste mail dat ik kreeg was een herinnering van een incassobureau of ik even 59,50 wilde overmaken. Daar stond een telefoonnummer die heb ik gelijk gebeld. Ik kreeg tot mijn verbazing dat callcentrum aan de lijn ipv incassobureau. Ik heb nu meerdere malen gemaild dat ik niets geactiveerd heb, omdat ik niets ontvangen heb. Tot heden 0 reacties teruggehad. Dame van callcentrum meldt dat er wel een mail verstuurd is en heeft mij een mail gestuurd met daarbij de datum.
Zou het dus wel gekregen moeten hebben, maar niets gezien en zeker niets geactiveerd.
Zei meld dat datum geldt van de mail en niet belangrijk is of je account activeer of niet.
Kan dit zomaar?
Je ziet het, ze doen het.
Alleen - of het stand houd, is een andere vraag.
Is er rechtsgeldig bewijs dat er een overeenkomst is? Dus, een niet aangepast of ingekort voicelog? Een contract met jouw originele handtekening?
Zo niet - kan je het incasso buro erom vragen - gewoon aangeven dat je voor zover jij weet geen overeenkomst hebt, en daarom ook niet zal betalen.

Ik vind dit systeem zowiezo vreemd - want ze kunnen best stellen iets verzonden te hebben, maar als jij niets ontvangen hebt, is het lastig te bewijzen. Weet ook niet hoe dit met email werkt trouwens. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, zou je ook hen kunnen benaderen voor advies - gewoon even geval voorleggen. Kan zijn dat ze voorbeeldbrieven hebben die je kunt aanvullen en verzenden...

Timo 2014
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2016 16:15

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Timo 2014 »

Ze zeggen dat ze telefonisch contact hebben gehad, Daarna een mail gestuurd (nooit ontvangen). Dus niet gereageerd, daarom lid en een bedrag van 59.50 euro betalen. Maar ik heb geen schriftelijke overeenkomst

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Timo 2014 schreef:Ze zeggen dat ze telefonisch contact hebben gehad, Daarna een mail gestuurd (nooit ontvangen). Dus niet gereageerd, daarom lid en een bedrag van 59.50 euro betalen. Maar ik heb geen schriftelijke overeenkomst
Dus, als ik jou bel, en ik hoor jou "ja" zeggen, zou dat betekenen dat je mij 50 euro moet betalen?
Leuk - maar als jij zegt "klopt niet" , moeten zij dat toch kunnen bewijzen.

Want anders heb jij telefonisch contact met hen gehad waarin ze je excuses aanboden, en 100 euro voor de overlast zouden betalen - toch?

Erik-Rosaly
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jun 2016 15:57

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Erik-Rosaly »

Ik heb zojuist een telefoontje van hun gehad. Ze willen hebben dat ik betaal want zij hebben mij mail gestuurd enzovoort. Nou ik heb niks ontvangen, ik ga niet betalen voor iets wat ik niet heb. Nu willen ze mij een nieuwe mail sturen zodat ik kan inloggen. Wederom weer geen mail gehad. Begint een welles nietes spelletje te worden. Heb gezegd dan gooi je het maar voor de rechter maar ik betaal niet voor iets wat ik nooit ontvangen heb of wat dan ook en ik heb ook niks besteld! Nu belden ze overigens met een privé nr dus kon niet zien door wie ik gebeld werd! Volgende keer hang ik direct maar op als ze zeggen wie ze zijn want nu loop ik mezelf voor niks op te winden!
Gelukkig ben ik niet de enige want als ik hier de andere reacties lees dan betalen jullie ook niet!
Zo wie zo stel als ik nog wel een mail zou krijgen ik ga echt niet inloggen want dat is dan natuurlijk mooi de truc ja je hebt ingelogt dus je moet betalen.

mirav5410
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2016 12:10

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door mirav5410 »

Hallo,

Vanmorgen bij mijn moeder van 67 geweest. Zij is ook op 7 april gebeld door iemand van voordelig winkelen. Zij heeft haar email adres opgegeven maar zegt niets aangegaan te zijn. Nu heeft ze een incasso aan haar broek van iets over de 100 euro. 3 keer gebeld met voordelig winkelen en steeds 3 keer dezelfde man/jongen aan de lijn gehad. Deze zegt dat ze er niets aan kunnen doen en dat alles rechtsgeldig is gegaan. Incasso gebeld en die zeggen
dat ze gewoon moet betalen. Hebben haar tegemoet gekomen dat ze het in 3 termijnen kan betalen.

Wat moet ik doen. De laatste keer dat ik naar voordelig winkelen belde zei ik dat ze mij dan maar het bandje moesten laten horen waarin mijn moeder het is aangegaan. Hij zei dat ik maar met een advocaat moest komen dan kon ik het horen. ?????

Wat nu, 1e termijn gaan betalen of wachten tot er bij mijn moeder een deurwaarder op de stoep staat?
Alles zou via de mail gaan, nu heeft mijn moeder wel een email adres alleen kijkt ze er nooit op. Ik zag vanmorgen dat er vanaf december niet in haar mail was gekeken. Haar wel op het hart gedrukt meteen de telefoon neer te leggen als er nog eens zoiets gebeurd.

Maar wat kan ik nu als vervolg stap ondernemen?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Guardian72 »

mirav5410 schreef: Wat moet ik doen. De laatste keer dat ik naar voordelig winkelen belde zei ik dat ze mij dan maar het bandje moesten laten horen waarin mijn moeder het is aangegaan. Hij zei dat ik maar met een advocaat moest komen dan kon ik het horen. ?????
Zwaktebod - betekent dat ze geen (goede) voicelog hebben.
Wie eist bewijst.
Incasso gebeld en die zeggen
dat ze gewoon moet betalen. Hebben haar tegemoet gekomen dat ze het in 3 termijnen kan betalen.
Gewoon betalen? Waarvoor precies? Kunnen deze incassocowboys (welke zijn het?) dan aantonen dat er een verplichting tot betalen bestaat?
Voor rechtsgeldig bewijs van overeenkomst - dus datgene dat zou bewijzen dat je ook echt zou moeten betalen - hoef je geen (dure?) advocaat te hebben - dit is gewoon jouw recht (of dat van je moeder in dit geval).
3 termijnen? Leuk, waarvoor eigenlijk?

Dan - bel niet meer, tenzij de gesprekken (volledig) opgenomen kunnen worden - maar doe alles schriftelijk.
Dit voor jouw administratie, en eventuele afspraken, toezeggingen etc. heb je dan ook op schrift.

Blijven ze moeilijk doen, laat dan je moeder eens advies vragen aan de rechtsbijstand, of aan het juridisch loket - voor bijvoorbeeld een juridische brief waarin je terug kan blaffen.

Laat je niet intimideren - als je moet betalen, moeten zij dat aantonen dat het inderdaad zo is. Alleen maar zeggen 'je moet betalen' is geen bewijs.
Zou wel handig zijn - bel terug en zeg dat je nog op de toegezegde 500 euro wacht - en dat ze hun openstaande rekening ermee mogen verrekenen, de rest binnen 10 dagen binnen. Want iemand daar heeft vast wel 'ja' aan de telefoon gezegd, toch?

Belachelijk scenario? Yep, inderdaad - maar dit doen zij precies zo als ze geen overeenkomst kunnen aantonen :)

mirav5410
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2016 12:10

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door mirav5410 »

Het is bij de Nederlandse incasso centrale,
Kruisweg 609
2132 NA Hoofddorp.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Julie4444 »

mirav5410 schreef:Het is bij de Nederlandse incasso centrale,
Kruisweg 609
2132 NA Hoofddorp.
Dan mogen die mooi eerst bewijzen dat er een rechtsgeldige overeenkomst is. Tot die tijd geen cent betalen. :)

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Even met Google gezocht op deze club - ze werken kennelijk voor allemaal vage clubs die een 'businessmodel' hebben - beweren dat jij moet betalen voor 'iets' (dat iets verschilt).
Veel klachten van mensen die uit het niets een dreigbrief krijgen.

Op Radar ook al een ander topic: viewtopic.php?t=163493

Klachtenkompas staat ook vol.

Volgens mij kunnen we rustig stellen dat ze met alle plezier nepvorderingen sturen - en dreigen met van alles, in de hoop dat mensen maar betalen en geen lastige dingen vragen, zoals aantonen dat een vordering terecht is....

Erik-Rosaly
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jun 2016 15:57

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Erik-Rosaly »

Heb wederom een aanmaning gehad in mijn mailbox van stiderus. Nu met 10 euro verhoogd want de vordering blijft op mijn naam staan. Vordering van wat? Ik kijk vaak op rlt5 naar programma van de deurwaarder leeghalen of betalen. De mensen waar ze op bezoek komen hebben zo wie zo altijd al schriftelijk per post een brief gehad en ook als de deurwaarder daadwerkelijk bij je aan de deur komt dan is dat altijd al bij mensen bekend! Ik ben ook zeer zeker niet van plan om te betalen want ik heb nooit iets ontvangen of wat dan ook! Het begint wel een beetje op mijn zenuwen te werken maar ik probeer mij niet te laten intimideren. Ik lees hier heel veel verhalen van mensen met dezelfde situatie dan mij die al langer hier op het forum zitten. Ben benieuwd hoe het met hun gaat en of het uiteindelijk vanzelf opgehouden is!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Erik-Rosaly schreef:Heb wederom een aanmaning gehad in mijn mailbox van stiderus.
Kan over deze incassocowboy niets vinden.
Alleen links naar klachtenkompas over 'de beste korting'.

Maar - wie eist, bewijst.
Ze zullen toch eerst eens moeten aantonen dat U ook zal moeten betalen door bijvoorbeeld een getekend contract, een complete en niet gewijzigde voicelog - tot die tijd vooral niet betalen - gewoon - in reply op die mail - vragen om bewijs.

Erik-Rosaly
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jun 2016 15:57

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Erik-Rosaly »

www.stideris.nl
Normaal gesproken als iets doorgegeven wordt naar een incassobureau dan krijg je altijd via de post brieven en voordat de deurwaarder aan huis komt heb je volgens mij al een hele stapel post ontvangen en als je dat programma ziet dan hoor je ook de deurwaarder vaak zeggen u wist dat ik kwam want er zijn al heel veel brieven naar u verstuurt en u had ook naar mijn kantoor kunnen bellen want het nr staat in de brief.
Wij krijgen dus via mail aanmaning van een zgn incassobureau maar je kunt ze niet bellen want dan kom je gewoon bij een callcenter uit en niet van een deurwaarderskantoor ofzo!
Stideris staat voor Stichting Derdengelden Incasso Service.
Hele onduidelijke site waar je eigenlijk ook niks mee kunt!

Marlisa
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2016 18:28

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Marlisa »

Hallo,
Wij zijn ook diverse malen met incasso dreigbrieven benaderd door Stideris. Zij beweren mijn man een email te hebben gestuurd met een aanbieding. Reageer je daar niet op, dan zit je eraan vast. Echter wij hebben nooit een email ontavngen. Als die zou zijn gestuurd dan zit deze wellicht in de spam.
Ze blijven maar incasso's sturen en hebben zelfs via de bank al diverse malen geprobeerd het bedrag te incasseren! Wij hebben de bank gevraagd dit bedrijf te blokken voor het incasseren van incasso's. Ik heb inmiddels om juridische hulp gevraagd en zolang er geen overeenkomst is met ondertekening hebben ze geen poot om op te staan.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Marlisa schreef: Ze blijven maar incasso's sturen en hebben zelfs via de bank al diverse malen geprobeerd het bedrag te incasseren! Wij hebben de bank gevraagd dit bedrijf te blokken voor het incasseren van incasso's.
Da`s nogal grof - en mogelijk zelfs strafbaar.
Poging tot incasseren zonder machtiging is gelijk aan poging tot diefstal.
Tijd om aangifte te doen hiervan?

[email protected]
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2016 12:15

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ben telefonisch benaderd zou de volgende dag een mail krijgen met de algemenevorwaarden bedenk tijd heroepings formulier nooit geen mail gehad wel een nota: 59,50 verschillende malen een mail gestuurd daar is nooit op gereageerd telefonisch niet bereikbaar. wel nu een nota:100,34 van het nederlandsincassocentrale.hoe komen ze aan mijn gegevens telefoonnummer wand ik sta in het bel me niet register dit is geen zuivere koffie!

judithvdhorst
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2016 15:03

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door judithvdhorst »

Helaas zijn wij ook dupe geworden van hun acties. Ik heb wel verder gekeken en gezocht. Na afschrijving van €59,50 zijn wij gaan bellen en zouden binnen 48 uur terug gebeld worden. Ik heb hierop nogmaals gebeld naar dit nummer en gezegd dat ik direct iemand wilde spreken zodat zijn vragen beantwoord kunnen worden en ik heb een kvk nummer gevraagd. Ik kreeg als antwoord het kvknummer is het zelfde al het telefoonnummer. Ze zouden binnen een half uur terug bellen. Ik heb in die tijd de kvk gebeld en voordelig winkelen online heeft helemaal geen kvk nummer dit werd ook bevestigd door de vrouw aan de telefoon toen ik voor de 2de keer belde en haar met de ontdekking confronteerde ik heb nog gevraagd naar een adres van waar gun bedrijf gevestigd zou zitten maar ook dit kreeg ik niet. Ik heb haar vermeld dat ik geluidsopnames heb gemaakt van de 2 telefoongesprekken die ik met hun gevoerd heb en dat er aangifte word gedaan waarop deze vrouw in de verdediging schoot. Wij hebben aangifte gedaan want als je veld word je ook zeer onbeschoft te woord gestaan. Je moet niks betalen ook niet bij een herinnering want het schijnt zelfs zo te zijn dat als ze geen kvk nummer hebben ze niet eens een automatische incasso mogen doen.

ellen26
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mei 2016 12:24

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door ellen26 »

Nooit betalen! Melden bij Fraude helpdesk. Dit lijkt erg op deze topic: viewtopic.php?f=27&t=153679&start=40. Zal wel hetzelfde bedrijf zijn. Ik ben door cadeaubon cashback gebeld, kreeg later bericht dat ik door de beste korting was benaderd. Het incassobureau erop gewezen dat het niet erg betrouwbaar overkomt als de gegevens niet kloppen. En er geen overeenkomst is want het bedrijf heeft niet geleverd.
Ik heb het ook bij de politie gemeld, die niets kon doen omdat ik geen schade had geleden. Die adviseerde mij ze te negeren. Komen ze toch aan de deur direct de politie bellen. Deze familie is bekend. Zitten ook achter de spookfacturen MKB. Ze doen alles om maar te zorgen dat je betaalt.
Ik heb alle tel. nummers die ik van hen kende geblokkeerd en toen begonnen ze anoniem te bellen. Na dagelijks te zijn gebeld en niet te hebben opgenomen een keer opgenomen en gezegd niets met ze te maken te willen hebben. Voorlopig is het rustig.
Eerste gesprek dat ik met ze had was in oktober 2015 en het laatste is een paar weken geleden. Ze worden steeds agressiever want je moet en zal betalen. Maar betalen voor niets doe ik niet. En dit is niets.

Rubina76
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2016 15:53

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Rubina76 »

Hier ben ik weer.
Ik heb contact opgenomen met juridisch loket.
Ik heb alle mail die ik verstuurd heb naar voordeligwinkelen.online doorgestuurd.
Zij hebben mij een brief toegezonden die ik door moest sturen naar voordeligwinkelen.online ook daarop hebben zij niet gereageerd. Ik heb zelf maar weer het incassobureau gebeld en die melden mij dat het dossier gesloten was.
Er staan ook standaard brieven op de site, maar mijne was helemaal aangepast op mijn verhaal. Beste is aangetekend, maar adres staat nergens ook niet te vinden bij kvk. Telefonisch krijg je het adres niet dus moet maar via mail. Succes wie nog met voordeligwinkelenonline in conflict ligt.

[email protected]
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2016 12:15

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door [email protected] »

KarinvG schreef:Hallo,

Nooit opdracht voor dit gegeven maar via Derdengelden Incasso is er getracht de 59,50 te incasseren. Via mijn bank niet geaccepteerd nu op mijn emailadres een eerste herinnering van Stideris?! Weet iemand wat ik nu moet ondernemen?

Mvg KarinvG

Gesloten