LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voordelig winkelen.online

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Brahms »

[email protected] schreef:Ben telefonisch benaderd zou de volgende dag een mail krijgen met de algemenevorwaarden bedenk tijd heroepings formulier nooit geen mail gehad wel een nota: 59,50 verschillende malen een mail gestuurd daar is nooit op gereageerd telefonisch niet bereikbaar. wel nu een nota:100,34 van het nederlandsincassocentrale.hoe komen ze aan mijn gegevens telefoonnummer wand ik sta in het bel me niet register dit is geen zuivere koffie!
Beste PJF Looren,

Tsja, hoe komen ze aan uw gegevens......?
Als je al zo oliedom bent om je mailadres en complete NAAM voor de gehele wereld on-line te zetten zal je het verder ook wel niet zo nauw nemen om je gegevens geheim te houden, toch ?

judithvdhorst
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2016 15:03

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door judithvdhorst »

Hallo allemaal ik heb in het verleden ook een bericht gestuurd over deze zaak. Wij hebben de 59,50 laten stoneren en de rekening laten blokkeren. Ik heb 2 keer telefonisch contact gehad waarbij ok heel boos ben geworden en geluidsopnames heb gemaakt. Aan het einde van het 2de gesprek heb ik ze hiermee geconfronteerd en gezegd dat ik aangifte zou gaan doen van oplichting. Wij hebben als enigste nog een reactie gekregen dat we geen geluidsopnames mochten maken waarop wij hebben gereageerd dat hun ook geen automatische incasso mochten doen zonder kvk nummer enzo. Dus nog maal gemeld dat er aangifte gedaan word en we hebben niks meer van hun gehoord een incassobureau en ook geen betalingsherinnering. Lijkt wel of ze bang worden als je het uitzoekt en dit meld. Dus aangifte is de beste oplossing en ze dat ook melden

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Guardian72 »

judithvdhorst schreef:. Wij hebben als enigste nog een reactie gekregen dat we geen geluidsopnames mochten maken
Als deelnemer aan het gesprek mag je dit wel.
Alleen, als de tegenpartijd dit niet weet - zou het wel eens niet als bewijs kunnen gelden.

carla.roersma
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2016 12:04
Contacteer:

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door carla.roersma »

Ik zie dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Ook ik ooit en telefoontje gehad, daarna nooit meer iets gehoord totdat er een bedrag werd afgeschreven dat ik heb gestorneerd, er stond niet bij waar het voor was overigens...
Nooit meer iets gehoord tot afgelopen vrijdag er een mail kwam van een incassobureau met een vordering van 100,-
Aan de telefoon werd inderdaad gemeld dat ze wel mails hadden verstuurd maar waarschijnlijk door mijn computer werden aangezien als spam en dat was dan mijn probleem....
Ik lees veel mensen die tot dit punt zijn gekomen maar weet iemand ook wat er verder gebeurd?
Aangetekende brief versturen aan het incassoburo? en dan?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Is er nu wel of geen overeenkomst?

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door alfatrion »

Guardian72 schreef:Alleen, als de tegenpartijd dit niet weet - zou het wel eens niet als bewijs kunnen gelden.
Het is geldig bewijs. De rechter legt bewijs niet zo snel naast zich neer.

Erik-Rosaly
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jun 2016 15:57

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Erik-Rosaly »

Nu dus onderstaande mail ontvangen is vannacht om 0:08 verstuurd!

De heer / Mevrouw




Zutphen, 1 september 2016


Onderwerp : Voordelig Winkelen Online /
Dossiernummer :
Telefoon : 085-7325909
Online betalen : http://www.nederlandseincassocentrale.nl/debiteur



BERICHT VAN DAGVAARDING

Geachte heer / mevrouw

U bent zowel door Voordelig Winkelen Online als door ons diverse keren in de gelegenheid gesteld om aan uw betalingsverplichtingen te voldoen. Ondanks betalingsherinneringen voldoet u echter niet aan uw financiële verplichtingen. Vanzelfsprekend nemen wij daar geen genoegen mee.

Namens én in overleg met Voordelig Winkelen Online is besloten een juridische procedure tegen u op te starten. U ontvangt een dagvaarding van één van de gerechtsdeurwaarderskantoren waar wij mee samenwerken. U wordt daarbij gesommeerd ter zitting te verschijnen bij de Rechtbank.

Voor de goede orde wijzen wij u erop dat met een gerechtelijke procedure aanzienlijke proces- en explootkosten zijn gemoeid, welke tevens van u gevorderd zullen gaan worden.

Indien uw betaling inmiddels heeft plaatsgevonden en wilt voorkomen alsnog geconfronteerd te worden met (na)kosten van de gerechtsdeurwaarder neem dan telefonisch contact met ons op.

In overige gevallen kunt u een gerechtelijke procedure en hoge kosten voorkomen door:

• het hele openstaande bedrag van € 101,04 over te maken
• binnen 4 dagen na 1 september 2016
• naar rekeningnummer NL42 SNSB 0852 5986 53
• ten name van Stichting Derdengelden Incasso Service
• onder vermelding van dossiernummer:

Met vriendelijke groet,

G. Radstake-Munnik

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Dat is gewoon een dreigbrief. Als er geen sprake is van een rechtsgeldige overeenkomst hoef je je geen zorgen te maken. Zelfs als ze naar de rechter zouden gaan moeten ze bewijzen dat de vordering terecht is. Als de vordering niet terecht is zal geen enkele rechter je veroordelen tot betalen en komen daar geen kosten bij.

Als de vordering onterecht is zullen ze je dus ook niet dagvaarden.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Moneyman »

Julie4444 schreef:Als de vordering onterecht is zullen ze je dus ook niet dagvaarden.
Dat hoeft niet. Alleen zal de rechter de vordering dan niet toewijzen. Kortom, gewoon wachten op de deurwaarder dus, als je zeker van je zaak bent.

Estar84
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2016 10:20

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Estar84 »

hallo, hier hetzelfde probleem.

Ook deze mail ontvangen vandaag om 00:04 met dreiging dagvaarding. Heb net een half uur aan de telefoon gehangen met nederlandse incassocentrale. blijkbaar telefonisch een contract aangegaan wat rechtsgeldig is? Ze gaan het audiobestand opvragen en dit wordt naar mij toegestuurd.
Net ook weer telefonisch contact opgenomen met voordelig winkelen, mocht het gesprek NIET opnemen, ik vroeg waarom niet, daarom niet werd er gezegd. Werd constant onderbroken in mijn verhaal. Had het over een welkomstmail wat ik op 6 mei schijnbaar had moeten ontvangen, maar dit zegt me niks. gevraagd of ze deze nogmaals kon toesturen, dat had geen zin volgens mevrouw want dit was al van 6 mei. Klopt maar in een eerder gesprek in juni, kon het ook niet. Ze heeft me deze mail nu gestuurd, maar het zegt me echt totaal niks. orignele mail was gestuurd op 6 mei op 23:07

Ik weet even niet meer wat ik hier mee moet, maar wordt er helemaal gek van.

Erik-Rosaly
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jun 2016 15:57

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Erik-Rosaly »

Ik wordt er dus ook helemaal gek van! Als ik andere berichten zo lees kunnen ze ons niks maken!
Type op google maar eens die naam in. Ik heb op deze mail niet meer gereageerd op mijn vorige mails hebben zij ook niet gereageerd!
Ik wil proberen om er zelf een jurist (rechtsbijstandhulp?) naar te laten kijken want bij mij persoonlijk werkt dit ook op mijn zenuwen. Maar welk bedrijf incasso stuurt nou midden in de nacht dit soort mail?

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een jurist zou voor jou een brief op kunnen stellen. Die kosten kun je waarschijnlijk maar gedeeltelijk verhalen.

Een andere optie is dat je klaar maakt voor een rechtzaak. Hiervoor moet duidelijk zijn dat de vordering onterecht is en dat je hebt gecommuniceerd dat je het hier niet langer mee lastig gevallen wenst te voren. Als ze toch doorgaan dan kun je bij de rechter een verbod vorderen op straffe van een dwangsom. Risico kan zijn dat de ander daarna aangeeft dit niet meer te zullen doen, dat ze jouw kosten willen vergoeden en als je dan doorgaat je het daarop dan misschien verliest.

Erik-Rosaly
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jun 2016 15:57

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Erik-Rosaly »

Telefonisch gesprek gehad met de fraudehelpdesk die verbond mij door naar de consuwijzer. Daar werd mij verteld dat als er geen schriftelijke overeenkomst/handtekening enzo gezet is dat alleen een bandopname niet rechtsgeldig is.
Welkomstmail heb ik nooit gehad van voordelig winkelen online dus het is een welles/nietes spelletje aan het worden.
Zojuist gebeld met de Nederlands Incasso Centrale en die zeiden dat er juridische stappen tegen mij genomen wordt en dat ik binnenkort de deurwaarder kan verwachten en voor de rechter moet komen omdat ik in gebreke blijf qua betaling!
Zij willen nu de bandopname opvragen en toesturen? Voordelig winkelen online ook aan de telefoon gehad en deze zeiden dat ik gewoon moet betalen en dat er een rechtszaak aangespannen wordt want volgens haar ben ik telefonisch een contract aangegaan en ze zouden me weer mailen nou mooi weer niks ontvangen. Maar ik heb ook geen bedenktijd want die termijn is al verstreken en dit en dat.
Ze staan niet ingeschreven bij de KVK ze willen ook niet een KVK nummer geven dat doen ze niet. Vreemd!
De Nederlandse Incasso Centrale staat wel ingeschreven bij de KVK.
Zo wie zo vreemd dat ik eerst mails van Stideris gehad heb deze heb ik beantwoord vervolgens van hun kant geen reactie daarop gehad! Toen is het naar de Nederlandse Incasso Centrale gegaan deze heb ik ook gemaild alle voorgaande mail contact met Stideris toegevoegd ook nooit geen reactie gehad.
Nu gaan ze de deurwaarder naar mij toe sturen en dan komt het voor de rechter zeggen ze.
Kan ook dreigen zijn maar wordt er niet vrolijk van!

fasteddie009
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 aug 2016 09:12

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door fasteddie009 »

Geen paniek ! Als je ziet hoeveel klachten hier binnenkomen, evenals op klachtenkompas van de consumentenbond, dan is er veel meer aan de hand: oplichting.
Meld je klacht wel via consuwijzer.
ConsuWijzer registreert uw melding voor de Autoriteit Consument & Markt (ACM). ACM gebruikt uw melding om te zien waar problemen zijn. Krijgt ACM één of meer meldingen over een bedrijf? En houdt het bedrijf zich misschien niet aan de regels? Dan kan ACM een onderzoek starten. En als het nodig is bijvoorbeeld een boete geven.

dolfdemaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2016 16:20

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door dolfdemaar »

Ik heb precies hetzelfde! Nu dreigen zij met deurwaarder!!

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Julie4444 »

dolfdemaar schreef:Ik heb precies hetzelfde! Nu dreigen zij met deurwaarder!!
Lekker laten dreigen zou ik zeggen. :mrgreen:

monique.jonker
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 sep 2016 09:46
Contacteer:

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door monique.jonker »

Mijn dochter is gebeld in mei van dit jaar , ze heeft wel op alles ja gezegd maar daarna nooit iets ontvangen. Nu krijgt ze dreig mail van icasso bureau. Volgens de consumenten bond is een band opname geen overeenkomst, zou dit schriftelijk moeten. Heb contact gehad met online winkelen en gevraagd om een bevestiging daarvan. Nooit geen reactie. Heb een voorbeeld brief naar ze toegestuurd dat zonder schriftlijke bevestiging geen overeenkomst is, geen reactie. Nu is er gister iemand aan de deur geweest om een gerechtelijke brief te brenegn, maar omdat mijn dochte niet thuis was moet ze nu een afspraak maken om die persoonlijk in ontvangst te nemen en te tekenen voor ontvangst. Word hier wel een beetje moe van al die dreigementen

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door berndv »

monique.jonker schreef:Volgens de consumenten bond is een band opname geen overeenkomst, zou dit schriftelijk moeten.
dat klopt niet helemaal. Een telefonische overeenkomst is een overeenkomst op afstand. Wettelijk gezien is er geen vorm vastgelegd hoe een overeenkomst voor een koop gesloten moet worden. Als ik een pak melk in de winkel koop zit hier ook geen schriftelijke overeenkomst aan vast, hooguit een afschrift van de levering door middel van een kassabon.

Als er telefonisch een overeenkomst wordt gesloten, moet dit wel bewijsbaar zijn, en dat kan door middel van een bandopname, die ze zeggen te maken.

Maar uit de overeenkomst vloeit natuurlijk naast de betalingsverplichting ook een leveringsverplichting. En daar hebben zij schijnbaar nog niet aan voldaan.

monique.jonker
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 sep 2016 09:46
Contacteer:

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door monique.jonker »

Ze hebben inderdaad een bandopname toegestuurd, ik vraag alleen om meer bewijs dat ze na de bandopname hebben toegestuurd en dat doen ze niet

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Guardian72 »

monique.jonker schreef:Ze hebben inderdaad een bandopname toegestuurd, ik vraag alleen om meer bewijs dat ze na de bandopname hebben toegestuurd en dat doen ze niet
Is deze bandopname volledig? op zo`n manier dat a) duidelijk word wat het doel van het gesprek is, en b) dat klant weet waar hij/zij ja tegen zegt?

Gesloten