LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voordelig winkelen.online

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Wilmavanderlinde
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 okt 2016 21:11

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Wilmavanderlinde »

Tja de 10 dagen zijn voorbij en vanochtend weer een mail of ik wil betalen de allerlaatste kans. Ik moet nu voldoen binnen 7 dagen. De mail die kan gestuurd heb met de bewijsstukken overeenkomst is niet op gereageerd.
Wel een mail of ik wil betalen!!! Wat kan.ik nu het beste doen weer een mail met overeenkomst vragen??? Net als de vorige??
Alvast bedankt voor uw antwoord.
Vriendelijke groet Wilma van der linde

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Wilmavanderlinde schreef:Tja de 10 dagen zijn voorbij en vanochtend weer een mail of ik wil betalen de allerlaatste kans. Ik moet nu voldoen binnen 7 dagen. De mail die kan gestuurd heb met de bewijsstukken overeenkomst is niet op gereageerd.
Wel een mail of ik wil betalen!!! Wat kan.ik nu het beste doen weer een mail met overeenkomst vragen??? Net als de vorige??
Alvast bedankt voor uw antwoord.
Vriendelijke groet Wilma van der linde
Als je wil reageren - kan je natuurlijk antwoord op de mail - voeg de eerste mail bij en verzoek hen tot inhoudelijk beantwoorden van deze.
Zolang zij dit niet willen/kunnen is er geen bewijs van overeenkomst.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Guardian72 schreef:
Wilmavanderlinde schreef:Tja de 10 dagen zijn voorbij en vanochtend weer een mail of ik wil betalen de allerlaatste kans. Ik moet nu voldoen binnen 7 dagen. De mail die kan gestuurd heb met de bewijsstukken overeenkomst is niet op gereageerd.
Wel een mail of ik wil betalen!!! Wat kan.ik nu het beste doen weer een mail met overeenkomst vragen??? Net als de vorige??
Alvast bedankt voor uw antwoord.
Vriendelijke groet Wilma van der linde
Als je wil reageren - kan je natuurlijk antwoord op de mail - voeg de eerste mail bij en verzoek hen tot inhoudelijk beantwoorden van deze.
Zolang zij dit niet willen/kunnen is er geen bewijs van overeenkomst.
Als aanvulling: Zolang zij niet aantonen dat er sprake is van een overeenkomst (en dus verplichting tot betalen), hoef je ook helemaal niets te betalen.

Mochten zij dit verzoek verder blijven negeren, kun je ze ook gaan negeren. Geen enkele rechter zou ze gelijk geven, dus wees niet bang.

fasteddie009
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 aug 2016 09:12

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door fasteddie009 »

Nu krijg je binnenkort een zogenaamde dagvaarding. Daarna is de flauwekul afgelopen. Gewoon niet reageren

Danella
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2016 11:16

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Danella »

Ook ik heb slechte ervaringen met deze site. En zeggen contact met mij gehad te hebben en beweerd dat ik een abonnement heb afgesloten. Vervolgens geld van mijn rekening afgeschreven van 69 euro. Dit bedrag klopt dus sowieso niet. Geld teruggeboekt en toen een mail van incasso. Hiermee ben ik bij mensen geweest die dit samen met mij gingen uitzoeken. Zij hebben voorgesteld om aangifte te doen bij de politie. Dit gedaan en nu afwachten

fasteddie009
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 aug 2016 09:12

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door fasteddie009 »

voor een abonnement geldt een schriftelijkheids vereiste. Los van de onzin die ze verkopen - dat het in de spambox terecht is gekomen etc - moet jij dus gewoon een handtekening zetten.
De volgorde die ze hanteren is:
mail incassobureau - nogmaals mail incassobureau - dreigen met dagvaarding. Soms bellen ze tussendoor ook nog.

Wilmavanderlinde
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 okt 2016 21:11

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Wilmavanderlinde »

fasteddie009 schreef:Nu krijg je binnenkort een zogenaamde dagvaarding. Daarna is de flauwekul afgelopen. Gewoon niet reageren
En ja hoor heb een dagvaarding. Krijg nu de kans om voor 26 oktober te betalen en anders word ik gedagvaardigd en die kosten die daarbij komen zijn voor mij. Ondanks m'n reacties dat ik van hun kant een schriftelijke overeenkomst wil hebben. Omdat ik hier nooit om gevraagd heb.....maar ik ga niet betalen en mijn vraag is nu is de dagvaarding het laatste stoppen ze er dan mee. Contactpersoon van Nederlands incassoburo is R Kolenbrander.

fasteddie009
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 aug 2016 09:12

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door fasteddie009 »

Dan is nu het einde bereikt. Ze hebben niets meer om je bang te maken.
Misschien interessant om de internetsite van deze mensen te bekijken. Zouden zo maar een boete kunnen krijgen omdat ze te weinig info geven.
Vergeet niet een klacht in te dienen. Hoe meer mensen klagen des te groter de kans dat men tegen deze bedriegers gaat optreden

miek49
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2016 17:36

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door miek49 »

Ik heb vandaag een mail gehad dat als ik niet betaal binnen 4 dagen ik gedagvaard wordt. Ik heb wel een bandopname gestuurd gekregen maar geen schriftelijk iets of email waarop ik met een handtekening mijn afspraak bevestig.
In het verleden wel geprobeerd te bellen maar werd in de wacht gezet en heb na 45 minuten (stond op de telrekening) opgehangen.
Laatst een telefoontje dat ik maar snel moest betalen.
Vandaag de hele heutemeteut naar het incassobureau en mijn rechtsbijstandverzekering gestuurd dat ik weiger te betalen omdat ik geenschriftelijke toestemming gegeven heb.

Manon128
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2016 06:48

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Manon128 »

Beste allen, gisteren heb ik helaas ook een telefoontje gehad over voordelig online bestellen met precies dezelfde werkwijze: 2 weken uitproberen en daarna via mailtje bevestigen dat je een abonnement wilt.
Hadden al mijn gegevens en klonk allemaal professoneel ; vroegen ook of ik ouder dan 18 was en niet geregistreerd stond bij schuldsanering. Vervolgens na telefoontje Mail gisteren niet ontvangen.
kreeg vervolgens argwaan, maar te laat dus.
Ben op internet gaan zoeken en kwam hier terecht.
Wat is het beste nu te doen? kan ik al iets doen?
Sta aan het begin van een lang traject zo te lezen..?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Manon128 schreef:Wat is het beste nu te doen? kan ik al iets doen?
Sta aan het begin van een lang traject zo te lezen..?
Dit topic lezen en je geen zorgen maken.

miek49
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2016 17:36

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door miek49 »

Gister een telefoontje gehad om een betalingsregeling te bespreken. Hoeft niet want ik betaal niet zonder getekende verklaring.
Op mijn vraag of ze mijn Mail en aangetekende brief met bijlagen niet had gelezen deed ze vaag. Toen ik zei dat ik dezelfde mail cc naar mijn rechtsbijstand verzekering arag had gestuurd vroeg ze wat dat was.
Haar uiteindelijke reactie was:"nou ja als u het dan zo wilt spelen"
Afwachten wat het volgende is.
Aanhef van de mails is nu iets met weekendje genieten

gbakker62
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2016 10:05

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door gbakker62 »

Ik ben al een aantal keren per email benaderd door de Nederlandse Incasso Centrale. in de laatste mail werd gedreigd met een deurwaarder. Deze zou met een dagvaarding komen voor een gerechtelijke procedure. Ik heb de mail geprobeerd te beantwoorden via de knop "beantwoorden". Ik kreeg een melding van de systeembeheerder dat dit email adres niet bestaat. Daarna heb ik het email adres in de adresbalk ingetoetst. Resultaat: dezelfde melding terug ontvangen. ???????

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Julie4444 »

gbakker62 schreef:Ik ben al een aantal keren per email benaderd door de Nederlandse Incasso Centrale. in de laatste mail werd gedreigd met een deurwaarder. Deze zou met een dagvaarding komen voor een gerechtelijke procedure. Ik heb de mail geprobeerd te beantwoorden via de knop "beantwoorden". Ik kreeg een melding van de systeembeheerder dat dit email adres niet bestaat. Daarna heb ik het email adres in de adresbalk ingetoetst. Resultaat: dezelfde melding terug ontvangen. ???????
Een e-mailadres is ook niet het zelfde als een URL (adres van een website)....

desilde.bosma
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2016 10:16
Contacteer:

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door desilde.bosma »

Ik ben ook benaderd door de Nederlandse Incasso Centrale. Ik heb nu een mail gekregen dat ik wordt gedagvaard als ik niet binnen 4 dagen 109,89 betaal.
Ik heb wel een bandje ingesproken. maar als ik dit allemaal lees is het gewoon oplichterij. Heb zelf mails gestuurd dat ik niet van plan ben om te betalen maar of deze ooit zijn overgekomen??
Wat moet ik nu doen, heb geen zin in een deurwaarder maar ook geenzins van plan om te betalen.
Wie o wie weet wat ik moet doen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door berndv »

desilde.bosma schreef:heb geen zin in een deurwaarder maar ook geenzins van plan om te betalen
tja, dat zal lastig gaan. Als zij van mening zijn dat ze in hun recht staan, zullen ze een deurwaarder sturen, eventueel met dagvaarding, als u niet betaalt. Dus als u "geen zin" heeft in een deurwaarder, zult u moeten betalen. Bent u van mening dat u niets hoeft te betalen, namelijk omdat zij niet geleverd hebben wat ze zouden moeten leveren, dan zal die deurwaarder waarschijnlijk wel komen en zult u dit aan een rechter moeten voorleggen.
desilde.bosma schreef:Ik heb wel een bandje ingesproken. maar als ik dit allemaal lees is het gewoon oplichterij.
U bent dus een overeenkomst aangegaan. Zijn zij hun deel van de overeenkomst ook nagekomen? Zo ja, dan zult u uw deel van die overeenkomst ook moeten nakomen.

fasteddie009
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 aug 2016 09:12

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door fasteddie009 »

desilde.bosma laat je niet bang maken. Lees voorgaande berichten. Een bandopname is niet genoeg bij een abonnement. Ze moeten ook een handtekening hebben. Daarnaast gaan deze oplichters nooit naar een rechter. De blunders die zij maken stapelen zich op. Dien wel een klacht in. Kortgeleden zijn bedrijven beboet , mede omdat zij veel te weinig info gaven via hun website.
@Berndv: als mensen met deze vragen op een forum komen zitten ze niet te wachten op een dergelijke reactie.

desilde.bosma
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2016 10:16
Contacteer:

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door desilde.bosma »

Misschien ben ik wel een overeenkomst aangegaan. Maar zij zijn hun deel niet nagekomen. Ik heb nooit mail gehad na het allereerste telefoontje. Zodat ik mij binnen 2 weken mij kon uitschrijven. Heb nooit iets schriftelijk overeengekomen. Kan ik geen aangifte doen van oplichterij bij de politie?
fasteddie009. Klacht indienen bij voordelig winkelen en/of ook bij de politie

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door berndv »

@ fasteddie009
sorry dat ik niet iedereen direct naar de mond praat. Ik geef een aantal zaken aan, namelijk:
berndv schreef:Zijn zij hun deel van de overeenkomst ook nagekomen? Zo ja, dan zult u uw deel van die overeenkomst ook moeten nakomen.
Logischerwijs zou je hieruit dan ook kunnen concluderen dat als het "zo nee" is, er geen overeenkomst bestaat.

Daarnaast, als zij claimen met een deurwaarder omdat zij in hun ogen recht hebben op het geld, en je wilt die deurwaarder niet hebben, is er maar 1 mogelijkheid om te zorgen dat die deurwaarder niet komt, dat is betalen. Ben je geen betaling verschuldigd, en dat is wel de algemene conclusie in dit topic over deze boefjes, dan gewoon de deuwaarder/incasso laten blaffen. Blaffende honden bijten niet, en mocht het wel voor de rechter komen, hebben ze naar mijn idee geen poot om op te staan.
desilde.bosma schreef:Kan ik geen aangifte doen van oplichterij bij de politie?
kan. er heeft echter nog geen oplichting plaats gevonden, alleen eventueel een poging tot. Dan blijft nog over of dit voor de politie uberhaupt bewijsbaar is en of ze er tijd en moeite in willen steken.

De partij binnen de overheid die hier zeggenschap over heeft is de ACM in de vorm van consuwijzer. Wat wellicht nog het beste kan helpen is om daar ene klacht in te dienen.

desilde.bosma
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2016 10:16
Contacteer:

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door desilde.bosma »

ik heb hier idd een klacht ingediend. Hopen maar dat zij wat voor mij kunnen betekenen

Gesloten