LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voordelig winkelen.online

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
adelaar01
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 apr 2016 12:12

Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door adelaar01 »

Wie heeft ervaring met Voordeligwinkelen.online

Het zou als volgt moeten werken.

Na registratie en betaling van € 59,50 of € 95,50 per jaar, krijg je direct korting op je aankopen bij de meer dan 2.500 aangesloten winkels. Als je een aankoop hebt gedaan bij een aangesloten winkel, dan wordt dit geregistreerd in jouw account op voordeligwinkelen.online en ontvang je het vermelde bedrag aan korting van voordeligwinkelen.online terug.

Kees de Vriesch
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 apr 2016 12:16

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Kees de Vriesch »

voordeligwinkelen.online

^ Als ik het goed heb.

Mijn directe vragen op dit vreemde idee zijn:
- hoeveel cashback krijg je?
- is het uiteindelijk wel voordeliger?
- hoe verdient die webshop dan het geld weer terug die ze terugbetalen aan jou? (Het moet jou wat opleveren, maar dan verliezen zij).
- wat voor stappen moet je allemaal ondernemen om die cashback te krijgen? Moet je bijv. extra enquetes invullen of reclame bekijken/delen om hun weer geld te laten verdienen?
- krijg je daadwerkelijk cashback of kortingsbonnen?
- en welke winkels?
- en wat als deze website/dit bedrijf over een jaar stopt of failliet verklaard wordt?

Daarnaast krijg je "tot 25% en 50%" cashback. Dat kan ook veel minder zijn. En nergens op de website staat wat hun verdienmodel is. Geen transparantie.

Doet me denken aan zo'n website van vroegâh: redeemer.com - je kon enkel meedoen als je werd uitgenodigd en je verdiende per reclame die je keek een aantal punten. Uiteindelijk kon je die inwisselen voor allerlei cadeaus en gadgets. Nadeel? Je wilde veel punten sparen voor de grotere cadeaus (tablets, TV's e.d.), alleen je kwam daar nagenoeg nooit (duurde te lang). En als je eens wat punten had en een kado op een bepaald tijdstip werd "geredeemed", dan was je altijd te laat. Beperkte voorraad.

Ik zou zeggen: niet doen. Korting bestaat niet. En je kunt denk ik best veel besparen door allerlei andere, bestaande en betrouwbare truucjes.
sloopdecrisis.nl voor je maandelijkse lasten en naar verschillende supermarkten gaan voor je boodschappen. Maak een boodschappenlijstje van te voren en houd je daaraan. Koop niet onnodig teveel en probeer eens de huismerken.

Lijkt mij gewoon korting geven zodat jij nog meer gaat kopen wat je niet nodig hebt. "Oh leuk een CD. Nodig? Nee, maar wel extra korting!"
Laatst gewijzigd door Radar op 07 sep 2016 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Complete links mogen niet in de tekst worden opgenomen

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door newmikey »

Het is een regelrechte scam. Ze publiceren ook nergens welke winkels zouden zijn aangesloten. Je bent je geld dus geheid kwijt. Lijkt wel een beetje op die MLM cashback-kaarten dinges die een paar jaar geleden opgerold is.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door tijger1 »

@adelaar01

Niet doen. Is allemaal nep.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dat de vraag uberhaupt gesteld wordt....

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Julie4444 »

newmikey schreef:Het is een regelrechte scam. Ze publiceren ook nergens welke winkels zouden zijn aangesloten. Je bent je geld dus geheid kwijt. Lijkt wel een beetje op die MLM cashback-kaarten dinges die een paar jaar geleden opgerold is.
Mee eens.

Totaal geen informatie over hoe, wat, waar, wanneer, en hoe zij dan winst zouden maken. Ze proberen gewoon misbruik te maken van mensen die denken dat ze hier geld mee kunnen verdienen aan de kortingen, maar hoe verdient die webshop dan geld?

Daarnaast voldoet de website niet aan de wettelijke verplichtingen; geen contact info, kvk, adres, etc.
M.i. is dit overduidelijk oplichting.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door kweenie »

Zonder duidelijkheid over de winkels waar je korting krijgt en hoeveel korting je er zou krijgen zou ik zeggen: nooit doen. Grote kans dat je niet meer terug krijgt dan bij andere cashback-sites. Er zijn namelijk genoeg gratis cashback sites waarbij je een (klein) percentage van je aankopen weer terug krijgt.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Guardian72 »

GJvdZ schreef:Dat de vraag uberhaupt gesteld wordt....
Beter vooraf de vraag stellen - en dan nog kunnen afzien van het plan, dan meedoen en dan hier komen klagen dat ze belazerd zijn.

m.i. prima volgorde.

adelaar01
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 apr 2016 12:12

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door adelaar01 »

Beste forumleden,

bedankt voor jullie reacties.
Hopelijk hebben anderen hier ook iets aan.
Een gewaarschuwd man telt voor twee.

KarinvG
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2016 00:33

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door KarinvG »

Hallo,

Nooit opdracht voor dit gegeven maar via Derdengelden Incasso is er getracht de 59,50 te incasseren. Via mijn bank niet geaccepteerd nu op mijn emailadres een eerste herinnering van Stideris?! Weet iemand wat ik nu moet ondernemen?

Mvg KarinvG

Charis
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2016 14:09

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Charis »

Hoi Karin,

Mijn grootmoeder zit in dezelfde situatie, wij zijn op zoek naar een manier om dit op te lossen.
Wat mij vooral opvalt is dat zij een bevestigingmails heeft gekregen waarin staat dat dat ze aangesloten is bij voordelig winkelen, dat dit haar veel korting zal opleveren en andere Blabla en als ze dit niet wil dat ze binnen 14 dagen haar account moet deactiveren. In deze e-mail staat echter nergens dat die account geld kost. Ik vraag me af of dat allemaal wel kan en of ze dit inderdaad kunnen aanhalen als reden waarom het bedrag aan hen betaalt moet worden?

Zijn er nog mensen die hier ervaring mee hebben of weten welke stappen we kunnen ondernemen?

Groetjes,
Charis

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Guardian72 »

KarinvG schreef:Hallo,

Nooit opdracht voor dit gegeven maar via Derdengelden Incasso is er getracht de 59,50 te incasseren. Via mijn bank niet geaccepteerd nu op mijn emailadres een eerste herinnering van Stideris?! Weet iemand wat ik nu moet ondernemen?

Mvg KarinvG
Simpel gezegd - als jij (of een huisgenoot/gezinslid ) je niet hebt aangemeld - kan er geen sprake zijn van een overeenkomst.

Maar: hoe komen zij dan aan de bankrekening?

Je kan - per mail - de incassocowboy benaderen en aangeven dat jij geen klant bent, en dat jij je niet hebt aangemeld, waardoor er geen overeenkomst en betaalverplichting bestaat.
Mochten zij van mening zijn dat dit anders is, dan verzoeken om de rechtsgeldige bewijzen van inschrijving/aangaan overeenkomst, met alle relevante details (tijdstip, IP adres etc) vermelden - en dat totdat zij dit kunnen overleggen /aantonen jij geen enkele verplichting hebt.

Bewaar wel alles (printje / backup!) voor het geval ze echt moeilijk gaan doen (denk ook aan verzonden mail bewaren)

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Guardian72 schreef:
GJvdZ schreef:Dat de vraag uberhaupt gesteld wordt....
Beter vooraf de vraag stellen - en dan nog kunnen afzien van het plan, dan meedoen en dan hier komen klagen dat ze belazerd zijn.

m.i. prima volgorde.
Maar ik snap niet dat iemand hier uberhaupt tijd in steekt om het willen uitzoeken. Als je dit soort dingen ziet negeer je het toch gewoon.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Guardian72 »

GJvdZ schreef: Maar ik snap niet dat iemand hier uberhaupt tijd in steekt om het willen uitzoeken. Als je dit soort dingen ziet negeer je het toch gewoon.
Zoals jij doet?
Maar - niet iedereen heeft evenveel ervaring met/op internet - dus waarom de onervarenen onder ons een beetje op weg helpen?
Van overheden en justitie hoef je niets te verwachten - die willen of kunnen niets - dus ik vind het logisch dat mensen met vragen bij gewone mensen navraag doen. Maar dat ben ik.

alidaevb
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2016 11:26

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door alidaevb »

Ook ik had te maken dat een bedrag van mijn rekening zou worden afgetrokken van €59,50 van Stichting Derden Incassoservice, maar die is geblokkeerd door mijn bank. En nu kreeg ik een mailtje van ze met het factuur en een aanmaning om over te gaan tot betaling voor een aankoop bij Voordeligwinkelen.online. Ik ben nooit akkoord gegaan met zoiets en heb ook nog nooit een mailtje gehad met informatie en een proefperiode. Ik heb geen idee wat ik moet doen, maar ben zeker niet bereid om over te gaan tot betaling. Wie kan ons verder helpen om dit probleem op te lossen?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Guardian72 »

alidaevb schreef:Ook ik had te maken dat een bedrag van mijn rekening zou worden afgetrokken van €59,50 van Stichting Derden Incassoservice, maar die is geblokkeerd door mijn bank. En nu kreeg ik een mailtje van ze met het factuur en een aanmaning om over te gaan tot betaling voor een aankoop bij Voordeligwinkelen.online. Ik ben nooit akkoord gegaan met zoiets en heb ook nog nooit een mailtje gehad met informatie en een proefperiode. Ik heb geen idee wat ik moet doen, maar ben zeker niet bereid om over te gaan tot betaling. Wie kan ons verder helpen om dit probleem op te lossen?
Het blijft wel vreemd dat men kennelijk je bankrekening wist - hoe komen ze daar aan? Iemand moet dat toch aan ze hebben gegeven, samen met de details zoals naam en mailadres.
Het lijkt erop dat dit iets is van "hey leuk idee" en dat daar vervolgens niet verder is gelezen. Dingen zoals voorwaarden en zo.

Maar - okay - stel dat je dus niet zelf je gegevens hebt ingevoerd dan :
Ik zou beginnen met - vriendelijk - aangeven dat je geen overeenkomst bent aangegaan, en dat als zij van mening zijn dat dit wel zo is, zij dit middels rechtsgeldig bewijs dienen aan te tonen. En, omdat je geen overeenkomst bent aangegaan, er al helemaal geen sprake kan zijn van een incassomachtiging, waardoor de incassopoging als onrechtmatig is gemeld, en daarom geblokkeerd.

stofzuigertje

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vermoedelijk zitten er bij de 2500 winkels 62 vestigingen van V&D...
De overige 2448 mag je zelf zoeken.

Of het zijn erg dure winkels die normaal niets verkopen en zo met hoge korting toch klanten kregen maar
dat het elders voordeliger was zonder korting.
Action Producten voor Bijenkorf prijzen?

Erik-Rosaly
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jun 2016 15:57

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Erik-Rosaly »

Ik heb voor een tijdje terug ook telefoon gehad en werd eigenlijk overrompeld. Ze zouden een mail sturen zodat ik rustig na kon denken en als ik dit niet wilde en reageerde zou ik verder niks horen. Deze mail heb ik nooit ontvangen. Ze belden anoniem maar ik had hun tel.nr gevraagd en probeerde direct nadat ik op internet het 1 en ander gelezen had over dit tel.nr terug te bellen maar het nr was buiten gebruik. Mijn gegevens wisten ze ook allemaal. Wat ik begrepen heb komt dat omdat ik online wel eens enquettes ingevuld heb of andere prijsvragen en daardoor weten ze je gegevens. Vandaag kreeg ik ook de betalingsherrinnering omdat ik ze geblokeerd had bij de bank. Ze hebben geprobeerd het geld van mijn rekening af te halen maar dat is hun gelukkig niet gelukt omdat ik er een blokkade opgezet heb voor hun rekening! Nu werkte het tel.nr wel ja maar mevrouw bla bla bla. Ik heb gelijk korte metten gemaakt want ik heb niks bij hun besteld laat staan gekocht en ben ook niet van plan om te betalen! Ze zouden mij nu mailen maar wederom geeen mail ontvangen wel heb ik de mail naar hun van die factuurherrinnering beantwoord!

Ben benieuwd of ik hier nog weer iets van hoor!

felicia
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:16

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door felicia »

Ook ik heb het bedrag weer gestorneerd en rekr geblokkerd vandaag kreeg een incasso die bedroeg al eur 100,26 of ik dat ff wilde betalen nou echt niet dus. Gelukkig ben ik niet de enige zoals ik lees en ook ik beantwoord hun telefoon niet meer heb vandaag ook gemaild dat ik never nooit betaal En idd ook ik zou een mail krijgen en kon er binnen 14 dgn vanaf maar ook geen mail gezien. Misschien allemaal aangifte doen tegen voordelig winkelen ??

Rubina76
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2016 15:53

Re: Voordelig winkelen.online

Ongelezen bericht door Rubina76 »

Ik ben telefonisch benaderd. Ik zou een mail krijgen met daarin een link waar ik mijn account kon activeren. Dan zou ik 14 dagen het gratis kunnen proberen.
Ook zou alles daarin staan wat ik moest doen enzo.
Mail niet gekregen dus ook niets geactiveerd.
Eerste mail dat ik kreeg was een herinnering van een incassobureau of ik even 59,50 wilde overmaken. Daar stond een telefoonnummer die heb ik gelijk gebeld. Ik kreeg tot mijn verbazing dat callcentrum aan de lijn ipv incassobureau. Ik heb nu meerdere malen gemaild dat ik niets geactiveerd heb, omdat ik niets ontvangen heb. Tot heden 0 reacties teruggehad. Dame van callcentrum meldt dat er wel een mail verstuurd is en heeft mij een mail gestuurd met daarbij de datum.
Zou het dus wel gekregen moeten hebben, maar niets gezien en zeker niets geactiveerd.
Zei meld dat datum geldt van de mail en niet belangrijk is of je account activeer of niet.
Kan dit zomaar?

Gesloten