Waar moet mijn klacht naartoe: Coolblue of PostNL?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
FredvanE
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2019 10:29

Waar moet mijn klacht naartoe: Coolblue of PostNL?

Ongelezen bericht door FredvanE » 10 dec 2019 10:42

Zaterdagmiddag 7 december. Ik verzamel moed want ik moet nog naar de MediaMarkt, Weliswaar 600 meter lopen, dat is niet veel maar wel als je net als ik slecht ter been bent. Kom op, met een rustpauze halverwege moet het te doen zijn.

****, nu gaat het nog regenen ook, Ik surf naar coolblue.nl en kijk naar de Galaxy Tab S6, de reden waarom ik naar MediaMarkt moet. Zelfde prijs, hmm. Oh, kijk, ze bezorgen op zondag. Dan heb ik die tablet ook op tijd. Bestellen dus.

Orderbevestiging van ordernummer 400xxxxx, verzendbevestiging. Dat gaat goed. De volgende dag. Zondag. Een bericht van PostNL: “Jouw Coolblue-pakket wordt vandaag tussen 12.45 en 14.45 uur bezorgd door de pakketbezorger van PostNL. Doe 'm de groeten! Kijk op PostNL.nl voor meer informatie.” Lijkt op een mail van Coolblue zelf maar de afzender is toch echt PostNL. De track an trace-link bevestigt in ieder geval het bezorgtijdstip. Het pakketnummer is: 3SCBLZ63xxxxx. Er wordt geadviseerd een hete koffie te nemen. Dat doe ik dus maar.

Maar later op de dag bericht van PostNL. “Bezorgadres onbereikbaar, nieuwe poging volgt” Niet nieuw bij PostNL, ik heb dat al eerder meegemaakt met een ander pakketje, ook zondagbezorging. Toen beweerde PostNL aan de deur te zijn geweest maar er werd niet open gedaan. Lulkoek, want er waren drie mensen thuis. Drie telefoontjes verder veel begrip maar geen oplossing. En toen geen briefje in de brievenbus in het portiek. Ook nu niet.

Maandag 9 december. Ik hoor of zie niets meer tot ’s-middags 8 minuten over twee. PostNL stuurt een bericht: “Jouw Coolblue-pakket wordt vandaag tussen 15.15 en 17.15 uur bezorgd door de pakketbezorger van PostNL. Doe 'm de groeten! Kijk op PostNL.nl voor meer informatie.” Weer een mail die lijkt van Coolblue te komen maar echt de afzender PostNL heeft. Weer wordt geadviseerd een hete koffie te nemen maar dat ga ik nu niet op in.
Om half vijf een mailtje van PostNL die lijkt van Coolblue te komen………. :”Vandaag heeft de pakketbezorger van PostNL geprobeerd jouw Coolblue-pakket met barcode 3SCBLZ63xxxxx af te leveren. Helaas zijn jullie elkaar misgelopen.” En weer geen briefje in de brievenbus. Dat we elkaar zijn misgelopen bestrijd ik niet. Ik was gewoon thuis. Waar de pakketbezorger is geweest, weet ik niet.

Dinsdag 10 december. ’s-morgens om 7uur een mail van PostNL, die lijkt van Coolblue te komen…….:”Jaaa, het is bijna zover! Vanaf 15.00 uur ligt jouw Coolblue-pakket met barcode 3SCBLZ63xxxxxx voor je klaar op het PostNL-afhaalpunt. Kijk op PostNL.nl voor het adres en de openingstijden van het afhaalpunt.”
Even kijken waar ik moet zijn. Oh, dat is in de winkel tegenover de Mediamarkt. Makkelijk als het nu weer fout gaat, dan koop ik de tablet gewoon bij MediaMarkt en stuur die van Coolblue ongeopend retour.

Vandaag besteld, morgen in huis moet je dus een beetje ruim nemen.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 dec 2019 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

mh73
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:59

Re: Waar moet mijn klacht naartoe: Coolblue of PostNL?

Ongelezen bericht door mh73 » 10 dec 2019 14:25

In deze tijd van het jaar wel ja. In de periode rondom de feestdagen zijn er aanzienlijk meer pakketjes te bezorgen dan gemiddeld gezien over de rest van het jaar.

Teunbosseman
Berichten: 4118
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Waar moet mijn klacht naartoe: Coolblue of PostNL?

Ongelezen bericht door Teunbosseman » 10 dec 2019 14:55

mh73 schreef:
10 dec 2019 14:25
In deze tijd van het jaar wel ja. In de periode rondom de feestdagen zijn er aanzienlijk meer pakketjes te bezorgen dan gemiddeld gezien over de rest van het jaar.

Dat neemt niet weg dat PostNL claimt bij de besteller langs te zijn geweest wat volgens TS niet zo was.

berndv
Berichten: 7504
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Waar moet mijn klacht naartoe: Coolblue of PostNL?

Ongelezen bericht door berndv » 10 dec 2019 15:29

Een heel verhaal met een heleboel bijzaken, als ik het dus samenvat, er is een pakket besteld dat op zondag bezorgd zou worden. Zondag zijn ze niet aan de deur geweest en was de melding dat het adres onbereikbaar was. Maandag nieuwe poging, melding was toen dat ontvanger niet thuis was. Nu is het pakkket bij een afhaalpunt afgeleverd en moet het afgehaald worden.

U wilt ergens naar toe met uw klacht. Die hoort toe aan coolblue. Met hen had u immers een overeenkomst gesloten. Dat zij hun bezorging uitbesteden aan een partij als PostNL is onderdeel van hun overeenkomst met de vervoerder, maar daar bent u geen partij in. Hoewel ik wel sterk mijn twijfels heb of uw klacht ook maar enig effect heeft.

fonsflons
Berichten: 1615
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Waar moet mijn klacht naartoe: Coolblue of PostNL?

Ongelezen bericht door fonsflons » 10 dec 2019 15:31

En als TS volgende keer zijn electronica bij MediaMarkt gaat kopen en ooit service nodig heeft zal hij zich hier weer melden.

Waar je overigens moet klagen is bij Coolblue. Die mogen dan weer klagen bij PostNL. Wat overigens begrijpelijk nooit gaat gebeuren. Iedereen die vaker een pakketje verstuurd weet dat het wel eens verkeerd kan lopen. Jammer, maar helaas.

Ik heb ook regelmatig klanten aan de telefoon met bovenstaand verhaal. Die willen dan eigenlijk van mij horen dat ik ga stoppen met PostNL. En die begrijpen niet dat als ik overschakel naar DPD, UPS, of TNT ik precies hetzelfde verhaal krijg. Dus ik zeg altijd dat ik een boos telefoontje zal plegen naar het bedrijf en zeg dat dit nooit meer mag gebeuren. In werkelijkheid gebruik ik die tijd om een stuk appeltaart in mijn mond te stoppen.

sjohie
Berichten: 9051
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Waar moet mijn klacht naartoe: Coolblue of PostNL?

Ongelezen bericht door sjohie » 10 dec 2019 15:38

"bezorgadres onbereikbaar" kan van alles betekenen, een file onderweg, een wegafsluiting omdat er een fietsbrug over een snelweg heen gehesen moet worden (gebeurde hier recent met de A1), en nog veel meer. Zoals al gezegd, dat, gekoppeld aan de enorme drukte rondom de feestdagen, kan ervoor zorgen dat de bezorging wat later plaatsvindt. Volgens mij staat het ook wel zo in hun voorwaarden, maw dat ze een inspanning tót leveren, maar geen harde garantie. Enniewee, je moet, zoals al gezegd, bij de verkoper zijn. Die zijn verantwoordelijk tot aan de levering in jouw handen, en dienen dus als opdrachtgever van PostNL, dit te doen.

tttlocke
Berichten: 2694
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Waar moet mijn klacht naartoe: Coolblue of PostNL?

Ongelezen bericht door tttlocke » 10 dec 2019 17:58

fonsflons schreef:
10 dec 2019 15:31
En die begrijpen niet dat als ik overschakel naar DPD, UPS, of TNT ik precies hetzelfde verhaal krijg. Dus ik zeg altijd dat ik een boos telefoontje zal plegen naar het bedrijf en zeg dat dit nooit meer mag gebeuren. In werkelijkheid gebruik ik die tijd om een stuk appeltaart in mijn mond te stoppen.
Wat was ook al weer de naam van uw bedrijf? :mrgreen:

breien
Berichten: 3023
Lid geworden op: 01 nov 2014 12:51

Re: Waar moet mijn klacht naartoe: Coolblue of PostNL?

Ongelezen bericht door breien » 10 dec 2019 20:14

Bij ieder boos telefoontje een stuk appeltaart in de mond stoppen....🍰⚽🎾⛸️🏐
Slecht voor de lijn.

witte angora
Berichten: 20415
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Waar moet mijn klacht naartoe: Coolblue of PostNL?

Ongelezen bericht door witte angora » 11 dec 2019 07:04

fonsflons schreef:
10 dec 2019 15:31
In werkelijkheid gebruik ik die tijd om een stuk appeltaart in mijn mond te stoppen.
Dan zul je heel wat appeltaart op voorraad hebben denk ik zo... :lol:

mh73
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:59

Re: Waar moet mijn klacht naartoe: Coolblue of PostNL?

Ongelezen bericht door mh73 » 11 dec 2019 08:38

Teunbosseman schreef: Dat neemt niet weg dat PostNL claimt bij de besteller langs te zijn geweest wat volgens TS niet zo was.
Dat is wel zo, maar mijn ervaring is dat ze ook bij 'niet thuis' meldingen vaak niet aan het bezorgen van alle bestellingen toe gekomen zijn. Volgens mij gooien ze gewoon zoveel mogelijk pakjes in zo'n wagen: zit het mee met bezorgen dan komen ze een heel eind, zit het tegen, door files of wat dan ook, dan gaat een deel weer terug naar het depot.

Komkommertijd
Berichten: 3371
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Siberië

Re: Waar moet mijn klacht naartoe: Coolblue of PostNL?

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 11 dec 2019 09:27

600 meters van de Media Markt, dat is meestal geen parkeer ruimte en werkte de bel wel?

Mijn kater was ook boos, de batterij bel was leeg en dan hele nacht bij de buren.... en ik maar zoeken.
Ook post bezorgers bellen 1x en bij TV hard of even op WC zitten en dan missen ze een pakje...

De bus moet ook kunnen parkeren en op 600 meters lopen van diverse winkels... ik denk dat daar het probleem zit!

Plaats reactie