LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat nou,' snelle levering', bol.com?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
pwalsweer
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2012 11:23

Wat nou,' snelle levering', bol.com?

Ongelezen bericht door pwalsweer »

Vorige week woensdag had ik een lcd- televisie en een hdmi-kabel besteld. Deze twee zouden een dag later bezorgd worden. De televisie is inderdaad de volgende dag bezorgd alleen de hdmi-kabel niet. Tot op heden van vandaag is de hdmi kabel niet bezorgd. Ik heb afgelopen zaterdag contact gehad met de klantenservice van postNL. Postnl zei dat ze het pakket van bol.com nog niet gekregen hadden en dat ik met (bol.com) contact moet opnemen. Diezelfde zaterdag heb ik contact gehad met bol.com klantenservice medewerker genaamd Silvie. Zij vertelde dat zeker vandaag (maandag 2 april), de hdmi-kabel, pakketnummer 7987832900, bezorgd zou worden.
Wat nou snelle levering?
Laatst gewijzigd door pwalsweer op 02 apr 2012 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Wat nou,' snelle levering', bol.com?

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik bestel al heel lang bij Bol en best vaak maar tot nu toe is alles op tijd gekomen.

I'll be back!
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 mar 2012 02:29

Re: Wat nou,' snelle levering', bol.com?

Ongelezen bericht door I'll be back! »

Geef aub eerder de schuld aan post.nl dan aan bol.

Post.nl is een waardeloos bedrijf geworden met dito service.

In het verleden als ik voor 17.00 bij de leveranciers iets bestelde, had ik het de volgende dag in mijn postbus. Nu heeft post.nl er dagen voor nodig.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Wat nou,' snelle levering', bol.com?

Ongelezen bericht door Linoge »

pwalsweer schreef:Postnl zei dat ze het pakket van jullie nog niet gekregen hadden en dat ik met jullie (bol.com) contact moet opnemen. Diezelfde zaterdag heb ik contact gehad met jullie klantenservice medewerker genaamd Silvie.
Jullie????

Is dit Bol.com dan? :roll:

pwalsweer
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2012 11:23

Re: Wat nou,' snelle levering', bol.com?

Ongelezen bericht door pwalsweer »

Bol.com heeft geen pakket aan Postnl afgegeven, dus het ligt blijkbaar aan BOl.com.

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Wat nou,' snelle levering', bol.com?

Ongelezen bericht door riddert »

I'll be back! schreef:Geef aub eerder de schuld aan post.nl dan aan bol.

Post.nl is een waardeloos bedrijf geworden met dito service.

In het verleden als ik voor 17.00 bij de leveranciers iets bestelde, had ik het de volgende dag in mijn postbus. Nu heeft post.nl er dagen voor nodig.
Da's bijzonder! Ik verstuur voor de firma ongeveer 1500 pakketten per jaar binnen Nederland, en deze worden vrijwel altijd de volgende dag bezorgd. Uitgezonderd de sinterklaas/kerst periode, dan kan het langer duren.
Ik ben van mening dat het eerder aan de firma ligt waar u wat besteld, dan dat PostNL hier schuld aan heeft.

Zo ook in dit geval, als Bol.com geen pakket aanbied aan PostNL, zal dit ook niet bezorgd worden.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Wat nou,' snelle levering', bol.com?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

riddert schreef: Da's bijzonder! Ik verstuur voor de firma ongeveer 1500 pakketten per jaar binnen Nederland, en deze worden vrijwel altijd de volgende dag bezorgd. Uitgezonderd de sinterklaas/kerst periode, dan kan het langer duren.
Ik ben van mening dat het eerder aan de firma ligt waar u wat besteld, dan dat PostNL hier schuld aan heeft.
Ik heb het gisteren ook al bij een ander onderwerp geschreven: Internet werkt als een supervergrootglas voor alle foutjes bij grote bedrijven. Als een miniem deel van de pakjes kwijt raakt of te laat wordt bezorgd door post.nl en de helft van die mensen zet het op een internetforum, dan lijkt het een gigantisch probleem als je even googled. Post.nl bezorgt bijna 4 miljard poststukken per jaar. Als daarvan 0,01% fout gaat (ik durf er veel op te verwedden dat er bij de meeste forummers op het werk meer fout gaat) dan heb je het al over 400.000 poststukken. Als 1 procent van die mensen die dit overkomt iets op internet zet heb je het al over gigantische hoeveelheden.

Kortom: als er ergens geldt "hoge bomen vangen veel wind" dan is dat wel voor post.nl.

(en nee, ik werk niet voor post.nl)

pwalsweer
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2012 11:23

Re: Wat nou,' snelle levering', bol.com?

Ongelezen bericht door pwalsweer »

Het ligt niet aan Postnl. Ik ben vandaag meerdere keren benaderd door Bol.com. Ze zagen zelf in dat zijzelf fouten hadden gemaakt.

Biscuit
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 feb 2011 17:11

Re: Wat nou,' snelle levering', bol.com?

Ongelezen bericht door Biscuit »

Er staat bij sommige artikelen ... tot ... werkdagen. Het kan zijn dat de kabel even niet op voorraad was, maar in een backorder. Over het algemeen is Bol.com erg snel met leveren (ik heb mijn bestelling(en) over het algemeen de volgende (werk)dag in huis) en het kan altijd een keertje mis gaan. Helaas heb jij het nu een keer niet getroffen, maar dat maakt het niet meteen een giga-probleem. :wink:

RedShy
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:47

Re: Wat nou,' snelle levering', bol.com?

Ongelezen bericht door RedShy »

Ja en nu? Nu heb je nog geen week zonder HDMI kabel gezeten. Ik zou zeggen: maak je niet zo druk om dit soort onzin en besteed je tijd aan nuttigere zaken. Je kabel is een paar dagen te laat geleverd, nou en?

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Wat nou,' snelle levering', bol.com?

Ongelezen bericht door thecure »

RedShy schreef:Ja en nu? Nu heb je nog geen week zonder HDMI kabel gezeten. Ik zou zeggen: maak je niet zo druk om dit soort onzin en besteed je tijd aan nuttigere zaken. Je kabel is een paar dagen te laat geleverd, nou en?
Tja, sommige mensen op de wereld maken zich druk dat ze niets te eten hebben... en anderen dat ze geen hdmi kabel hebben :lol:

MAXIEM

Re: Wat nou,' snelle levering', bol.com?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

GJvdZ

Het probleem is hoe mensen er tegenaan kijken. De een zal zeggen 400.000 pakjes foetsie: wat een slechte service!, maar de ander zal zeggen, kijk, dat valt alles bij elkaar reuze mee. En de rest van de lezers zit daar tussen in. En die laatste categorie daar gaat het om. Jij projecteert jouw mening/inschatting op de meute, maar van die meute ken jij helemaal niet de impact. Ik zou zeggen: laat een ieder vinden wat die zelf vindt.

Met collegiale groete, Maxiem.

Stampster
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 mar 2012 22:14

Re: Wat nou,' snelle levering', bol.com?

Ongelezen bericht door Stampster »

pwalsweer schreef:Vorige week woensdag had ik een lcd- televisie en een hdmi-kabel besteld. Deze twee zouden een dag later bezorgd worden. De televisie is inderdaad de volgende dag bezorgd alleen de hdmi-kabel niet. Tot op heden van vandaag is de hdmi kabel niet bezorgd. Ik heb afgelopen zaterdag contact gehad met de klantenservice van postNL. Postnl zei dat ze het pakket van bol.com nog niet gekregen hadden en dat ik met (bol.com) contact moet opnemen. Diezelfde zaterdag heb ik contact gehad met bol.com klantenservice medewerker genaamd Silvie. Zij vertelde dat zeker vandaag (maandag 2 april), de hdmi-kabel, pakketnummer 7987832900, bezorgd zou worden.
Wat nou snelle levering?
Ik begrijp dat het vervelend voor je is dat je kabel een weekje later komt. Echter, om nou je levensgeluk van een kabel van nog geen tientje te laten afhangen...? Als je echt zeker wil weten dat je iets op tijd in huis hebt dan haal je het bij de winkel. De tijd en energie die je hier nu insteekt had je ook kunnen gebruiken om een oplossing te zoeken.

Feit blijft dat bol.com in dit geval eventueel vertraagd heeft geleverd (kan ik niet terugvinden uit je verhaal dus ik weet de oorspronkelijke levertijd niet). Als dit al het geval is, dan is dit vervelend. Maar bol.com is ook afhankelijk van de informatie die zij van haar leveranciers krijgen.

Dit risico blijf je houden bij kopen op afstand. Geen enkele webwinkel zal een levertijd garanderen, nagenoeg overal staat in de algemene verkoopvoorwaarden dat levertijden indicatief zijn. Dat klanten deze verkoopvoorwaarden niet lezen en dan vervolgens boos worden, daar kan de webwinkel weinig aan doen...

Gesloten