LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat zijn nu eigenlijk verzendkosten?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Rob Bogers
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2011 09:08

Wat zijn nu eigenlijk verzendkosten?

Ongelezen bericht door Rob Bogers »

Onlangs bestelde ik een onderdeel voor mijn Sharp magnetron ter waarde van 5,88 Euro bij onderdelenonline. Daarvoor moest ik 6,95 verzendkosten betalen, nou ja dat moet dan maar een andere keuze heb ik niet, het onderdeel past namelijk ook in een enveloppe en weegt nog geen 20 gram.

Een paar dagen later ligt het onderdeel in de bus en jawel hoor in een kartonnen enveloppe en wat schetst mijn verbazing, de verzendkosten (vermeld in de vorm van een postzegel bedragen slechts 0,92 Eurocent)

Dit lijkt niet op het bedrag wat ik moest betalen. navraag leerde mij dat hun website geen andere mogelijkheid geeft om een keuze te maken in de wijze van verzending en dat de verzendkosten dus altijd 6,95 zullen zijn. Omdat ik een klacht indiende kreeg ik 5 Euro retour maar ik vind het raar dat dit gewoon mag!

Groet Rob Bogers

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Wat zijn nu eigenlijk verzendkosten?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Volgens mij vallen onder de verzendkosten de kosten die gemaakt moeten worden om het artikel te verzenden. Een van de onderdelen van die kosten is het bedrag wat gerekend wordt door de firma die het pakje bij U thuis brengt, bijvoorbeeld TNT of DHL. Maar er kunnen nog veel meer kosten onder vallen, zoals verpakkingsmaterialen, personeelskosten enz enz.
maar ik vind het raar dat dit gewoon mag!
Maar dat is het dus eigenlijk niet.

Rob Bogers
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2011 09:08

Re: Wat zijn nu eigenlijk verzendkosten?

Ongelezen bericht door Rob Bogers »

het simpele feit dat ik zonder schroom 5 Euro retour krijg, zegt volgens mij genoeg. Daar komt nog bij dat ze zelf zeiden dat deze keuze "briefpost" of anders niet mogelijk is. Nu ken ik sites die die mogelijkheid wel hebben.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Wat zijn nu eigenlijk verzendkosten?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Rob Bogers schreef:het simpele feit dat ik zonder schroom 5 Euro retour krijg, zegt volgens mij genoeg. Daar komt nog bij dat ze zelf zeiden dat deze keuze "briefpost" of anders niet mogelijk is. Nu ken ik sites die die mogelijkheid wel hebben.
Dat is dan heel netjes dat ze dat gaan terugstorten en eigenlijk zorgt dit ervoor dat het verongelijkte gevoel dat u beleeft alleen maar hoger wordt. Zij mogen een standaardbedrag voor verzending rekenen. Ja, er zijn sites welke die keuze bieden maar er zijn ook webwinkels die een standaardbedrag voor alle bestellingen berekenen, ongeacht of het pakketpost of brievenbuspost is.

Verzendkosten zijn zoals gezegd veel meer dat alleen die postzegel. De envelop waar het in verzonden wordt, De personeelsleden welke de bestelling moet behandelen. Er moet een pakbon geprint worden, een medewerker moet in het magazijn het product gaan pakken, er moet een factuur geprint worden. De automatisering achter het bestelproces, van maken van de webshop tot factuur en betaling moet ook betaald.

U kiest ervoor de bestelling te plaatsen en gaat akkoord met de verzendkosten. Misschien had u elders kunnen bestellen tegen lagere verzendkosten of in een gewone winkel het onderdeel bestellen en dat 3x zoveel voor het onderdeel betalen, maar dan betaalt u geen verzendkosten. :mrgreen:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Wat zijn nu eigenlijk verzendkosten?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Veel webwinkels hanteren een vast bedrag voor verzendingen. Soms betaal je dan meer dan de werkelijke kosten en andere keren weer minder.

Je kan natuurlijk een ingewikkeld systeem van verzendkosten aanbieden maar daar wordt het niet duidelijker van. Als je 1 product besteld kan dat nog wel, maar als je nu verschillende producten in 1 keer besteld, dan wordt het heel lastig om de verzendkosten duidelijk aan te geven.

A.niem
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: Wat zijn nu eigenlijk verzendkosten?

Ongelezen bericht door A.niem »

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Er zijn heel veel site's die verschillende verzendtarieven hanteren. Dit wordt over het algemeen duidelijk aangegeven zodat je dit voor het bestellen kunt bekijken. Over het algemeen wordt er gekeken naar het grootste/zwaarste product die je in je 'winkelmandje' hebt gelegd.

In heel veel webwinkelsoftware zit dit standaard ingebouwd en hoeft de winkelier er alleen nog maar een prijs aan de verschillende gewichten te hangen.

Dit is ook wel zo klantvriendelijk.

In dit specifieke geval was het van de website ook wel zo netjes geweest om gelijk het teveel betaalde bedrag terug te storten zonder dat de klant hierom hoeft te vragen. Maarja, er zullen wel veel klanten zijn die hier niet om vragen, en dit is toch extra omzet.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Wat zijn nu eigenlijk verzendkosten?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

A.niem schreef: In dit specifieke geval was het van de website ook wel zo netjes geweest om gelijk het teveel betaalde bedrag terug te storten zonder dat de klant hierom hoeft te vragen. Maarja, er zullen wel veel klanten zijn die hier niet om vragen, en dit is toch extra omzet.
Waaruit valt af te leiden dat er teveel betaald is dan?
Zoals ik het lees, hanteert deze webwinkel gewoon een standaardbedrag. Beide opties zijn mogelijk verschillen en 1 standaardbedrag. De webwinkel is daar vrij in dat te bepalen, net zoals de consument vrij is in zijn keuze om ergens wel of niet te kopen.

Meerdere tarieven hanteren voor verzendkosten is voor de gemiddelde consument niet echt overzichtelijk te noemen. Als je ziet hoeveel topics hier staan die gebaseerd zijn op het slecht lezen van de voorwaarden. Dan kan ik me goed voorstellen dat klanten vaak niet begrijpen waarom ze de ene keer 1 euro en de andere keer een tientje betalen aan verzendkosten.

Is onoverzichtelijk voor de verschillende medewerkers van het bedrijf.
Verhoogt de kans op invoerfouten als een artikel op een webpagina geplaatst wordt, zeker als ze overal van artikelen met een flutbedragje maten en gewichten moeten gaan invullen, kost extra tijd en dus ook weer geld. Want tja hoeveel wordt er nu maximaal verdiend aan een onderdeel van 5,88 ? Kan nooit zoveel zijn. De afhandeling ervan is meestal duurder dus de compensatie door verzendkosten is best reëel te noemen.
Zijn extra kosten aan verbonden voor de administratieve afhandeling en de webbouwer; deze is er ongetwijfeld langer mee bezig om dit goed in te voeren.

Kortom een hele hoop dingen die extra geld kosten om een lager apart tarief erop na te houden.

Rob Bogers
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2011 09:08

Re: Wat zijn nu eigenlijk verzendkosten?

Ongelezen bericht door Rob Bogers »

het lijkt mij allemaal toch heel duidelijk, TNT post hanteert vaste bedragen voor goederen tot 1 kilogram en de kosten voor pakketten hoger dan 1 kilogram. Toen ik ooit eens twee luidsprekers bestelde (zwaarder dan 10 kilo) werd vooraf duidelijk dat de verzendkosten zouden worden berekend naar aanleiding van het gewicht van de speakers en dit werd duidelijk gemaakt in een bevestigingsmailtje. Dus geen verrassing achteraf.

Nee ik kon dit onderdeel nergens anders bestellen, (dit heeft Sharp uitbesteedt) dus toen ik zag wat de verzendkosten waren, heb ik eens even opgelet hoe dit nu verder ging, met het genoemde resultaat.

Ik snap ook wel dat er kosten gemaakt worden voor de verpakking maar dat er zo mee gemarchandeerd werd dat is mij nu duidelijk.

Rob

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Wat zijn nu eigenlijk verzendkosten?

Ongelezen bericht door brokkel »

Rob, het kan ook zijn dat je bedrag waarover je klaagde in een categorie valt waarbij de claim eigenlijk blind wordt geaccepteerd. Dit is namelijk goedkoper dan de claim onderzoeken en een gefundeerd antwoord te sturen.
Bedenk dat als je een medewerker een antwoord moet laten typen hier minstens 10 minuten voor nodig heeft. Bij een kost van € 30,00 per uur is het dus al goedkoper om gewoon terug te storten.
Hebben ze je een brief gestuurd met daarin een verklaring dat ze het eens zijn of hebben ze gewoon het bedrag teruggestoord? Ik vermoed het laatste.

De kosten zijn echt niet vreemd en ook nog eens niet kostend dekkend.
Zoals al berekend. voor elke order is een bedrag aan vaste kosten. Die liggen minstens op 5 euro. Ze moeten het ook helemaal niet hebben van die order van jou die heeft al geld gekost. Dat is met recht een service order. Elke minuut die ze hier extra aan moeten besteden maakt het alleen maar erger.
Ik zou ook direct die 5 euro storten. Ben ik er gelijk vanaf.

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Wat zijn nu eigenlijk verzendkosten?

Ongelezen bericht door electomonteur »

op een site waar ik ook leuke gadgets IPay.nl bestel van mijn saldo word ook naar het gewicht van het product gekeken
ik bestelde 1 ding en zou .92 moeten betalen en iets er bij werd het 1.38
na ontvangst gewogen bleek het exact te kloppen met de tarieven van post nl en binnen 1 dag in huis

neefjes waren erg blij met de dingetjes
Laatst gewijzigd door electomonteur op 03 aug 2011 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.

coinoperator
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jan 2006 19:26

Re: Wat zijn nu eigenlijk verzendkosten?

Ongelezen bericht door coinoperator »

Verzendkosten zijn uiteraard altijd hoger dan de postzegel.
Een enveloppe, buspakje of doos, de postzegel, een adreslabel enz.
Over het totaal hiervan dan weer de btw á 19%

En Nee,
als een winkelier de postzegel aan de klant doorberekend moet hij WEL btw afdragen, alleen de post zelf rekent (nog) geen btw.

Een vergoeding van 3 euro voor lichtgewicht buspost of 4 voor wat zwaarder is dus redelijk.
6,95 is belachelijk en gewoon diefstal.

Personeelskosten is helemaal gelul want als je iets in een winkel koopt komen er aan de kassa toch ook geen personeelskosten opeens bij....

ps
Foto Klein is ook zo'n verzendkosten oplichter...
Gelukkig zijn er ook winkels die niet op deze onbeschofte manier proberen te graaien...

A.niem
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: Wat zijn nu eigenlijk verzendkosten?

Ongelezen bericht door A.niem »

Emmy75 schreef: Meerdere tarieven hanteren voor verzendkosten is voor de gemiddelde consument niet echt overzichtelijk te noemen. Als je ziet hoeveel topics hier staan die gebaseerd zijn op het slecht lezen van de voorwaarden. Dan kan ik me goed voorstellen dat klanten vaak niet begrijpen waarom ze de ene keer 1 euro en de andere keer een tientje betalen aan verzendkosten.
het klopt dat je de consument vaak alles moet `voorkauwen´. Echter zijn er zoveel webwinkels waar het wel naar gewicht of grootte bepaald wordt, dat dit niet echt iets nieuws is voor de gemiddelde internet-koper. Voor de mensen die weinig op internet kopen, kijken volgens mij pas in het winkelmandje wat ze dit gaat kosten om het thuis te krijgen. Dus als daar het juiste tarief staat, dan is het duidelijk voor ze. Dat er nog 3 andere tarieven zijn, dat zien ze niet.
Emmy75 schreef: Is onoverzichtelijk voor de verschillende medewerkers van het bedrijf.
Verhoogt de kans op invoerfouten als een artikel op een webpagina geplaatst wordt, zeker als ze overal van artikelen met een flutbedragje maten en gewichten moeten gaan invullen, kost extra tijd en dus ook weer geld. Want tja hoeveel wordt er nu maximaal verdiend aan een onderdeel van 5,88 ? Kan nooit zoveel zijn. De afhandeling ervan is meestal duurder dus de compensatie door verzendkosten is best reëel te noemen.
Zijn extra kosten aan verbonden voor de administratieve afhandeling en de webbouwer; deze is er ongetwijfeld langer mee bezig om dit goed in te voeren.

Kortom een hele hoop dingen die extra geld kosten om een lager apart tarief erop na te houden.
Je gaat er hier vanuit dat alles met de hand wordt ingevoerd en dat alle medewerkers hier zicht op hebben. Bij de grotere winkels wordt echt niet alles met de hand ingevoerd. Zij werken met databases. En daar staan de gewichten en afmetingen gewoon in. En die databases krijgen zij aangeleverd door hun leveranciers/fabrikanten. Gewoon een kwestie van inlezen.

En de verschillende medewerkers hebben hier niks mee te maken. Facturatie gaat automatisch, voorraadbeheer gaat automatisch, pakbonnen worden automatisch klaar gemaakt en daar staat wel op of het in een doosje moet worden verpakt of dat het in een envelop moet. Ik denk niet dat het de magazijnmedewerker wat kan schelen wat de consument hiervoor betaald heeft.

jls63
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2010 13:44

Re: Wat zijn nu eigenlijk verzendkosten?

Ongelezen bericht door jls63 »

verzendkosten zijn alle kosten samen om een verzending te doen. Niet alleen portokosten, maar ook BTW, afschrijvingen van computers, printers, uurloon van personeel etc. etc. Het doet niet te zake of administratie en facturatie automatisch gaat.

Vaak hebben webwinkels contracten met expediteurs voor vaste tarieven per zending, ongeacht het gewicht wat vervoerd moet worden.
Het staat de webwinkel vrij om de verzendkosten in zijn geheel, gedeeltelijk of geheel niet te berekenen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Wat zijn nu eigenlijk verzendkosten?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

A.niem schreef: het klopt dat je de consument vaak alles moet `voorkauwen´. Echter zijn er zoveel webwinkels waar het wel naar gewicht of grootte bepaald wordt, dat dit niet echt iets nieuws is voor de gemiddelde internet-koper. Voor de mensen die weinig op internet kopen, kijken volgens mij pas in het winkelmandje wat ze dit gaat kosten om het thuis te krijgen. Dus als daar het juiste tarief staat, dan is het duidelijk voor ze. Dat er nog 3 andere tarieven zijn, dat zien ze niet.
Dat zien ze dus wel weer als ze de volgende keer weer wat anders bestellen bij diezelfde webwinkel en dan zij de rapen gaar. Ik koop regelmatig op internet en toevallig meestal bij bedrijven met 1 tarief. Ik vind dat het een beleidskeuze is van het bedrijf. Ik zie er niets op tegen om 1 tarief te hanteren. De ene keer heb je er voordeel van de andere keer nadeel.
A.niem schreef: Je gaat er hier vanuit dat alles met de hand wordt ingevoerd en dat alle medewerkers hier zicht op hebben. Bij de grotere winkels wordt echt niet alles met de hand ingevoerd. Zij werken met databases. En daar staan de gewichten en afmetingen gewoon in. En die databases krijgen zij aangeleverd door hun leveranciers/fabrikanten. Gewoon een kwestie van inlezen.

En de verschillende medewerkers hebben hier niks mee te maken. Facturatie gaat automatisch, voorraadbeheer gaat automatisch, pakbonnen worden automatisch klaar gemaakt en daar staat wel op of het in een doosje moet worden verpakt of dat het in een envelop moet. Ik denk niet dat het de magazijnmedewerker wat kan schelen wat de consument hiervoor betaald heeft.
Ja, dat kan ook. Maar hoe worden die databases dan bij de fabrikant gemaakt? Ooit ergens moeten alle gegevens nog ouderwets met het handje ingevoerd worden en als daar kunnen fouten insluipen.

Ja dat gaat allemaal automatisch. Maar automatisering is zeker niet gratis, daar zit een behoorlijke investering aan vast. En iemand van het magazijn moet toch naar de printer lopen om het papiertje te pakken, pakketje verzendklaar te maken enz. Al het papier waar op geprint moet worden, de toner die gebruikt wordt de aanschaf van de printers, evt. speciaal papier etc etc.
Als je een reële berekening maakt, verdient zo'n webwinkel nagenoeg geen fluit op zo'n kleine bestelling.

Wat dat betreft heet Brokkel het mijns inziens heel goed verwoord.

@TS,
Sharp heeft dit misschien wel uitbesteed, maar was er echt geen mogelijkheid om dit ergens bij een of andere winkel te bestellen? Sommige winkels bieden de service dat je dit soort onderdelen los kunt bestellen. Het wordt zeker steeds minder en meestal had je dan veel meer voor het onderdeel betaald.

thetung
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 okt 2009 17:48

Re: Wat zijn nu eigenlijk verzendkosten?

Ongelezen bericht door thetung »

Een bepaalde webwinkels (Wehkamp, Neckermann) verdient extra via de verzendkosten, bijv. een nettop weegt nog geen 2kg, berekent die winkels 29,90 euro voor verzendkosten,terwijl veel webwinkels gratis verzendkosten hanteert (en de artikel is niet duurder).

tnt35
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jul 2011 10:29

Re: Wat zijn nu eigenlijk verzendkosten?

Ongelezen bericht door tnt35 »

Rob Bogers schreef:Onlangs bestelde ik een onderdeel voor mijn Sharp magnetron ter waarde van 5,88 Euro bij onderdelenonline. Daarvoor moest ik 6,95 verzendkosten betalen, nou ja dat moet dan maar een andere keuze heb ik niet, het onderdeel past namelijk ook in een enveloppe en weegt nog geen 20 gram.

Een paar dagen later ligt het onderdeel in de bus en jawel hoor in een kartonnen enveloppe en wat schetst mijn verbazing, de verzendkosten (vermeld in de vorm van een postzegel bedragen slechts 0,92 Eurocent)

Dit lijkt niet op het bedrag wat ik moest betalen. navraag leerde mij dat hun website geen andere mogelijkheid geeft om een keuze te maken in de wijze van verzending en dat de verzendkosten dus altijd 6,95 zullen zijn. Omdat ik een klacht indiende kreeg ik 5 Euro retour maar ik vind het raar dat dit gewoon mag!

Groet Rob Bogers

Natuurlijk is iets heel kleins verzenden voor 7 euro een hoop.
Aan de andere kant,dat hebben bedrijven wel weer, ze kunnen
dan zien dat het ook daadwerkelijk aangekomen is op een depot(tracktrace)
Sommige bedrijven, een der bekende compbedrijven,verstuurt zelfs gratis,
ook dan kunnen ze zien waar het uithangt.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Wat zijn nu eigenlijk verzendkosten?

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Rob Bogers schreef:het simpele feit dat ik zonder schroom 5 Euro retour krijg, zegt volgens mij genoeg. Daar komt nog bij dat ze zelf zeiden dat deze keuze "briefpost" of anders niet mogelijk is. Nu ken ik sites die die mogelijkheid wel hebben.
Dat je de 5 euro terugkrijgt heeft er meer mee te maken dat ze geen zin hebben in een hoop "gezeur" voor die 5 euro. De verzendkosten omvatten meer dan de kosten voor de postzegel alleen, zoals anderen ook al aangeven. Daarnaast is het lastig te implementeren om de verzendkosten meer op het produkt (gewicht/omvang) aan te passen, waardoor veel sites er voor kiezen om gewoon een standaard bedrag te rekenen. Dat je 6,95 hebt betaald is dan ook niet uitzonderlijk.

Ik heb wel eens een auto-onderdeeltje t.w.v. 10 euro besteld in Duitsland, daar kwam nog 16 euro verzendkosten bij en het kwam hier in een bubbeltjes-enveloppe. Gewoon een kwestie van standaard-verzendkosten en dat kan in je voordeel (soms) of in je nadeel (meestal) uitpakken.

A.niem
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: Wat zijn nu eigenlijk verzendkosten?

Ongelezen bericht door A.niem »

Emmy75 schreef:Ja dat gaat allemaal automatisch. Maar automatisering is zeker niet gratis, daar zit een behoorlijke investering aan vast. En iemand van het magazijn moet toch naar de printer lopen om het papiertje te pakken, pakketje verzendklaar te maken enz. Al het papier waar op geprint moet worden, de toner die gebruikt wordt de aanschaf van de printers, evt. speciaal papier etc etc.
Als je een reële berekening maakt, verdient zo'n webwinkel nagenoeg geen fluit op zo'n kleine bestelling.
Ik vind het toch wel wat naief om te denken dat de kosten van de automatisering en de kantoorkosten zoals papier en toners enz. nog betaald moeten worden uit de verzendkosten. Deze zijn al verrekend in de verkoopprijs van het product.

De verzendkosten zijn normaal gesproken de werkelijke kosten die het bedrijf moet maken om het pakketje te versturen.

Berekend een bedrijf 1 tarief zullen ze de totale werkelijke verzendkosten met de totale berekende verzendkosten willen dekken. Dit gaat gewoon 1 op 1. Alle andere kosten worden gedekt door de marge die verwerkt is in de verkoopprijzen van de producten.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Wat zijn nu eigenlijk verzendkosten?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

A.niem schreef:Ik vind het toch wel wat naief om te denken dat de kosten van de automatisering en de kantoorkosten zoals papier en toners enz. nog betaald moeten worden uit de verzendkosten. Deze zijn al verrekend in de verkoopprijs van het product.
Ik zeg ook niet expliciet dat deze kosten allemaal uitsluitend uit de verzendkosten betaald moeten worden, echter dat er wel allerlei kosten gemaakt worden die samenhangen met de verzending van een product. Uit welk "potje" de kosten betaald moeten worden maakt eigenlijk geen fluit uit. Feit is wel dat ze betaald moeten worden en op het totaal onder aan de streep maakt het niets uit of ze nu "verzendkosten" heten wel of niet.

De verwerking van een bestelling met een verkoopwaarde van 5,88 kost een bedrijf meer dan de winst die ermee gemaakt wordt. Hoeveel kan de brutowinst nu eenmaal zijn op een product dat 5,88 (oftewel 4,94 ex BTW) moet kosten ?
Misschien was het beter geweest dat het product 15,- had gekost en de verzendkosten enkel de postzegel. :mrgreen:

Ik ben van mening dat het een keuze van de consument is om een product te bestellen. De verzendkosten zijn vooraf duidelijk en men kan er ook voor kiezen om niet te bestellen.

A.niem
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: Wat zijn nu eigenlijk verzendkosten?

Ongelezen bericht door A.niem »

Emmy75 schreef: De verwerking van een bestelling met een verkoopwaarde van 5,88 kost een bedrijf meer dan de winst die ermee gemaakt wordt. Hoeveel kan de brutowinst nu eenmaal zijn op een product dat 5,88 (oftewel 4,94 ex BTW) moet kosten ?
Over het algemeen gaat de inkoopprijs 2 tot 3 keer over de kop. Ik ben het met je eens dat de winst niet zo heel groot is op dit product. Waarschijnlijk gaat het gewoon om de service, waarna je misschien wel weer komt om er wat duurders aan te schaffen.
Emmy75 schreef:Ik ben van mening dat het een keuze van de consument is om een product te bestellen. De verzendkosten zijn vooraf duidelijk en men kan er ook voor kiezen om niet te bestellen.
En ook hier ben ik het met je eens. Een webwinkel moet gewoon vooraf duidelijk aangeven wat de verzendkosten zijn, en dat moet de consument gewoon betalen als ze bestellen. Willen ze dit niet, laten ze dan niet bestellen.

Wat wel onterecht is dat ze de (webwinkel)prijzen incl. verzending vergelijken met de "kale" prijzen van een winkel. Ze moeten ook de brandstofkosten en parkeergeld rekenen. Als je enkel voor één product 20 kilometer moet rijden en dan parkeren, dan ben je soms duurder uit dan verzendkosten betalen.

Gesloten