LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webshop On-fleek.nl: geen levering, geen reactie

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Richardvl
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mei 2018 09:41

Webshop On-fleek.nl: geen levering, geen reactie

Ongelezen bericht door Richardvl »

Anderhalve maand geleden een shirt besteld op de webshop on-fleek.nl
De webshop ziet er goed opgebouwd uit.
Omdat ik vaak online iets online bestel en hier nog nooit problemen mee heb gehad, controleer ik nooit kvk nummers oid.
BESTEL HIER NOOIT IETS MENSEN!
het shirt is nooit aangekomen.
na diverse mails en contact formulieren te hebben ingevuld, heb ik nooit reactie gehad.
Het geld is natuurlijk wel van mijn rekening afgeschreven.
Ik had on-fleek een mail gestuurd met een waarschuwing dat ik aangifte zou gaan doen bij de politie, dit is inmiddels ook gebeurd.
Iemand nog tips voor me hoe mijn geld terug te krijgen van deze oplichters?

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Webshop On-fleek.nl: geen levering, geen reactie

Ongelezen bericht door Icasheb »

Richardvl schreef:Anderhalve maand geleden een shirt besteld op de webshop on-fleek.nl
De webshop ziet er goed opgebouwd uit.
Omdat ik vaak online iets online bestel en hier nog nooit problemen mee heb gehad, controleer ik nooit kvk nummers oid.
BESTEL HIER NOOIT IETS MENSEN!
het shirt is nooit aangekomen.
na diverse mails en contact formulieren te hebben ingevuld, heb ik nooit reactie gehad.
Het geld is natuurlijk wel van mijn rekening afgeschreven.
Ik had on-fleek een mail gestuurd met een waarschuwing dat ik aangifte zou gaan doen bij de politie, dit is inmiddels ook gebeurd.
Iemand nog tips voor me hoe mijn geld terug te krijgen van deze oplichters?

Dingen die mij in 5 minuten opvallen op deze website

Gratis website
Geen KVK
Geen adres gegevens
Een facebook die sinds 2016 niet meer is geupdate

Ook dit even gecheckt:
Meldingen over de verkoper op: https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... artij.html

Veel kan je niet doen helaas. Wachten op wat de politie doet. Volgende keer toch onderzoek doen.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Webshop On-fleek.nl: geen levering, geen reactie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Vooralsnog niet te vinden op internet. In een oude topic hier werd gesproken over een 06-nummer die ooit op de site stond, deze is ook al verwijderd. Geen adresgegevens te vinden en ook de KVK geeft geen resultaat.
Of de politie iets gaat doen is maar de vraag, daarvoor zou het voorbedachte rade moeten zijn.

Volgende keer dus niet zomaar ergens bestellen.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Webshop On-fleek.nl: geen levering, geen reactie

Ongelezen bericht door juliomariner »

In de faqs staat dat de prijzen blijkbaar excl. BTW zijn en deze later in het bestelproces worden toegevoegd. Beetje rare manier van handelen voor een site gericht op particulieren. Maar inderdaad nergens contact gegevens te vinden ook niet via google of kvk
Misschien is er via archive.org op.een kopie van hun oude site contactgegevens te vinden. Vanwege ectreem sloom internet lukte me dit nu niet


Speedy123
Berichten: 1144
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Webshop On-fleek.nl: geen levering, geen reactie

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Tja wie besteld er nu iets bij een site die de volgende voorwaarden hanteerd:
n-Fleek garandeert echter niet dat alle aanbiedingen en producten volledig met de gegeven informatie etc. in overeenstemming zijn. Afwijkingen kunnen in beginsel geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en / of ontbinding.
Kortom, ze kunnen je alles leveren. T-shirt niet wit maar roze, tja jammer dan. Afwijking is geen regel tot schadevergoeding en / of ontbinding.

Of wat dacht je van deze:
On-Fleek is niet verantwoordelijk voor schade, fouten en het niet leveren van producten door webshops.
Je bent akkoord gegaan met de bepaling dat je helemaal niet mag klagen bij niet leveren.

Of deze:
5.1 In geval van overmacht is On-Fleek.nl niet gehouden haar verplichtingen jegens de bezoeker na te komen, respectievelijk wordt de verplichting opgeschort voor de duur van de overmacht.

5.2 Onder overmacht wordt verstaan elke van haar wil onafhankelijke omstandigheid, waardoor de nakoming van haar verplichtingen jegens de bezoeker geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd. Tot die omstandigheden behoren onder meer stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden en het ontbreken van enige van overheidswege te verkrijgen vergunning. Tevens wordt onder overmacht verstaan storingen in een (telecommunicatie-) netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en of het op enig moment niet beschikbaar zijn van de internetsite.
Indien hun leverancier niet levert, dan is dat overmacht en is On-Fleek.nl niet verplicht haar verplichting jegens de klant na te komen enb wordt die opgeschort totdat de overmacht voorbij is. maar ja, levert de leverancier nimmer, dan wordt de leveringsverplichting eeuwig opgeschort.

Hoe iemand hier kan bestellen, geen idee. Het is in ieder geval geen oplichting, ze geven in hun voorwaarden overduidelijk aan dat de kans op levering echt minimaal is.

Richardvl
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mei 2018 09:41

Re: Webshop On-fleek.nl: geen levering, geen reactie

Ongelezen bericht door Richardvl »

Haha klopt ja. Ik ben er dik in getrapt.
Das de ellende van internet, ik ben er helemaal niet handig mee.
Heb ook alleen maar een telefoon met wat internet erop.
Bestel heel vaak producten online en dat gaat altijd goed.
Dan word je onvoorzichtig en lees je geen voorwaarden etc. Meer.
Achteraf nu ik de voorwaarden en de site goed bekeken heb, had ik dat nooit moeten bestellen, maar das achteraf.
Hoop alleen Dat ik andere mensen kan behoeden dat zet niet dezelfde fout maken.

stofzuigertje

Re: Webshop On-fleek.nl: geen levering, geen reactie

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

..................................................................

Tot in de puntjes en ik zie geen adres of telefoon nummer , onder contact zie ik tenminste niets.
Ook bij retour, gewoon terug sturen maar ook niets....

in 2018 gemaakte website dus verse firma zonder ervaring in leveringen!
Ik had de puntjes wel bij de Aldi, prima broodjes.........

Speedy123
Berichten: 1144
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Webshop On-fleek.nl: geen levering, geen reactie

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Richardvl schreef:Haha klopt ja. Ik ben er dik in getrapt.
Das de ellende van internet, ik ben er helemaal niet handig mee.
Heb ook alleen maar een telefoon met wat internet erop.
Bestel heel vaak producten online en dat gaat altijd goed.
Dan word je onvoorzichtig en lees je geen voorwaarden etc. Meer.
Achteraf nu ik de voorwaarden en de site goed bekeken heb, had ik dat nooit moeten bestellen, maar das achteraf.
Hoop alleen Dat ik andere mensen kan behoeden dat zet niet dezelfde fout maken.
Er zijn wel een paar indicatoren die u kunnen behoeden en vrij weinig tijd kosten:
1) Bij oplichters kan je zelden of nooit per creditcard betalen. De reden hiervan is dat deze de betaling terug kunnen draaien en ook geavenceerde fraude detectie systemen hebben.
2) Het missen van keurmerk Thuiswinkel of vergelijkbaar
3) Ontbreken van een bedrijfsadres. Adres altijd even in Google maps gooien, ziet u een woonhuis of bedrijvenverzamelpand, niet bestellen.
4) Een mobiel nummer als bedrijfstelefoon of het ontbreken van telefonische gegevens.
5) Komt het bedrijf door deze simpele checks, Google de bedrijfsnaam dan even in combinatie met het woord 'problemen'.

De kans dat u dan nog genept wordt, is echt extreem klein.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Webshop On-fleek.nl: geen levering, geen reactie

Ongelezen bericht door JvandeW »

Richardvl schreef:Iemand nog tips voor me hoe mijn geld terug te krijgen van deze oplichters?
Is de betaling gedaan per iDEAL? Vul de gegevens van de betaling even in bij Mollie BV om zo de contactgegevens van het bedrijf waaraan de betaling is voldaan te achterhalen. Dan zie je direct met welk bedrijf je te maken hebt, aangezien je als bedrijf bij de KVK ingeschreven moet staan om iDEAL te kunnen gebruiken.

Daar kun je de betaling ook direct rapporteren. Wanneer overduidelijk spraken is van oplichting, kan Mollie BV stoppen met uitbetalen van de ontvangen iDEAL-betalingen en eventueel zelfs betaalde gelden terugstorten.

iDEAL is veiliger dan veel consumenten denken.
Speedy123 schreef:Adres altijd even in Google maps gooien, ziet u een woonhuis of bedrijvenverzamelpand, niet bestellen.
Waarom zou je niet moeten bestellen als het bedrijf ingeschreven staat op een woonhuis? Genoeg kleine ondernemers werken vanuit huis zonder een bedrijfspand te bezitten en die sluit je daarmee volledig uit.

Richardvl
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mei 2018 09:41

Re: Webshop On-fleek.nl: geen levering, geen reactie

Ongelezen bericht door Richardvl »

Is de betaling gedaan per iDEAL? Vul de gegevens van de betaling even in bij Mollie BV om zo de contactgegevens van het bedrijf waaraan de betaling is voldaan te achterhalen. Dan zie je direct met welk bedrijf je te maken hebt, aangezien je als bedrijf bij de KVK ingeschreven moet staan om iDEAL te kunnen gebruiken


De betaling is idd via ideal gedaan.
Ik dacht ook altijd dat dit een veilige manier van betalen was.
Bedankt voor de tip janvandew, ik ga hier mee aan de slag.

Gesloten