Webshop weigert te annuleren

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Piplp
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2022 06:43

Webshop weigert te annuleren

Ongelezen bericht door Piplp »

Ik heb vorige maand een product besteld bij een webshop maar vond het al snel ergens anders aanzienlijk goedkoper. Toen ik contact opnam met de webshop met de vraag dit product te annuleren, zeiden ze me dat ze dit niet gingen doen omdat ik steeds na ontvangst beroep kan doen op het herroepingsrecht. Het betreft een voorverkoop die nog steeds niet verzonden is. Aangezien ik liever geen retourkosten zou betalen vroeg ik me af of ik nog iets anders kan doen.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Webshop weigert te annuleren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, u kunt nual annuleren. Lees bijvoorbeeld hier.

https://www.ictrecht.nl/blog/het-recht- ... r-levering

Ga niet bellen, maar stuureen mail of zo.

Seinhuis
Berichten: 2373
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Webshop weigert te annuleren

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Stuur een mail, Whatsapp, Facebook bericht dat u wilt annuleren. Op www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... bedenktijd staat dat u ook voor verzending kunt annuleren.

Al is dit bij de meeste bedrijven lastig vanwege het automatisch proces.

Piplp
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2022 06:43

Re: Webshop weigert te annuleren

Ongelezen bericht door Piplp »

Toen ik een mail stuurde (binnen de 14 dagen) waarin ik vroeg om het artikel te annuleren kreeg ik volgend antwoord: "We zullen het aankoopbedrag niet terugbetalen
Je kunt altijd een bestelling binnen twee weken herroepen".

Ik begrijp dat dit niet altijd even gemakkelijk is voor een bedrijf een bestelling te annuleren, maar een maand verder en nog steeds geen zicht op de levering zou dit toch moeten kunnen.

Is hun antwoord aanvaardbaar of moet ik extra stappen ondernemen?

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Webshop weigert te annuleren

Ongelezen bericht door Hophophop »

Piplp schreef:
16 aug 2022 17:23
Toen ik een mail stuurde (binnen de 14 dagen) waarin ik vroeg om het artikel te annuleren kreeg ik volgend antwoord: "We zullen het aankoopbedrag niet terugbetalen
Je kunt altijd een bestelling binnen twee weken herroepen".

Ik begrijp dat dit niet altijd even gemakkelijk is voor een bedrijf een bestelling te annuleren, maar een maand verder en nog steeds geen zicht op de levering zou dit toch moeten kunnen.

Is hun antwoord aanvaardbaar of moet ik extra stappen ondernemen?
Je hebt in principe gewoon recht op je geld terug, zoals hierboven al wordt aangegeven. Of het de moeite waard is om al dan niet extra stappen te zetten of je verlies te nemen zul je zelf af moeten wegen. We kunnen je daar verder met zo weinig informatie verder ook niet echt over adviseren.

Plaats reactie