Webwinkel neemt product niet retour

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
hansoldenhof
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2022 10:56

Webwinkel neemt product niet retour

Ongelezen bericht door hansoldenhof »

Klacht over Vozino.nl
Begin januari een bestelling van een projectorlampje gedaan. Bij binnenkomst bleek hij niet compleet en niet te functioneren. Antwoord van Vozino was dat het te duur is om producten terug te nemen. Ook kan het niet retour omdat het pakje was opengemaakt. Ze konden alleen 9 euro korting op het aankoopbedrag bieden. Op de website staat niet tevreden geld terug. Niet dus. Je mag je tevredenheid alleen toetsen aan de buitenkant van het door een chinees bedrijf verzonden pakje. Ik overweeg mijn rechtsbijstand verzekering in te schakelen. het product was niet duur maar zo'n webwinkel moet zich wel aan de wettelijke regels houden.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Webwinkel neemt product niet retour

Ongelezen bericht door cherokee »

Dropshipper nummer eh.............het houdt niet op. Dit is géén webwinkel, maar een dropshipper. Het adres is ook gewoon een woonhuis (flatje).
Mensen blijven er intrappen en kijken niet verder dan de prijzen.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Webwinkel neemt product niet retour

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@hansoldenhof

Voortaan eerst zorgvuldiger de voorwaarden lezen. Dan weet u dat die zooi uit China komt. Kunt u ook rechtstreeks bestellen met meer zekerheden.

Een rechtsbijstandsverzekering zal hier niets aan doen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Webwinkel neemt product niet retour

Ongelezen bericht door sylvesterb »

hansoldenhof schreef:
06 feb 2022 11:00
Ik overweeg mijn rechtsbijstand verzekering in te schakelen. het product was niet duur maar zo'n webwinkel moet zich wel aan de wettelijke regels houden.
Veelal hanteren rechtsbijstand verzekeringen een minimaal bedrag voor de schade (veelal rond de € 125). Los daarvan betekend het retour sturen niet altijd dat dit kosteloos is, indien dit in de voorwaarden is opgenomen bent u zelf verantwoordelijk voor het retour sturen en naar China is dit veelal niet de moeite.

Maar je kunt je recht halen, interessant topic op Tweakers https://gathering.tweakers.net/forum/li ... /2081048/0 waarbij een consument een tablet heeft gekocht voor € 60,00 en retour wilt sturen, de winkelier weigert. Hij stuurt een dagvaarding, de ondernemer wordt bij verstek veroordeeld, deurwaarder neemt de zaak over en uiteindelijk betaalde de ondernemer rond de 900.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Webwinkel neemt product niet retour

Ongelezen bericht door Moneyman »

sylvesterb schreef:
06 feb 2022 19:04
Maar je kunt je recht halen, interessant topic op Tweakers https://gathering.tweakers.net/forum/li ... /2081048/0 waarbij een consument een tablet heeft gekocht voor € 60,00 en retour wilt sturen, de winkelier weigert. Hij stuurt een dagvaarding, de ondernemer wordt bij verstek veroordeeld, deurwaarder neemt de zaak over en uiteindelijk betaalde de ondernemer rond de 900.
Mooi verhaal dat :D

Maar bedenk wel dat dat ging om een "gewone" Nederlandse webwinkel, met een bekende eigenaar. Dat is helaas in vrijwel al dit soort dropshiptopics niet het geval.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Webwinkel neemt product niet retour

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Moneyman schreef:
06 feb 2022 19:13
sylvesterb schreef:
06 feb 2022 19:04
Maar je kunt je recht halen, interessant topic op Tweakers https://gathering.tweakers.net/forum/li ... /2081048/0 waarbij een consument een tablet heeft gekocht voor € 60,00 en retour wilt sturen, de winkelier weigert. Hij stuurt een dagvaarding, de ondernemer wordt bij verstek veroordeeld, deurwaarder neemt de zaak over en uiteindelijk betaalde de ondernemer rond de 900.
Mooi verhaal dat :D

Maar bedenk wel dat dat ging om een "gewone" Nederlandse webwinkel, met een bekende eigenaar. Dat is helaas in vrijwel al dit soort dropshiptopics niet het geval.
Klopt maar het verhaal laat ook zien hoeveel tijd en energie je er aan kwijt bent om een dergelijke procedure te voeren. Dit laat ook wel zien waarom rechtsbijstand verzekeringen veelal kiezen voor het uitbetalen van het bedrag zonder enige actie te ondernemen.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Webwinkel neemt product niet retour

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klopt. Je moet er zelf genoeg verstand van én energie voor hebben. De gemiddelde burger zou ik het niet aanraden (ondanks dat het mij een hoop opzet oplevert).

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Webwinkel neemt product niet retour

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik neem aan, dat je omzet in plaats van opzet bedoelt.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Webwinkel neemt product niet retour

Ongelezen bericht door Moneyman »

:D absoluut!

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Webwinkel neemt product niet retour

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
06 feb 2022 20:37
Klopt. Je moet er zelf genoeg verstand van én energie voor hebben. De gemiddelde burger zou ik het niet aanraden (ondanks dat het mij een hoop opzet oplevert).
Jij zou dan ook in de avonden en het weekend moeten werken.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Webwinkel neemt product niet retour

Ongelezen bericht door kuklos »

sylvesterb schreef:
06 feb 2022 19:04
........de ondernemer wordt bij verstek veroordeeld, ............
Ja, hallo. Bij verstek veroordeeld. Dat is gewoon niet op komen dagen bij de rechtszaak. Dan verlies je altijd.
Je kan nog beter clown Bassie (van Bassie en Adriaan) gekleed in zijn clownspak als je advocaat meenemen naar de rechtszaak dan niet op komen dagen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Webwinkel neemt product niet retour

Ongelezen bericht door sylvesterb »

kuklos schreef:
22 apr 2022 23:31
sylvesterb schreef:
06 feb 2022 19:04
........de ondernemer wordt bij verstek veroordeeld, ............
Ja, hallo. Bij verstek veroordeeld. Dat is gewoon niet op komen dagen bij de rechtszaak. Dan verlies je altijd.
Je kan nog beter clown Bassie (van Bassie en Adriaan) gekleed in zijn clownspak als je advocaat meenemen naar de rechtszaak dan niet op komen dagen.
Ondanks de veroordeling was hij er nog niet, lees het stuk eens best interessant verhaal. De zaak had de webwinkel zeer waarschijnlijk ook verloren als hij was komen opdagen.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 935
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Webwinkel neemt product niet retour

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

sylvesterb schreef:
06 feb 2022 19:04
hansoldenhof schreef:
06 feb 2022 11:00
Ik overweeg mijn rechtsbijstand verzekering in te schakelen. het product was niet duur maar zo'n webwinkel moet zich wel aan de wettelijke regels houden.
Veelal hanteren rechtsbijstand verzekeringen een minimaal bedrag voor de schade (veelal rond de € 125). Los daarvan betekend het retour sturen niet altijd dat dit kosteloos is, indien dit in de voorwaarden is opgenomen bent u zelf verantwoordelijk voor het retour sturen en naar China is dit veelal niet de moeite.

Maar je kunt je recht halen, interessant topic op Tweakers https://gathering.tweakers.net/forum/li ... /2081048/0 waarbij een consument een tablet heeft gekocht voor € 60,00 en retour wilt sturen, de winkelier weigert. Hij stuurt een dagvaarding, de ondernemer wordt bij verstek veroordeeld, deurwaarder neemt de zaak over en uiteindelijk betaalde de ondernemer rond de 900.
De enige die daar echt geld aan heeft verdiend is de deurwaarder. Zowel de verkoper als de koper hebben er geld op toegelegd,

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Webwinkel neemt product niet retour

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
22 apr 2022 23:31
sylvesterb schreef:
06 feb 2022 19:04
........de ondernemer wordt bij verstek veroordeeld, ............
Ja, hallo. Bij verstek veroordeeld. Dat is gewoon niet op komen dagen bij de rechtszaak. Dan verlies je altijd.
Dat is natuurlijk onjuist. De vordering wordt alsnog zorgvuldig gecheckt en beoordeeld. De tijd dat verstek automatisch verliezen betekent, ligt al zeer vele jaren achter ons.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Webwinkel neemt product niet retour

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
22 apr 2022 22:03
Moneyman schreef:
06 feb 2022 20:37
Klopt. Je moet er zelf genoeg verstand van én energie voor hebben. De gemiddelde burger zou ik het niet aanraden (ondanks dat het mij een hoop opzet oplevert).
Jij zou dan ook in de avonden en het weekend moeten werken.
Prima hoor, dat doen we toch al. Door de weeks overdag staan al die auto’s die ik moet hebben toch niet voor de deur. Ik ben zes dagen per week van 07.00-20.00 uur bevoegd. Alleen de zondag is standaard een rustdag.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Webwinkel neemt product niet retour

Ongelezen bericht door alfatrion »

Oei.

Plaats reactie