LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webwinkel Pixers: betaalde bestelling niet geleverd

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Kaysa40
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2018 19:25

Webwinkel Pixers: betaalde bestelling niet geleverd

Ongelezen bericht door Kaysa40 »

Op 14 april heb ik bestelling bij pixers geplaatst voor een muursticker.
Ik heb €56,80 betaald.
We hadden enige vragen betreffende de witte rand rondom de sticker en deze vragen werden netjes beantwoord op 23 april door een medewerkster (met naam onder de email).
Op 24 april kregen we de automatische melding van pixers dat de sticker in behandeling werd genomen en de de verwerkingstijd maximaal 10 werkdagen zou duren. Op 13 mei heb ik een email gestuurd dat wij nog altijd geen product hebben ontvangen. Bellen lukte niet, geen gehoor.
Op 15 mei kregen we automatische reactie van pixers dat er sprake is van een technische storing en dat het product over maximaal 12 werkdagen geleverd wordt.
Wat moet ik doen als pixers wederom zijn afspraken niet nakomt?
Ik heb gezien dat de kantoren in engeland, amerika en polen zitten. Er is een NL telefoonnummer, maar die neemt nooit op. Ik zag ook in de recencies dat een ander NL koper wel in mei 2018 een product geleverd heeft gekregen, dus ik twijfel over de argumentatie van de technische storing....

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Webwinkel Pixers: betaalde bestelling niet geleverd

Ongelezen bericht door Lowieze »

Kaysa40 schreef:Op 14 april heb ik bestelling bij pixers geplaatst voor een muursticker.
Ik heb €56,80 betaald.
We hadden enige vragen betreffende de witte rand rondom de sticker en deze vragen werden netjes beantwoord op 23 april door een medewerkster (met naam onder de email).
Op 24 april kregen we de automatische melding van pixers dat de sticker in behandeling werd genomen en de de verwerkingstijd maximaal 10 werkdagen zou duren. Op 13 mei heb ik een email gestuurd dat wij nog altijd geen product hebben ontvangen. Bellen lukte niet, geen gehoor.
Op 15 mei kregen we automatische reactie van pixers dat er sprake is van een technische storing en dat het product over maximaal 12 werkdagen geleverd wordt.
Wat moet ik doen als pixers wederom zijn afspraken niet nakomt?
Ik heb gezien dat de kantoren in engeland, amerika en polen zitten. Er is een NL telefoonnummer, maar die neemt nooit op. Ik zag ook in de recencies dat een ander NL koper wel in mei 2018 een product geleverd heeft gekregen, dus ik twijfel over de argumentatie van de technische storing....
Die 12 werkdagen zijn nog niet voorbij, ik zou me op dit moment nog niet druk gaan maken over wat als.....
Gewoon even geduld hebben.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Webwinkel Pixers: betaalde bestelling niet geleverd

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kan gebruik maken van je herroepingsrecht wanneer je wilt. Je kan ook een ingebrekestelling sturen als er 30 dagen voorbij zijn, indien je de goederen graag wilt hebben.

Speedy123
Berichten: 1055
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Webwinkel Pixers: betaalde bestelling niet geleverd

Ongelezen bericht door Speedy123 »

alfatrion schreef:Je kan gebruik maken van je herroepingsrecht wanneer je wilt. Je kan ook een ingebrekestelling sturen als er 30 dagen voorbij zijn, indien je de goederen graag wilt hebben.
Als het een sticker betreft die uniek op bestelling wordt geproduceerd, dan kan dat negatieve gevolgen hebben voor het herroepingsrecht.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Webwinkel Pixers: betaalde bestelling niet geleverd

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het herroepingsrecht geld ook voor producten die pas na het plaatsen van een bestelling worden geproduceerd.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Webwinkel Pixers: betaalde bestelling niet geleverd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:Het herroepingsrecht geld ook voor producten die pas na het plaatsen van een bestelling worden geproduceerd.
Uniek op bestelling, waarmee bedoeld wordt maatwerk. En maatwerk is uitgesloten van herroeping.

Echter kan alleen TS antwoord gegen op de vraag of het maatwerk is of niet.

bobdetuinkabouter
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 okt 2017 23:30

Re: Webwinkel Pixers: betaalde bestelling niet geleverd

Ongelezen bericht door bobdetuinkabouter »

alfatrion schreef:Je kan gebruik maken van je herroepingsrecht wanneer je wilt. Je kan ook een ingebrekestelling sturen als er 30 dagen voorbij zijn, indien je de goederen graag wilt hebben.
Stickers vallen onder maatwerk als er afwijkingen van de standaard zijn, door bijv. een aparte maatvoering op verzoek van klant, of verwerking van een naam in het ontwerp toegepast zijn.

Stickers worden soms uitgesloten van het herroepingsrecht als deze zijn voorzien van een overdrachtslaag om de sticker te kunnen plakken. Deze laag gaat namelijk na verloop van tijd (paar weken) loslaten waardoor de sticker onbruikbaar wordt. Dat is ook de reden waarom stickers waarbij je de kleur kunt kiezen in de meeste gevallen pas gemaakt worden nadat deze besteld zijn. Er zit een houdbaarheid aan.

Stickers welke niet voorzien zijn van een dergelijke overdrachtslaag vallen gewoon onder het herroepingsrecht. Dat de (standaard) sticker op bestelling gemaakt wordt heeft inderdaad niets te maken met het herroepingsrecht.

Zolang de productie nog niet gestart is zou het mogelijk moeten zijn (beetje goodwill) om te annuleren.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Webwinkel Pixers: betaalde bestelling niet geleverd

Ongelezen bericht door alfatrion »

bobdetuinkabouter schreef:Stickers vallen onder maatwerk als er afwijkingen van de standaard zijn, door bijv. een aparte maatvoering op verzoek van klant, of verwerking van een naam in het ontwerp toegepast zijn.
Er is sprake van maatwerk indien er sprake is van een levering van volgens specificaties van de consument gemaakte producten, die niet geprefabriceerde zijn. Als de klant 16 miljoen kleuren kan kiezen dan is er sprake van een specificatie van de klant. Als de klant uit 6 kleuren kan kiezen dan is er sprake van specificatie van de verkoper.

bobdetuinkabouter schreef:Stickers worden soms uitgesloten van het herroepingsrecht als deze zijn voorzien van een overdrachtslaag om de sticker te kunnen plakken. Deze laag gaat namelijk na verloop van tijd (paar weken) loslaten waardoor de sticker onbruikbaar wordt.
Dat zou ook wel eens kunnen vallen onder de uitzondering van producten met een beperkte houdbaarheidsdatum. Dat moet wel duidelijk gecommuniceerd worden.

misty53
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 okt 2011 10:42

Re: Webwinkel Pixers: betaalde bestelling niet geleverd

Ongelezen bericht door misty53 »

Ook ik ben de duper van deze 'bedrijf' 3 weken geleden 3 deur posters besteld, niets ontvangen. De telefoon nummer die gegeven is wordt niet beantwoord. Ze hebben me 3 keer gezegd dat er problemen zijn met de leverancier maar dit zeggen ze al langer als een jaar. Ik heb nu gevraagd voor mijn geld terug, ik zal zien hoe lang dat zal duren. :roll:

City Bikes
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2019 16:27

Re: Webwinkel Pixers: betaalde bestelling niet geleverd

Ongelezen bericht door City Bikes »

je kan ze beter mailen of bellen zodat ze het gaan regelen voor je.

Gesloten