LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webwinkel vraagt verzendkosten voor het terugsturen naar mij

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
maas.luuk
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2016 13:45

Webwinkel vraagt verzendkosten voor het terugsturen naar mij

Ongelezen bericht door maas.luuk »

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs mijn iPhone 4S 16GB proberen te verkopen via GSMLoket.nl. Echter bleek mijn telefoon niet aan de eisen te voldoen en dus kreeg ik geen geld terug voor mijn telefoon. Nu heb ik twee keuzes:

- Of ik kan hem gratis laten recyclen (de vraag is: verkopen ze hem dan niet alsnog?)
- Of ik moet €12,50 verzend- en administratiekosten betalen om mijn telefoon überhaupt terug te krijgen. Mijn vraag is, is het legaal om geld te vragen zodat ik iets wat mijn eigendom is terug kan krijgen? Wat moet ik hieraan doen? Ik heb nog zes dagen om te beslissen.

Groeten,
Luuk Maas

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Webwinkel vraagt verzendkosten voor het terugsturen naar mij

Ongelezen bericht door tijger1 »

U hebt blijkbaar de algemene voorwaarden niet gelezen voordat u het toestel opstuurde. Staat simpel vermeld.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Webwinkel vraagt verzendkosten voor het terugsturen naar mij

Ongelezen bericht door newmikey »

maas.luuk schreef:is het legaal om geld te vragen zodat ik iets wat mijn eigendom is terug kan krijgen?
Ik zie niet in waarom dit niet "legaal" zou zijn. Ik lees op de website "Wilt u een toestel retour, omdat u het niet eens bent met een afwijkende uitkomst ten opzichte van de aanmelding, dan geldt een bedrag van € 12,50 voor behandeling- en verzendkosten per bonnummer." en dat lijkt me duidelijk genoeg.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Webwinkel vraagt verzendkosten voor het terugsturen naar mij

Ongelezen bericht door ArneLH »

Met wat goede wil lijkt mij dat er sprake is van een overeenkomst van bewaarneming met als gevolg dat de bewaargever loon verschuldigd is aan de bewaarnemer (art. 7:601 lid 1 BW).

maas.luuk
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2016 13:45

Re: Webwinkel vraagt verzendkosten voor het terugsturen naar mij

Ongelezen bericht door maas.luuk »

ArneLH schreef:Met wat goede wil lijkt mij dat er sprake is van een overeenkomst van bewaarneming met als gevolg dat de bewaargever loon verschuldigd is aan de bewaarnemer (art. 7:601 lid 1 BW).
Wat wil dit precies zeggen?

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Webwinkel vraagt verzendkosten voor het terugsturen naar mij

Ongelezen bericht door tijger1 »

Dat kunt u toch zie als u de link aanklikt? Maar u bent gewoon met de algemene voorwaarden akkoord gegaan dat er kosten in rekening gebracht worden, als u het toestel teruggestuurd wilt hebben. Dat is toch niet zo moeilijk?

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Webwinkel vraagt verzendkosten voor het terugsturen naar mij

Ongelezen bericht door prem »

maas.luuk schreef:Hallo allemaal,

Ik heb onlangs mijn iPhone 4S 16GB proberen te verkopen via GSMLoket.nl. Echter bleek mijn telefoon niet aan de eisen te voldoen en dus kreeg ik geen geld terug voor mijn telefoon. Nu heb ik twee keuzes:

- Of ik kan hem gratis laten recyclen (de vraag is: verkopen ze hem dan niet alsnog?)
- Of ik moet €12,50 verzend- en administratiekosten betalen om mijn telefoon überhaupt terug te krijgen. Mijn vraag is, is het legaal om geld te vragen zodat ik iets wat mijn eigendom is terug kan krijgen? Wat moet ik hieraan doen? Ik heb nog zes dagen om te beslissen.

Groeten,
Luuk Maas
Toch wat irreëel te verwachten dat zij dit gratis terugsturen terwijl het niet aan de eisen voldoet.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Webwinkel vraagt verzendkosten voor het terugsturen naar mij

Ongelezen bericht door ArneLH »

maas.luuk schreef:
ArneLH schreef:Met wat goede wil lijkt mij dat er sprake is van een overeenkomst van bewaarneming met als gevolg dat de bewaargever loon verschuldigd is aan de bewaarnemer (art. 7:601 lid 1 BW).
Wat wil dit precies zeggen?
Dat je blijkbaar een loon bent overeengekomen van € 12,50...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Webwinkel vraagt verzendkosten voor het terugsturen naar mij

Ongelezen bericht door sjohie »

maas.luuk schreef:Hallo allemaal,

Ik heb onlangs mijn iPhone 4S 16GB proberen te verkopen via GSMLoket.nl. Echter bleek mijn telefoon niet aan de eisen te voldoen en dus kreeg ik geen geld terug voor mijn telefoon. Nu heb ik twee keuzes:

- Of ik kan hem gratis laten recyclen (de vraag is: verkopen ze hem dan niet alsnog?)
- Of ik moet €12,50 verzend- en administratiekosten betalen om mijn telefoon überhaupt terug te krijgen. Mijn vraag is, is het legaal om geld te vragen zodat ik iets wat mijn eigendom is terug kan krijgen? Wat moet ik hieraan doen? Ik heb nog zes dagen om te beslissen.

Groeten,
Luuk Maas
Als je een toestel naar ze opstuurt, verklaar je een aantal dingen, oa dat de staat is zoals aangeven (nieuwstaat, in goede staat, zichtbaar gebruikt, zwaar gebruikt), dat er geen simlock op zit in het geval van een iPhone (wordt expliciet genoemd op de site) en zo nog een aantal dingen. Aan welke eisen voldeed het toestel volgens hen niet?

Gesloten