LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dell: een voorbeeld van hoe het NIET moet

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
spambam
Berichten: 113
Lid geworden op: 12 mar 2004 08:46

Dell: een voorbeeld van hoe het NIET moet

Ongelezen bericht door spambam » 11 nov 2004 22:59

Hoewel er meer threads lopen over Dell (met name over voorwaarden en vooruitbetalen), hier een voorbeeld van de mailwisseling over wat je kunt verwachten aan ellende:

----------------------------------------------------------------


En nu 11 november weer een week verder, al 5 weken?!
Hebben jullie geen aftersales of klanten"service"?!?!?!?!
Reageer tenminste eens op een klacht!
Ik sta volledig in mijn recht, en negeren is alles wat jullie doen!

Kennelijk zal ik consumentenprogramma's, forums en lezersrubrieken in pc-bladen moeten voorzien van mijn ervaringen met Dell.
Tevens zal ik indien nodig via rechtswege Dell aansprakelijk stellen danwel de koop laten ontbinden.


----- Original Message -----
Sent: Thursday, November 04, 2004 12:39 PM

4 november 2004: we zitten nu op 4 weken en nog steeds geen reactie!
-----Oorspronkelijk bericht-----

Verzonden: donderdag 28 oktober 2004 11:04

Urgentie: Hoog


Geachte Dell,

Ik heb nu exact 3 weken de PC in mijn bezit en op onderstaande klachten (is over gebeld en gemaild) is geen reactie gekomen van meneer Koseoglu. Je mag toch aannemen dat een klacht na een redelijk prijzige aanschaf minimaal in behandeling wordt genomen en afgehandeld binnen een dergelijke termijn.

Het verhaal dat de betreffende contactpersoon/verkoper iets moet afhandelen gaat niet meer op aangezien er geen reactie van hem komt, dus moet iemand anders dat oppakken. Dat Dell op deze wijze z'n visitekaartje achterlaat zal toch niet de bedoeling zijn.

In afwachting van uw reactie,

-----Oorspronkelijk bericht-----

Verzonden: maandag 25 oktober 2004 10:57

Urgentie: Hoog

25 oktober 2004

Geachte heer K*,

Ik heb nog geen reactie mogen verwachten omtrent onderstaande vragen over het geheugen en de 2 brackets.

Graag verneem ik deze binnenkort van u.

-----Oorspronkelijk bericht-----

Verzonden: dinsdag 12 oktober 2004 13:03

Geachte heer/mevrouw,

Gedurende 11 oktober tm 17 oktober ben ik afwezig in verband met mijn vakantie, maandag 18 oktober ben ik weer aanwezig. Voor zaken m.b.t. uw orderstatus kunt u contact opnemen met afdeling Customer Care NL: +31 (0)20 674 4*

-----Oorspronkelijk bericht-----


Verzonden: dinsdag 12 oktober 2004 13:02

Aan: 'Ali_K*@dell.com'

Onderwerp: Re: [] missing/wrong

Urgentie: Hoog

Geache heer K,

Ik had zojuist met Customer Care (Michelle) die u een mailtje omtrent mijn vragen zou sturen. Een reactie graag per mail of mijn mobiele telefoon

De configuratie zoals deze wordt aangeboden via de Dellsite biedt plaats aan twee optische stations. Nou blijkt de reeds in mijn bezit zijnde dvdbrander niet geplaatst te kunnen worden omdat de brackets (groene sleufjes zeg maar) ontbreken voor een tweede optische drive. Toen ik sprak met Michael van de 1e lijns klantenservice begreep ik dat deze normaliter aan de zijkant van de kast zitten voor optionele drives als de floppy of 2e cd/dvdstation, maar dat was dus niet het geval: alleen de floppybrackets zaten er maar in.

Het geheugen blijkt niet conform de bestelling (zie hieronder) te zijn uitgeleverd. De site boodt standaard 2x512Mb 400Mhz aan, en ik koos voor een upgrade a 20 euro naar 2x512Mb 533 Mhz.

Er blijkt echter 4x256Mb in de machine te zijn geplaatst. Qua totaal geheugen hetzelfde, echter er zijn geen slots meer vrij om mijn geheugen uit te breiden. Graag verneem ik hoe dit opgelost kan worden.


|Sent: maandag, oktober 04, 2004 11:19


|Geachte heer,

|

|U kunt uw order tracken via www.dell.nl bij orderstatus.
|Sent: Monday, 04 October, 2004 11:03


|Van de bestelling van 27 september 2004 zou ik vorige week een

|orderbevestiging ontvangen, maar deze is via de post of mail

|nog niet aangekomen. Hoewel ik er van uit ga dat deze conform

|de opgave is verwerkt, zou ik deze graag toch willen ontvangen



|Datum: Ma, 27 september, 2004 9:25 am


|Dimension 8400 Gold (D1015) 1418.00 EUR

|

|1687.42 EUR

|

|Dimension 8400 Standard Features: Intel® 925X Express

|chipset with

|ICH6-R Uitgerust met Microsoft® Windows® XP operating system

|Intel® Pentium® 4 processors met HyperThreading Technology

|Dual channel DDR2 at 400Mhz or 533MHz Geïntegreerde

(knip )
|

|Dimension Processor: Intel® Pentium® 4 Processor 540 met HT

|technology

|(3.2GHz, 800MHz fsb, 1MB cache)

|

|Dimension Geheugen: 1024MB PC-4200 Dual Channel DDR2

|533MHz [2x512] (+

|EUR 20.00 EUR)

|(knip)

spambam
Berichten: 113
Lid geworden op: 12 mar 2004 08:46

Re: Dell: een voorbeeld van hoe het NIET moet

Ongelezen bericht door spambam » 12 nov 2004 21:26

Vanmiddag die verkoper aan de lijn gehad. Zegt dat ie me een aantal keer heeft proberen te bellen, maar ja, was van 06 veranderd. Heeft 2 mailadressen van me, en reageert pas na deze mails en reacties bij o.a. Radar...

Had ie het er over dat ik blij moest zijn dat er een speciale korting was gegeven omdat het normaal een zakelijk systeem was. Okee, is zo, maar als het fout uitgevoerd wordt blijft het fout.

Ik ging ermee akkoord dat hij die sleuven (brackets) zou leveren zodat ik een dvdbrander normaal kon bevestigen. MAAR: dell levert die alleen bij eigen materiaal mee. Wordt je verwezen naar pczaken. Maar die hebben geen passende (wel voor harddisk enzo) en bovendien: voor 1700 euro mag je wel IETS aan service verwachten.

Na lang aan de lijn te hebben gehangen, zegt ie doodleuk dat ze die niet los na kunnen/willen leveren. Bestel waar je wil, maar als de aftersales zo bagger in elkaar zit, kun je je voorstellen hoe diep je in de problemen zit als er echt iets niet werkt aan je systeem.
Kastje, muur, oostindisch doof, arrogant. Zo maar wat woorden die bij het zien van weer een Dellreclame in me opkomen. Kijk eens op tweakers.net; zijn zat mensen die er zo over denken. Tuurlijk heb je ook tevreden klanten, maar die heb je elders ook :(

Gast

Re: Dell: een voorbeeld van hoe het NIET moet

Ongelezen bericht door Gast » 13 nov 2004 23:32

Ik snap uberhaupt al niet waarom mensen bij Dell kopen. De prijzen zijn niet geweldig en als er iets kapot gaat mag je het naar ierland terug sturen. Kosten zijn dan wel voor jezelf. Dell betaalt geen cent.

Koop je pc gewoon in een winkel. Dan kun je de verkopers tenminste persoonlijk uitkafferen als ze er een zooitje van maken. Liefst als de winkel goed vol is. Moet je eens kijken hoe hard ze voor je rennen :wink:

Hoe is het trouwens tegenwoordig gesteld met aanbetalen. Dell vraagt in strijd met de nederlandse wet een aanbetaling van 100%. Is dat nog steeds zo?

Radar
Site Admin
Berichten: 4312
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Dell: een voorbeeld van hoe het NIET moet

Ongelezen bericht door Radar » 15 nov 2004 16:11

Dit onderwerp bestaat al en is daarom gesloten.

TROS Radar internetredactie

Gesloten