LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kopen op internet Maar hoe dan ?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
AWPC service

kopen op internet Maar hoe dan ?

Ongelezen bericht door AWPC service »

Als eigenaar van een computer bedrijf kan ik niet anders zeggen dan dat het inderdaad vervelend is dat er nog steeds personen zijn die zich bezig houden met slecht zaken doen.

Maar neemt niet weg dat bedrijven die al heel lang adverteren via marktplaats zoals o.a. ook ons hier denk ik lichtelijk door deze uitzendingen toch ook de dupe van worden ?

Ik bedoel voor dat je op marktplaats in zee gaat met een aanbieder , altijd goed informeren naar zijn of haar adres en telefoonnummer en vragen of je bijv een bevestigings email kunt krijgen ( met daarop uiteraard de NAW gegevens van de persoon in kwestie ) lijkt mij geen overbodige luxe.

Kortom www.marktplaats.nl is niet zoals vroeger de markt op straat waar je de groenten etc koopt.Het is volwassen TRADING geworden.
Je kunt er tegenwoordig niet meer vanuit gaan dat ieder persoon naar goed geweten handelt.
Met alle respect maar zo is de "huidige wereld" niet meer.
Jammer genoeg.
Jammer is ook dat kopers hierdoor weer een wantrouwend gevoel krijgen bij aankopen van spullen op marktplaats.

Twijfel je echt teveel over een aankoop via internet, doe het dan ook
niet ! Al is de prijs misschien heel aantrekkelijk.
Als je er niet klaar voor bent niet doen.

Ben je van plan nieuwe spullen te kopen . Kijk dan goed of de persoon of bedrijf in kwestie een bedrijf is dat geregistreerd staat en of het een ...NL website heeft.

Dus niet alleen de advertentie maar ook naar de verwijzing van een website van het bedrijf en die dan ook daadwerkelijk even bezoeken !.
Kijk ook of het bedrijf in de kamer van kkophandel is ingeschreven aan de hand van dossier nummer.
Inderdaad ook dit is niet altijd een volledige garantie.Maar toch.....


Ik hoop dat mensen die een slechte ervaring hebben door marktplaats.nl toch het vertrouwen weer terugwinnen op internet.Want het kan zo'n mooie toekomst brengen.


Team AWPC

wmasia
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 mei 2004 21:00

Re: kopen op internet Maar hoe dan ?

Ongelezen bericht door wmasia »

Allereerst....je praat als iemand die mee profiteert...

Omdat je dan toch hier bent...

Wanneer gaat markplaats de ten onrechte ontvangen 6 euro gelden terug betalen....voor niet verleende diensten want er zijn er veel die door markplaats zelf zijn opgelicht....

gr, hans

AWPC
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mei 2004 21:18

Re: kopen op internet Maar hoe dan ?

Ongelezen bericht door AWPC »

Beste Hans wij profiteren niet van Marktplaats.Marktplaats is een bedijf op zich.Net zoals ons bedrijf weer.En zonder bedrijven was er geen economie etc etc.

Maar inderdaad profiteren wij wel van de klanten die het ons oplevert.Daar leeft een bedrijf ook inderdaad van.

Die 6 euro wil marktplaats voor de dienst die ze aanbieden en wel het plaatsen van een te verkopen product van een verkoper.Normaal toch ?
Zij hebben ook onkosten net als ieder ander bedrijf.

Maar ik praat niet alles goed wat er gebeurt op internet.Maar geef gewoon een hint ofwel tip waarop te letten.

Wij merken ook dat kopers tegenwoordig vluchtig lezen niet gecondentreerd meer.met andere woorden informeer als koper zijnde je zelf goed voordat je iets koopt.

wmasia
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 mei 2004 21:00

Re: kopen op internet Maar hoe dan ?

Ongelezen bericht door wmasia »

Dag...lees even deze topic, dan hoef ik alles niet te herhalen..

http://www.trosradar.nl/?url=forum/view ... hp?t=14788

AWPC
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mei 2004 21:18

Re: kopen op internet Maar hoe dan ?

Ongelezen bericht door AWPC »

Ok ik heb ze eens gelezen .Inderdaad wij adverteren al ;ang op marktplaats en 1 keer of 2 keer gehad dat advertentie niet werd bovenaan geplaatst naar navraag bleek hun server niet goed te werken en dat kan voorkomen.Dat komt vaak weer door de provider.

Maar gaan wij nu de mensen die slecht zaken doen hier op aanspreken ,
of alles maar slecht vinden op internet wat er zich voordoet.

Ik bedoel klagen is vind ik oh zo makkelijk.Er worden fouten gemaakt zeker ook bij marktplaats.Neemt niet weg dat verkopers vaak het ook erg bont maken en zich dan verschonen met het was alleen in een van deze voorbeelden de kast etc.
Marktplaats verwijderd iemand als je het te bont maakt , misschien heeft de persoon in kwestie het daarvoor wel te bont gemaakt met andere advertenties?
Dat vermeld hij of haar niet.

En een geweer verkopen op internet nou ja ik vraag je dat is toch vragen om problemen en agressie?

Die persoon moet ook weer de discipline hebben om aan te voelen dat dat weer niet kan etc etc.

Dat vermeld hij of haar niet.

Dus het is het een of het ander.

wmasia
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 mei 2004 21:00

Re: kopen op internet Maar hoe dan ?

Ongelezen bericht door wmasia »

Het schijnt dat je de verkeerde bril op hebt....

met inkasseerd gewoon 6 euro om daarna bepaalde advertenties NIET te plaatsen...dit is oplichting...heeft niks te maken met het BOVENAAN PLAATSEN....

hans

AWPC
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mei 2004 21:18

Re: kopen op internet Maar hoe dan ?

Ongelezen bericht door AWPC »

Deze email hieronder vind ik veel te ver ook gaan.

Wat heeft deze persoon aangeboden ??
En okay ik vind ook dat waarschuwingen niet kunnen op een marktplaats.Schrijf bij een probleem 'ALS HET OOK ECHT EEN PROBLEEM IS" een email naar marktplaats zelf toe.
En dan gaat hij toch zijn zin proberen door te zetten.Nogmaals als je het te bont maakt kan ik mij goed voorstellen dat men word verwijderd.
Je maakt gebruik, in dit geval, dan van Marktplaats en moet naar hun regels op hun website dan ernaar handelen.ANders moet je als regels niet bevallen gewoon deze websitre niet betreden .Kortom weer oude feit informeer je zelf goed van de regels.EN lees die ook eerst echt goed door.



Ik heb ook slechte ervaringen met Marktplaats.
Op e-mails werd niet gereageerd.
Toen ik uiteindelijk liet weten adverteerders te gaan waarschuwen kreeg ik opeens een email van ene Robin Schuil, een of andere 22-jarige snotneus die software-ontwikkelaar o.i.d. is bij Marktplaats.
In deze email dreigde hij met "juridische stappen"...... en werdt mij "de toegang tot de site ontzegd" Hoe dom kan je zijn????
Ik heb hem (via de mail ) hartelijk uitgelachen en gewoon gedaan wat ik had gemeldt.
Tot op heden sta ik nog op hun "zwarte lijst" en kan ik met eigen email-adres niet adverteren, maar daar heb ik dan ook geen behoefte aan, maar mocht ik dat wel willen dan zou ik gewoon kunnen adverteren met een ander email-adres!!!
Marktplaats moet ook geld verdienen, daar is niets mis mee. Het is alleen jammer dat men illegale praktijken toelaat, zolang men er zelf financieel beter van wordt, terwijl goedwillende adverteerders worden geweigerd of geblokkeerd, wat natuurlijk helemaal belachelijk is als men al had betaald. Het zijn O P L I C H T E R S en er zijn inderdaad genoeg alternatieven!

AWPC
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mei 2004 21:18

Re: kopen op internet Maar hoe dan ?

Ongelezen bericht door AWPC »

Nee die 6 euro is om je advertentie te plaatsen wil je daarna weer je product promoten kost dat 1,15 euro om via de telefoon hem weer bovenaan te plaaten. Het blijft markt en dus een verkoopplaats.
Daar is inderdaad concurrentie.En als je inderdaad met die 6 euro niet eens bent moet je er niet adverteren.

AWPC
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mei 2004 21:18

Re: kopen op internet Maar hoe dan ?

Ongelezen bericht door AWPC »

En het kan ook zo zijn dat advertentie niet geplaats word omdat degene in kwestie geen goed banknummer valse naam etc etc heeft opgegeven ?

wmasia
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 mei 2004 21:00

Re: kopen op internet Maar hoe dan ?

Ongelezen bericht door wmasia »

Het gaat niet om de inhoud van een advertentie !!!!

Het gaat om het feit dat men inkasseerd voor te controleren of de advertentie door hun geplaatst kan worden.

En als men toch besluit om een advertentie te weigeren (wat hun recht is al gaat dan wel gelijkheid voor allen op en gelden dezelfde regels ook voor marktkraam houders) dan moet men vervolgens niet het geld inkasseren voor een NIET GELEVERDE DIENST...en dat doen ze dus wel.

Dan ben je een oplichter in mijn ogen...niks anders !!
Heeft ook niks te maken met hoe goed een site wel niet is voor het zakendoen.

daar laat ik het bij...want ik heb mijn standpunt wel duidelijk gemaakt..

Groet aan allen behalve aan marktplaats en hun partners in crime.

Hans

AWPC
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mei 2004 21:18

Re: kopen op internet Maar hoe dan ?

Ongelezen bericht door AWPC »

Het kan inderdaad dat u een slechte ervaring heeft , jammer genoeg , met marktplaats.

Wij zelf gelukkig niet !.
Alleen maar lof altijd goed duidelijk overleg gehad met Marktplaats vanaf begin al. Emails worden binnen 24 uur beantwoord vind ik klasse !!!
Ook met betalingen nooit problemen gehad ?.

Wij kregen zelfs van hun waarschuwingen als er pseronnen ofwel kopers waren die de boel aan het verzieken waren met kopen maar nooit betalen !!. Want dat is dan weer niet besproken dat ook kopers zelf hun afspraken niet nakomen , Reden dat wij kopers tegenwoordig pas naar order bevestiging iets verkopen.

Maar goed dat is onze ervaring............

clickbizz
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 aug 2004 15:09

Re: kopen op internet Maar hoe dan ?

Ongelezen bericht door clickbizz »

Eerst lezen, dan een advertentie plaatsen, ik heb die hele tekst niet gelezen maar als het om geweren enz. gaat dan mag die persoon van mij lekker snel verhuizen naar het buitenland, of zich aansluiten bij een terroristische organisatie en deze van wapens voorzien voor het plegen van aanslagen op personen zoals Theo van Gogh, het is toch logische dat je zoiets niet op Marktplaats mag zetten.

Als ze alle advertenties moeten controlen wordt het veel duurder en dan moeten wij het gaan betalen, zoeken die wapen jongens het maar uit, adverteer maar ergens anders, en niet zo moeilijk doen. Wij adverteren ook op Marktplaats en willen niet gaan betalen voor wapenhandelaars.

Gesloten