LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Terug Zenden zelf betalen?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
LompeJoop

Terug Zenden zelf betalen?

Ongelezen bericht door LompeJoop »

Hoi:

Ik heb via een internet winkel een telefoon gekocht.
Nu bleek deze niet goed te zijn,de zegel was verbroken(wat bij hun vaker voorkomt zeggen ze)en de telefoon leek gebruikt te zijn(taal instellingen was in het duits en ook was er een wap link naar een rekening info).
En na de telefoon ingesteld te hebben naar nederlandse taal,en een paar gebruikers instellingen te hebben veranderd,splitste het beeld zich in vieren,ik moest de telefoon(samsung D410) uitzetten om weer normaal beeld te krijgen.

Ik heb het bedrijf er over gemaild,en ik kan een nieuwe telefoon krijgen,als ik het oude toestel(wat dus zogenaamd nieuw was)opsturen.

Mijn vraag is nu,ik heb die telefoon niet gebruikt,en bij aankomst was de telefoon al niet goed,moet ik dat de kosten van het terug zenden betalen?

Word denk ik toch een duur grapje,omdat het verzekerd moet worden opgestuurd.

met vriendelijke groet: LompeJoop

LompeJoop

Re: Terug Zenden zelf betalen?

Ongelezen bericht door LompeJoop »

Hoi:

Zou ik aub een snel reaktie kunnen krijgen?

Ik moet ze zo namelijk bellen ivb met deze zaak!

alvast bedankt

LompeJoop

Jaapie123

Re: Terug Zenden zelf betalen?

Ongelezen bericht door Jaapie123 »

Volgens mij moeten ze zelf voor de kosten opdraaien. Ik heb ook eens online een telefoon gekocht die bleek kapot te zijn. Werd opgehaald en een nieuwe geleverd.

Succes!

Aso

Re: Terug Zenden zelf betalen?

Ongelezen bericht door Aso »

Hee Lompe Joop,

Ik heb nog legio lease contracten in de aanbieding. Ik beloof je dat je rijk zult worden. Kopen?

LompeJoop

Re: Terug Zenden zelf betalen?

Ongelezen bericht door LompeJoop »

hoi:

Ik heb gebeld met het bedrijf,en ze zeggen de gemaakte kosten voor het opsturen terug te storten op mijn rekening.

Aso waar jou reaktie op slaat geen idee,maar tot nu toe hebben ze me netjes geholpen,vandaar dat ik hun naam hier ook niet noem,het ging mij er alleen om of ik dus de kosten vergoed moet krijgen of niet.

Jaapie bedankt voor je reaktie,het verschil is dus alleen dat ik het aangetekend en verzekerd moet terug sturen,kosten denk ik rond de 10 euro.

groetjes Lompe

Gast

Re: Terug Zenden zelf betalen?

Ongelezen bericht door Gast »

:roll: Hallo vanuit Belgie,ik heb ook een reaktie op zulk een voorval,ik had via direqt.nl een Acer n30 aangekocht(pocket pc)en na een maand bleek het scherm niet meer te reageren.Dus toestel terug en dat kostte mij aangetekend omdat het een waarde zending was 22.00 euro.Gebeld met firma de eerste keer zijn de kosten voor mij.Nochtans gaat het hier om een toestel dat nog nieuw zo moeten zijn na een maand.Het toestel werd gerepareerd(er was een kontaktje los)ok kan gebeuren.Nu spreekt men in hun garantie dat je het toestel kunt terugzenden binnen de 7 dagen en dan zijn de kosten voor jezelf ok tot daar toe.Maar hier gaat het om een defekt en dat vind ik dus niet normaal dat ik dus moet betalen.Ik had ook gevraagd om het toestel te kunnen ruilen daar ik er niet tevreden over was eventueel met opleg voor een ander merk.Dat ging dus niet.Nu blijkt dat ik verschillende malen een harde reset (alle data weg)want nu reageren de menu buttons en de scroll ook niet meer,alleen als ik een harde reset toepas dan wel.Ik heb nu een mail naar hen gestuurd dat ik het beu ben en vraag me stilaan af of ik wel een nieuw toestel heb gekregen.Tot slot op hun site stond eerst nog dat het toestel werd geleverd met verschillende accesoirs wat dus ook niet was.Hun uitleg:in de doos zit een boekje met gebruiksaanwijzing en de inhoud van het pakje alles wat daar in stond heb ik dus gehad maar het geen wat eerst op de site stond zoals een autolader,oortelfoon,ledere tasje dat was er niet bij.Zij hebben zich verontschuldigd en nadien zou blijken dat ze de site hebben veranderd.Netjes toch vind je ook niet?
Groetjes van een ontevreden Belgische klant :x
Word vervolgt :roll:

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Terug Zenden zelf betalen?

Ongelezen bericht door janssen »

Kopen opafstand lijkt mij nog steeds een riskante zaak.

Ik ga liever naar de winkel, om eerst zelf de zaak te bekijken, kan dan beslissen of ik het wel, of niet koop.

Als ik binnen de garantie problemen krijg, breng ik het gewoon weer terug, en zij zorgen maar dat het gerepareerd wordt, of zij geven mij gewoon een nieuwe.

Heb daar nog nooit problemen mee gehad, zal dan ook nooit ingaan op advertenties, waar ik eerst moet betalen.

Niet alles wat via de digitale snelweg, gaat is :idea: :idea: betrouwbaar.

Gesloten