LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] auto-onderdelen24

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
wieldenteuling
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2018 23:40

auto-onderdelen24

Ongelezen bericht door wieldenteuling »

Bestelde via hun website een set bougiekabels voor een Starlet. Kreeg er echter een voor een Corolla die dus niet paste. Levering was na 10 dagen!!!
Contact gezocht, kreeg enkele van die overdreven vriendelijke slijmmails. Kon de kabels terugsturen op mijn kosten en kreeg dan, als ik het al krijg, geld terug. Dus simpele rekensom, blijft nog 5 euro over na betaling verzendkosten. Ik wil iedereen adviseren niets bij deze bedriegers te bestellen.

Wiel den Teuling

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: auto-onderdelen24

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

wieldenteuling schreef:Bestelde via hun website een set bougiekabels voor een Starlet. Kreeg er echter een voor een Corolla die dus niet paste. Levering was na 10 dagen!!!
Contact gezocht, kreeg enkele van die overdreven vriendelijke slijmmails. Kon de kabels terugsturen op mijn kosten en kreeg dan, als ik het al krijg, geld terug. Dus simpele rekensom, blijft nog 5 euro over na betaling verzendkosten. Ik wil iedereen adviseren niets bij deze bedriegers te bestellen.

Wiel den Teuling
Is er toegegezegd het hele bedrag terug te storten, of alleen het aankoopbedrag? Wat heeft u besteld en wat staat er op de bon?
U roept nu al erg hard dat het bedriegers zijn, maar het enige dat er op dit moment fout is gegaan is dat er een verkeerd artikel is opgestuurd. En helaas voor u maken mensen wel eens fouten. U waarschijnlijk ook.

stofzuigertje

Re: auto-onderdelen24

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik voor mijn Audi een olie filter bestelde paste deze ook op VW, Seat en Skoda en nog vele anderen....

Bij bestellen even kijken of het voor jou bouwjaar geschikt is en bij twijfel eerst goed lezen.
Zelf weet ik dat voor mijn Audi er op bepaalde productie dus geen afleverdatum auto andere wissers op het raam kwamen...

Ook gingen de bougie kabels over op Pen Bobines per stuk.... en zo wel meer aanpassingen die niet afleverdatum maar productie datum gebonden zijn.
Ik moet voor 5 dezelfde model en motor voertuigen dus ook zoeken welke wat nodig heeft.

Een ander Toyota Type op doosje is normaal....
Verder ga ik bij twijfel eerst even op een concurrent kijken voor meer info.

Ook misterauto.nl of autodoc.nl geven dan diverse merken en nummers met aanvullende info.

Het terug sturen is voor jou rekening, als ze leveren wat jij bestelde.
Alleen als je een ander type kreeg dan besteld moeten ze dit vergoeden en dat gebeurde zelden.

Zelf ontdekte ik dat mijn auto uit Oktober 2002 na vakantie 2002 gemaakt is dus nieuwe, maar de Maart 2003 uit december 2001 gemaakt was en op voorraad heeft gestaan!
Hun zoek service op kenteken is geen garantie, vooral import voertuigen of overjarige en bij model wissels gaat het vaak fout.

Op chassis nr zoeken en dan OEM code van fabriek geeft vrijwel altijd juiste onderdelen dus zoeken via het systeem van je merk.

Bij bougie kabels moet je ook motor code controleren als je gaat bestellen dus niet op hun kenteken zoek systeem vertrouwen.
Er zijn vaak meerdere motoren en motor codes leverbaar in bepaald model.

erik.de-wit
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2019 15:45

Re: auto-onderdelen24

Ongelezen bericht door erik.de-wit »

Ik heb ook veel gedoe gehad van die Duitse bedrijven, vooral de lange levertijd en service is ver te zoeken. Ik heb wel een Nederlandse bedrijf gevonden die ook goedekope onderdelen aanbiedt, My Parts [commerciële link aangepast door moderator] werkt voor mij prima, hebben volgens mij 100 dagen retour beleid als ik me niet vergis.
Laatst gewijzigd door Radar op 13 aug 2019 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: commerciële website aangepast door moderator

Gesloten