LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Automatische verlenging PlayStation

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Kinom
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2019 16:00

Automatische verlenging PlayStation

Ongelezen bericht door Kinom »

Bij het aangaan van een proefabonnement van twee weken de automatische verlenging heel erg zeker weten uitgezet (vinkje weggehaald), toch is er twee keer abonnementsgeld van mijn creditcard afgeschreven. Na klagen 1x keer gerestitueerd gekregen. Op de vraag waarom niet gewoon beide keren krijg ik als antwoord dat de 14 dagen termijn verstreken is en dat ze voor mijn veiligheid mijn visakaart afgekoppeld hebben van het playstation account.

Dus zij hebben voor MIJN veiligheid mijn kaart afgekoppeld tegen HUN onveiligheid. En dit alles kan gewoon?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Automatische verlenging PlayStation

Ongelezen bericht door berndv »

Kinom schreef:
04 dec 2019 16:09
Bij het aangaan van een proefabonnement van twee weken de automatische verlenging heel erg zeker weten uitgezet (vinkje weggehaald)
Deze informatie haal ik van de website van Sony:
Aan het einde van je gratis proefperiode van 14 dagen wordt dit abonnement automatisch omgezet in een doorlopend abonnement met maandelijkse abonnementskosten van €8,99, die worden afgeschreven van je portemonnee. Als je dat niet wilt, moet je het abonnement vóór het einde van de gratis proefperiode van 14 dagen annuleren. Als je annuleert, kun je doorgaan met de gratis proefperiode tot de 14 dagen zijn verstreken.
Ik lees hier nergens dat er een mogelijkheid is om vooraf aan te geven dat u niet wilt verlengen, maar dat dit pas kan als het abonnement actief is. Dit strookt niet helemaal met uw verhaal.

Voor bladen en tijdschriften geldt dat die niet automatisch verlengd mogen worden bij proefabonnementen. Bij overige proefabonnementen zijn de regels wat anders:
Proefabonnementen van dag-, nieuws, weekbladen en tijdschriften mogen niet langer automatisch tot verlenging leiden maar dienen na de proeftijd automatisch te eindigen. Voor proefabonnementen in andere gevallen (bv. wekelijkse toezending van beautyproducten of een betaalwebsite) geldt echter dat zij na stilzwijgende verlenging elke dag met een opzegtermijn van een maand, mogen worden opgezegd.
https://ictrecht.nl/factsheets/factshee ... en-gelegd/

Dus tenzij u bewijs heeft dat u stilzwijgende verlenging uitgeschakeld heeft kunt u weinig beginnen vrees ik en is de gedane compensatie een mooi gebaar.

Gesloten