Garantie op niet-werkende telefoon

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
patrickvanhorne
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 nov 2012 10:38

Garantie op niet-werkende telefoon

Ongelezen bericht door patrickvanhorne » 31 mei 2019 11:18

Beste,

In april 2018 kocht ik een OnePlus smartphone via Phonemarket.nl. Al snel bleek deze telefoon alles te doen, behalve bellen (telefoon stopte na een tijd). Ik ben toen van provider veranderd, geen verschil. Uiteindelijk heb ik de telefoon ter reparatie aangemeld. Er werd mij verteld dat de telefoon opgestuurd moest worden naar Dr Mobile (op eigen kosten).

Een week nadat ik de telefoon opstuurde, kreeg ik hem terug met de mededeling 'Dit merk herstellen wij niet'. Ik heb vervolgens tig keren aan de lijn gehangen, tientallen mails verstuurd (die ik helaas niet meer heb). Ik heb ook contact opgenomen met OnePlus, maar zij wilden hem (uiteraard) alleen betalend maken.

Toen ik een bericht postte op de Facebookpagina van Smartphone.nl (ik was radeloos), werd daar door hen een 'hartje' bij gezet. Nu zeggen ze niets te weten van het hele verhaal.
phonemarket.jpg
phonemarket.jpg (76.99 KiB) 1447 keer bekeken
Uiteindelijk heb ik me een nieuwe smarphone gekocht bij een ander bedrijf waar ik wel tevreden mee ben.

Deze week zette ik een review op Trustpilot voor Phonemarket, waarna ik (totaal onverwacht) een mail kreeg van dit bedrijf. Ze vertelden mij dat ik nog garantie heb. Ik heb er wat lacherig over gedaan (hoezo: dit bedrijf heeft plots service?), maar ze lijken het te menen.

Aangezien de gsm al 2 keer ter reparatie verzonden is, steeds zonder resultaat, heb ik mijn geld teruggevraagd. Hun reactie was:

"Geld retourneren is geen mogelijkheid."

Ik ben ervan overtuigd dat ze hiermee de bal misslaan. Als een product niet hersteld kan worden, moet het geld terugbetaald worden. Aangezien ik nu een andere smartphone heb, heb ik niets meer aan de OnePlus.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groeten,


Patrick

sjohie
Berichten: 8812
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Garantie op niet-werkende telefoon

Ongelezen bericht door sjohie » 31 mei 2019 11:31

Toestellen van het merk oneplus zijn niet echt super courant, maw daar worden niet zo heel veel van verkocht in Nederland, zeker niet de "5" welke het enige toestel is dat op die site kan kopen. Dat werd bij introductie volgens mij alleen online door OnePlus verkocht, dus dat een reparateur dat merk niet kan repareren verbaasd me niet heel erg veel. Verder zegt de wetgeving dat je garantie hebt bij de verkopende partij, hoe en waarmee zij een reparatie uit laten voeren, is hun keus en probleem, niet het jouwe. En <6 maanden na aankoop ligt de bewijsplicht bij hén, maw zij moeten bewijzen dat de storing en/of het gebrek door jou is veroorzaakt, en niet andersom. Kijk anders even op de site van consuwijzer hierover, daar staan best goede handvatten over hoe hier als consument mee om te gaan.

Plaats reactie