Restaurant kan niet leveren, terugstorten door Thuisbezorgd.nl duurt lang

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
mhoebink
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2019 17:53

Restaurant kan niet leveren, terugstorten door Thuisbezorgd.nl duurt lang

Ongelezen bericht door mhoebink » 29 jul 2019 18:08

Mijn klacht betreft Thuisbezord.nl

Ieder een kent het wel, Even geen zin om te koken, Hup even iets bestellen via thuisbezorgd.nl.

Ook ik ontkwam hiet niet aan. Afgelopen Donderdag 25 Juli 2019 dacht ik voor me zelf en mijn dochter en vriendjes eten online te bestellen.
Ik deed mijn bestelling al vroeg in de ochtend zo dat ik me daar verder dan niet meer druk over hoefde te maken gedurende de dag.
Niks bleek minder waar te zien. Wegens braderie in het dorp kon er geen eten worden besteld bij betreffende patatzaak, Helaas was dit niet aan mij verteld.
Dus, Hup ik bellen met de patatzaak, ja nee ja nee sorry we kunnen niet bezorgen want... Nou goed, kinderen helemaal over de **** maar niks aan de hand, ik bel thuisbezorgd op en dan bestel ik gewoon even ergens anders.
Maar ook dat feestje ging niet door want wat zegt thuis bezorgd ( de betreffende medewerker aan de telefoon )
Nee, we hebben u een e-mail gestuurd ( nooit gehad ) maar het geld is aan u terug gestort.
wetende dat betalingen van bank naar bank in Nederlands bijna instant gaan tegenwoordig keek ik op mijn bankrekening terwijl ik deze mevrouw nog aan de lijn had en vertelde haar niks te hebben ontvangen.
Nee antwoorde de vrouw, Uw geld word binnen 10 werkdagen terug gestuurd. Ik zeg, binnen 10 dagen? Wat is dat voor iets raars.
Ja vertelde de mevrouw, wij verzamelen eerst een stapel met terug betalingen voor wij uw geld terug storten.
Nou toen ging er wel een rood lampje branden, want A de bestelling was al niet goedkoop en we hadden al een teleurstelling, En B nu moeten we nog 10 dagen wachten op ons geld?
In middels was het feestje voorbij, dikke teleurstelling uiteraard.
Nu terwijl ik deze klacht aan het weg typen ben heb ik nog altijd geel geld terug gekregen... Echt zeer zeer zeer slecht.
Nu heb ik inmiddels wat onderzoek gedaan en zag dat ook op Facebook het vol staat met niks anders dan klachten.

Tijd om hier iets aan te doen lijkt mij, Radar?

Lowieze
Berichten: 2058
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Restaurant kan niet leveren, terugstorten door Thuisbezorgd.nl duurt lang

Ongelezen bericht door Lowieze » 30 jul 2019 12:08

Als u de voorwaarden had gelezen, had u dit kunnen weten.

“Afhankelijk van de door jouw gekozen betaalmethode, zal de verwerking hiervan maximaal 10 werkdagen in beslag nemen. De terugboeking van een credit card of PayPal betaling geschiedt binnen enkele minuten.”

Dus wat zou Radar hier aan moeten doen? Misschien mensen waarschuwen eerst de voorwaarden te lezen?

mahadma
Berichten: 1891
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Restaurant kan niet leveren, terugstorten door Thuisbezorgd.nl duurt lang

Ongelezen bericht door mahadma » 30 jul 2019 12:09

Retour boeken bij een bedrijf is wat anders als in vergelijk met uw huishoudingboekhouding. Dat gaat over verschillende schijven en dat kost tijd. Zal best wel goed komen, patience ............

BL2
Berichten: 2750
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Restaurant kan niet leveren, terugstorten door Thuisbezorgd.nl duurt lang

Ongelezen bericht door BL2 » 30 jul 2019 14:28

Vervelend dat et niet geleverd is, maar daar blijft het ook bij.
De termijn van 10 dagen is nog lang niet voorbij.
Kinderen welke helemaal over de **** gaan omdat ze hun patatjes niet gelijk krijgen, krijgen het nog moeilijk later.
Die hebben geen geduld, meestal overgenomen van hun ouders.......

fonsflons
Berichten: 1282
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Restaurant kan niet leveren, terugstorten door Thuisbezorgd.nl duurt lang

Ongelezen bericht door fonsflons » 30 jul 2019 14:38

Je geeft aan dat je zelf geen zin had om te koken en dat er niet geleverd werd vanwege braderie in het dorp. Ik zie de problemen niet zo:

1. Het is een dorp dus de plaatselijke frituur zal niet op kilometers afstand gelegen hebben. Kan natuurlijk zijn dat er geen mogelijkheid was om te halen op het laatste moment met veel kids in huis. Teleurstellend, maar met een beetje inventiteit moet er toch binnen 30m friet op de tafel te toveren zijn in een dorp?

2. Als je de luxe hebt bij geen zin om zelf te koken wel te bestellen voor tig man, dan zie ik het probleem niet zo dat het enkele dagen duurt voordat dat geld terug is. Het gaat om friet, dus een laag bedrag. En al is het vervelend, in mij ogen geen topic op radar waard.

Dat terugbetalen niet direct gebeurd, maar eens in de zoveel dagen in batches is heel normaal. Alles verloopt via payment providers. Daar geef je als bedrijf aan dat een terugboeking gedaan moet worden. Daarvoor heb je wel wat administratief geneuzel voor je eigen bedrijf voor nodig zodat de terugboeking administratief te verantwoorden en verklaren is. Dat kan zomaar een paar dagen duren. Dan wordt de terugboeking ingegeven en eens in de paar dagen verwerkt de payment provider dat. Vandaar dat men aangeeft max 10 dagen. Niets zo vervelend als aangeven waarschijnlijk 5 dagen en het worden er 6. Dus neemt men een veilige marge. Eerder dan beloofd is altijd beter dan later.

Ergo, soms gaat het even anders dan gepland. In plaats van klagen klagen klagen kun je ook denken... luxeprobleem, er zijn ergere dingen.

Ik snap zelf overigens nog niet waarom er een lampje ging branden?

Ridder777
Berichten: 642
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:06

Re: Restaurant kan niet leveren, terugstorten door Thuisbezorgd.nl duurt lang

Ongelezen bericht door Ridder777 » 30 jul 2019 15:56

wel verstandig kunnen ze daar 10 dagen de rente van trekken...

fonsflons
Berichten: 1282
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Restaurant kan niet leveren, terugstorten door Thuisbezorgd.nl duurt lang

Ongelezen bericht door fonsflons » 30 jul 2019 15:57

Ridder777 schreef:
30 jul 2019 15:56
wel verstandig kunnen ze daar 10 dagen de rente van trekken...
Tuurlijk, rente op een zakelijke rekening anno 2019. Weet je hoeveel dat is haha? Nul noppes Nada

Theotrucker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Restaurant kan niet leveren, terugstorten door Thuisbezorgd.nl duurt lang

Ongelezen bericht door Theotrucker » 30 jul 2019 16:38

Het is ondertussen geld bijleggen!

renewouters
Berichten: 3307
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Restaurant kan niet leveren, terugstorten door Thuisbezorgd.nl duurt lang

Ongelezen bericht door renewouters » 30 jul 2019 18:24

Ridder777 schreef:
30 jul 2019 15:56
wel verstandig kunnen ze daar 10 dagen de rente van trekken...
Dat kost ze dus geld....

renewouters
Berichten: 3307
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Restaurant kan niet leveren, terugstorten door Thuisbezorgd.nl duurt lang

Ongelezen bericht door renewouters » 30 jul 2019 18:27

fonsflons schreef:
30 jul 2019 14:38

Daarvoor heb je wel wat administratief geneuzel voor je eigen bedrijf voor nodig zodat de terugboeking administratief te verantwoorden en verklaren is. Dat kan zomaar een paar dagen duren.
Ik zou gezonde bedrijfsvoering geen geneuzel noemen.

Arizonakid
Berichten: 209
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Restaurant kan niet leveren, terugstorten door Thuisbezorgd.nl duurt lang

Ongelezen bericht door Arizonakid » 30 jul 2019 20:34

Ze houden zich tot nu toe dus keurig aan de termijn zoals genoemd in de algemene voorwaarden. Pas na 10 dagen kan je gaan klagen. Dat rijmt trouwens.

Costnix
Berichten: 1087
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Restaurant kan niet leveren, terugstorten door Thuisbezorgd.nl duurt lang

Ongelezen bericht door Costnix » 31 jul 2019 10:09

Rente van 0,050 tot 0,000
Daar loop loopt het restaurant vet op binnen :D

Plaats reactie