Slechte ervaring webshop ZARA. Order nog niet ontvangen.

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
kvdh98
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2016 11:31

Slechte ervaring webshop ZARA. Order nog niet ontvangen.

Ongelezen bericht door kvdh98 » 04 aug 2018 13:19

Hallo iedereen,

Ik schrijf dit omdat ik dit gewoon even kwijt wil en ook omdat ik advies zou willen mocht de kwestie waar ik mee zit uit de hand gaan lopen.

Ik heb een slechte ervaring met het bestellen van kleding op de webshop van ZARA en het is als volgt:

Bij het afrekenen moest ik mijn adresgegevens invullen. Hierbij ben ik vergeten mijn huisnummer te vermelden. Als webdeveloper vond ik achteraf de opbouw van de invoervelden al vreemd. Hier werd alleen gevraagd om 'adres' en niet om 'adres en huisnummer', klinkt autistisch, maar daardoor verwachtte ik dus een huisnummer veld elders in het formulier. Zonder dat ik het in de gaten had was ik deze dus vergeten in te vullen. Hier werd dus ook niet op gecontroleerd.

Ook kreeg ik geen overzicht waarop ik nogmaals mijn gegevens kon checken alvorens de order te plaatsen.

Nu hebben die twee cijfers achter mijn straatnaam ellende bezorgd. Na mijn bestelling heb ik direct contact op genomen via de mail met ZARA met daarin de vraag of ze mijn huisnummer wilde doorvoeren. Volgende dag ontving ik een mail met daarin dat het in goede orde ontvangen was en zij dit door hadden gezet naar de juiste afdeling. Jammer dat er niet iemand is die dit direct kan aanpassen, want ook op mijn werk is het zo dat ik doorgezette tickets pas een dag later ontvang..

Opeens krijg ik in die avond een mail dat mijn order verzonden is naar de koerier. Erg vreemd, want ik zag op de site dat mijn gegevens nog niet waren bijgewerkt, dit had die afdeling nog niet gedaan, maar ze hadden wel een order zonder huisnummer naar een koerier gestuurd.. Niet echt zorgvuldig, ze hadden het pakket ook apart kunnen leggen.

Nu wist ik dat het alleen maar langer ging duren. Ik had gekozen voor een express-verzending en hier extra voor betaald zodat het de volgende dag geleverd zou worden. Het pakketje lag toen bij de koerier, dus de ZARA order afdeling moest maar met de koerier contact zoeken, want dat mag ik niet. En ZARA doet dit pas wanneer hun hier tijd voor hebben.

Had weer een mailtje gestuurd met daarin hoe en nu verder, dat ik het vreemd vond dat het pakketje nu bij de koerier al lag en hoe dit nu aangepast kon worden, of ik dit zelf kon. Ik kreeg exact hetzelfde mailtje terug dat het huisnummer was doorgezet naar de afdeling. Had dus totaal niks aan dat antwoord. Het leek wel een automatisch bericht. Lekker onpersoonlijk, geen tijd om persoonlijk contact te hebben.

Ik dus maar weer een dag later afwachten en contact opgenomen via de chat van ZARA. Hier kreeg ik wel wat meer persoonlijk contact, maar weer niet de antwoorden op mijn vragen. Als ik vroeg wat de status was van mijn pakket en waar mijn order nu lag kreeg ik het antwoord "ik zie dat uw huisnummer ontbreekt". Ja natuurlijk ontbreekt deze, daar had ik al meerdere malen over gecommuniceerd. Elke keer kreeg ik het antwoord "wij zullen u een mail sturen waarin wij vragen om uw huisnummer." Wat gek, waarom moet er dan een mail naar mij gestuurd worden als ik dit huisnummer al 3x eerder heb gecommuniceerd? Gewoon meteen mee aan de bak gaan denk ik dan, maar zo werkt dat daar niet.

Inmiddels is het nu 5 dagen later. Ik heb de afgelopen dagen niks meer vernomen van Zara. Dus was maar weer een chat gestart want kon me niet voorstellen dat een pakket 3 dagen lang stil ligt bij een koerier waar niks mee gedaan wordt. Ik vroeg dus om duidelijkheid, dit kreeg ik niet, "uw huisnummer ontbreekt meneer" kreeg ik weer te horen. "ik zie dat mijn collega de melding in het dossier heeft gezet en u krijgt van ons te horen zodra de betreffende afdeling dit heeft doorgezet". Wat? De betreffende afdeling heeft dus nog niets doorgezet na 4 dagen?

Ik kijk hier raar van op.. Dat dit zoveel vertraging moet geven. Behulpzaam zijn ze niet. Ik heb eerder problemen gehad met orders via andere webshop, denk aan BOL.com, waar ik trouwens heel goed bij geholpen werd en zij zelfs cc'tjes stuurden met e-mails naar verkopers zodat ik wist waar ik aan toe was, maar bij Zara krijg ik niks te horen. Ik heb dus totaal geen idee of mijn order nu nog bij de koerier ligt, retour is gezonden naar Zara vanwege het ontbrekende huisnummer o.i.d. Ik vroeg hiernaar maar toen werd de verbinding gewoon verbroken.. Dit maakt mij boos.

Overigens had ik ook iets bij PULL&BEAR besteld, maar nu blijkt dat dus ook onderdeel te zijn van de groep waar ZARA bij hoort. Wat denk je, express-verzending, zou er de volgende dag zijn, echter geen mails niets ontvangen.

Ik heb dus de algemene voorwaarden van ZARA doorgenomen. Als ik het goed gelezen had stond er in dat ZARA de order binnen 30 dagen na aankoopdatum verplicht is te leveren. Echter, kan het in sommige onvoorziene toestanden voorkomen dat er wat vertraging kan oplopen hierbij. Oftewel, ZARA kan zich na die 30 dagen er alsnog onderuit lullen dat er "onvoorziene toestanden zijn" welke ZARA niet meer verplicht de order binnen 30 dagen te leveren?

Ik geloof ook niet dat ik mijn geld van de express-verzending terug kan krijgen, want in de algemene voorwaarden staat dat dit geld niet teruggegeven word.

Stel dat ZARA na 30 dagen de order nog niet geleverd heeft, zitten zij dan fout en wat kan ik dan doen? Ik geloof dat bellen en mailen en verwijzen naar hun eigen voorwaarden niet veel effect heeft. En geld om hogerop te gaan heb ik ook niet.

Ik vind het maar lastig om af te wachten, ik heb immers betaald maar word niet op de hoogte gehouden.

Lowieze
Berichten: 1909
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Slechte ervaring webshop ZARA. Order nog niet ontvangen.

Ongelezen bericht door Lowieze » 04 aug 2018 13:36

kvdh98 schreef:Hallo iedereen,

Ik schrijf dit omdat ik dit gewoon even kwijt wil en ook omdat ik advies zou willen mocht de kwestie waar ik mee zit uit de hand gaan lopen.

Ik heb een slechte ervaring met het bestellen van kleding op de webshop van ZARA en het is als volgt:

Bij het afrekenen moest ik mijn adresgegevens invullen. Hierbij ben ik vergeten mijn huisnummer te vermelden. Als webdeveloper vond ik achteraf de opbouw van de invoervelden al vreemd. Hier werd alleen gevraagd om 'adres' en niet om 'adres en huisnummer', klinkt autistisch, maar daardoor verwachtte ik dus een huisnummer veld elders in het formulier. Zonder dat ik het in de gaten had was ik deze dus vergeten in te vullen. Hier werd dus ook niet op gecontroleerd.

Ook kreeg ik geen overzicht waarop ik nogmaals mijn gegevens kon checken alvorens de order te plaatsen.

Nu hebben die twee cijfers achter mijn straatnaam ellende bezorgd. Na mijn bestelling heb ik direct contact op genomen via de mail met ZARA met daarin de vraag of ze mijn huisnummer wilde doorvoeren. Volgende dag ontving ik een mail met daarin dat het in goede orde ontvangen was en zij dit door hadden gezet naar de juiste afdeling. Jammer dat er niet iemand is die dit direct kan aanpassen, want ook op mijn werk is het zo dat ik doorgezette tickets pas een dag later ontvang..

Opeens krijg ik in die avond een mail dat mijn order verzonden is naar de koerier. Erg vreemd, want ik zag op de site dat mijn gegevens nog niet waren bijgewerkt, dit had die afdeling nog niet gedaan, maar ze hadden wel een order zonder huisnummer naar een koerier gestuurd.. Niet echt zorgvuldig, ze hadden het pakket ook apart kunnen leggen.

Nu wist ik dat het alleen maar langer ging duren. Ik had gekozen voor een express-verzending en hier extra voor betaald zodat het de volgende dag geleverd zou worden. Het pakketje lag toen bij de koerier, dus de ZARA order afdeling moest maar met de koerier contact zoeken, want dat mag ik niet. En ZARA doet dit pas wanneer hun hier tijd voor hebben.

Had weer een mailtje gestuurd met daarin hoe en nu verder, dat ik het vreemd vond dat het pakketje nu bij de koerier al lag en hoe dit nu aangepast kon worden, of ik dit zelf kon. Ik kreeg exact hetzelfde mailtje terug dat het huisnummer was doorgezet naar de afdeling. Had dus totaal niks aan dat antwoord. Het leek wel een automatisch bericht. Lekker onpersoonlijk, geen tijd om persoonlijk contact te hebben.

Ik dus maar weer een dag later afwachten en contact opgenomen via de chat van ZARA. Hier kreeg ik wel wat meer persoonlijk contact, maar weer niet de antwoorden op mijn vragen. Als ik vroeg wat de status was van mijn pakket en waar mijn order nu lag kreeg ik het antwoord "ik zie dat uw huisnummer ontbreekt". Ja natuurlijk ontbreekt deze, daar had ik al meerdere malen over gecommuniceerd. Elke keer kreeg ik het antwoord "wij zullen u een mail sturen waarin wij vragen om uw huisnummer." Wat gek, waarom moet er dan een mail naar mij gestuurd worden als ik dit huisnummer al 3x eerder heb gecommuniceerd? Gewoon meteen mee aan de bak gaan denk ik dan, maar zo werkt dat daar niet.

Inmiddels is het nu 5 dagen later. Ik heb de afgelopen dagen niks meer vernomen van Zara. Dus was maar weer een chat gestart want kon me niet voorstellen dat een pakket 3 dagen lang stil ligt bij een koerier waar niks mee gedaan wordt. Ik vroeg dus om duidelijkheid, dit kreeg ik niet, "uw huisnummer ontbreekt meneer" kreeg ik weer te horen. "ik zie dat mijn collega de melding in het dossier heeft gezet en u krijgt van ons te horen zodra de betreffende afdeling dit heeft doorgezet". Wat? De betreffende afdeling heeft dus nog niets doorgezet na 4 dagen?

Ik kijk hier raar van op.. Dat dit zoveel vertraging moet geven. Behulpzaam zijn ze niet. Ik heb eerder problemen gehad met orders via andere webshop, denk aan BOL.com, waar ik trouwens heel goed bij geholpen werd en zij zelfs cc'tjes stuurden met e-mails naar verkopers zodat ik wist waar ik aan toe was, maar bij Zara krijg ik niks te horen. Ik heb dus totaal geen idee of mijn order nu nog bij de koerier ligt, retour is gezonden naar Zara vanwege het ontbrekende huisnummer o.i.d. Ik vroeg hiernaar maar toen werd de verbinding gewoon verbroken.. Dit maakt mij boos.

Overigens had ik ook iets bij PULL&BEAR besteld, maar nu blijkt dat dus ook onderdeel te zijn van de groep waar ZARA bij hoort. Wat denk je, express-verzending, zou er de volgende dag zijn, echter geen mails niets ontvangen.

Ik heb dus de algemene voorwaarden van ZARA doorgenomen. Als ik het goed gelezen had stond er in dat ZARA de order binnen 30 dagen na aankoopdatum verplicht is te leveren. Echter, kan het in sommige onvoorziene toestanden voorkomen dat er wat vertraging kan oplopen hierbij. Oftewel, ZARA kan zich na die 30 dagen er alsnog onderuit lullen dat er "onvoorziene toestanden zijn" welke ZARA niet meer verplicht de order binnen 30 dagen te leveren?

Ik geloof ook niet dat ik mijn geld van de express-verzending terug kan krijgen, want in de algemene voorwaarden staat dat dit geld niet teruggegeven word.

Stel dat ZARA na 30 dagen de order nog niet geleverd heeft, zitten zij dan fout en wat kan ik dan doen? Ik geloof dat bellen en mailen en verwijzen naar hun eigen voorwaarden niet veel effect heeft. En geld om hogerop te gaan heb ik ook niet.

Ik vind het maar lastig om af te wachten, ik heb immers betaald maar word niet op de hoogte gehouden.
Ik vind eerlijk gezegd dat u wel erg op de zaken vooruit loopt. Uw pakket ligt nu 3 dagen bij de koerier en u heeft het nu al over 'als zij zich niet aan de voorwaarden houden van binnen 30 dagen leveren'.
Ja, er is wat fout gegaan, maar wellicht ontvangt u het pakketje a.s. week gewoon.
Waarom zo'n paniek als er eigenlijk nog niets aan de hand is?

tttlocke
Berichten: 1400
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Slechte ervaring webshop ZARA. Order nog niet ontvangen.

Ongelezen bericht door tttlocke » 04 aug 2018 13:56

Wat een lang verhaal. Zonder wezenlijke punten ook nog.
Als het u niet bevalt, kunt u wellicht nu gebruik maken van uw herroepingsrecht.

Een adres hoeft geen huisnummer te hebben, dus het zou vreemd zijn om bestelling voor adressen zonder huisnummer zo maar 'apart te leggen'.
U maakte zelf de fout, en nu moet u wachten.
Op zich logisch dat iemand niet zo maar een adres kan wijzigen van een bestelling die al geplaatst is. De webwinkel is daar terecht voorzichtig mee.

Lowieze
Berichten: 1909
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Slechte ervaring webshop ZARA. Order nog niet ontvangen.

Ongelezen bericht door Lowieze » 04 aug 2018 14:40

tttlocke schreef:Wat een lang verhaal. Zonder wezenlijke punten ook nog.
Als het u niet bevalt, kunt u wellicht nu gebruik maken van uw herroepingsrecht.

Een adres hoeft geen huisnummer te hebben, dus het zou vreemd zijn om bestelling voor adressen zonder huisnummer zo maar 'apart te leggen'.
U maakte zelf de fout, en nu moet u wachten.
Op zich logisch dat iemand niet zo maar een adres kan wijzigen van een bestelling die al geplaatst is. De webwinkel is daar terecht voorzichtig mee.
Er hoeft geen adres gewijzigd te worden, er moet alleen een huisnummer toegevoegd worden. Dit lijkt me wel belangrijk voor het kunnen bezorgen van een pakketje!

tttlocke
Berichten: 1400
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Slechte ervaring webshop ZARA. Order nog niet ontvangen.

Ongelezen bericht door tttlocke » 04 aug 2018 14:47

Lowieze schreef: Er hoeft geen adres gewijzigd te worden, er moet alleen een huisnummer toegevoegd worden. Dit lijkt me wel belangrijk voor het kunnen bezorgen van een pakketje!
Als het adres een huisnummer heeft, is het inderdaad belangrijk dat dat nummer er staat.

Een huisnummer vermelden kan nooit vereist zijn omdat het mogelijk moet zijn dat adressen zonder huisnummer worden opgegeven. Dus het ontbreken van een huisnummer an sich is geen reden voor de webwinkel om de alarmbellen te laten rinkelen.
Daarom is er bij het toevoegen van een nummer ook sprake van een wijziging van het adres.
De webwinkel wil er natuurlijk zeker van zijn dat degene die besteld en betaald heeft en een pakketje verwacht, dezelfde persoon is als degene die het bezorgadres wil wijzigen.

Plaats reactie