LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telegraaf aanbiedingen levert niet wat is aangeboden

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Arie Klerk
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 feb 2018 16:53

Telegraaf aanbiedingen levert niet wat is aangeboden

Ongelezen bericht door Arie Klerk »

Begin januari bood Telegraaf aanbiedingen een refurbished iPad 4G aan, zie bijlage en https://aanbiedingen.telegraaf.nl/refur ... 2018-01-01.
Wie heeft inderdaad de aangeboden iPad 4G ontvangen? Ik kreeg het oudere 3G model, met een verkeerde lader. Volgens hun leverancier is het kennelijk "een gemixte levering". Dus er zijn mensen die inderdaad het juiste model hebben ontvangen
Bijlagen
2018-01-15_20h57_18 (002a).png
(143.39 KiB) 1118 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Telegraaf aanbiedingen levert niet wat is aangeboden

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat was de reaktie van de Telegraaf toen u dit aangaf? Er is een fout gemaakt, maar heeft u een mogelijkheid gegeven om het op te lossen? Of komt u eerst hier klagen en medestanders zoeken?

Arie Klerk
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 feb 2018 16:53

Re: Telegraaf aanbiedingen levert niet wat is aangeboden

Ongelezen bericht door Arie Klerk »

In een heel lange correspondentie met Telegraaf aanbiedingen, waarbij steeds de leverancier werd geraadpleegd, kwamen de volgende stellingen naar voren (na eerst meermalen geprobeerd te hebben mij met een kluitje in het riet te sturen):
"Leverancier stelt voor dat u deze ipad retour stuurt en we uw geld terug storten. Het is waarschijnlijk een gemixte oplage van beide modellen."
"Het betreffende model is helaas niet meer leverbaar. Om deze reden kunnen wij deze helaas niet meer bij de klant aanbieden.
Dit kan helaas wel eens voorkomen en is vooraf niet te overzien."

De klacht is reeds op Klachtenkompas.nl gepublideerd: https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/t ... 426f0a66b9

Ik geloof niet dat iemand een 4G model heeft ontvangen. Het is voor mij (en hun!) erg belangrijk dat dit wordt vastgesteld, dan is namelijk echt sprake van een wanprestatie en kan ik (kunnen we) procederen.

Lowieze
Berichten: 6591
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Telegraaf aanbiedingen levert niet wat is aangeboden

Ongelezen bericht door Lowieze »

Waarom procederen? U kunt uw geld toch terug krijgen?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Telegraaf aanbiedingen levert niet wat is aangeboden

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Arie Klerk schreef:In een heel lange correspondentie met Telegraaf aanbiedingen, waarbij steeds de leverancier werd geraadpleegd, kwamen de volgende stellingen naar voren (na eerst meermalen geprobeerd te hebben mij met een kluitje in het riet te sturen):
"Leverancier stelt voor dat u deze ipad retour stuurt en we uw geld terug storten. Het is waarschijnlijk een gemixte oplage van beide modellen."
"Het betreffende model is helaas niet meer leverbaar. Om deze reden kunnen wij deze helaas niet meer bij de klant aanbieden.
Dit kan helaas wel eens voorkomen en is vooraf niet te overzien."

De klacht is reeds op Klachtenkompas.nl gepublideerd: https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/t ... 426f0a66b9

Ik geloof niet dat iemand een 4G model heeft ontvangen. Het is voor mij (en hun!) erg belangrijk dat dit wordt vastgesteld, dan is namelijk echt sprake van een wanprestatie en kan ik (kunnen we) procederen.
Er is in de partij van refurbished modellen dus een foutje gemaakt. Een andere hebben ze niet meer liggen, dus kan de koop ontbonden worden. Wat is dan het probleem? Dat er bij u een fout gemaakt is wil niet zeggen dat dat bij iedereen gebeurd is.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Telegraaf aanbiedingen levert niet wat is aangeboden

Ongelezen bericht door alfatrion »

TS is tevewden met het model/type maar wil wel een werkende oplader hebben. Ik niet of daar nog aan te kemen is. Ik zou de mogelijkheid van een dekkingskoop onderzoeken.

Arie Klerk
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 feb 2018 16:53

Re: Telegraaf aanbiedingen levert niet wat is aangeboden

Ongelezen bericht door Arie Klerk »

"Dat er bij u een fout gemaakt is wil niet zeggen dat dat bij iedereen gebeurd is."
En dat is nu precies wat ik graag wil weten! Al is er maar één die gekregen heeft wat werd aangeboden... Zoniet, dan is er sprake van bewuste oplichting, toch?

Arie Klerk
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 feb 2018 16:53

Re: Telegraaf aanbiedingen levert niet wat is aangeboden

Ongelezen bericht door Arie Klerk »

"wil wel een werkende oplader hebben. Ik niet of daar nog aan te kemen is. "
Die zijn wel degelijk gewoon verkrijgbaar, ad € 25 op voorraad bij Apple :)

Lowieze
Berichten: 6591
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Telegraaf aanbiedingen levert niet wat is aangeboden

Ongelezen bericht door Lowieze »

Arie Klerk schreef:"Dat er bij u een fout gemaakt is wil niet zeggen dat dat bij iedereen gebeurd is."
En dat is nu precies wat ik graag wil weten! Al is er maar één die gekregen heeft wat werd aangeboden... Zoniet, dan is er sprake van bewuste oplichting, toch?
U moet wel oppassen om dit oplichting te noemen.

Arie Klerk
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 feb 2018 16:53

Re: Telegraaf aanbiedingen levert niet wat is aangeboden

Ongelezen bericht door Arie Klerk »

Verklaar je :)
Naar mijn (leken)mening is er sprake van oplichting als bewust iets wordt aangeboden dat niet geleverd kan/zal worden. Fout?

Lowieze
Berichten: 6591
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Telegraaf aanbiedingen levert niet wat is aangeboden

Ongelezen bericht door Lowieze »

Arie Klerk schreef:Verklaar je :)
Naar mijn (leken)mening is er sprake van oplichting als bewust iets wordt aangeboden dat niet geleverd kan/zal worden. Fout?
Hoe wilt u bewijzen dat dit bewust is gedaan?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Telegraaf aanbiedingen levert niet wat is aangeboden

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Arie Klerk schreef:"Dat er bij u een fout gemaakt is wil niet zeggen dat dat bij iedereen gebeurd is."
En dat is nu precies wat ik graag wil weten! Al is er maar één die gekregen heeft wat werd aangeboden... Zoniet, dan is er sprake van bewuste oplichting, toch?
U denkt dat de Telegraaf hun naam te grabbel gooit en bewust andere spullen levert? Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. En deze fout wordt netjes opgelost. Wat er niet meer is kan niet geleverd worden.

Arie Klerk
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 feb 2018 16:53

Re: Telegraaf aanbiedingen levert niet wat is aangeboden

Ongelezen bericht door Arie Klerk »

Als niemand het aangeboden product met 4G heeft ontvangen is er, gezien de expliciete (toch wel bijzondere) vermelding in de advertentie, sprake van bewuste misleiding. Maar hoe bewijs IK dat??? Kan dat bewijs niet geëist worden?
@NeoDutchio: Telegraaf aanbiedingen publiceert alleen maar wat aan hun wordt aangeboden. Het moet hun toch bevreemden dat er zo iets over hun leverancier bekend wordt?
Heb intussen antwoord op de publieke klacht:
Goedemiddag, Wat ontzettend vervelend dat uw aangegeven situatie nog niet naar wens voor u is opgelost. Wij hadden u aangeboden op uw gehele bestelling te retourneren, waarna u het aankoopbedrag in zijn geheel terug zou ontvangen. U geeft aan dat u hier niet mee akkoord gaat. Om deze reden zullen wij nagaan of alsnog het juiste product geleverd kan worden, ofwel u voorzien kan worden in een compensatie hiervan. Wij zullen hier per e-mail bij u op terugkomen. Met vriendelijke groet, Team Telegraaf Aanbiedingen.

Arie Klerk
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 feb 2018 16:53

Re: Telegraaf aanbiedingen levert niet wat is aangeboden

Ongelezen bericht door Arie Klerk »

Als niemand het aangeboden product met 4G heeft ontvangen is er, gezien de expliciete (toch wel bijzondere) vermelding in de advertentie, sprake van bewuste misleiding. Maar hoe bewijs IK dat??? Kan dat bewijs niet geëist worden?
@NeoDutchio: Telegraaf aanbiedingen publiceert alleen maar wat aan hun wordt aangeboden. Het moet hun toch bevreemden dat er zo iets over hun leverancier bekend wordt?
Heb intussen antwoord op de publieke klacht:
Goedemiddag, Wat ontzettend vervelend dat uw aangegeven situatie nog niet naar wens voor u is opgelost. Wij hadden u aangeboden op uw gehele bestelling te retourneren, waarna u het aankoopbedrag in zijn geheel terug zou ontvangen. U geeft aan dat u hier niet mee akkoord gaat. Om deze reden zullen wij nagaan of alsnog het juiste product geleverd kan worden, ofwel u voorzien kan worden in een compensatie hiervan. Wij zullen hier per e-mail bij u op terugkomen. Met vriendelijke groet, Team Telegraaf Aanbiedingen.
Is dit voldoende? "We zullen nagaan of..."

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Telegraaf aanbiedingen levert niet wat is aangeboden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Arie Klerk schreef:Als niemand het aangeboden product met 4G heeft ontvangen is er, gezien de expliciete (toch wel bijzondere) vermelding in de advertentie, sprake van bewuste misleiding. Maar hoe bewijs IK dat??? Kan dat bewijs niet geëist worden?
Onzin. E r kan ook gewoon sprake zijn van een vergissing. En ja, jij bent degene die deze beschuldiging uit, dus jij moet ‘m bewijzen. Als je dat niet kunt, moet je misschien nog eens nadenken over je beschuldiging.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Telegraaf aanbiedingen levert niet wat is aangeboden

Ongelezen bericht door alfatrion »

Arie Klerk schreef:"wil wel een werkende oplader hebben. Ik niet of daar nog aan te kemen is. "
Die zijn wel degelijk gewoon verkrijgbaar, ad € 25 op voorraad bij Apple :)
Wat heeft Telegraaf aangegeven toen je ze hier op wees?

Arie Klerk
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 feb 2018 16:53

Re: Telegraaf aanbiedingen levert niet wat is aangeboden

Ongelezen bericht door Arie Klerk »

Nog geen reactie hierop...

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Telegraaf aanbiedingen levert niet wat is aangeboden

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het verhaal over oplichting kun je beter vergeten, daar zijn onvoldoende aanknopingspunten. Dat is ook strafrecht en wat je tegen aan bent gelopen is ee civiel rechtelijke kwestie.

Gesloten