LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerd geleverd product, maar geen reactie van klantenservice

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Amb007
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2021 18:41

Verkeerd geleverd product, maar geen reactie van klantenservice

Ongelezen bericht door Amb007 »

Bij een grote webwinkel bestelde ik op 3 januari twee artikelen. Op 5 januari ontving ik een doos met één van die artikelen plus een laptop, die ik niet had besteld. Ik stuurde het bedrijf via Twitter, mail én chat een bericht dat er iets verkeerd was gegaan, maar tot op heden heb ik geen reactie. Er zat geen pakbon in de doos.

Ik wil de laptop in eerste instantie niet gebruiken, maar als er geen reactie komt, lijkt terugsturen ook vrij onzinnig. Hoe lang moet ik op bericht van de klantenservice wachten totdat ik kan denken: tja, nu neem ik 'm zelf wel in gebruik? Ik weet dat het niet netjes is, maar ik heb wel mijn best gedaan om ze te bereiken...

Het juiste tweede artikel heb ik overigens ook nog niet ontvangen.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Verkeerd geleverd product, maar geen reactie van klantenservice

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Als die winkelnaam bestaat uit 3 letters dan heb ik er ook wel wat ervaring mee. Bestel 1 pakje met 4 scheermesjes, krijg 4 pakjes met 4.... bestel grote doos swiffer doekjes (45 stuks per doos) en krijg 3 grote dozen met genoeg doekjes voor 2 jaar .. met allemaal zelfde trackingnummer waarop staat pakket 1/1 ...

Ze hebben het zelfs in hun faq opgenomen... doe je ook niet zomaar.

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Verkeerd geleverd product, maar geen reactie van klantenservice

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik had shampoo besteld bij Bol, kreeg een fietshoes thuis gestuurd :lol:

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verkeerd geleverd product, maar geen reactie van klantenservice

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dat geluk heb ik nu nooit, ik bestelde een spel voor de playstaion, en wat kreeg ik.... dat spel.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Verkeerd geleverd product, maar geen reactie van klantenservice

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

En ondanks alle klachten gaan we meer en meer online kopen. Ook voor de coronacrisis al, en toen werd er ook al steen en been geklaagd over al die waardeloze online bedrijven. Misschien zijn we wel masochisten.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Verkeerd geleverd product, maar geen reactie van klantenservice

Ongelezen bericht door D34M0N »

Zolang je geen reactie krijgt, zou ik de laptop zeker niet terugsturen, want dan is de kans groot dat de laptop kwijt raakt.

Als de laptop significant meer waard is dan de laptop en je het ontbrekende artikel niet met spoed nodig hebt, zou ik aanraden om een paar maanden te wachten en dan dat artikel weer te bestellen. Als de verkoper na meerdere pogingen tot contact niet reageert, kan je er na een paar maanden vanuit gaan dat de verkoper niet geïnteresseerd is in het terugkrijgen van de laptop.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Verkeerd geleverd product, maar geen reactie van klantenservice

Ongelezen bericht door sylvesterb »

D34M0N schreef:
16 jan 2021 17:59
Zolang je geen reactie krijgt, zou ik de laptop zeker niet terugsturen, want dan is de kans groot dat de laptop kwijt raakt.
Maar als je na een x periode alsnog een factuur krijgt?

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Verkeerd geleverd product, maar geen reactie van klantenservice

Ongelezen bericht door D34M0N »

sylvesterb schreef:
16 jan 2021 18:27
D34M0N schreef:
16 jan 2021 17:59
Zolang je geen reactie krijgt, zou ik de laptop zeker niet terugsturen, want dan is de kans groot dat de laptop kwijt raakt.
Maar als je na een x periode alsnog een factuur krijgt?
Dan kan TS op dat moment opnieuw contact opnemen met de verkoper voor het terugsturen van de laptop. Als de laptop opgestuurd wordt voordat er iets is afgesproken met de verkoper is de kans groot dat de laptop op dat moment kwijt is en heeft TS een groter probleem.
Dmv de email, Twitter en chat berichten kan TS aantonen al gelijk contact gezocht te hebben met de verkoper.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Verkeerd geleverd product, maar geen reactie van klantenservice

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ze kunnen dat ding zelf komen ophalen.

Amb007
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2021 18:41

Re: Verkeerd geleverd product, maar geen reactie van klantenservice

Ongelezen bericht door Amb007 »

Als de laptop opgestuurd wordt voordat er iets is afgesproken met de verkoper is de kans groot dat de laptop op dat moment kwijt is en heeft TS een groter probleem.
Dit is inderdaad waar ik mee zit... ze reageren niet en ik zie op socials ook dat ze bij anderen ook hopeloos verstek laten gaan met reacties.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Verkeerd geleverd product, maar geen reactie van klantenservice

Ongelezen bericht door D34M0N »

Amb007 schreef:
16 jan 2021 18:49
Dit is inderdaad waar ik mee zit... ze reageren niet en ik zie op socials ook dat ze bij anderen ook hopeloos verstek laten gaan met reacties.
Ik zou hier verder niet te moeilijk over denken. De webshop is in gebreke, omdat ze jou niet hebben geleverd wat je had besteld (het 2e artikel). Je kunt dit oplossen door ze in gebreke te stellen, maar aangezien ze steeds niet reageren is dat een lange weg die veel tijd en energie kost. Als de laptop meer waard is dan het ontbrekende artikel, dan is naar mijn mening de handigste oplossing om het tweede artikel opnieuw te bestellen en de laptop te beschouwen als schadevergoeding voor het ongemak.

Je hoeft je daar totaal niet schuldig over te voelen. Als je de laptop zo terugstuurt, dan weten de mensen van de webshop niet wat ze ermee moeten doen en belandt die ergens in een hoek. Voor de webshop maakt het niet uit of de laptop ergens in een hoek ligt of bij jou thuis, in beide gevallen staat de laptop niet meer in het voorraadbeheersysteem en is de laptop dus kwijt.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verkeerd geleverd product, maar geen reactie van klantenservice

Ongelezen bericht door alfatrion »

De laptop is nooit het eigendom van TS geworden. TS heeft mogelijk wel het recht om de laptop te bewaren tot het moment waarop alsnog wordt geleverd en de verzendkosten zijn vergoed. Gebruik dat gewoon. Het risico van verlies bij verzending met een betrouwbare partij ligt bij de eigenaar. De laptop mag je niet gebruiken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Verkeerd geleverd product, maar geen reactie van klantenservice

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Waarom zou je terugsturen? Je hoeft helemaal niets te doen want je hebt niets verkeerds gedaan.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Verkeerd geleverd product, maar geen reactie van klantenservice

Ongelezen bericht door D34M0N »

alfatrion schreef:
16 jan 2021 23:22
De laptop is nooit het eigendom van TS geworden. TS heeft mogelijk wel het recht om de laptop te bewaren tot het moment waarop alsnog wordt geleverd en de verzendkosten zijn vergoed. Gebruik dat gewoon. Het risico van verlies bij verzending met een betrouwbare partij ligt bij de eigenaar. De laptop mag je niet gebruiken.
Waarschijnlijk heeft volgens het systeem TS de 2 artikel ontvangen die TS besteld heeft en wordt de laptop, tegen de tijd dat een afwijking in de voorraad wordt ontdekt, afgeschreven als 'verloren'. En zoals ik eerder al zei, de kans dat de laptop kwijt raakt als die zo teruggestuurd wordt is groot. Oftewel voor de webshop maakt het waarschijnlijk geen verschil of de laptop zo teruggestuurd wordt of door TS in gebruik genomen wordt.

In dit soort situaties denk ik altijd aan een bepaalde 'kans' kaart bij Monopolie: "De bank maakt een fout in uw voordeel, ontvang [bedrag x]."

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verkeerd geleverd product, maar geen reactie van klantenservice

Ongelezen bericht door alfatrion »

De kans dat je gepakt wordt is inderdaad heel klein, maar netjes is anders.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verkeerd geleverd product, maar geen reactie van klantenservice

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bob Schurkjens schreef:
16 jan 2021 23:40
Waarom zou je terugsturen? Je hoeft helemaal niets te doen want je hebt niets verkeerds gedaan.
Als je de laptop als je eigendom beschouwt, doe je wél iets verkeerd.

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Verkeerd geleverd product, maar geen reactie van klantenservice

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Hoe lang moet ik op bericht van de klantenservice wachten totdat ik kan denken: tja, nu neem ik 'm zelf wel in gebruik? Ik weet dat het niet netjes is, maar ik heb wel mijn best gedaan om ze te bereiken...”

Net zolang proberen tot ze wel reageren. Uiteindelijk lukt dat wel en kun je het artikel zoals aangegeven wordt retourneren.

sake1987

Re: Verkeerd geleverd product, maar geen reactie van klantenservice

Ongelezen bericht door sake1987 »

Wat zal de koper van de laptop raar hebben gekeken dat er wat anders in de doos zat.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Verkeerd geleverd product, maar geen reactie van klantenservice

Ongelezen bericht door D34M0N »

alfatrion schreef:
17 jan 2021 12:14
De kans dat je gepakt wordt is inderdaad heel klein, maar netjes is anders.
Het is niet netjes van de webshop om TS te negeren. Zolang de webshop niet reageert heeft TS geen andere keuze dan de laptop bij zich te houden.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verkeerd geleverd product, maar geen reactie van klantenservice

Ongelezen bericht door Moneyman »

D34M0N schreef:
17 jan 2021 18:56
alfatrion schreef:
17 jan 2021 12:14
De kans dat je gepakt wordt is inderdaad heel klein, maar netjes is anders.
Het is niet netjes van de webshop om TS te negeren. Zolang de webshop niet reageert heeft TS geen andere keuze dan de laptop bij zich te houden.
De laptop bij je houden is natuurlijk prima en logisch, ‘m in gebruik nemen niet.

Gesloten